Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Irja skrev (2 timer siden):

Hahah! Helt enig. Jeg hadde væet et rent h****** på Farmen. Bare det å sove med fremmende mennesker . Blir kvalm av tanken. Bli filmet i trusa, så hele Norge kunne se 😳Fett hår, utedo, vond mat (jeg er utrolig kresen) ikke noe godteri, ingen dusj ++ men først og fremst: ALDRI fred å få. Folk og kamerateam i ett sett. 

Det er lett å sitte i sofaen å dømme mennesker på Farmen, men pipa hadde nok fått en litt annen lyd om man prøvde noen uker selv. 

Jeg hadde aldri noensinne ville oppført meg slik, hadde jeg kjent på at jeg var i ferd med å gjøre det så hadde jeg i så fall trukket meg… 

mammamia1 skrev (1 time siden):

Endelig er sutrepaven og besserwisseren Yasin ute, håper vi har sett det siste av han. Håper sutrekoppen Bjørk går samme veien snart! Heia Kathrine, den eneste verdige vinneren!

Hvordan er Yassin og Björk sutrete? De var de eneste som var modige nok til å stå opp mot Kathrine og konfrontere henne, jeg synes de er gode begge to og jeg kjente at respekten min for dem begge fløy til himmels! 👏🏻

Yassin er ikke ute forøvrig, siden det bare er 1 person på Torpet så vil de som ryker ut denne uken og Yassin sammen med Arvid få komme inn igjen om en uke 😁 Gleder meg veldig til å se reaksjonen til Kathrine da :skratte: 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mammamia1 skrev (45 minutter siden):

Produksjonen skal fjerne henne fordi hun er seg selv mener du? Eller fordi du ikke liker henne? Tviler på det gitt..... 

Vi får se hva som skjer. Jeg tror det, og er fri til å tro hva jeg vil.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusket skrev (37 minutter siden):

Og veldig spesielt hvor morsk han var under gjennomgangen med Kathrine, og veldig trivelig og glad i alle de andre ukene.  

Jeg liker Mentor enda mer etter det 😄 vedder på at produksjonen fortalte han om hva som foregikk og så reagerte han deretter. Håper han blir mentor igjen i de neste sesongene :)

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusket skrev (1 time siden):

Jeg syns det er ganske interessant hvordan mentor var i går. Altså under alle andre ukesoppdragene så var han så blid og hyggelig, men under gårsdagens befaring var han så morsk. 

Ja enig, jeg håper at Carla våkner opp snart. 

Jeg tenker at Carla HAR våknet , men er livredd . (Feig ) 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av oss, men siden vi har mobben etter oss, som karakteriserer og setter diagnoser på mennesker de aldri har møtt, er det nok et fåtall som tør å innrømme det......

Enig i at man ikke skal sette diagnoser på folk, det får de som har gjort det stå for selv. Men synes du virkelig Kathrine oppfører seg greit? Hun psyker jo ned hele gjengen, nekter å se sine egne feil og går jo i total shutdown ved den minste kritikk av hennes person. Jeg er virkelig nysgjerrig på hva godt du tenker veier opp for denne oppførselen?

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av oss, men siden vi har mobben etter oss, som karakteriserer og setter diagnoser på mennesker de aldri har møtt, er det nok et fåtall som tør å innrømme det......

Men å slenge dritt om Yassin, synes du er helt ok.

• Liker 16
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selbu skrev (Akkurat nå):

Enig i at man ikke skal sette diagnoser på folk, det får de som har gjort det stå for selv. Men synes du virkelig Kathrine oppfører seg greit? Hun psyker jo ned hele gjengen, nekter å se sine egne feil og går jo i total shutdown ved den minste kritikk av hennes person. Jeg er virkelig nysgjerrig på hva godt du tenker veier opp for denne oppførselen?

Jeg skrev dessverre en diagnose, men endret innlegget mitt. For det var utenkt av meg.

Og helt enig med deg, diagnoser setter vi ikke. 

Men synes hun har stygg oppførsel

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (4 timer siden):

Altså. Kathrine... Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal si...

- Hun beskylder stakkars Erika for å stjele mat, men gumler i seg mens hun og Carla lager mat hele tida. Gjemmer unna mat, og bruker pengene hun får på markedet på bare mat til seg selv.

- Hun beskylder Björk og Martin for å spille spillet (noe alle, på en eller annen måte, gjør i løpet av oppholdet. Poenget er vel å vinne?), men rigger loddtrekning og ler rått av det etterpå. Står foran kameraet og snakker støtt om at hun omtrent skal gå over lik for å vinne "for familien sin".

- Hun snakker hele tiden om at hun tør å være direkte og tar opp ting ansikt til ansikt og sånt, men nekter å snakke når andre tar initiativ. Avbryter dem, bruker hersketeknikker, sier hun er for trøtt til å snakke, ikke har behov for det osv.

- Sier hun blir beskyldt for å lage dårlig stemning, men at dette ikke sant. For så å lage enda mer dårlig stemning, melde seg ut fra fellesskapet og til og med fryse ut Carla.

Kunne ramset opp en haug ting til, men kort fortalt: Dama har enten null selvinnsikt eller feiler noe alvorlig. Off. Kjenner at dette er et menneske jeg hadde blitt helt nedbrutt av og vært livredd for. Heldigvis ser det ut til at de fleste der inne ser det nå. Bare synd ingen turte å støtte Erika når hun fikk gjennomgå. Har fremdeles vondt av henne.

100% enig i dette!! 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På andrekjempevalget skulle jeg virkelig ønske Mats Hansen var programleder, ja egentlig hele sesongen. Han er mye mer direkte og tør å pirke i ubehagelige tema på en konstruktiv måte. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett søndagens episoder, og innsett hvor mye min ptsd blir trigget av en person der inne, tror jeg ikke jeg skal se flere episoder før det mennesket forhåpentligvis går ut. 

Hadde aldri trodd jeg skulle ha problemer med å se føkkings farmen... 

• Liker 11
  • Hjerte 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (4 timer siden):

Håper Yassin kommer tilbake, og vinner hele greia. Sympatisk, jobber hardt, opptatt av ærlighet og redelighet. 31 år, fosterfar og selvstendig næringsdrivende vitner om at han er en god mann.

Trodde jeg skulle heie på Bjørk, men hun rører det til, selv om hun prøver hardt å ordne etter seg. Er hun virkelig fullt utdannet psykolog (7 år på universitet)? Virker liksom ikke sånn 

Björk uttalte i en episode, at hun har mastergrad i psykologi. Det er ikke det samme som å ha profesjonsstudiet, og kunne praktisere som klinisk psykolog. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller det har med mennesker av Kathrines personlighetstype’s evne til å sense hvem de kan herje med, og ikke. Yassin,Arvid og Bård har en naturlig autoritet, så der tør hun neppe bruke ‘metodene’ sine. Hun ser fort hvem som er sårbare , og går løs på dem.

• Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Yassin er den mest konstruktive av de der inne. Han tørr å snakke om vanskelige ting og han står opp for seg selv og sin mening på en god måte. I tillegg synes jeg han utviser respekt for at man er ulik. Noe jeg ikke kan si om Kathrine, der er det én feil og så er du ute hos henne. Du får kald skulder, utfrysning og kjipe kommentarer. Veldig stusselig behandling av andre. 

• Liker 32
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (1 time siden):

Jeg hadde aldri noensinne ville oppført meg slik, hadde jeg kjent på at jeg var i ferd med å gjøre det så hadde jeg i så fall trukket meg… 

Hvordan er Yassin og Björk sutrete? De var de eneste som var modige nok til å stå opp mot Kathrine og konfrontere henne, jeg synes de er gode begge to og jeg kjente at respekten min for dem begge fløy til himmels! 👏🏻

Yassin er ikke ute forøvrig, siden det bare er 1 person på Torpet så vil de som ryker ut denne uken og Yassin sammen med Arvid få komme inn igjen om en uke 😁 Gleder meg veldig til å se reaksjonen til Kathrine da :skratte: 

Tenker at Kathrine henger i en tynn tynn tråd . Hvis Carla ryker , har hun ingen i ryggen lenger . Hun spiller et høyt spill nå

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (4 timer siden):

Veldig, veldig godt innlegg! 

Det er mange som tror at man skal være en viss mennesketype for å la seg manipulere..det stemmer overhodet ikke. Alle kan komme i situasjoner hvor de blir manipulert. 
En manipulator vet nøyaktig hvilke tidspunkt de skal slå til - og jobber kontinuerlig for å komme i posisjon til å manipulere enkeltmennesker - og deretter en hel gruppe mennesker. 

Angående mentor som fortalte hele gruppen at ukesoppdraget ble underkjent; jeg tror det handler om at produksjonen vet hvor stygge situasjonene kan bli der inne (se hvordan Erika fikk gjennomgå feks) - og at det fantes en mulighet for at storbonden ville lyve om hva som gjorde at ukesoppdraget ble underkjent, og dermed dra det til sin fordel, og utnytte det ved av å skylde på en annen deltaker - og kaste denne deltakeren ut av varmen og inkluderingen i gruppen (som skjedde med Erika). 
Eller et annet scenario;
Se for deg hva som hadde skjedd om ikke mentor fortalte - og storbondens raseri hadde gått utover Carla..jeg tror Carla hadde bukket under. 
Ved å fortelle det i fellesskap - blir en beskyttertrang utløst i gruppen - og man verner om den ene deltakeren, slik at det ikke finnes rom for å utagere mot Carla. 

« If you can’t beat them, join them», er vel valget flere har hatt overfor Kathrine…

Endret av Mollami
Feilstaving
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skikkelig vondt av Carla i går. Uavhengig av hvor dypt det stikker hos henne, og om hun klarer/ønsker å løsrive seg fra Katrine, så hadde hun det ikke greit i gårsdagens episode. Ikke at det unnskylder de gangene hun har vært med på å opprettholde stemning som har gjort oppholdet særs vanskelig for andre. 

Synes også det oppsto en litt snodig situasjon i går etter tinget, slik jeg oppfattet den. Virket som mange av de var samlet på kjøkkenet da Bjørk kom inn for å prate med Katrine, og Anders omtrent ber henne gå og drøye samtalen til senere. Og i så fall forstår jeg at Bjørk jenker seg, for hun blir veldig alene når hun er den som får beskjed om å trekke seg unna. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vera skrev (4 timer siden):

Veldig, veldig godt innlegg! 

Det er mange som tror at man skal være en viss mennesketype for å la seg manipulere..det stemmer overhodet ikke. Alle kan komme i situasjoner hvor de blir manipulert. 
En manipulator vet nøyaktig hvilke tidspunkt de skal slå til - og jobber kontinuerlig for å komme i posisjon til å manipulere enkeltmennesker - og deretter en hel gruppe mennesker. 

Angående mentor som fortalte hele gruppen at ukesoppdraget ble underkjent; jeg tror det handler om at produksjonen vet hvor stygge situasjonene kan bli der inne (se hvordan Erika fikk gjennomgå feks) - og at det fantes en mulighet for at storbonden ville lyve om hva som gjorde at ukesoppdraget ble underkjent, og dermed dra det til sin fordel, og utnytte det ved av å skylde på en annen deltaker - og kaste denne deltakeren ut av varmen og inkluderingen i gruppen (som skjedde med Erika). 
Eller et annet scenario;
Se for deg hva som hadde skjedd om ikke mentor fortalte - og storbondens raseri hadde gått utover Carla..jeg tror Carla hadde bukket under. 
Ved å fortelle det i fellesskap - blir en beskyttertrang utløst i gruppen - og man verner om den ene deltakeren, slik at det ikke finnes rom for å utagere mot Carla. 

Jeg tenker at det har vært stygge  episoder inne på Farmen som ikke er vist på TV. Det sier jo litt når flere av deltagerne er redd for Katrine, samt Bjørk som har gått med vondt i magen hele uken pga Katrine. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem tror vi Yassin velger til storbonde?

Jeg tenker det blir Anders, Martin eller Bjørk. 
Håper egentlig på BJørk, for hun tror jeg kanskje tør velge Kathrine til førstekjempe. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (7 minutter siden):

Men hvem tror vi Yassin velger til storbonde?

Jeg tenker det blir Anders, Martin eller Bjørk. 
Håper egentlig på BJørk, for hun tror jeg kanskje tør velge Kathrine til førstekjempe. 

Redd for at det blir Anders, å da havner Katrine igjen på storbondeloftet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Tenker at Kathrine henger i en tynn tynn tråd . Hvis Carla ryker , har hun ingen i ryggen lenger . Hun spiller et høyt spill nå

Hadde vært episk om ting eskalerer seg såpass mye at Kathrine og Carla ender opp i en tvekamp mot hverandre i uke 9 og så havner den som vinner i tvekamp uken etter rett før finalen og ryker 😁

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...