Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Cambria skrev (19 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg i at han tok mye plass. Jeg er derimot ikke så sikker på om det blir lange uker selv om han drømmer om sjokolade nå. Jeg vet hvertfall med meg selv at savnet etter sjokolade er verst de første dagene/den første uka etter godteslutt, og det er mange som sier det samme. Så det kan godt hende det blir bedre og ikke værre. 😊

Ja, tenkte akkurat det samme etter jeg skrev dette, sukkerhunger går jo ofte over,og er værst med en gang  :)

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte å se nå, og har sett 12 minutt av episode 1. Skal fortsette å se, men føler det er noe som er veldig annerledes i år. Også måten deltagerene snakker på? Jeg tenker ikke på dialekt, men jeg føler at de overspiller? Jeg klarer ikke helt å beskrive det. De har jo med stereotyper (Og totalt motsatt av stereotyper) i år, men det er noe som ikke føles helt rett? 

Er dette ekte mennesker - eller er det skuespillere som spiller en rolle for å lure oss seere? 

(Ja, jeg vet at opplegget rundt farmen er annerledes i år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (På 22.9.2023 den 9.18):

Ja, jeg ser Torpet også - hvert år. Synes ofte det er mer underholdende enn Farmen. 

Men har jo gått bort fra at det bare er gamle Farmen-deltakere med, når de tok med sønnen til Rob. Som forøvrig er ganske lik sin far, gjemme unna både sukker og egg. 

Han sa at han var med på Farmen for 10 år siden, men røk ut etter en uke. Så han er jo da en gammel Farmen deltaker. Og det blir jo litt underholdende at han er med sammen med han som irriterte seg så mye over Rob. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (4 timer siden):

Han sa at han var med på Farmen for 10 år siden, men røk ut etter en uke. Så han er jo da en gammel Farmen deltaker. Og det blir jo litt underholdende at han er med sammen med han som irriterte seg så mye over Rob. 

Det var bare løyn at han er gammel farmen deltaker. Han sa det bare for å slippe å si at han var sønnen til Rob.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så røk første deltaker ut.  Jeg håpet at den andre skulle vinne.  Det er fortsatt så mange der og jeg får ikke helt taket på alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (1 time siden):

Bare meg som trodde at hu med de enorme leppene var i 30 åra...også er hu bare 25 😮

Kan vi ikke heller diskutere det som faktisk skjer i episodene, i stedet for at det skal bli atter en tråd som bare utseende-shamer kvinner? Deltakerne på Farmen er ekte mennesker som helt sikkert også leser denne tråden. Ikke vær en drittsekk. 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episoder: 

Spoiler

Ukesoppdrag ble godkjent uten særlig dramatikk. 

Bjørk nærmest ber Diana velge henne til kamp fordi Bjørk liksom føler seg trygg på å slå henne. Jeg skjønner ikke at Bjørk ønsker å risikere oppholdet sitt første uken sånn uten videre. Ulogisk. Jeg synes "alltid" det er noen som er villig til å ofre seg første uken.

Diana derimot gjorde tvekampen historisk med å gå for motsatt kjønn, og gikk for Sebastian. Men TV2 har i sine teasere om programmet røpet at han kommer et godt stykke i oppholdet (pga romansen med Kornelia), så der røk den spenningen foran tvekampen. Typisk.

Interessant at Diana brukte gentleman-kortet med tanke på tvekamp, og at hun mente Sebastian måtte vise hensyn til henne. Gentleman-begrepet, feighet eller lignende kan kanskje bli brukt mot menn i framtiden hvis menn velger en kvinne eller "feil" tvekamp mot en kvinne. Kvinner derimot er "tøffe" om de velger menn og uansett valg av tvekamp. 
...på tross for at man spiller alle-mot-alle og at tvekampene er kjønnsnøytrale...

Overdrevent mye romantikk mellom Kornelia og Sebastian etter bare noen dager. Virker påtatt og småkleint ut også. Og Kornelia var liksom blitt så glad i han... 

Bård bør sendes på markedet hver uke, for han kunne prute. :) 

Nytt av året var at de som skulle ut i kamp møtte opp på kampplassen før deltakerne. Blir ikke mye usensurerte intervjuer fra de andre deltakere da.
Så ble det tønnesjakk. Komplisert gren som mange seere ikke skjønner bæret av, meg inkludert. Det var tydelig at det var ikke Diana god i, så det ble lett match av Sebastian. Så nå fortsetter Love Island for Sebastian og Kornelia, og TV2 jubler.

Plutselig ble storbonden valgt i dag også. Merkelig. Yassin fikk ikke overraskende den rollen. Og to stk måtte pakke sekken og reise fra gården på "oppdrag". Enda merkeligere. Mye nytt i år. Kanskje litt for mye? Får se hvordan det utspiller seg.

Endret av Ctrl
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undrende123 skrev (2 timer siden):

Kan vi ikke heller diskutere det som faktisk skjer i episodene, i stedet for at det skal bli atter en tråd som bare utseende-shamer kvinner? Deltakerne på Farmen er ekte mennesker som helt sikkert også leser denne tråden. Ikke vær en drittsekk. 

Enig!!! Deltakerne virker alle sympatiske - ennå! 👌Fin gjeng 😃

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (På 22.9.2023 den 20.31):

For en utrolig antipatisk psykolog. Håper virkelig innbyggerne i hennes bygd har andre alternativ om de trenger hjelp.

Litt hauset opp som vanlig av Tv2. . Hun har en bachleor el master i psykologi fra studier i Danmark. Hun er ikke psykolog. Heldigvis. 😉

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (6 timer siden):

Det er fortsatt så mange der og jeg får ikke helt taket på alle. 

Samme her, er helt forvirret etter å ha sett dagens episoder.

Skulle ønske de hadde t-skjorter med navn på nå i begynnelsen og til de ble færre. Litt synd at hun (som jeg heller ikke husker hva heter) måtte dra, tror hun kunne ha laget mye baluba der inne og det er mer underholdende enn å se på folk som kliner.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et trist marked. For ikke å snakke om filmingen på markedet. Var mye fine båter i Norge for 100 år siden. Langt fremme teknologisk også 😅 Burde være mulig å klippe det ut fra sendingen. 

Jeg var ganske likegyldig til hvem som røk ut i dag, men kjenner jeg alt er møkk lei av å høre hvor mye de savner hverandre og hvor vanskelig det blir om den ene av paret ryker ut. Så håper en av de ryker rimelig kjapt for å slippe det gnålet og fokuset hver gang de skal si noe.

• Liker 13
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PhilosopherSe7en skrev (4 minutter siden):

..kjenner jeg alt er møkk lei av å høre hvor mye de savner hverandre og hvor vanskelig det blir om den ene av paret ryker ut. Så håper en av de ryker rimelig kjapt for å slippe det gnålet og fokuset hver gang de skal si noe.

Enig! De traff hverandre for et kvarter siden liksom, men er sååå glade i hverandre allerede. Blir for dumt og kjedelig, om flere av de "finner hverandre" da slutter jeg å se på. Vil ha intriger og baluba, klikker og kaos 😆

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (9 timer siden):

Enig! De traff hverandre for et kvarter siden liksom, men er sååå glade i hverandre allerede. Blir for dumt og kjedelig, om flere av de "finner hverandre" da slutter jeg å se på. Vil ha intriger og baluba, klikker og kaos 😆

Håper på litt drama i og med at han har sagt han egentlig er mer interessert i å innlede noe med ei annen der inne. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (10 timer siden):

Ha ha, vi er jo passe smårare selv som ser på slikt 🤣. Det er ikke noe jeg vil innrømme for andre enn dere 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så 30 minutter av farmen og irriterte vettet av meg av hu med bavianrumpe-leppene og den cocky gubben hennes. skikkelig usympatiske. nei takk. her blir det ikke mer farmen i år.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo et par av de som ikke har blitt intervjuet eller fått noe kamera tid.  Hu med rødlig hår med briller og han ganske unge med mellomblondt hår.  De fokuserer jo bare på noe få stykker, så merkelig.  

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke se farmen i går og vet ikke om jeg gidder heller. Får se om jeg kanskje ser det i kveld. Aldri vært så lite entusiastisk til farmen før. Orker ikke hun derre Kornelia, hun irriterer vettet av meg! Man trenger jo irriterende folk der, men hun er ikke irriterende på en "god" måte eller hva jeg skal kalle det. Bare ekstremt brautende og se på meeeeeg, jeg orker ikke sånne folk. Hun hadde gjort seg bedre på paradise eller liknende program, for det jeg har sett av henne virker det som hun er der bare for å vise seg frem og få flere følgere på insta uansett. Skulle ønske loverboyen hennes hadde røket ut i går i stedet for Diana. Diana tror jeg kunne laget mye drama og moro. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (2 timer siden):

Ha ha, vi er jo passe smårare selv som ser på slikt 🤣. Det er ikke noe jeg vil innrømme for andre enn dere 😂

😂 

Farmen er "godkjent" å se på, er mange som gjør det. Men, jeg innrømmer aldri at jeg også kan se på de 90 days programmene, der går grensa liksom 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...