Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #221 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha det var du som skrev til meg først?? Så hvem ba om hvem? Anonymkode: 6ae7f...a21 Jeg skriver hva jeg vil på forumet. Det gjør også du. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. august 2023 #222 Del Skrevet 22. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Biologiske forklaringer har som regel et tidsvindu som strekker seg lengre enn hva vi har historisk kjennskap til. Var det vanlig å «gifte» seg for 50.000 eller 200.000 år siden? I så fall, finnes det data på hvor ofte det du beskriver fant sted? Anonymkode: 5b960...b17 Jeg snakker jo åpenbart om historisk tid og ikke steinalderen. Hva folk gjorde i steinalderen - som det for øvrig er svært vanskelig å vite noe om - har ikke noe å si, all den tid vi, ved å se på historien, kan konkludere med at mennesker ikke oppfører som de dyrene noen tror vi var i eldre steinalder. Endret 22. august 2023 av Anonymus Notarius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #223 Del Skrevet 22. august 2023 Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå): Jeg snakker jo åpenbart om historisk tid og ikke steinalderen. Verken romerne eller vikinger tilhørte steinalderen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #224 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva får man ut av og ligge rundt egentlig ??? erfaring ? Jeg vet ikke med deg, men for veldig mange så er sex ganske digg. Og så lenge man er forsiktig, og tar sine forhåndsregler så er det faktisk ganske liten risiko ved det. Musa er en muskel vettø, spør hvilken som helst trenings-entusiast om hvordan man holder musklene stramme og sterke, det er ved bruk det Anonymkode: 72e33...7e6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #225 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nå var både menn og kvinner ganske så løssluppne i vikingetiden. Tror ikke de brydde seg så mye om man var i nær slekt heller. Denne regelen om at kvinner skal være jomfru er fra nyere tid, med religion (kristendommen) som sterk pådriver. Kvinner gikk fra å ha sin respekterte rolle i et samfunn, til å bli underdanig og en manns eiendom. Anonymkode: f7f37...dac «The research showed that in very primitive societies, men remained reproductive much later in life than women. They usually mated with women who were much younger, and they tended to do that over and over again. Male fertility tended to taper off with age, but it didn't end suddenly as it did with women.» https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2018/02/12/in-experiments-researchers-figured-out-what-men-and-women-really-want-in-a-mate/ Anonymkode: 5b960...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. august 2023 #226 Del Skrevet 22. august 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Verken romerne eller vikinger tilhørte steinalderen. Har jeg påstått det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #227 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «The research showed that in very primitive societies, men remained reproductive much later in life than women. They usually mated with women who were much younger, and they tended to do that over and over again. Male fertility tended to taper off with age, but it didn't end suddenly as it did with women.» https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2018/02/12/in-experiments-researchers-figured-out-what-men-and-women-really-want-in-a-mate/ Anonymkode: 5b960...b17 Verken vikinger, grekere, egypterne eller romerne er "very primitive societies". Det var høyt utviklet samfunn, med organisering, lang fremskreden utvikling osv. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #228 Del Skrevet 22. august 2023 Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå): Har jeg påstått det? "Jeg snakker jo åpenbart om historisk tid, ikke steinalderen", skrev du. Alle kulturene jeg ramset opp, eksisterte i "historisk tid". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 22. august 2023 #229 Del Skrevet 22. august 2023 (endret) Finnes jomfruer også, men du skjønner vel at både kvinner og menn lever sine liv og har sex. Det er ikke sånn i 2023 i Norge at kvinner må vente med sex til de gifter seg. Sex er godt for begge kjønn. Det gir nytelse. Det er vel ikke vanskelig å forstå at de fleste har sex uansett kjønn? Endret 22. august 2023 av Elooon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #230 Del Skrevet 22. august 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Igjen. TS har ikke nevnt verken 50 eller slapp Slapp av. Du skal få lov til og vaie rundt med den rosa lilja Di lille venn. Ingen stopper deg. Jeg har messet og skadet nok her inne 😅 Tenker vi runder av her. Morna folkens. Anonymkode: 6ae7f...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #231 Del Skrevet 22. august 2023 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Jeg snakker jo åpenbart om historisk tid og ikke steinalderen. Og diskusjonen du svarer på omhandler biologiske forskjeller som i svært liten grad har endret seg i historisk tid. Når spørsmålet er «hvordan har menneskets miljø formet oss over 200.000 år» så er vikingtiden som en fjert å regne. Anonymkode: 5b960...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 22. august 2023 #232 Del Skrevet 22. august 2023 (endret) 🤣 Hva i all verden er verdien av en uerfaren partner? Min erfaring er at de som jakter på folk som er uerfarne er veldig manipulerende, og misbruker den manglende kunnskapen til å få en umoden partner til å gjøre som de får beskjed om - uten evne til å sette sunne grenser og signalisere egen lyst, preferanser etc. Endret 22. august 2023 av Andro 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #233 Del Skrevet 22. august 2023 Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): Verken vikinger, grekere, egypterne eller romerne er "very primitive societies". Det var høyt utviklet samfunn, med organisering, lang fremskreden utvikling osv. Mennesket er formet over 200.000 år. Samt forgjengerene våre et par milliarder år før det. Det som skjedde med Grekerene har påvirket kulturen i stor grad, men genene i svært liten grad. Anonymkode: 5b960...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. august 2023 #234 Del Skrevet 22. august 2023 Rosalilje84 skrev (2 minutter siden): "Jeg snakker jo åpenbart om historisk tid, ikke steinalderen", skrev du. Alle kulturene jeg ramset opp, eksisterte i "historisk tid". Det er jeg fullstendig klar over, du. Skjønner ikke helt hva du vil fram til med å sitere meg her. Det jeg har skrevet, var et motsvar til personen som mente at det er naturlig for menn å ville ha en jomfru kone for å sikre seg mot å måtte oppdra en annen manns barn. Da skrev jeg altså at historien viser at den påstanden ikke stemmer - både menn og kvinner har oppdratt andre menns/kvinners barn langt tilbake i historien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 22. august 2023 #235 Del Skrevet 22. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vet ikke med deg, men for veldig mange så er sex ganske digg. Og så lenge man er forsiktig, og tar sine forhåndsregler så er det faktisk ganske liten risiko ved det. Musa er en muskel vettø, spør hvilken som helst trenings-entusiast om hvordan man holder musklene stramme og sterke, det er ved bruk det Anonymkode: 72e33...7e6 Ja faktisk, veldig pinlig detalje som kan avsløre min egen tilstand av ubrukt muskel, men hold musklene gående! Knip om det ikke er ved samleie. Var ikke klar over det da jeg var yngre, hadde vært fint å fått vite det før. Trodde kun gravide måtte knipe Endret 22. august 2023 av Rosakatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. august 2023 #236 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og diskusjonen du svarer på omhandler biologiske forskjeller som i svært liten grad har endret seg i historisk tid. Når spørsmålet er «hvordan har menneskets miljø formet oss over 200.000 år» så er vikingtiden som en fjert å regne. Anonymkode: 5b960...b17 Men dersom menneskene har forandra seg så lite på 200 000 år, så viser jo alle eksemplene på stebarn gjennom historien at dette tvert i mot er naturlig for mennesker å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #237 Del Skrevet 22. august 2023 Callisto83 skrev (33 minutter siden): Dette må du nesten utdype. Det skjer neppe, for ts har åpenbart bare kjørt en tekst fra et utenlandsk forum gjennom google translate. Anonymkode: cb9bd...dfa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #238 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Slapp av. Du skal få lov til og vaie rundt med den rosa lilja Di lille venn. Ingen stopper deg. Jeg har messet og skadet nok her inne 😅 Tenker vi runder av her. Morna folkens. Anonymkode: 6ae7f...a21 Å være i få, stødige langvarige forhold er ikke å vaie rundt med noe, du. Men for deg er alt annet enn jomfru ensbetydende med å vaie rundt med underlivet på torget. Skjønner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #239 Del Skrevet 22. august 2023 Jeg tror TS - som har uteblitt (?) fra egen tråd - har oppnådd det han ønsker med tråden. Skape polarisering mellom kjønnene. Så kan man bare lure på hvorfor han ønsker det. Jeg er kvinne som debuterte seksuelt da jeg var 22 år, med en jeg hadde kjent noen år, begge var forelsket i hverandre. Vi fant imidlertid raskt ut at vi ikke passet som par, men kun som venner. Jeg ventet så lenge som jeg gjorde med å ha sex med en mann fordi jeg i utgangspunktet ønsket å bare ha sex med en fremtidig mann. Så fant jeg vel ut at det kunne jeg komme til å vente lenge med å finne, samt at jeg og min venn nok begge trodde vi var den for den andre da vi hadde sex. Frem til jeg var rundt 35 hadde jeg få partnere, kun menn jeg var i forhold med, eller som vi begge trodde skulle bli et varig forhold. Hadde også flere år hvor jeg ikke hadde sex med noen. I motsetning til hva noen i tråden har skrevet, så var jeg ikke introvert, jeg hadde ikke store traumer bak meg, jeg var definitivt ikke frigid eller aseksuell, jeg var ikke konservativ kristen. Utseendemessig blir jeg av andre sagt å være vakker/attraktiv/pen. Jeg hadde bare et bevisst og inderlig ønske om å kun dele sex med en livspartner. Slik ble det ikke. Da jeg i midten av 30-årene hadde gått lang tid som singel etter at en fyr lurte meg trill rundt og ikke hadde opplyst at han hadde dame og kjørte dobbelt, så fant jeg ut at jeg hadde behov for nærhet, for sex. Da hadde jeg noen ons/kortere seksuelle forhold. Jeg angrer ikke på noe av det, for erfaringene lærte meg mye om meg selv. Så jeg fant ut at det ikke var noe for meg, og så var jeg singel og uten sex til jeg møtte han jeg ble sammen med noen år senere. Etter at det ble slutt mellom ham og meg for åtte-ni år siden har jeg hatt sex med en mann et par ganger, en som jeg vekslet vennskap med dypere følelser, så det ble ikke mer av. Dette er nå fem år siden. Det står ikke på muligheter, men kortvarig sexforhold eller ons er ikke noe for meg. Så da lever jeg heller med savnet, tross at jeg er en svært sensuell og seksuell person privat. Jeg har ca 20 sexpartnere på 30 år siden jeg debuterte. Hva vil jeg frem til? Selv jeg, som iflg. mange menn da mer eller mindre er en h**e pga. antall menn jeg har hatt sex med, er en som i utgangspunktet ikke ønsker mer enn en livspartner. Sex blir for meg bedre og bedre, jo lenger jeg har vært sammen med en mann, jo nærere vi står hverandre emosjonelt, jo mer historie vi har sammen, jo bedre vi kjenner hverandre både som personer og seksuelt. Nå har jeg ikke som vane å fortelle noen hvor mange jeg har hatt sex med. Men om noen skulle velge meg bort fordi de visste at jeg hadde hatt ca 20 sexpartnere gjennom livet, da hadde de egentlig gjort meg en tjeneste, for slike menn med dårlige holdninger til kvinner, det har jeg ikke bruk for. Menn som er trygge på seg selv og sin egen seksualitet velger kvinner som er det samme. Da blir ikke antall sexpartnere de måtte ha fra før viktig lenger. Det som er viktig er at de begge har hatt sikker sex og/eller at de begge sjekker seg for seksuelt overførbare infeksjoner, noe ansvarlige personer uansett gjør. Mennesker av begge kjønn er en sum av sine erfaringer og hvordan man har håndtert og håndterer dem i dag. Møter man noen man liker blir det da uforståelig å dumpe noen pga. antall sexpartnere alene. Gode og oppegående personer av begge kjønn møter hverandre med omtanke og uten fordommer og har respekt for at den man liker er et resultat av summen av alle erfaringer i livet til nå. Skulle man fjerne en del av personens erfaringer så ville den ikke vært den man falt for... Anonymkode: ec661...db2 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #240 Del Skrevet 22. august 2023 Anonymus Notarius skrev (16 minutter siden): Men dersom menneskene har forandra seg så lite på 200 000 år, så viser jo alle eksemplene på stebarn gjennom historien at dette tvert i mot er naturlig for mennesker å ha. Nettopp. Konger, kjente vitenskapsmenn, adelsmenn, forfattere, komponister og regjeringsmedlemmer har hatt stebarn i alle tider. Mange giftet seg med kvinner som hadde barn på 1950-tallet. I tiden der mange var bønder og fiskere, og menn ofte forsvant på sjøen eller ble fatalt skadet under våronna, måtte jo kvinnen ut og finne en annen mann. Hun hadde gjerne 1, 2 eller 3 barn allerede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå