Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Cambria skrev (4 minutter siden):
  Skjul innhold

I likhet med den siste uka. Samtidig var det fint å se henne mer sårbar. Jeg tror hun kanskje ser litt mer av hvor dumt dette ble, men er for stolt til å si det høyt kanskje? 

Synes det er skikkelig fint av de andre å forsøke. Jentene som ønsker henne opp til seg for å få mer tid sammen, Anders som vil hjelpe til å lappe sammen og Martin som ikke forlanger en unnskyldning, selv om han mener det hadde vært på sin plass. Det var godt å se!

Spoiler

Samtidig synes jeg det blir litt for dumt, at de andre skal prøve å krype og smiske for at hun skal ha det bra. De skal da ikke unnskylde at de sa hvordan de følte at de hadde det. Mens hun går rundt og surmuler og sutrer. 

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cambria skrev (18 timer siden):

Jeg synes det er en del her som kanskje skal gå litt inn i seg selv og forsøke å se ting fra flere sider. Jeg vil ikke forsvare Kathrines reaksjoner, men samtidig så kan jeg godt forstå at hun reagerte sterkt i søndagens episode. Denne uken har de, som Kathrine da, hatt fest og hun har opplevd det som koselig. Også kommer det plutselig fra nesten samtlige på slutten av uken at de synes det har vært vanskelig og vondt. Dette burde de kanskje sagt noe om før? Jeg hadde nok selv reagert sterkt på at ingen hadde sagt noe tidligere. Når de alle har gått og følt på dette burde de vært voksne nok til å snakke om der med henne sammen. Det er skikkelig feigt av dem. 

Synes også en del av dere legger mye mer i ting enn det som nødvendigvis er virkeligheten. Vi vet ingenting om hvorfor mentor tok det i fellesskap, vi vet ikke om han var sur og mutt under hele runden eller om det er klippet sånn og vi vet ingenting om det har skjedd mer alvorlige episoder bak kamera. Vi må ikke glemme at dette klippes til. Jeg synes enkelte her synker ned på samme  nivå som Kathrine med den oppførselen som er nå.

Dette!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at Kathrine, om hun ikke vinner dukker opp på Torpet neste år.

Hadde vært sykt da hvis det ble det året jeg endelig fikk være med på Farmen 😅

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammamia1 skrev (2 minutter siden):

Dette!

Spoiler

Når deltakerne selv har fortalt hvor ille det har vært så kan det da ikke bare være klipping, jeg synes hun burde legge seg paddeflat og komme med en unnskyldning til alle sammen for oppførselen sin de siste ukene.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):
  Skjul innhold

Når deltakerne selv har fortalt hvor ille det har vært så kan det da ikke bare være klipping, jeg synes hun burde legge seg paddeflat og komme med en unnskyldning til alle sammen for oppførselen sin de siste ukene.

Så enig

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før så har ikke deltakere brukt å prate om eller nevne noe fra moderne tid, men nå gjør de det ofte. Kan det være endring i regel som gjør at de har lov til det nå?

Spoiler

Det føltes surrealist ut når Maria begynte å prate om det å være en belieber 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Haha den munndiareen til Maria minner veldig om meg selv, tror vi to hadde kommet godt overens mens vi prater i vei om alt av kjendiser osv 😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt sykt trist hvor mye en deltagers humør kan farge så mange andres. Som en tordensky som henger truende over alle. Alle tripper rundt og er så snille og unnskyldene. Mens Kathrine har ikke innrømmet én feil, alle er bare illojale og veike ifølge henne. Altså, NULL selvinnsikt. 

Endret av Selbu
  • Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cambria skrev (18 timer siden):

Jeg synes det er en del her som kanskje skal gå litt inn i seg selv og forsøke å se ting fra flere sider. Jeg vil ikke forsvare Kathrines reaksjoner, men samtidig så kan jeg godt forstå at hun reagerte sterkt i søndagens episode. Denne uken har de, som Kathrine da, hatt fest og hun har opplevd det som koselig. Også kommer det plutselig fra nesten samtlige på slutten av uken at de synes det har vært vanskelig og vondt. Dette burde de kanskje sagt noe om før? Jeg hadde nok selv reagert sterkt på at ingen hadde sagt noe tidligere. Når de alle har gått og følt på dette burde de vært voksne nok til å snakke om der med henne sammen. Det er skikkelig feigt av dem. 

Synes også en del av dere legger mye mer i ting enn det som nødvendigvis er virkeligheten. Vi vet ingenting om hvorfor mentor tok det i fellesskap, vi vet ikke om han var sur og mutt under hele runden eller om det er klippet sånn og vi vet ingenting om det har skjedd mer alvorlige episoder bak kamera. Vi må ikke glemme at dette klippes til. Jeg synes enkelte her synker ned på samme  nivå som Kathrine med den oppførselen som er nå.

Problemet her er vel i bunn og grunn at hun ikke var Så hyggelig mot de andre i uken som storbonde. Ingen turte å si noe i frykt for å bli førstekjempe. Når hun blir konfrontert, så har jo de andre rett. Hun hadde reddet seg inn ved å be om unskyldning eller anerkjennelse for hva resten av gruppa har følt på. 

Istedenfor velger hun å legge skylden på dem, og tar 0 selvkritikk. Og når tilitt fra de andre er så lav fra før,  så taper jo hun på det. Og får da alle imot seg. Når du ikke evner å ta litt selvkritikk når alle i gruppa opplever henne på samme vis. Da vil du slite med å gjenoprette tilitt.  I tilegg, bruker hun store ord, på noe som viser seg å være rigget. Da viser hun seg som både feig og slu i tillegg.  Og da blir veien opp igjen ekstra lang.

Kritikken hun fikk, er en situasjon hun har satt seg i selv. Og må da forvente  bli konfrontert på. Det går ikke an å dure på sånn, uten at det smeller tilbake på t tidspunkt.

• Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Problemet her er vel i bunn og grunn at hun ikke var Så hyggelig mot de andre i uken som storbonde. Ingen turte å si noe i frykt for å bli førstekjempe. Når hun blir konfrontert, så har jo de andre rett. Hun hadde reddet seg inn ved å be om unskyldning eller anerkjennelse for hva resten av gruppa har følt på. 

Istedenfor velger hun å legge skylden på dem, og tar 0 selvkritikk. Og når tilitt fra de andre er så lav fra før,  så taper jo hun på det. Og får da alle imot seg. Når du ikke evner å ta litt selvkritikk når alle i gruppa opplever henne på samme vis. Da vil du slite med å gjenoprette tilitt.  I tilegg, bruker hun store ord, på noe som viser seg å være rigget. Da viser hun seg som både feig og slu i tillegg.  Og da blir veien opp igjen ekstra lang.

Kritikken hun fikk, er en situasjon hun har satt seg i selv. Og må da forvente  bli konfrontert på. Det går ikke an å dure på sånn, uten at det smeller tilbake på t tidspunkt.

Enig. Og jeg tenker at i en sånn situasjon, der man må forholde seg til disse menneskene i lang tid fremover, på liten plass og der man ikke har andre utenfra å spille på. Og i en situasjon der man MÅ samarbeide og drive en gård sammen, ja, da MÅ man svelge kameler. Jeg ser alle andre gjøre det der inne. Carla synes hun var hard, men sa unnskyld. Martin har sagt unnskyld og føler at han kunne trengt det tilbake, men lar det gå. Björk har sagt unnskyld og strukket ut en hånd. Maria også. Selv om K. ikke er enig og egentlig ikke mener hun skal unnskylde for noe, så tenker jeg at alle hadde tjent på at man sa unnskyld likevel og så gikk videre. Sånn er det jo i livet ellers også. Av og til må man bare inngå kompromiss for å kunne gå videre. Både i familien, i arbeidslivet og med venner.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

https://www.tv2.no/underholdning/farmen/gikk-i-kjelleren-vurderte-a-trekke-meg/16159696/ 

Tror dere at produksjonen faktisk prøvde å sabotere ukesoppdraget?

Nei det tror jeg ikke de gjorde  .å  Akkurat denne trøkken/ nedturen  hadde Kathrine litt godt av . Man lærer nok ikke noe om å holde utenfor , før man blir holdt utenfor selv . Rart hun ikke har bedre  pedagogiske evner , hun som jobber som tillitsvalgt . 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (27 minutter siden):

Nei det tror jeg ikke de gjorde  .å  Akkurat denne trøkken/ nedturen  hadde Kathrine litt godt av . Man lærer nok ikke noe om å holde utenfor , før man blir holdt utenfor selv . Rart hun ikke har bedre  pedagogiske evner , hun som jobber som tillitsvalgt . 

Man så hvordan hjernen hennes jobbet under tinget. Og at hun faktisk ble lei seg. På egne vegne,ikke de andres .Og  hun velger angrep som forsvar . Da selvinnsikten er manglende. 

Eksempelvis : kaffe på senga med alle kontra diktaturet som var ellers i uka. Men typisk metode for narsissister. Ja,jeg er ikke redd for å si ordet . Kognitiv dissonans så det holder. 

jukkapalme skrev (På 2.11.2023 den 18.44):

Premien er ikke mye å skryte av, nei. Burde heller fått en bil tilsvarende verdien på gavekortet og lånebilen til sammen da. Hytta de vant før gadd nok få å bygge uansett. 

Ikke fan av gaver som koster i retur..

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (50 minutter siden):

Enig. Og jeg tenker at i en sånn situasjon, der man må forholde seg til disse menneskene i lang tid fremover, på liten plass og der man ikke har andre utenfra å spille på. Og i en situasjon der man MÅ samarbeide og drive en gård sammen, ja, da MÅ man svelge kameler. Jeg ser alle andre gjøre det der inne. Carla synes hun var hard, men sa unnskyld. Martin har sagt unnskyld og føler at han kunne trengt det tilbake, men lar det gå. Björk har sagt unnskyld og strukket ut en hånd. Maria også. Selv om K. ikke er enig og egentlig ikke mener hun skal unnskylde for noe, så tenker jeg at alle hadde tjent på at man sa unnskyld likevel og så gikk videre. Sånn er det jo i livet ellers også. Av og til må man bare inngå kompromiss for å kunne gå videre. Både i familien, i arbeidslivet og med venner.

Forskjellen på Kathrine og de andre : alle mennesker har det i seg å si og gjøre feil . Men ikke alle evner å se seg selv å beklage .Kathrine er dessverre en av dem. Hun går enten i angrep , eller tar offerrollen. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (2 timer siden):

Tipper at Kathrine, om hun ikke vinner dukker opp på Torpet neste år.

Hadde vært sykt da hvis det ble det året jeg endelig fikk være med på Farmen 😅

Har du meldt deg på farmen? Så kult! 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, NiceOrNothing said:

Forskjellen på Kathrine og de andre : alle mennesker har det i seg å si og gjøre feil . Men ikke alle evner å se seg selv å beklage .Kathrine er dessverre en av dem. Hun går enten i angrep , eller tar offerrollen. 

Som Martin sier (i dagens episode): Man kan ikke endre andre.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvordan stemningen på gården blir resten av uka. Kathrine blir garantert ikke storbonde eller invitert på loftet, hun har spilt seg inn i et hjørne ved å ikke være åpen for de andres innspill. Hun virker til å forsøke å dominere gården med humøret sitt, psyker ut de andre ved å være en tikkende bombe ved eventuelle tilsnakk. Med den taktikken er hun raskt kandidat til førstekjempe, men spørs om hun egentlig har motivasjon til å komme tilbake. Som flere sier, det er tydelig at tilbakemeldingene på tinget sjokkerte henne og sikkert skapte en ubehagelig følelse av kognitiv dissonans. Når jeg tenker tilbake på det så kan det virke som hun fikk total overtenning etter å ha ringt hjem, at hun tenkte at nå skal jeg faen meg dra dette i land og spille de trill rundt her med «loddtrekning» og utskeielser med flatbrød på loftet, noe som selvsagt står seg dårlig all den tid hun har hudflettet andre for å «ikke stå for egne valg» og tjuvspising av cherrytomater og egg. Det spørs hvor lenge man holder ut når man velger å isolere seg fra fellesskapet på den måten Kathrine har gjort, ekstra tydelig ovenfor Maria som fikk streng beskjed om å ikke komme med sine problemer til Kathrine lenger 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter ikke at det går an å ha så lite selvinnsikt og fullstendig manko på antenner på hvordan hun er mot andre.

Man skal være mot andre som du ønsker at andre skal være mot deg lærte jeg fra barnsben av…..Katrine har tydelig misset den biten.

Kjefter over at andre baksnakker, men baksnakker selv. Gikk i full mayhem-modus til Erika pga Erika har tatt noen cherrytomater og ett egg, mens hun har gaflet i seg litervis med honning, stjal flatbrød med smør og sukker som hun tok med på storbondeloftet, spist av ingredienser til hvert ukesoppdrag som har med bakst å gjøre…. Erika fikk rivkjeft over å ikke tenke på fellesskapet, men det gjør jo ikke Katrine heller. Og tydelig at Katrine var mozarella-tyven da Mattis og Bjørk lekte detektiver der alle de andre svarte at det var 8 mozarellaer, mens Carla sa 14 og Katrine 15. Katrine og Carla var ansvarlige for pizzabaking, så tydelig at de har oppgitt for lavt tall av antall oster til fellesskapet. 

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske at det har vært så mye hjemlengsel tidligere som i årets sesong. Diana ville hjem på dag 1, PG tryglet om å bli valgt til førstekjempe og det som verre var, Erika, Björk, Kathrine, Maria ville alle hjem på et tidspunkt.. Arvid vil heller være alene på Torpet enn på Farmen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (1 minutt siden):

Kan ikke huske at det har vært så mye hjemlengsel tidligere som i årets sesong. Diana ville hjem på dag 1, PG tryglet om å bli valgt til førstekjempe og det som verre var, Erika, Björk, Kathrine, Maria ville alle hjem på et tidspunkt.. Arvid vil heller være alene på Torpet enn på Farmen. 

Skjønner det godt så fælt det virker å være der under Kathrines vrede. Hadde ikke Kathrine vært der så hadde de nok hatt det mye hyggeligere og gøyere.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt spesielt at Kathrine var misfornøyd med at de ikke fikk brev hjemmefra, hun fikk jo ringe hjem noe som er mye bedre enn et brev.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...