Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Ja, hvis Martin vil hevne seg litt velger han kanskje Carla som andrekjempe. Kunne vært greit å få ut Kathrines viktigste allierte der inne, men samtidig er vel sjansen da stor for at hun evt velger Kathrine som storbonde på nytt hvis hun ryker🤔 hmmm sånn sett kanskje taktisk smartere å ta Maria, som nok aldri blir kvitt utfordrerstempelet sitt stakkar😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blekkulfina skrev (6 minutter siden):

Ja, hvis Martin vil hevne seg litt velger han kanskje Carla som andrekjempe. Kunne vært greit å få ut Kathrines viktigste allierte der inne, men samtidig er vel sjansen da stor for at hun evt velger Kathrine som storbonde på nytt hvis hun ryker🤔 hmmm sånn sett kanskje taktisk smartere å ta Maria, som nok aldri blir kvitt utfordrerstempelet sitt stakkar😅

Spoiler

Alle som ryker de neste 2 ukene er jo immune uansett siden det bare er 1 på Torpet så da er det faktisk en bra ting om Carla velger Kathrine som storbonde neste uke og hvem enn hun velger kommer jo tilbake uansett. Og uka etter så er Torpet endelig ferdig og hvem enn som blir første kjempe da vil nok velge Kathrine og den uken er hun ikke immun 😁  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ubehagelig å høre Kathrine snakke om at de er blitt en familie der inne, samtidig som hun bruker sin egen familie til å legitimere sin oppførsel der inne.  Det at hun gjentatte ganger blir vist mens hun snakker om at hun vil vinne for egne barn tror jeg betyr hun kommer langt.  En enslig mor med mange barn - klart vi forventes å heie på henne!

Dobbelt synd er det fordi jeg har hatt så lyst til å heie på Carla.  Av presentasjonen virket hun som ei kul og litt annerledes dame, men bortsett fra omtrent å utslette sine egne ambisjoner til fordel for Kathrine, har vi sett lite av henne.  Alliansen med Kathrine (og Bård) har gitt beskyttelse der inne, men det spørs om hun har gjort seg selv en bjørnetjeneste.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (5 minutter siden):
  Skjul innhold

Alle som ryker de neste 2 ukene er jo immune uansett siden det bare er 1 på Torpet så da er det faktisk en bra ting om Carla velger Kathrine som storbonde neste uke og hvem enn hun velger kommer jo tilbake uansett. Og uka etter så er Torpet endelig ferdig og hvem enn som blir første kjempe da vil nok velge Kathrine og den uken er hun ikke immun 😁  

Spoiler

Kommer jo helt an på om det skulle komme noen på Torpet nå da?
Kan jo skje det også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Yassin på God Morgen Norge. Fosterfar i en alder av 31 og driver kulturkafé på Holmlia. For en mann!

• Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (14 minutter siden):
  Skjul innhold

Kommer jo helt an på om det skulle komme noen på Torpet nå da?
Kan jo skje det også. 

Spoiler

Virker bare mer og mer usannsynlig 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså ,slakt er slakt. Uansett om det er Halal eller Gilde. Yassin rørte ikke i den gryta! "Maskinfører",  slik du oppfatter. Der bør du heller gå i deg selv . 

Jeg synes de burde spart Stjerne ❤ Det var snakk om 10 kr .... og matmessig ville de klart seg .  Kjøper ikke : innsikt om slakt anno 1923.. De hadde lysst på et par gode middager ,- ingenting annet. 

For the record : jeg er kjøttspiser. Men ville avstått og gått til motmæle i dette tilfellet. Hadde ikke fått ned en bit... da måtte jeg vært utsultet. Og slaktet de kalvene på småbruk i 1923...for mat et par dager ? Det tviler jeg på . 

Ellers : Glad for å se at Martin viser mere temperament . Det var på tide . Det er måte på hvor store mengder hersketeknikker og juks som bør gå uanfektet an. 

Spent på Yassin nå -...( selv om hans argumenter for å bli storbonde på ny,var umodne) . Han har en ryggrad jeg er nysjerrig på. 

Endret av Havspeil
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er her for ungene mine der hjemme" er et argument som blir brukt i diverse realityserier.. altså, regner med at de aller fleste fem-åringer heller ville hatt mamma/pappa hjemme enn i ett eller annet tv-show hvor de potensielt kan vinne en bil eller hva det nå er 🙈 Ikke at jeg mener at foreldre skal skamme seg for at de velger å oppleve noe nytt og blir med på tv, men de kan bare si det som det er i stede for å kamuflere det i alt mulig vås og attpåtil bruke det som unnskyldning for dårlig oppførsel. Hvis hele grunnen til deltakelsen der inne er at man skal gjøre ungene sine stolt så burde man begynne med å være et godt forbilde og gå foran med et godt eksempel. 

En annen ting som irriterer meg er at det hviskes og tiskes om taktikkeri og alle er i sjokk fordi det har kommet frem at noen av deltakerne har sakt at de "vil komme helt til finalen" eller at de vil "komme lengst mulig". Er ikke det hele poenget med at de er der?? 😂 Kan da umulig være så overraskende?? 

Men merkeligst er "målet mitt med å være her er å stå i en finale" som også går igjen hvert eneste år. ER IKKE MÅLET Å VINNE DA??? 😂😂😂

P.s Ja! -jeg har fritidsproblemer 🤣

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (2 timer siden):

Så Yassin på God Morgen Norge. Fosterfar i en alder av 31 og driver kulturkafé på Holmlia. For en mann!

Liker Yassin, jordnær type🥰

• Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er Premien ingen Gevinst. Bil på lån ett år og penger som er øremerket 🤪😅

Kostnader følger.....ja ja...noen fikk PR da 

Endret av Havspeil
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg blir litt oppgitt over Maria som først snakker såå varmt i plenum om at Kathrine fortjener å være storbonde, for så å klage sin nød til Bjørk om hvor usikker hun er på Kathrine osv.. tenker at Maria av alle ikke er i posisjon til å klage på at folk er kyniske og spiller spillet etter at hun selv dolket Mattis i ryggen OG kasta Erika under bussen i brevet sitt. Virka som Bjørk ikke ville gi så mye respons på det som ble sakt heller. 

Anders liker jeg egentlig godt, ikke noe vondt i han. Men han kunne godt tatt litt mer stilling til hva som skjer rundt han nå som det snører seg til. Han er liksom alltid bare enig med siste taler virker det som. 

Må si jeg bare får mer og mer sansen for Yassin 🙂 Han virker nyansert og tar opp ting når det trengs, og lar ting ligge når det trengs 😅

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havspeil skrev (16 minutter siden):

Forøvrig er Premien ingen Gevinst. Bil på lån ett år og penger som er øremerket 🤪😅

Håper man kan selge gavekortene da. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (11 minutter siden):

Håper man kan selge gavekortene da. 

Ja. For hvis man har en økonomi som tilsier budsjett fra før,så kan denne tua ,velte lasset 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havspeil skrev (36 minutter siden):

Premien er ikke mye å skryte av, nei. Burde heller fått en bil tilsvarende verdien på gavekortet og lånebilen til sammen da. Hytta de vant før gadd nok få å bygge uansett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Premien er ikke mye å skryte av, nei. Burde heller fått en bil tilsvarende verdien på gavekortet og lånebilen til sammen da. Hytta de vant før gadd nok få å bygge uansett. 

Eller bare få 500.000kr.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Yassin skikkelig godt. Han virker arbeidssom, snill og rettferdig. Liker at han ikke er kranglete, men at han reagerer når det trengs og tar det opp på en rolig og saklig måte. Håper egentlig han vinner hele greia.

Også har jeg faktisk litt sympati for Carla, jeg. Hun fremstår som en litt forsiktig og usikker type. Kjenner meg litt igjen i det (fikk henne på testen, faktisk). Unnskylder ikke at hun danser etter Kathrines pipe, men har fått litt inntrykk av at hun ikke har hatt det så lett i livet. Kanskje det er feil, men om det er riktig, kan man være litt sårbar i en sånn situasjon. Det er lett å bli tatt under vingen av et menneske som får en til å føle seg sett, og så er det ikke så lett å bryte ut når de viser sider man kanskje ikke liker så godt likevel. K. er på en måte sikkerheten hennes der inne, hun har jo ikke så mange andre. Og K. er i tillegg brautende og litt skummel, og en man ikke vil fornærme... Så kanskje ikke så lett for henne å "skille seg" med henne heller. Synd da, jeg tror Carla kunne tilført mye positivt istedenfor å havne i K. sin skygge. Hun er flink til å lage mat, morsom (flink til å parodiere) og virker jo som en snill og rolig person. Litt dumt at hele hennes opphold på gården skal farges av K. sine handlinger, egentlig. (Selv om jeg selvfølgelig kunne ønske at hun sa ifra, men det er det jo ingen der inne som gjør.)

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Ikke fan av gaver som koster i retur..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (6 minutter siden):

Eller bare få 500.000kr.

Ja, det hadde jo vært det beste. De fleste har sikkert bil fra før selv om det selvfølgelig er gøy med ny bil 

Havspeil skrev (3 minutter siden):

Ikke fan av gaver som koster i retur..

Ikke jeg heller. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (5 minutter siden):

Ja, det hadde jo vært det beste. De fleste har sikkert bil fra før selv om det selvfølgelig er gøy med ny bil 

Ikke jeg heller. 

Jeg kjører ikke vil eller har lyst til så for meg hadde den vært verdiløs :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Jeg kjører ikke vil eller har lyst til så for meg hadde den vært verdiløs :P 

Ja, kjedelig for de som ikke kjører. Men du kunne jo solgt den 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...