Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Nusket skrev (Akkurat nå):

Men alle de andre er jo også inni Farmen-bobla, og ingen av dem er ufyselige. 

Ja, jeg vet. Nevner det bare fordi at noen rettferdiggjør adferden hennes med at hun er i Farmen bobla. Men det er jo tydelig at hun er like ufyselig i virkeligheten også. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Knitalong said:

Ja, jeg vet. Nevner det bare fordi at noen rettferdiggjør adferden hennes med at hun er i Farmen bobla. Men det er jo tydelig at hun er like ufyselig i virkeligheten også. 

Trist at noen kan finne på å rettferdiggjøre det 😢

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knitalong skrev (1 time siden):

Enig :( 

Ja, det sies jo at det er i motgang og tøffe tider man virkelig får se hva som bor i folk , på både godt og vondt ..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knitalong skrev (2 timer siden):

Hun er som et levende pensum i et foredrag  om projeksjon . Alt det hun beskylder andre for å gjøre eller være , er det hun selv som gjør eller er 😆

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irja skrev (1 minutt siden):

Carla tar jo ikke feil. Bjørk er falsk. Det har hun vært lenge. 

Syns Bjørk er den mest ekte der inne. Carla er Kathrines nyttige idiot . 

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om noen andre har nevnt dette, som ikke har noe med spillet der inne å gjøre,😅 men jeg blir så urolig av å se øreringene til Maria som snart irrer seg fast i øreflippene hennes..😩 Det er fare for infeksjon der snart. Noen må rense de hullene og sette inn noe som er nikkelfritt! Grøss, det ser vondt ut. 😬

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (7 minutter siden):

Jeg aner ikke om noen andre har nevnt dette, som ikke har noe med spillet der inne å gjøre,😅 men jeg blir så urolig av å se øreringene til Maria som snart irrer seg fast i øreflippene hennes..😩 Det er fare for infeksjon der snart. Noen må rense de hullene og sette inn noe som er nikkelfritt! Grøss, det ser vondt ut. 😬

JA! Jeg blir nesten litt uvel av å se på dem. Har aldri sett så grønne øreflipper før… Trodde jeg var den eneste som la merke til det 😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens deltakerne egentlig er ganske rause med ordene rundt hverandre, herav selv Bjørk omtaler Kathrine som et bra menneske som hun ser opp til, så er Kathrines omtale av andre offerrolle. Et ord hun har brukt flittig i omtalen av andre. Er vel 3 stk som har fått slengt det ordet mot seg, og det flere ganger. Om ikke 4. Husker ikke nøyaktig. Men det går knapt en episode nå uten at Kathrine sier at noen er i offerrollen.

Så snart noen viser at ting er følsomt, vanskelig, ikke greit osv, og når noen ønsker å skvære opp en betent konflikt, så har disse havnet i en offerrolle, ifølge Kathrine.
For det første er ordbruken feil. Man er ikke automatisk i en offerrolle når man er lei seg, og særlig ikke når grunnen til at man er lei seg er genuin. Det må da være lov å være lei seg uten å være et offer. For det andre så er det faktisk empatiløst og sympatiløst å henge folk på knaggen "offerrolle" når noen har det vanskelig. For det tredje, hvis ordet brukes åpenlyst mot noen, så er det å henge folk i en offerrolle faktisk en hersketeknikk, særlig hvis man ikke er i en offerrolle.

For det er utrolig provoserende å få slengt i trynet at man liksom er i en offerrolle når man er lei seg av en genuin grunn som nylig har skjedd, der ens egen følelser er ekte. 

Kathrine sa i dag at Bjørk var i offerrollen etter den greia med Maria. Men Bjørk er selvfølgelig IKKE i en offerrolle når hele greia var iscenesatt av løgner fra Kathrine! Da må Bjørk få lov til å reagere uten å få et slikt stempel på seg. 

Ironisk nok, hvis man faktisk er i en offerrolle så er man selvsentrert, har høy selvmedlidenhet, er bitter og dyrker seg selv som offer over tid, hvorav at atferdsmønsteret blir varig nedbrytende. Og hvem på Farmen beskriver dette? Kathrine selv.

Endret av Ctrl
  • Liker 13
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (5 minutter siden):

Mens deltakerne egentlig er ganske rause med ordene rundt hverandre, herav selv Bjørk omtaler Kathrine som et bra menneske som hun ser opp til, så er Kathrines omtale av andre offerrolle. Et ord hun har brukt flittig i omtalen av andre. Er vel 3 stk som har fått slengt det ordet mot seg, og det flere ganger. Om ikke 4. Husker ikke nøyaktig. Men det går knapt en episode nå uten at Kathrine sier at noen er i offerrollen.

Så snart noen viser at ting er følsomt, vanskelig, ikke greit osv, og når noen ønsker å skvære opp en betent konflikt, så har disse havnet i en offerrolle, ifølge Kathrine.
For det første er ordbruken feil. Man er ikke automatisk i en offerrolle når man er lei seg, og særlig ikke når grunnen til at man er lei seg er genuin. Det må da være lov å være lei seg uten å være et offer. For det andre så er det faktisk empatiløst og sympatiløst å henge folk på knaggen "offerrolle" når noen har det vanskelig. For det tredje, hvis ordet brukes åpenlyst mot noen, så er det å henge folk i en offerrolle faktisk en hersketeknikk, særlig hvis man ikke er i en offerrolle.

For det er utrolig provoserende å få slengt i trynet at man liksom er i en offerrolle når man er lei seg av en genuin grunn som nylig har skjedd, der ens egen følelser er ekte.

Ironisk nok, hvis man faktisk er i en offerrolle så er man selvsentrert, har høy selvmedlidenhet, er bitter og dyrker seg selv som offer over tid, hvorav at atferdsmønsteret blir varig nedbrytende. Og hvem på Farmen beskriver dette? Kathrine selv.

Enig . Her også  og benytter Kathrine seg av projeksjon . Den eneste som virkelig har veltet seg i  offerrollen ,  er Kathrine selv . 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel, så Carla synes ikke det var på sin plass å være ærlig med Yassin når han på tomannshånd spør henne om hun visste at valget til Kathrine var rigget fordi hun ikke var direkte involvert. MEN hun har null problemer med å oppsøke Maria for å spre usannheter om ting hun ikke har bevitnet selv en gang:raven:

Er bare så sykt glad for at Maria ikke biter på! Nå må noen snart ta et oppgjør med de kjerringene der inne!!!

• Liker 21
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carla og Kathrine er noe av det mer fascinerende jeg har sett i reality-sjangeren noen sinne tror jeg. Og ikke med et positivt fortegn. Vanligvis sitter jeg og synes litt intriger og tull bare er bra for å spice det hele opp litt, men disse to damene (med Kathrine i front) er så drøye at jeg faktisk synes det er litt vanskelig og vondt å se på. Og samtidig fascinerende at det går an liksom… to voksne mennesker som holder på sånn, du tror det ikke før du ser det🤯

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det er de jobbene de får på skip eller fyrtårn som gir ganske mye god mat og sånt. Bare synd Maria ikke likte mye av det. Men mye så godt ut.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper Bjørk har en sterk psyke, for det Katrine holder på med minner om god gammel gaslighting.

"Du er så utspekulert, du sier sånn og sånn, alle ser hvordan du er, jo sånn er du, nei det var ikke det du som skjedde, du spiller så skittent spill, det er du som inntar offerrollen, det var dette du sa, ikke dette, det er du som ikke tør å ta opp ting, det er din feil at det er dårlig stemning, osv osv :gresskar:"

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til, hvorfor spiser de ikke mer fisk? De har vel både garn, båt og sjøen rett utenfor? Synes jeg ser bare potet der nå som de ikke fikk markedspenger..

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (6 timer siden):

Carla tar jo ikke feil. Bjørk er falsk. Det har hun vært lenge. 

Carla er falsk…

Irja skrev (5 timer siden):

Håper Maria ryker i morgen. Mer irriterende person er det lenge siden jeg har sett på TV. 

Du er klar over at hun vil komme tilbake rett etter da?:p

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (6 timer siden):

Syns Bjørk er den mest ekte der inne. Carla er Kathrines nyttige idiot . 

Enig! Digger Björk :rodmer:

• Liker 8
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...