Gå til innhold

Mulig i det hele tatt å finne en jente som er jomfru?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ClausSaus skrev (6 minutter siden):

Er ikke slik det fungerer.

Du skal lete lenge etter en kvinne i midten av 20-årene som ikke hadde kunnet få en "bodycount" på 50 om hun ønsket det.

Men de aller fleste har likevel ikke det.

For det er nemlig et spørsmål om å ville eller ikke.

Det er der forskjellen ligger.

Er det virkelig så stor forskjell på å ha mye sex med mange forskjellige og å ha mye sex med bare én? Begge deler har vel fordeler og ulemper...

Anonymkode: 14183...fb9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det virkelig så stor forskjell på å ha mye sex med mange forskjellige og å ha mye sex med bare én? Begge deler har vel fordeler og ulemper...

Alle forhold går opp og ned over tid.

Vel: Etter 7 år og to unger, når forholdet er nede i en bølgedal, skal hun på julebord. Og dit skal også kjekke nysingle Håvard fra salgsavdelingen, som har drevet og gitt henne litt oppmerksomhet i det siste…

Vil du da at hun skal ha demonstrert høy eller lav terskel hittil i livet for å la en ny mann slippe til?

Det er stor forskjell på å ligge mange ganger med en du er sammen med, og å ligge en gang med mange forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (11 minutter siden):

Det var det jeg gjorde.

Hun har demonstrert en holdning til å ha sex med menn "over en lav sko" som gjør henne til et risikoprosjekt.

Den holdningen er ikke en risiko verdt å ta.

Om hun kommer til å ha seg med andre bak ryggen din er det ingen som vet. Men hvorfor ta sjansen?

Det er da ingen mangel på single damer der ute?

Når du svarer, tar du ikke med i betraktning noen av poengene jeg kommer med om hvorfor risikoen for utroskap faktisk ofte vil være mindre med en som har hatt et aktivt sexliv tidligere. Dermed svarer du ikke det.

Du svarer heller ikke på hvordan det at hun har sex "over en lav sko" nærmere hun er singel, betyr at hun vil være utro i et forhold, eller at det er noe som helst økt risiko for dette. 

Du svarer heller ikke på om du mener det samme gjelder for menn. 

Prøv igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja det kan jo utgjøre enorme forskjeller. Nå har ikke jeg hatt sex med mer enn 10 menn, men det har jo vært enorme forskjeller. Jeg kan slå fast at dersom jeg ikke hadde hatt sex med mer enn de 7 første ville jeg nok egentlig aldri kunne forstått hva sex virkelig kan være. For først da møtte jeg på menn som virkelig forsto at sex må være godt og fint for kvinnen også. 

Det var forøvrig nr 10, som jeg ble gift med og fremdeles er med, som virkelig fikk meg til å forstå hvor variert og fantastisk sex kan være. 

Jeg er ikke fristet til å forsøke andre menn, siden min erfaring er at de fleste menn er seksuelt egoistiske, og at en god elsker er gull verdt å beholde. 

En venninne giftet seg med sin første, og har levd over 20 år med mann som kommer med en gang han går inn i henne, og som ikke er interessert i å utvikle dette, for han får jo sin orgasme. 

Man kan nok være heldig med førstemann også, men...

Anonymkode: 15711...9a1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (Akkurat nå):

Når du svarer, tar du ikke med i betraktning noen av poengene jeg kommer med om hvorfor risikoen for utroskap faktisk ofte vil være mindre med en som har hatt et aktivt sexliv tidligere. Dermed svarer du ikke det.

Du svarer heller ikke på hvordan det at hun har sex "over en lav sko" nærmere hun er singel, betyr at hun vil være utro i et forhold, eller at det er noe som helst økt risiko for dette. 

Du svarer heller ikke på om du mener det samme gjelder for menn. 

Prøv igjen.

Det du skriver er bare en påstand, og påstanden er feil. Det er ingenting å kommentere.

Har hun demonstrert en holdning gjennom livet så langt, da har du ingen grunn til å tro at denne holdningen plutselig fordunstet som dugg for solen bare fordi du dukket opp i sidesynet hennes.

Du gambler da på at holdningen er borte.

Og det bør du ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (10 minutter siden):

Det du skriver er bare en påstand, og påstanden er feil. Det er ingenting å kommentere.

Har hun demonstrert en holdning gjennom livet så langt, da har du ingen grunn til å tro at denne holdningen plutselig fordunstet som dugg for solen bare fordi du dukket opp i sidesynet hennes.

Ja, for du har ikke endret en eneste holdning i løpet av livet? Særlig 🤣

Anonymkode: 5de91...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, for du har ikke endret en eneste holdning i løpet av livet? Særlig 🤣

Istedet for å bare sitte og fjase kan du f.eks ta en liten kikk på en faktisk studie av temaet?

https://www.athensjournals.gr/social/2017-4-4-3-Pinto.pdf

Om ikke annet, så sjekk konklusjonen nederst:

Sitat

Additionally, results demonstrated that sexual and emotional promiscuous individuals, also tend to be sexual and emotional unfaithful

Du finner også en lang referanseliste til andre studier.

Endret av ClausSaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (18 minutter siden):

Hva om hun lå med veldig mange da hun var 18-25 år, slik en del kvinner gjør når sex er nytt og spennende, og de ikke helt har landet i hva som er riktig for seg selv, og så treffer du henne som 30 åring som endret livsstil og holdninger til dette fem år før du traff henne, og de siste årene har hatt ett fast forhold på tre år og etter det har levd uten sex?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (4 minutter siden):

Alle forhold går opp og ned over tid.

Vel: Etter 7 år og to unger, når forholdet er nede i en bølgedal, skal hun på julebord. Og dit skal også kjekke nysingle Håvard fra salgsavdelingen, som har drevet og gitt henne litt oppmerksomhet i det siste…

Vil du da at hun skal ha demonstrert høy eller lav terskel hittil i livet for å la en ny mann slippe til?

Det er stor forskjell på å ligge mange ganger med en du er sammen med, og å ligge en gang med mange forskjellige.

Vel, for Mia som ikke har opplevd stort mer enn mannen hun har vært med i et tiår, og et par seriøse forhold før det, så kan oppmerksomheten fra kjekke, nysingle Håvard virke svært så pirrende. Dette er jo en opplevelse hun aldri har hatt, og kanskje aldri får hvis hun ikke benytter seg av muligheten. Hun følte kanskje ikke et stort behov for å ha sex med forskjellige menn tidligere i livet, når alle muligheter lå åpne, men nå, som mulighetene er stengt, har hun begynt å spørre seg selv; Finnes det noe mer der ute..? Hun har sett mange erotiske scener på tv, og tanken har slått henne "tenk om det var meg", men skammen har gjort at hun ikke tør å åpne seg seksuelt for mannen sin. Nå står Håvard der, som den skitne fantasien hun aldri har innrømt at hun har, den forbudte frukten ... Desperasjonen over å få oppleve noe slikt, ihvertfall én gang i livet, tar overhånd, og hun lar seg selv bli oppslukt av dette eventyret ... 

Derimot, for Miriam, som levde ut alle sine seksuelle fantasier i sin ungdom, virker Håvard ganske basic. Kanskje hun tenker et øyeblikk at han minner litt om Tom, og enten det var en positiv eller negativ opplevelse, så er det uansett et tilbakelagt kapittel i livet. Hun tar oppmerksomheten som et kompliment, tenker for seg selv "I still got it", og fortsetter samtalen med Janne om hvordan hun får tomatplanten så stor hvert år. Senere på kvelden, forteller hun mannen sin om Håvard, og at hun er glad hun ble ferdig med slikt før hun møtte ham. De snakker litt, om tidligere erfaringer, som de begge har rikelig med, og finner plutselig noe ingen av dem har gjort før!, som de begge kan tenke seg å prøve ... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (Akkurat nå):

Vel, for Mia som ikke har opplevd stort mer enn mannen hun har vært med i et tiår, og et par seriøse forhold før det, så kan oppmerksomheten fra kjekke, nysingle Håvard virke svært så pirrende. Dette er jo en opplevelse hun aldri har hatt, og kanskje aldri får hvis hun ikke benytter seg av muligheten. Hun følte kanskje ikke et stort behov for å ha sex med forskjellige menn tidligere i livet, når alle muligheter lå åpne, men nå, som mulighetene er stengt, har hun begynt å spørre seg selv; Finnes det noe mer der ute..? Hun har sett mange erotiske scener på tv, og tanken har slått henne "tenk om det var meg", men skammen har gjort at hun ikke tør å åpne seg seksuelt for mannen sin. Nå står Håvard der, som den skitne fantasien hun aldri har innrømt at hun har, den forbudte frukten ... Desperasjonen over å få oppleve noe slikt, ihvertfall én gang i livet, tar overhånd, og hun lar seg selv bli oppslukt av dette eventyret ... 

Derimot, for Miriam, som levde ut alle sine seksuelle fantasier i sin ungdom, virker Håvard ganske basic. Kanskje hun tenker et øyeblikk at han minner litt om Tom, og enten det var en positiv eller negativ opplevelse, så er det uansett et tilbakelagt kapittel i livet. Hun tar oppmerksomheten som et kompliment, tenker for seg selv "I still got it", og fortsetter samtalen med Janne om hvordan hun får tomatplanten så stor hvert år. Senere på kvelden, forteller hun mannen sin om Håvard, og at hun er glad hun ble ferdig med slikt før hun møtte ham. De snakker litt, om tidligere erfaringer, som de begge har rikelig med, og finner plutselig noe ingen av dem har gjort før!, som de begge kan tenke seg å prøve ... 

Du kan komme med så mange udokumenterte påstander og så mye synsing du bare vil. Litt lenger oppe finner du lesestoff hentet fra faktiske studier av virkeligheten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (22 minutter siden):

Min erfaring er en feil påstand..? 

Eller mener du at det KUN er meg og min mann som opplever dette, og ingen andre? Det er forsåvidt ihvertfall et par andre bare i dette kommentarfeltet som sier det samme. 

Eller mener du at jeg juger her, og faktisk puler 5 andre menn så fort mannen forsvinner ut døra?

Hvordan man oppfører seg som SINGEL, viser hva man synes det er greit å gjøre som SINGEL. Det betyr IKKE at man mener det samme er greit når man er i et FORHOLD. Er dette virkelig så vanskelig å forstå? Jeg regner ikke med at du oppfører deg helt likt på jobb og på nachspiel? Eller? Kanskje fordi det ikke er helt innafor å sjangle rundt på kontoret i bar overkropp og synge for full hals? Det betyr vel ikke at du ikke kan ha det litt gøy i 40-årslaget til en god kompis?

Siden du igjen nekter å svare på om det samme gjelder for menn, så regner jeg med at du mener det ikke gjør det. Hvorfor? Hvis argumentet ditt er at kvinner som puler rundt som single, gjør det samme når de er i et forhold - hvorfor skal ikke det samme gjelde for menn? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (4 minutter siden):

Min erfaring er en feil påstand..? 

Eller mener du at det KUN er meg og min mann som opplever dette, og ingen andre? Det er forsåvidt ihvertfall et par andre bare i dette kommentarfeltet som sier det samme. 

Eller mener du at jeg juger her, og faktisk puler 5 andre menn så fort mannen forsvinner ut døra?

Hvordan man oppfører seg som SINGEL, viser hva man synes det er greit å gjøre som SINGEL. Det betyr IKKE at man mener det samme er greit når man er i et FORHOLD. Er dette virkelig så vanskelig å forstå? Jeg regner ikke med at du oppfører deg helt likt på jobb og på nachspiel? Eller? Kanskje fordi det ikke er helt innafor å sjangle rundt på kontoret i bar overkropp og synge for full hals? Det betyr vel ikke at du ikke kan ha det litt gøy i 40-årslaget til en god kompis?

Siden du igjen nekter å svare på om det samme gjelder for menn, så regner jeg med at du mener det ikke gjør det. Hvorfor? Hvis argumentet ditt er at kvinner som puler rundt som single, gjør det samme når de er i et forhold - hvorfor skal ikke det samme gjelde for menn? 

Som generell påstand om hva folk har å forholde seg til der ute på slagmarken er det feil, ja.

Generelt er promiskuøs adferd korrelert med utroskap.

Har ingen interesse av å diskutere deg.

PS: Hvorfor skulle ikke nøyaktig det samme gjelde menn? Men hva har det med denne diskusjonen å gjøre?

Endret av ClausSaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ClausSaus skrev (20 minutter siden):

Istedet for å bare sitte og fjase kan du f.eks ta en liten kikk på en faktisk studie av temaet?

https://www.athensjournals.gr/social/2017-4-4-3-Pinto.pdf

Om ikke annet, så sjekk konklusjonen nederst:

Du finner også en lang referanseliste til andre studier.

Det er ikke det jeg spurte om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (15 minutter siden):

Ulevdhet kan være seriøse greier, godt poeng. Nå har jeg aldri vært utro på tross av det, men er gresset grønnere var der for min del. Trenger ikke være det for andre da, men for å støtte deg her skal jeg inrømme den.  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (16 minutter siden):

Hva om hun lå med veldig mange da hun var 18-25 år, slik en del kvinner gjør når sex er nytt og spennende, og de ikke helt har landet i hva som er riktig for seg selv, og så treffer du henne som 30 åring som endret livsstil og holdninger til dette fem år før du traff henne, og de siste årene har hatt ett fast forhold på tre år og etter det har levd uten sex?

Vanskeligere tilfelle å vurdere.

Men uansett tryggere med ei som ikke har en slik fortid.

Det ingen ser ut til å kunne komme opp med er en eneste grunn for å se bort fra det røde flagget som en promiskuøs fortid dokumenterbart utgjør.

Og hva forteller det…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke det jeg spurte om. 

Les hva jeg skriver.

Det er et spørsmål om risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (6 minutter siden):

Vanskeligere tilfelle å vurdere.

Men uansett tryggere med ei som ikke har en slik fortid.

Det ingen ser ut til å kunne komme opp med er en eneste grunn for å se bort fra det røde flagget som en promiskuøs fortid dokumenterbart utgjør.

Og hva forteller det…?

Å folk lever fine uproblematisk liv på tross av sin promiskuøse fortid, hva forteller det? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (46 minutter siden):

Du nekter å dele opp holdningen til sex i singeltilværelse og kjærestetilværelse. Altså snakker vi om en holdning som avhenger av en omstendighet som nesten alle forholder seg til. Mennesker har et annet syn på sex med andre når de er i forhold. Hallo.

Anonymkode: 4bd45...e69

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (5 minutter siden):

Les hva jeg skriver.

Det er et spørsmål om risiko.

Fortsatt ikke et svar på det jeg spurte om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...