NiceOrNothing Skrevet 5. november 2023 #761 Del Skrevet 5. november 2023 FreezeandFawn skrev (15 minutter siden): Jeg er helt enig med deg. Jeg synes hun oppfører seg grusomt. Men - skal jeg være helt ærlig så tror jeg at vi er mange som kunne klart å vise oss fra vår verste side om vi var med på farmen. Jeg blir stresset av mennesker, dritsur om jeg ikke får alenetid, og hadde vært innmari muggen uten mat og snacks. Fett hår, svettelukt og utedass. Jeg hadde vært et mareritt for de andre deltakerne, jeg er ikke bygget for det. Om jeg noensinne skulle dukke opp på farmen, som selvfølgelig aldri vil skje, så finn frem popcornet, og bring on the hate! Jeg tenker at hvis man kjenner man er frustrert å begynner å oppføre seg som et dass , er det bedre å trekke seg . Satt faktisk å tenkte idag , at hadde jeg vært Bjørk , hadde jeg trekt meg . Å sagt rett ut hvorfor . 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 5. november 2023 #762 Del Skrevet 5. november 2023 NiceOrNothing skrev (9 minutter siden): Jeg tenker at hvis man kjenner man er frustrert å begynner å oppføre seg som et dass , er det bedre å trekke seg . Satt faktisk å tenkte idag , at hadde jeg vært Bjørk , hadde jeg trekt meg . Å sagt rett ut hvorfor . Ja, det har du nok rett i, men så er det denne premien da. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 5. november 2023 #763 Del Skrevet 5. november 2023 FreezeandFawn skrev (13 minutter siden): Ja, det har du nok rett i, men så er det denne premien da. Hadde ikke klart å oppført meg som et dass for et gavekort og en ettårskontrakt med leiebil . Integritet og folkeskikk er verd mer enn all verdens premier / penger 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 5. november 2023 #764 Del Skrevet 5. november 2023 Farmen har hittil vært mer sommerleir for byungdom enn gårdsliv 100 år tilbake i tid. Håper de får kjenne litt på sult kommende uke, og at ukesoppdraget blir noe litt mer krevende fysisk enn all denne syingen og matlagingen. Videre et stort tap for gården å miste Yassin, fornuftens stemme der inne, samt vondt å se hvordan ett menneske (les Katrine) klarer å ødelegge stemningen for alle de gjenværende. Hun eier ikke selvinnsikt og mener tydeligvis at angrep er det beste forsvar. Hadde håpet at Mattis kanskje kunne tatt over litt der Yassin slapp, men han virker livredd Katrine og ikke helt seg selv lenger. Preget av stundens alvor kan det se ut som, spent på hvordan resten av tiden mot finale nå utvikler seg.. Nå må Yassin bare holde ut Torpet og komme tilbake og vinne hele greia. Gjerne i en finale mot tøffe Bjørk🙌 12 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 6. november 2023 #765 Del Skrevet 6. november 2023 Herregud må jo gå fullstendig i ball for Kathrine der inne?? Glemmer hun at hun har stått på kamera og avslørt at loddtrekningen var rigget?! Og rett etter kan hun ikke innrømme ovenfor seerne at hun lyver en gang 😆 Helt ærlig så er Carla den som irriterer meg mest akkurat nå.. snakk om å kun tenke på seg selv! Kathrine er jo helt åpenbart forstyrret, men Carla må jo snart vise at hun har et snev av integritet og ærlighet i seg. Såå lei seg fordi det var dårlig stemning, men så fort hun fikk en bolle og Kathrine ikke var sur på henne lengre så driter hun i hvordan alle de andre har det. Hun kunne i det minste vært ærlig med Yassin og bekreftet påstandene på andrekjempevalget. Og sist men ikke minst så skjønner jeg INGENTING av Martins valg av andrekjempe og at ingen saboterte ukesoppdraget. Kan ikke noen bare sette ned foten og si at nok er nok av Kathrines bullshit liksom!! 20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 6. november 2023 #766 Del Skrevet 6. november 2023 Hva var det ansiktet Carla satte opp da Martin prøvde å rense lufta med Kathrine? Synes faktisk det var stort av han å unnskylde seg og si rett ut at han angret på ting han hadde gjort. De tåler ikke at han er oppriktig? Når det gjelder tinget og at programleder avbrøt, så vil jeg absolutt tro at det ble snakket MYE mer der enn hva vi fikk se på tv. Det vi får se er at programleder tilslutt bryter inn og bryter av, de kom sikkert ingen sted likevel. Jeg lurer også på hvorfor mentor skulle ta gjennomgangen i fellesskap denne gangen. Og la spesielt merke til hvordan han poengterte at det var pga osten at det ikke ble godkjent. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 6. november 2023 #767 Del Skrevet 6. november 2023 Håper Yassin kommer tilbake, og vinner hele greia. Sympatisk, jobber hardt, opptatt av ærlighet og redelighet. 31 år, fosterfar og selvstendig næringsdrivende vitner om at han er en god mann. Trodde jeg skulle heie på Bjørk, men hun rører det til, selv om hun prøver hardt å ordne etter seg. Er hun virkelig fullt utdannet psykolog (7 år på universitet)? Virker liksom ikke sånn 14 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 6. november 2023 #768 Del Skrevet 6. november 2023 Blekkulfina skrev (7 timer siden): Farmen har hittil vært mer sommerleir for byungdom enn gårdsliv 100 år tilbake i tid. Håper de får kjenne litt på sult kommende uke, og at ukesoppdraget blir noe litt mer krevende fysisk enn all denne syingen og matlagingen. Videre et stort tap for gården å miste Yassin, fornuftens stemme der inne, samt vondt å se hvordan ett menneske (les Katrine) klarer å ødelegge stemningen for alle de gjenværende. Hun eier ikke selvinnsikt og mener tydeligvis at angrep er det beste forsvar. Hadde håpet at Mattis kanskje kunne tatt over litt der Yassin slapp, men han virker livredd Katrine og ikke helt seg selv lenger. Preget av stundens alvor kan det se ut som, spent på hvordan resten av tiden mot finale nå utvikler seg.. Nå må Yassin bare holde ut Torpet og komme tilbake og vinne hele greia. Gjerne i en finale mot tøffe Bjørk🙌 Enig ! Yassin er bare SÅ fantastisk ! Han gjør en god figur , å jeg spår at dette ikke er det siste vi ser av han . 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 6. november 2023 #769 Del Skrevet 6. november 2023 Det er jo rene psykologistudiet der inne i år! Her får man en grei innføring i hva som skjer med et menneske som utsettes for ulike typer oppførsel. Å se hvordan en manipulator jobber seg under huden på en hel gruppe mennesker - hvordan de blir avhengige av oppmerksomhet, anerkjennelse, hvordan humøret og stemningen til en hel gruppe mennesker bestemmes av èn person..hvordan grensene for hva som er greit flyttes litt etter litt, og hva man til slutt finner seg i - bare for å beholde litt ro og føle litt trygghet.. Jeg må si at jeg satt med en uggen følelse da Carla gråt og bønnfalt den voksne kvinnen om å bare snakke - å se så tydelig hvordan silent treatment og manipulering påvirker og bygger ned et menneske - og tar fra mennesket all stolthet..det eneste man til slutt ønsker seg er trygghet - og man er villig til å tråkke over alle egne grenser om bare manipulatoren gir deg et snev av trygghet. Vondt å se på Å se hvordan en gruppe voksne mennesker er livredde for å ta hverandre i forsvar - på tross av at man nettopp har diskutert hvor urettferdig man blir behandlet og hvor redde man er..veldig fascinerende! Hvordan Björk kryper og gråter etter tilgivelse for å ha fortalt et annet voksent menneske at dette mennesket får henne til å føle seg redd og ukomfortabel - altså et menneske med psykologistudie - er villig til å undergrave egne følelser - og unnskylde egne følelser, fordi den eneste personen som nå kan gi en viss trygghet og god stemning på gården - er den samme som har tråkket på følelsene dine..det er ikke annet enn skremmende og vondt at noen mennesker er i stand til å få denne type makt over deg - på tross av at du ser hvor galt det er. Og ingen kommer til unnsetning - for alle er like redde. Shit. 26 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 6. november 2023 #770 Del Skrevet 6. november 2023 OIoi, nå går det for seg der inne. Må innrømme at jeg sliter litt med å henge med i svingene. Hvorfor var Kathrine så sur på Maria helt på slutten der? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 6. november 2023 #771 Del Skrevet 6. november 2023 Vera skrev (9 minutter siden): Det er jo rene psykologistudiet der inne i år! Her får man en grei innføring i hva som skjer med et menneske som utsettes for ulike typer oppførsel. Å se hvordan en manipulator jobber seg under huden på en hel gruppe mennesker - hvordan de blir avhengige av oppmerksomhet, anerkjennelse, hvordan humøret og stemningen til en hel gruppe mennesker bestemmes av èn person..hvordan grensene for hva som er greit flyttes litt etter litt, og hva man til slutt finner seg i - bare for å beholde litt ro og føle litt trygghet.. Jeg må si at jeg satt med en uggen følelse da Carla gråt og bønnfalt den voksne kvinnen om å bare snakke - å se så tydelig hvordan silent treatment og manipulering påvirker og bygger ned et menneske - og tar fra mennesket all stolthet..det eneste man til slutt ønsker seg er trygghet - og man er villig til å tråkke over alle egne grenser om bare manipulatoren gir deg et snev av trygghet. Vondt å se på Å se hvordan en gruppe voksne mennesker er livredde for å ta hverandre i forsvar - på tross av at man nettopp har diskutert hvor urettferdig man blir behandlet og hvor redde man er..veldig fascinerende! Hvordan Björk kryper og gråter etter tilgivelse for å ha fortalt et annet voksent menneske at dette mennesket får henne til å føle seg redd og ukomfortabel - altså et menneske med psykologistudie - er villig til å undergrave egne følelser - og unnskylde egne følelser, fordi den eneste personen som nå kan gi en viss trygghet og god stemning på gården - er den samme som har tråkket på følelsene dine..det er ikke annet enn skremmende og vondt at noen mennesker er i stand til å få denne type makt over deg - på tross av at du ser hvor galt det er. Og ingen kommer til unnsetning - for alle er like redde. Shit. Jeg også undrer meg over Björk, mener også hun snakket om at hun var utdannet innen avhørspsykologi, da ville jeg tro en burde ha kontroll på egne følelser, klare å lese andre mennesker og ikke la seg manipulere følelsesmessig. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 6. november 2023 #772 Del Skrevet 6. november 2023 Gnå skrev (Akkurat nå): OIoi, nå går det for seg der inne. Må innrømme at jeg sliter litt med å henge med i svingene. Hvorfor var Kathrine så sur på Maria helt på slutten der? Tror Kathrine er et, enten eller, svart hvit, innenfor eller utenfor menneske. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 6. november 2023 #773 Del Skrevet 6. november 2023 Vera skrev (11 minutter siden): Det er jo rene psykologistudiet der inne i år! Her får man en grei innføring i hva som skjer med et menneske som utsettes for ulike typer oppførsel. Å se hvordan en manipulator jobber seg under huden på en hel gruppe mennesker - hvordan de blir avhengige av oppmerksomhet, anerkjennelse, hvordan humøret og stemningen til en hel gruppe mennesker bestemmes av èn person..hvordan grensene for hva som er greit flyttes litt etter litt, og hva man til slutt finner seg i - bare for å beholde litt ro og føle litt trygghet.. Jeg må si at jeg satt med en uggen følelse da Carla gråt og bønnfalt den voksne kvinnen om å bare snakke - å se så tydelig hvordan silent treatment og manipulering påvirker og bygger ned et menneske - og tar fra mennesket all stolthet..det eneste man til slutt ønsker seg er trygghet - og man er villig til å tråkke over alle egne grenser om bare manipulatoren gir deg et snev av trygghet. Vondt å se på Å se hvordan en gruppe voksne mennesker er livredde for å ta hverandre i forsvar - på tross av at man nettopp har diskutert hvor urettferdig man blir behandlet og hvor redde man er..veldig fascinerende! Hvordan Björk kryper og gråter etter tilgivelse for å ha fortalt et annet voksent menneske at dette mennesket får henne til å føle seg redd og ukomfortabel - altså et menneske med psykologistudie - er villig til å undergrave egne følelser - og unnskylde egne følelser, fordi den eneste personen som nå kan gi en viss trygghet og god stemning på gården - er den samme som har tråkket på følelsene dine..det er ikke annet enn skremmende og vondt at noen mennesker er i stand til å få denne type makt over deg - på tross av at du ser hvor galt det er. Og ingen kommer til unnsetning - for alle er like redde. Shit. Word 🙏🙏🙏 utnevner dette til trådens beste innlegg . Dette er virkelig et studie på hvordan ett menneske kan bryte ned og ødelegge et helt arbeidsmiljø / familie . Tipper at mange kjenner seg igjen i hvordan det er å jobbe med, eller bo med en manipulator . Det er nesten som man skulle ønske produksjonen grep inn , og fjernet denne giften . 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 6. november 2023 #774 Del Skrevet 6. november 2023 Apis skrev (6 minutter siden): Tror Kathrine er et, enten eller, svart hvit, innenfor eller utenfor menneske. Maria hadde vel fortalt noe videre til Bjørk som Kathrine ikke likte . Snakk om å bedrive psykisk terror og virkelig nyte det. Kathrine er et levende eksempel på hvordan man skaper frykt og bryter folk helt ned . 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 6. november 2023 #775 Del Skrevet 6. november 2023 Viki6 skrev (23 minutter siden): Håper Yassin kommer tilbake, og vinner hele greia. Sympatisk, jobber hardt, opptatt av ærlighet og redelighet. 31 år, fosterfar og selvstendig næringsdrivende vitner om at han er en god mann. Trodde jeg skulle heie på Bjørk, men hun rører det til, selv om hun prøver hardt å ordne etter seg. Er hun virkelig fullt utdannet psykolog (7 år på universitet)? Virker liksom ikke sånn Psykologer er mennesker de og, og Bjørk er ung og relativt nyutdannet. Det er faktisk psykologer som går i samtaleterapi til andre psykologer for å feks bearbeide traumer de har opplevd. Husk at også Bjørk er i farmen-.bobla, ei annen setting. Hadde hun hatt en pasient som feks Katrine som pasient så hadde hun hatt et team av kollegaer å rådføre seg med, hun hadde hatt pasientens fastlege å jobbe sammen med for å hjelpe. Så det at hun er relativt nyutdannet psykolog teller ikke i den settingen hun er nå, ikke annet enn at hun har bedre forutsetning til å lese de rundt seg (godt mulig hun behøver psykolog etter «superkatrine» Jeg har selv vært ute for en kollega som minner meg sterkt om Katrine da jeg var ung og nyutdannet og ansatt på min første arbeidsplass på ei lindrende enhet. 22 år og sykepleier, hun var 51 år og hjelpepleier og hun regjerte avdelingen med stålhånd. Det var en skikkelig ukultur på avdelingen på aftenvakter og helg da avd.leder ikke var der. Da var det ikke så nøye med prosedyrer, pleieplaner, bruk av hjelpemidler, smertelindring ved behov osv. Dette var ei godt bemannet avd pga veldig syke beboere/pasienter ved livets slutt. Hun på 51 var selvutnevnt «sjef» og hadde sin tilhengerskare. Man visste hvordan vakta ble ut i fra hvilket humør hun var i. Tok seg ikke en femmer for å skjelle ut en medansatt foran kollegaer, beboere og pårørende Røykepauser var viktigere enn å ta alarmer og sørge for at feks en beboer med smertepumpe fikk bolus (ekstradose ved behov, trykker bare på en knapp og noterer ned) (selv om man ikke er sykepleier så kan man gi medisin fra dosett eller evt.medisin hvis man har bestått medisinkurs) Sykepleiere var på hat-lista pga hun mente «de tror de er noe og kan alt bare pga de har studert…..nei; der er vi som har gått livets skole og jobbet her i mange år som vet hva vi gjør» Hun hatet også nyansatte som gikk foran henne og fikk høyere stillingsprosent. Flere sluttet pga henne, inkludert meg. Jeg holdt ut i 3 år. Alle var åpne om hvorfor de ikke maktet mere, og avd.leder var fortvilet, men oppsigelsesvernet står sterkt. Dessuten slikket hun avd.leder oppetter ryggen på dagvakter, så det var null bevis Dette ble avsporing, men det er så mange som Katrine som regjerer arbeidsplasser ut i fra væremåte. Så det at Bjørk ikke klarer å gå i mot pga hun er psykolog er ikke noe rart. Ang Carla så tror jeg dessverre at hun er kynisk utplukket fra Katrine da Katrine ikke ser på henne som en konkurrent og ser for seg å stå i en finale mot henne. Carla ble glad for å bli tatt inn i varmen og følte seg beskyttet. Hun ser ikke hvordan Katrine har manipulert og avskåret henne fra de andre. Mulig hun har fått opp øynene nå, men nå er toget gått. For Katrine så tror jeg Carla bare er «en nyttig idiot» Ser jo bare hvor usikker Carla ble da hun også var i unåde, men hun lot seg fort kjøpe og kom inn i varmen igjen. Jeg kunne så inderlig ønsket at Carla hadde hatt mot nok til å løsrive seg fra Katrine og gått sammen med de andre mot Katrine Jeg ER så glad det ikke ble kniv på Katrine! Og dette var bevisst fra produksjonen sin side, de har godkjent langt dårligere ukesoppdrag tidligere (det er ikke mentor som bestemmer, men produksjonen) Dog merkelig at ikke Katrine selv fikk fortelle det🤷🏼♀️ Men produksjonen er ikke konsekvent; Katrine fikk «trekke» førstekjempe, mens Arvid på Torpet fikk ikke lov 18 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 6. november 2023 #776 Del Skrevet 6. november 2023 De over 30 år taklet og takler Kathrine desidert best. Det er ikke tilfeldig. Jeg hadde blitt fly forbanna og hatt store problemer med og omgås henne, men her gjelder det å beholde roen, telle til 1000, huske på at dette er et spill og snakke deretter. Anders er helt rå her. Han vet at dette går over. Han spiller veldig smart og rolig. Det var vondt å se Carlas reaksjon i går synes jeg. Hun var helt på randen. Stakkars. 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 6. november 2023 #777 Del Skrevet 6. november 2023 skruf skrev (4 minutter siden): Psykologer er mennesker de og, og Bjørk er ung og relativt nyutdannet. Det er faktisk psykologer som går i samtaleterapi til andre psykologer for å feks bearbeide traumer de har opplevd. Husk at også Bjørk er i farmen-.bobla, ei annen setting. Hadde hun hatt en pasient som feks Katrine som pasient så hadde hun hatt et team av kollegaer å rådføre seg med, hun hadde hatt pasientens fastlege å jobbe sammen med for å hjelpe. Så det at hun er relativt nyutdannet psykolog teller ikke i den settingen hun er nå, ikke annet enn at hun har bedre forutsetning til å lese de rundt seg (godt mulig hun behøver psykolog etter «superkatrine» Jeg har selv vært ute for en kollega som minner meg sterkt om Katrine da jeg var ung og nyutdannet og ansatt på min første arbeidsplass på ei lindrende enhet. 22 år og sykepleier, hun var 51 år og hjelpepleier og hun regjerte avdelingen med stålhånd. Det var en skikkelig ukultur på avdelingen på aftenvakter og helg da avd.leder ikke var der. Da var det ikke så nøye med prosedyrer, pleieplaner, bruk av hjelpemidler, smertelindring ved behov osv. Dette var ei godt bemannet avd pga veldig syke beboere/pasienter ved livets slutt. Hun på 51 var selvutnevnt «sjef» og hadde sin tilhengerskare. Man visste hvordan vakta ble ut i fra hvilket humør hun var i. Tok seg ikke en femmer for å skjelle ut en medansatt foran kollegaer, beboere og pårørende Røykepauser var viktigere enn å ta alarmer og sørge for at feks en beboer med smertepumpe fikk bolus (ekstradose ved behov, trykker bare på en knapp og noterer ned) (selv om man ikke er sykepleier så kan man gi medisin fra dosett eller evt.medisin hvis man har bestått medisinkurs) Sykepleiere var på hat-lista pga hun mente «de tror de er noe og kan alt bare pga de har studert…..nei; der er vi som har gått livets skole og jobbet her i mange år som vet hva vi gjør» Hun hatet også nyansatte som gikk foran henne og fikk høyere stillingsprosent. Flere sluttet pga henne, inkludert meg. Jeg holdt ut i 3 år. Alle var åpne om hvorfor de ikke maktet mere, og avd.leder var fortvilet, men oppsigelsesvernet står sterkt. Dessuten slikket hun avd.leder oppetter ryggen på dagvakter, så det var null bevis Dette ble avsporing, men det er så mange som Katrine som regjerer arbeidsplasser ut i fra væremåte. Så det at Bjørk ikke klarer å gå i mot pga hun er psykolog er ikke noe rart. Ang Carla så tror jeg dessverre at hun er kynisk utplukket fra Katrine da Katrine ikke ser på henne som en konkurrent og ser for seg å stå i en finale mot henne. Carla ble glad for å bli tatt inn i varmen og følte seg beskyttet. Hun ser ikke hvordan Katrine har manipulert og avskåret henne fra de andre. Mulig hun har fått opp øynene nå, men nå er toget gått. For Katrine så tror jeg Carla bare er «en nyttig idiot» Ser jo bare hvor usikker Carla ble da hun også var i unåde, men hun lot seg fort kjøpe og kom inn i varmen igjen. Jeg kunne så inderlig ønsket at Carla hadde hatt mot nok til å løsrive seg fra Katrine og gått sammen med de andre mot Katrine Jeg ER så glad det ikke ble kniv på Katrine! Og dette var bevisst fra produksjonen sin side, de har godkjent langt dårligere ukesoppdrag tidligere (det er ikke mentor som bestemmer, men produksjonen) Dog merkelig at ikke Katrine selv fikk fortelle det🤷🏼♀️ Men produksjonen er ikke konsekvent; Katrine fikk «trekke» førstekjempe, mens Arvid på Torpet fikk ikke lov Det er nok av arbeidskollegaer slik du beskriver her rundt forbi på Norske arbeidsplasser. Jeg tenker også Bjørk mangler praksis, også er det jo lett å kommentere når en ser situasjonen utenfra, på tv 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 6. november 2023 #778 Del Skrevet 6. november 2023 (endret) FreezeandFawn skrev (På 5.11.2023 den 23.26): Jeg er helt enig med deg. Jeg synes hun oppfører seg grusomt. Men - skal jeg være helt ærlig så tror jeg at vi er mange som kunne klart å vise oss fra vår verste side om vi var med på farmen. Jeg blir stresset av mennesker, dritsur om jeg ikke får alenetid, og hadde vært innmari muggen uten mat og snacks. Fett hår, svettelukt og utedass. Jeg hadde vært et mareritt for de andre deltakerne, jeg er ikke bygget for det. Om jeg noensinne skulle dukke opp på farmen, som selvfølgelig aldri vil skje, så finn frem popcornet, og bring on the hate! Hahah! Helt enig. Jeg hadde vært et rent h****** på Farmen. Bare det å sove med fremmende mennesker . Blir kvalm av tanken. Bli filmet i trusa, så hele Norge kunne se 😳Fett hår, utedo, vond mat (jeg er utrolig kresen) ikke noe godteri, ingen dusj ++ men først og fremst: ALDRI fred å få. Folk og kamerateam i ett sett. Det er lett å sitte i sofaen å dømme mennesker på Farmen, men pipa hadde nok fått en litt annen lyd om man prøvde noen uker selv. Endret 6. november 2023 av Irja 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 6. november 2023 #779 Del Skrevet 6. november 2023 skruf skrev (4 minutter siden): Psykologer er mennesker de og, og Bjørk er ung og relativt nyutdannet. Det er faktisk psykologer som går i samtaleterapi til andre psykologer for å feks bearbeide traumer de har opplevd. Husk at også Bjørk er i farmen-.bobla, ei annen setting. Hadde hun hatt en pasient som feks Katrine som pasient så hadde hun hatt et team av kollegaer å rådføre seg med, hun hadde hatt pasientens fastlege å jobbe sammen med for å hjelpe. Så det at hun er relativt nyutdannet psykolog teller ikke i den settingen hun er nå, ikke annet enn at hun har bedre forutsetning til å lese de rundt seg (godt mulig hun behøver psykolog etter «superkatrine» Jeg har selv vært ute for en kollega som minner meg sterkt om Katrine da jeg var ung og nyutdannet og ansatt på min første arbeidsplass på ei lindrende enhet. 22 år og sykepleier, hun var 51 år og hjelpepleier og hun regjerte avdelingen med stålhånd. Det var en skikkelig ukultur på avdelingen på aftenvakter og helg da avd.leder ikke var der. Da var det ikke så nøye med prosedyrer, pleieplaner, bruk av hjelpemidler, smertelindring ved behov osv. Dette var ei godt bemannet avd pga veldig syke beboere/pasienter ved livets slutt. Hun på 51 var selvutnevnt «sjef» og hadde sin tilhengerskare. Man visste hvordan vakta ble ut i fra hvilket humør hun var i. Tok seg ikke en femmer for å skjelle ut en medansatt foran kollegaer, beboere og pårørende Røykepauser var viktigere enn å ta alarmer og sørge for at feks en beboer med smertepumpe fikk bolus (ekstradose ved behov, trykker bare på en knapp og noterer ned) (selv om man ikke er sykepleier så kan man gi medisin fra dosett eller evt.medisin hvis man har bestått medisinkurs) Sykepleiere var på hat-lista pga hun mente «de tror de er noe og kan alt bare pga de har studert…..nei; der er vi som har gått livets skole og jobbet her i mange år som vet hva vi gjør» Hun hatet også nyansatte som gikk foran henne og fikk høyere stillingsprosent. Flere sluttet pga henne, inkludert meg. Jeg holdt ut i 3 år. Alle var åpne om hvorfor de ikke maktet mere, og avd.leder var fortvilet, men oppsigelsesvernet står sterkt. Dessuten slikket hun avd.leder oppetter ryggen på dagvakter, så det var null bevis Dette ble avsporing, men det er så mange som Katrine som regjerer arbeidsplasser ut i fra væremåte. Så det at Bjørk ikke klarer å gå i mot pga hun er psykolog er ikke noe rart. Ang Carla så tror jeg dessverre at hun er kynisk utplukket fra Katrine da Katrine ikke ser på henne som en konkurrent og ser for seg å stå i en finale mot henne. Carla ble glad for å bli tatt inn i varmen og følte seg beskyttet. Hun ser ikke hvordan Katrine har manipulert og avskåret henne fra de andre. Mulig hun har fått opp øynene nå, men nå er toget gått. For Katrine så tror jeg Carla bare er «en nyttig idiot» Ser jo bare hvor usikker Carla ble da hun også var i unåde, men hun lot seg fort kjøpe og kom inn i varmen igjen. Jeg kunne så inderlig ønsket at Carla hadde hatt mot nok til å løsrive seg fra Katrine og gått sammen med de andre mot Katrine Jeg ER så glad det ikke ble kniv på Katrine! Og dette var bevisst fra produksjonen sin side, de har godkjent langt dårligere ukesoppdrag tidligere (det er ikke mentor som bestemmer, men produksjonen) Dog merkelig at ikke Katrine selv fikk fortelle det🤷🏼♀️ Men produksjonen er ikke konsekvent; Katrine fikk «trekke» førstekjempe, mens Arvid på Torpet fikk ikke lov Veldig, veldig godt innlegg! Det er mange som tror at man skal være en viss mennesketype for å la seg manipulere..det stemmer overhodet ikke. Alle kan komme i situasjoner hvor de blir manipulert. En manipulator vet nøyaktig hvilke tidspunkt de skal slå til - og jobber kontinuerlig for å komme i posisjon til å manipulere enkeltmennesker - og deretter en hel gruppe mennesker. Angående mentor som fortalte hele gruppen at ukesoppdraget ble underkjent; jeg tror det handler om at produksjonen vet hvor stygge situasjonene kan bli der inne (se hvordan Erika fikk gjennomgå feks) - og at det fantes en mulighet for at storbonden ville lyve om hva som gjorde at ukesoppdraget ble underkjent, og dermed dra det til sin fordel, og utnytte det ved av å skylde på en annen deltaker - og kaste denne deltakeren ut av varmen og inkluderingen i gruppen (som skjedde med Erika). Eller et annet scenario; Se for deg hva som hadde skjedd om ikke mentor fortalte - og storbondens raseri hadde gått utover Carla..jeg tror Carla hadde bukket under. Ved å fortelle det i fellesskap - blir en beskyttertrang utløst i gruppen - og man verner om den ene deltakeren, slik at det ikke finnes rom for å utagere mot Carla. 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 6. november 2023 #780 Del Skrevet 6. november 2023 Irja skrev (8 minutter siden): Hahah! Helt enig. Jeg hadde væet et rent h****** på Farmen. Bare det å sove med fremmende mennesker . Blir kvalm av tanken. Bli filmet i trusa, så hele Norge kunne se 😳Fett hår, utedo, vond mat (jeg er utrolig kresen) ikke noe godteri, ingen dusj ++ men først og fremst: ALDRI fred å få. Folk og kamerateam i ett sett. Det er lett å sitte i sofaen å dømme mennesker på Farmen, men pipa hadde nok fått en litt annen lyd om man prøvde noen uker selv. Samtidig som jeg har til gode å se en Farmen deltaker spille et så høyt psykisk spill i tidligere sesonger..jeg tror ikke de fleste av oss hadde vært i stand til noe slikt. Heldigvis. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå