Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Blueberrymuffin skrev (55 minutter siden):

Nå fant jeg ut noe helt sykt.

Ikke bare har de kutta premiepotten med 925 000 for vanlig Farmen.

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/nQjJ9B/farmen-premien-kuttes-med-over-900-000-kroner

I tillegg skal kjendisene som deltar i Kjendis Farmen få fra 130 000 - 250 000 bare for å delta 🤯

https://www.dagbladet.no/kjendis/roper-farmen-lonn-what-the-fuck/80510200

Da handler det ikke om svak krone, inflasjon eller at Tv2 skal spare penger. 

Synes det er et hån mot de som bidrar på vanlig farmen, og som faktisk får økonomisk tap av å delta. Vanlige deltagere skal tape penger, fordi kjendisene skal få mer betalt for å delta.

Greit, forstår at kjendiser lever av å være kjendis, og at det er jobben deres. Men 250 000 for å være på en bondegård og få gratis PR i 5 uker. Drøyt.

Synes tv2 taper seg veldig i mine øyne når jeg leste dette. 

De vil jo omtrent at farmen skal bli mest mulig drama..

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LibertyNoCap skrev (3 timer siden):

Er ikke premien skattepliktig også?

Nei, ikke for privatpersoner.

Kun når man er kjendis man må skatte av gevinst, da anses det som en jobb/oppdrag.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 time siden):

På den tiden trodde hun jo premien var hytte og bil. Kanskje hun hadde tenkt til å selge det for å få bedre økonomi? Jeg fikk det inntrykket. Tipper hun blir skuffet og får lang nese om hun vinner og får vite at verdien på premien er 1/3 av hva den var før. Hadde blitt skuffa selv også.

Karma is a bitch 🫶

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Karma is a bitch 🫶

Hehe, ja, du kan så si. Håper virkelig ikke hun vinner! 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye smisk deltagerne seg i mellom kan jeg ikke huske å ha sett på noen farmen-sesonger.

Endret av Ruspus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjendis-farmen er jo mye kjedeligere og enda mer byungdom på sommerleir enn vanlig Farmen, så kjipt å høre at de «bruker opp» alle penga på høye godtgjørelser der og kutter den vanlige Farmen-premien såpass!🤨 

Kathrine fornekter seg ikke i dagens episode heller, beskylder Erika for nasking mens hun selv fråtser i godis fra morgen til kveld.  Utestenger Maria på kjøkkenet og egentlig alle andre steder, men «dokke må jo bare komme te mæ hvis det e noe».

Mer dobbeltmoralsk dame tror jeg faktisk ikke jeg har sett på televisjonen på aldri så lenge, og hun sidekicket og trofaste hoffnarren hennes Carla, hun har jeg hatt langt oppi halsen lenge nå…  

Nei må Yassin, Mattis og Bjørk lenge leve der inne, og rettferdigheten snart seire (selv om det ser faretruende mørkt ut akkurat nå)…..

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blekkulfina skrev (2 minutter siden):

Kjendis-farmen er jo mye kjedeligere og enda mer byungdom på sommerleir enn vanlig Farmen, så kjipt å høre at de «bruker opp» alle penga på høye godtgjørelser der og kutter den vanlige Farmen-premien såpass!🤨 

Kathrine fornekter seg ikke i dagens episode heller, beskylder Erika for nasking mens hun selv fråtser i godis fra morgen til kveld.  Utestenger Maria på kjøkkenet og egentlig alle andre steder, men «dokke må jo bare komme te mæ hvis det e noe».

Mer dobbeltmoralsk dame tror jeg faktisk ikke jeg har sett på televisjonen på aldri så lenge, og hun sidekicket og trofaste hoffnarren hennes Carla, hun har jeg hatt langt oppi halsen lenge nå…  

Nei må Yassin, Mattis og Bjørk lenge leve der inne, og rettferdigheten snart seire (selv om det ser faretruende mørkt ut akkurat nå)…..

Enig, jeg så ikke på Farmen Kjendis i år en gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episoden der Maria forteller om barndom med mobbing og er hudløs, med storbonden Katrine som bruker hersketeknikk å se ut i lufta, Carla himler med øynene og resten er utilpass er bare vond. Jeg synes det bare er så ufattelig at en som er fembarnsmor kan oppføre seg slik. Og dette er ikke klipp og lim fra produksjonen. Jeg tror nok at de som har filmet dem i alle disse ukene og har  vært så tett på, også har fått dobbeltmoralen langt oppi halsen og derfor viser oss hvor gale det er. "Alle kan komme til mæ - men om dem ikke gjør det... SO" .

Carla kuppet kjøkkenet igjen, Katrine slurper og eter fra sleiver som puttes tilbake i grytene, Anders er verdens største asskisser, er alltid enig med siste taler. De som har stubstans og noe å fare med i sync er faktisk  resten. Tenk om man ble kvitt de tre, og finalen stod mellom dem som har gått inn og ut i denne sære sesongen og har måtte kjempe. Den trioen der... Katrine hulker og griner når ting ikke går hennes vei, og er vemmelig når hun har overtak. Carla sår små ekle frø til førstekjempene, og ja, som sagt, Anders er en feiging. Får håpe det blir "inshalla" for en av dem som har hatt ryggrad. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (5 timer siden):

Du har helt rett, det glemte jeg. Prosent på skattepliktig premie er satt til 22%, da blir premien kun 394 680.

Da blir jo gevinsten kun 300 000 og ikke 400 000 når man regner med normaltap.

Og om man ikke trenger en ny leiebil for ett år... hva får man solgt det gavekortet for? Ikke fullpris iallefall.

Det samme med gavekortet på Norgeshus...

Skrell av 50laken per gavekort for å bli kvitt det.

200.000

Endret av LibertyNoCap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg veldig lite på Yassin etter gårsdagens episode. Han gjorde det klart at dette er en konkurranse for han og det eneste han bryr seg om er å vinne men samtidig så freder han den ene personen med 2 kniver 🤨 Han kan ikke ha så lyst til å vinne da…

Endret av Cid
  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdrag vel utført for Kathrines del nå da.. Hun vet at Yassin vil velge en sterk konkurrent som andrekjempe (fortrinnsvis Martin, så blir hun kvitt han uten å måtte velge han som førstekjempe) + hele gruppen diskuterer hvem som er "fredet" eller ikke i stedet for at fokuset er på henne! Og selvfølgelig en fordel for henne om Yassin forsvinner også, han er jo den eneste som tar opp kampen med henne og den eneste som ikke lar seg vippe av pinnen av det tullet hun holder på med.

Det er så pinlig at Kathrine og "klanen" hennes reflekterer SÅ lite over at de viser på TV at de stapper i seg mat og godteri i skjul for de andre. Når man har gjort et SÅ stort poeng ut av at andre deltakere har tatt ett egg og noen tomater så burde man hvertfall holde seg for god til å helt ukritisk stappe i seg kokosboller til frokost!! Igjen virker det som de glemmer at de er på TV. 

Kjenner Carla irriterer meg hakket mer enn Kathrine faktisk! Hun er så dobbeltmorask og virker som hun tror hun er viktigere enn samtlige andre deltakere. Føler hun fikk en knekk i selvtillitten da hun tapte tvekapen sist, og nå skal hun hevde seg ved å bosse rundt. Går dessverre hardest ut over Maria som ligger litt nede fra før.

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivLaga skrev (5 timer siden):

Oppdrag vel utført for Kathrines del nå da.. Hun vet at Yassin vil velge en sterk konkurrent som andrekjempe (fortrinnsvis Martin, så blir hun kvitt han uten å måtte velge han som førstekjempe) + hele gruppen diskuterer hvem som er "fredet" eller ikke i stedet for at fokuset er på henne! Og selvfølgelig en fordel for henne om Yassin forsvinner også, han er jo den eneste som tar opp kampen med henne og den eneste som ikke lar seg vippe av pinnen av det tullet hun holder på med.

Det er så pinlig at Kathrine og "klanen" hennes reflekterer SÅ lite over at de viser på TV at de stapper i seg mat og godteri i skjul for de andre. Når man har gjort et SÅ stort poeng ut av at andre deltakere har tatt ett egg og noen tomater så burde man hvertfall holde seg for god til å helt ukritisk stappe i seg kokosboller til frokost!! Igjen virker det som de glemmer at de er på TV. 

Kjenner Carla irriterer meg hakket mer enn Kathrine faktisk! Hun er så dobbeltmorask og virker som hun tror hun er viktigere enn samtlige andre deltakere. Føler hun fikk en knekk i selvtillitten da hun tapte tvekapen sist, og nå skal hun hevde seg ved å bosse rundt. Går dessverre hardest ut over Maria som ligger litt nede fra før.

Enig. Kjenner Carla irriterer meg også hakket mer enn K. Hun har ryggrad som en svamp!

For min del kunne gjerne Stine vinne hele greia, eneste verdige vinneren der! Heia svine-Stine🎉

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LivLaga skrev (12 timer siden):

Enig. Kjent lenge på at Carla ikke er min type. Hun virker i bunn og grunn usikker men tar det over på å være småfrekk mot de hun ikke liker/unge damene. Kathrine er den typen hun er, men hun kan være litt varm også til tider. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Katrine sier at det ikke er personlig, men at hun tar valget kun basert på konkurranse, så faller det jo på sin egen urimelighet når hun ikke velger Anders som har to kniver, og samtidig velger Yassin som hun tydelig har vist at hun misliker.

Sorry, men at det ikke går på person men på konkurranse, den kjøper jeg ikke. Synes det er feigt av Katrine å kritiserer andre for og ikke snakke  ut, samtidig som hun selv serverer et så lite troverdig førstekjempevalg.

Når Yassin i tillegg snakker om at han også skal gå kun etter konkurranse og samtidig freder Anders. Jeg forstår virkelig ingenting av tankegangen inne på gården her.

Synes det var bra at Mattis snakket ut, respekt. Bare synd at ingen av de andre nikkedukkene slang seg på eller sa noe.

Hele dette førstevalget var en fadese. Helt ok at Katrine tar ut en av de hun liker minst, men da må hun være tøff nok til å si det, og ikke gjemme seg bak at hun valgte ut den største konkurrenten.

Håper inderlig Maria saboterer ukesoppdraget. Selv om jeg ikke er enig med Yassin om at Anders må fredes, er jeg helt enig med Yassin om at Katrine verken fortjener kniv eller seier. Håper ukesoppdraget blir underkjent.

Respekt til Maria om hun saboterer etter måten Katrine har behandlet henne på. Det er direkte vondt å se på hvor kuet Maria blir av Katrine og Carla. Dette er jo mobbing, på TV i beste sendetid.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ingen som forstår at Kathrine er en voksen dame som sikkert har stått på og jobbet mye i mange år, og blitt litt herdet i forhold til alder? 
Hun har en stor familie, og har en erfaring som tilsier at en gjør det en må ang forpliktelser. 
Da kan en jo bli litt matt av å høre på den sutringen om alle fornærmelser som ikke er fornærmelser , men konkret prat og effektiv tankegang. 
Det finnes både barn og voksne det inne på gården, og det er rart at de søker seg på farmen når de er så uvant med jobbing og utfordringer. 
Når de ikke får det som de vil så klager de. 
Som regel så er det de som gjør minst som klager mest. 
Det er klart at det er Kathrine, Anders og Carla som driver gården og sørger for mat på bordet . 
De andre henger bare etter og klager. 
Bytt roller, og det blir lite matnyttig jobbing 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (22 minutter siden):

Når Katrine sier at det ikke er personlig, men at hun tar valget kun basert på konkurranse, så faller det jo på sin egen urimelighet når hun ikke velger Anders som har to kniver, og samtidig velger Yassin som hun tydelig har vist at hun misliker.

Sorry, men at det ikke går på person men på konkurranse, den kjøper jeg ikke. Synes det er feigt av Katrine å kritiserer andre for og ikke snakke  ut, samtidig som hun selv serverer et så lite troverdig førstekjempevalg.

Når Yassin i tillegg snakker om at han også skal gå kun etter konkurranse og samtidig freder Anders. Jeg forstår virkelig ingenting av tankegangen inne på gården her.

Synes det var bra at Mattis snakket ut, respekt. Bare synd at ingen av de andre nikkedukkene slang seg på eller sa noe.

Hele dette førstevalget var en fadese. Helt ok at Katrine tar ut en av de hun liker minst, men da må hun være tøff nok til å si det, og ikke gjemme seg bak at hun valgte ut den største konkurrenten.

Håper inderlig Maria saboterer ukesoppdraget. Selv om jeg ikke er enig med Yassin om at Anders må fredes, er jeg helt enig med Yassin om at Katrine verken fortjener kniv eller seier. Håper ukesoppdraget blir underkjent.

Respekt til Maria om hun saboterer etter måten Katrine har behandlet henne på. Det er direkte vondt å se på hvor kuet Maria blir av Katrine og Carla. Dette er jo mobbing, på TV i beste sendetid.

Hadde jeg vært Maria så hadde jeg fått med meg de som ville og stjålet godteriet og spist det nede på brygga :nigo: 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (11 minutter siden):

Håper Yassin velger Carla, men tror han velger Martin..

Jeg tror han velger Mattis, hvis Mattis taper blir Bjørk storbonde, og da blir nok Kathrine førstekjempe

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...