Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Cid skrev (Akkurat nå):

Jeg virker til å være den eneste som liker Maria 😅 nå vet jeg hvordan de som liker Kathrine har det 🙊

Herregud jeg glemte Maria! 😂 Jeg har fått en slags merkelig medfølelse for henne. Nå bare ser jeg på hun som ung og dum, og jeg klarer liksom ikke irritere meg så mye over hun. Joda, hun gjøre mye teit og hun skulle vel kanskje egentlig ikke vært der, men sammenlignet med visse andre på gården så har jeg hvertfall mer forståelse for hennes oppførsel. Jeg kan ikke si jeg direkte heier på hun, men hun knuste Carla i saging og det syntes jeg var dritkult, så etter det så misliker jeg henne i hvertfall ikke lenger. Jeg er vel mer nøytral til hun og vil hvertfall heller se hun vinne enn K eller C!

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cid skrev (24 minutter siden):

Det er ikke noe man gjør med vilje.

Merkelig, var ikkeeksisterende for 20 år siden.....

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (1 minutt siden):

Herregud jeg glemte Maria! 😂 Jeg har fått en slags merkelig medfølelse for henne. Nå bare ser jeg på hun som ung og dum, og jeg klarer liksom ikke irritere meg så mye over hun. Joda, hun gjøre mye teit og hun skulle vel kanskje egentlig ikke vært der, men sammenlignet med visse andre på gården så har jeg hvertfall mer forståelse for hennes oppførsel. Jeg kan ikke si jeg direkte heier på hun, men hun knuste Carla i saging og det syntes jeg var dritkult, så etter det så misliker jeg henne i hvertfall ikke lenger. Jeg er vel mer nøytral til hun og vil hvertfall heller se hun vinne enn K eller C!

Det som har hjulpet for min del å like henne er at jeg har innsett hvor like vi er på flere ting 🙊😅 vi prater begge alt for mye, vi sliter med kj lyden, vi er begge to veldig interessert i å prate om kjendiser og vi er begge veldig matkresne 😂 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (14 minutter siden):

Sånn er det for noen av oss som er vokst opp med dialekter hvor man ikke har brukt kj lyden så ofte, jeg sier sånne ord naturlig uten kj lyden og jeg må anstrenge meg for å legge den til i starten av ord 🙊 så akkurat der gjør hun det nok ikke med vilje…

For deg blir det annerledes, du har jo selv sagt at du ikke hører forskjell og på din dialekt sier man mer en slags tsj-lyd. Har en venninne fra Ålesund, så kjenner jo litt til dialekten. Hun hører heller ikke forskjell på kino og sjino og sier selv tsjino. Så mener ikke deg og hadde ikke reagert om det var en med din dialekt. Men Maria snakker Oslo-dialekt og der uttales kj-lyden som en kj-lyd. Om man gidder, vel å merke. Og hun er ikke alene om å ikke gidde, er svært få under 30 som gidder å uttale den riktig. Hun tror tydeligvis det er søtt å ikke snakke riktig. Det har ingenting med Maria som person å gjøre,  jeg syns den uvanen er jævlig irriterende uavhengig av person. 

mammamia1 skrev (5 minutter siden):

Helt enig, merkelig at det plutselig er så vanskelig å snakke rent! Dette har ikke noe med dialekt å gjøre, kun en idiotisk moteting på linje med å bruke hun og henne feil.....

Ja, det irriterer meg grenseløst! Samme med Østfold-l, noen ganger har hun en veldig utpreget Østfold-l, mens andre ganger sier hun valg og ball og ikke "vailg" og "baill" med østfold-l. Hadde hun ikke fått til lyden hadde det selvfølgelig vært noe helt annet og jeg ville ikke reagert, men hun glemmer seg og uttaler den av og til, akkurat som med kj-lyden. Da blir det irriterende å høre på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammamia1 skrev (31 minutter siden):

Jeg har alltid uttalt ord slikt så det har vært eksisterende i 30 år i hvert fall 😛 

Endret av Cid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (7 minutter siden):

For deg blir det annerledes, du har jo selv sagt at du ikke hører forskjell og på din dialekt sier man mer en slags tsj-lyd. Har en venninne fra Ålesund, så kjenner jo litt til dialekten. Hun hører heller ikke forskjell på kino og sjino og sier selv tsjino. Så mener ikke deg og hadde ikke reagert om det var en med din dialekt. Men Maria snakker Oslo-dialekt og der uttales kj-lyden som en kj-lyd. Om man gidder, vel å merke. Og hun er ikke alene om å ikke gidde, er svært få under 30 som gidder å uttale den riktig. Hun tror tydeligvis det er søtt å ikke snakke riktig. Det har ingenting med Maria som person å gjøre,  jeg syns den uvanen er jævlig irriterende uavhengig av person. 

Ja, det irriterer meg grenseløst! Samme med Østfold-l, noen ganger har hun en veldig utpreget Østfold-l, mens andre ganger sier hun valg og ball og ikke "vailg" og "baill" med østfold-l. Hadde hun ikke fått til lyden hadde det selvfølgelig vært noe helt annet og jeg ville ikke reagert, men hun glemmer seg og uttaler den av og til, akkurat som med kj-lyden. Da blir det irriterende å høre på.

Jeg har ikke merket det i hvert fall 😅 vi irriterer oss vel bare over forskjellige ting da hehe :) 

Jeg glemmer meg av og til med, jeg prøver å legge til kj lyden hvis jeg husker det.

Endret av Cid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke merket det i hvert fall 😅 vi irriterer oss vel bare over forskjellige ting da hehe :) 

Men mange med din dialekt hører jo ikke forskjell og da blir det noe helt annet. Lyden er jo ikke like utpreget i din dialekt som i Oslo-dialekten og mange andre dialekter. Hadde hun ikke klart å uttale lyden hadde jeg absolutt ikke reagert, men da hadde hun sagt sjipt og sjøkken hele tiden og ikke uttalt lyden riktig i akkurat de samme ordene av og til når hun "glemmer seg". Men nå skal jeg ikke avspore mer ved å være "språkpoliti".

Aner ikke hvem jeg heier på nå, Björk og Mattis, kanskje. Håper en av de blir storbonde og velger Kathrine som 1.-kjempe. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (5 minutter siden):

Det som har hjulpet for min del å like henne er at jeg har innsett hvor like vi er på flere ting 🙊😅 vi prater begge alt for mye, vi sliter med kj lyden, vi er begge to veldig interessert i å prate om kjendiser og vi er begge veldig matkresne 😂 

Er gøy å finne likesinnede da! Jeg tror de fleste som irriterer seg over hun tenker nok likevel at hennes oppførsel er ganske harmløs i forhold til andre på gården. Hun blir liksom bare et vandrende irritasjonsmoment som man kan skjønne at mange på gården sikkert er litt lei av ja, men hun skaper likevel ikke så mye drama og dårlig stemning som Kathrine gjør!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (Akkurat nå):

Er gøy å finne likesinnede da! Jeg tror de fleste som irriterer seg over hun tenker nok likevel at hennes oppførsel er ganske harmløs i forhold til andre på gården. Hun blir liksom bare et vandrende irritasjonsmoment som man kan skjønne at mange på gården sikkert er litt lei av ja, men hun skaper likevel ikke så mye drama og dårlig stemning som Kathrine gjør!

Hun har kommet en lang vei siden hun angrep Arvid verbalt på Torpet :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (14 minutter siden):

Enig, det var dødskult at hun knuste Carla i saging! :juhu: Det var jo fullstendig utklassing! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Enig, det var dødskult at hun knuste Carla i saging! :juhu: Det var jo fullstendig utklassing! 

Tror ikke at noen tør å velge Maria til andrekjempe etter det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Jeg må innrømme jeg ble litt sånn ''Whoa! 😍''  når de filmet hvordan hun SLUKTE det råe egget og så etterpå KNUSTE Carla under tvekampen! Jeg hadde ikke så mye tro på hun men fy faen så feil jeg tok! Og så var det noe litt barnslig skjønt over hvor stolt hun var etterpå når hun snakket med Bjørk, litt sånn lillesøster opplegg ''Så du meg?! Så du hvor flink jeg var? Så du meg sage? Det hadde ikke du trodd, hæ? Så du det?!'' 🤭

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Cid said:

Tror ikke at noen tør å velge Maria til andrekjempe etter det. 

Tenk så deilig om Maria knuste Katrine i saging neste søndag!

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojojo1988 skrev (5 minutter siden):

Tenk så deilig om Maria knuste Katrine i saging neste søndag!

Hadde vært fantastisk😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (7 minutter siden):

Jeg må innrømme jeg ble litt sånn ''Whoa! 😍''  når de filmet hvordan hun SLUKTE det råe egget og så etterpå KNUSTE Carla under tvekampen! Jeg hadde ikke så mye tro på hun men fy faen så feil jeg tok! Og så var det noe litt barnslig skjønt over hvor stolt hun var etterpå når hun snakket med Bjørk, litt sånn lillesøster opplegg ''Så du meg?! Så du hvor flink jeg var? Så du meg sage? Det hadde ikke du trodd, hæ? Så du det?!'' 🤭

Jeg tror at Maria kommer til å se kleint tilbake på seg selv i farmen om 10 år 😅 man vokser mye i hodet i løpet av 20 årene, jeg føler meg mye mer voksen og fornuftig nå enn for 8 år siden når jeg var på henne sin alder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cid skrev (6 minutter siden):

Jeg tror at Maria kommer til å se kleint tilbake på seg selv i farmen om 10 år 😅 man vokser mye i hodet i løpet av 20 årene, jeg føler meg mye mer voksen og fornuftig nå enn for 8 år siden når jeg var på henne sin alder. 

Helt enig. I motsetning til Kathrine virker hun til å ha litt mer selvinnsikt! Og ikke for å være altfor fordomsfull, men hun er jo sikkert også litt formet av miljøet hun henger i til vanlig. Bartender var det ikke det hun var? Og så kjente hun Cornelia fra før? Jeg tenker at hun nå har godt av å henge mer med typer som Bjørg og Mattis 🤭 Bare synd Kathrine forsurer hele miljøet ellers. Tror virkelig hun kunne trivdes og vokst mer hadde ikke Kathrine vært der. For alle de andre er jo EGENTLIG hyggelige mennesker virker det som, både Anders og Carla liksom. Så jeg tror helt ærlig at uten Kathrine så ville ikke Maria vært så sippete og de andre hadde skapt et bedr og mer inkluderende samhold så hun ikke følte seg utenfor. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (1 minutt siden):

Helt enig. I motsetning til Kathrine virker hun til å ha litt mer selvinnsikt! Og ikke for å være altfor fordomsfull, men hun er jo sikkert også litt formet av miljøet hun henger i til vanlig. Bartender var det ikke det hun var? Og så kjente hun Cornelia fra før? Jeg tenker at hun nå har godt av å henge mer med typer som Bjørg og Mattis 🤭 Bare synd Kathrine forsurer hele miljøet ellers. Tror virkelig hun kunne trivdes og vokst mer hadde ikke Kathrine vært der. For alle de andre er jo EGENTLIG hyggelige mennesker virker det som, både Anders og Carla liksom. Så jeg tror helt ærlig at uten Kathrine så ville ikke Maria vært så sippete og de andre hadde skapt et bedr og mer inkluderende samhold så hun ikke følte seg utenfor. 

Jeg merket umiddelbar endring hos Maria når hun kom til Farmen og hengte hos andre, på Torpet så var hun og Kornelia som to russer 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammamia1 skrev (1 time siden):

Så merkelig er det vel ikke at språk utvikler seg med tiden, akkurat det fenomenet er alt annet enn nytt. Kan nesten garantere at enkelte ord/uttrykk du brukte som ung var ikkeeksisterende 20-30 år før det 😁

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 time siden):

Hvem tror dere blir førstekjempe? Jeg tror dessverre at det blir Anders…

Det kan det ikke være 

Så er klipp om at Yassin hadde skrevet en hilsen til Kathrine i førstekjempehytta. Og da må han ha tatt et valg om storbonde han vet tar Kathrine som førstekjempe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...