Gå til innhold

Mulig i det hele tatt å finne en jente som er jomfru?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosalilje84 skrev (4 minutter siden):

Jeg juger ikke til menn. Ikke har jeg noen "utsvevende" fortid heller. Men jeg hadde glatt droppet en mann som valgte meg FORDI jeg hadde få partnere og var opptatt av kvinnelig dydighet. Og jeg hadde løpt som faen fra en som prøvde å sette opp feller og "avsløre" meg på noen som helst måte. Jeg er for gammel til å spille spill. 

De fleste kvinner har jo relativt få partnere.

Skjønner ikke hvorfor dere aser dere sånn opp over at mange av oss ikke vil ha mindretallet f.eks altså du ikke engang tilhører.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ClausSaus skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor dere aser dere sånn opp over at mange av oss ikke vil ha mindretallet f.eks altså du ikke engang tilhører.

Nettopp. Så selv om de fleste kvinner har relativt få partnere, så hvorfor tror du automatisk at en kvinne du treffer, har hatt mange? Spiller spill, lurer henne og bedriver skitne spilleteknikker? De fleste menn slår ikke damene sine. Men etter din logikk burde jeg sette opp masse feller, og lure menn jeg møter for å få dem til å "sprekke" om sin voldelige fortid?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke mange bryr seg så mye om hvem du vil ha eller ikke, men mange folk liker ikke når noen snakker nedsettende om andre - det vitner om dårlig folkeskikk.. Alle må selvfølgelig selv velge hvem de vil / ikke vil ha et forhold til, ingen andre har noe med det. Dersom du ikke ønsker en jente pga fortiden hennes, så er det en ærlig sak - men du behøver ikke si masse stygt om henne fordetom, det er ufint. Dersom jeg treffer en mann og det ikke klaffer, takker jeg for laget og går videre - jeg spyr ikke ut masse nedsettende kommentarer om han… 

Anonymkode: 0eb73...8fc

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke mange bryr seg så mye om hvem du vil ha eller ikke, men mange folk liker ikke når noen snakker nedsettende om andre - det vitner om dårlig folkeskikk.. Alle må selvfølgelig selv velge hvem de vil / ikke vil ha et forhold til, ingen andre har noe med det. Dersom du ikke ønsker en jente pga fortiden hennes, så er det en ærlig sak - men du behøver ikke si masse stygt om henne fordetom, det er ufint. Dersom jeg treffer en mann og det ikke klaffer, takker jeg for laget og går videre - jeg spyr ikke ut masse nedsettende kommentarer om han… 

Anonymkode: 0eb73...8fc

Nettopp. Jeg traff et par menn som jeg ikke klaffet med da jeg var singel. Jeg gjorde det bare slutt fordi vi ikke passet sammen (noe heller ikke Claus og jenter med utsvevende fortid gjør). Jeg kalte ikke dem stinkende griser, raringer eller noe annet stygt. Ser ikke poenget med å såre mennesker og slenge dritt om dem bare fordi.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (34 minutter siden):

Du ønsker jo ikke forhold. Du har selv sagt at du aldri kommer til å flytte sammen med en dame eller gifte deg med henne. Du ønsker deg en pulepartner som du også har det hyggelig med, men at denne pulepartneren helst ikke har vært rørt av andre før deg.

En ting er å ønske det når man er tjue, men etter det..det blir ganske creepy etterhvert ja..

Anonymkode: b633c...37a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (16 minutter siden):

Man tror jomfrukult utviklet seg parallelt med innføring av jordbruket. Nær sagt i likhet med alt som har gått galt i menneskehetens historie 😅

«Særlig kvinnene betalte en høy pris da mennesker slo seg ned på et sted. Da privat eiendom og jordbruk ble utviklet, var protofeminismens tid over. Sønnene ble nå igjen hjemme hos faren sin, for å passe på eiendommen. Det betydde at brudene nå ble hentet til en egen jordflekk. I løpet av århundrene ble de gifteklare døtrene redusert til salgbare varer, som om de var kyr eller sauer. 
I de nye familiene ble kvinnene betraktet med mistenksomhet. Først etter at de hadde født en sønn, kunne de ta det litt mer med ro (dvs hvis barnet var ektefødt) Da er det kanskje ikke så rart at det oppsto et visst hysteri tilknyttet døtrenes jomfrudom. Kvinnene som i forhistorisk tid hadde beveget seg fritt omkring, ble tilslørt og bundet.

Patriarkatet var født».

-Bregman Folk flest er gode 2019 s 19.

Takk for innspill med referanse. Fokus på urørte kvinner er altså ikke noe som bare finnes i de tre store religionene fra midt-østen.

Jeg vil også vise til Erika Fatlands «Høyt» hvor det vises til bondesamfunn hvor to brødre deler en kone (fler-manneri) fordi dette unngår at små åkerlapper stykkes opp, og begge mennene vet at avkom enten er deres eget eller onkel-barn, og dermed har insentiver til å forsørge det.

Dette som eksempel på at mennesket er fleksible i måten vi organiserer forplantning

Anonymkode: 5b960...b17

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 1.29):

Tror ikke dette er noe du trenger å tenke på, med de holdningene du viser får du nok ikke dame uansett jomfru eller ei

Anonymkode: 1da74...e2d

Holdning? Det er en preferanse på lik linje med alt det overfladiske surret du har som preferanser. Værre er det ikke. Det er fullt lov å tenke at det er en underlig preferanse, men noe mer har du ingen rett til å hevde.

Lorieen skrev (På 22.8.2023 den 1.29):

Hvorfor er det bare kvinnen som skal være jomfru? Er man av den oppfatning at sex hører ekteskapet til, så får det værsågod gjelde mannen også.

Har TS sagt at han skal få ligge rundt samtidig som han krever en jomfru? Jeg leste over teksten til ts flere ganger og klarte ikke se det. Gjerne korriger om jeg tar feil.

Hvor henter dere opp alt dette våset? Ser det er flere som trekker den type svar opp av hatten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (33 minutter siden):

Og jeg hadde løpt som faen fra en som prøvde å sette opp feller og "avsløre" meg på noen som helst måte. Jeg er for gammel til å spille spill. 

Da forstår du helt sikkert hvorfor menn også stikker fra kvinner som ikke vil ligge med dem fordi de tester dem og spiller et spill, for å se om de er verdige til forhold?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBurka skrev (6 minutter siden):

[..]

Ellers er jeg enig i at kvinner ikke kan forvente ærlighet om de ikke er ærlige selv. Var en naiv mann lenge i livet mitt helt til jeg innså hvor mye kvinner egentlig lyver (mest for å unngå ansvar eller skyld).

[..]

Ja, og en ting er hvor mye kvinner juger. 

Men det som virkelig burde åpne menns øyne er hvor bred støtten til forskjelluge former for bullshit er.

Ta dette såkalte «fortid er fortid» som eksempel.

Vel… nei.

Vis meg ett eneste annet område i livet der vi behandler fortiden som informasjonsløs.

Fortid er bokstavelig talt den eneste reelle kilden til kunnskap som overhodet finnes. De to andre mulighetene er nåtid, som bare er et stillbilde, og fremtid, som ingen kjenner fordi det ikke har skjedd ennå.

Bare tenk litt over hvordan verden ville sett ut hvis "fortid er fortid" faktisk hadde vært satt ut i live.

Ingenting som har skjedd tas med i noen form for betraktning.

En verden uten hukommelse, annet enn som… hva? Kilde til underholdning, eller noe i den dur?

Fyren som skal ta blindtarmen din har aldri studert medisin, men det har ingen relevans – fortid er fortid.

Et fullstendig sinnssykt konsept.

Og vi praktiserer det jo selvfølgelig heller ikke – på noe område. Det skulle da også virkelig tatt seg ut!

… bortsett fra når en kvinne har ligget rundt, men har lyst på en ny start gjenfødt som dydig. For det er nemlig ikke akkurat primært menn som pusher "fortid er fortid", for å si det litt diplomatisk…

Nei DA  finnes det plutselig en "regel" som sier at den eneste kilden til informasjon som faktisk eksisterer ihvertfall ikke inneholder informasjon.

Det er som å påstå at rullebladet ditt er det siste sted i verden som kan tenkes å si noe vettugt om eventuelle kriminelle handlinger du har begått.

Eller at av alle rare steder å lete vil man ihvertfall ikke finne informasjon om hvordan du gjorde det på skolen i karakterboka di.

Dette er bullshit i sin reneste form.

Ren uutblandet svada.

Men det pushes – ikke bare som om det tilfeldigvis skulle være sant i et bestemt tilfelle: Det pushes som et allmenngyldig prinsipp.

Helt uten skam.

Hva skal man si til sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (7 minutter siden):

Da forstår du helt sikkert hvorfor menn også stikker fra kvinner som ikke vil ligge med dem fordi de tester dem og spiller et spill, for å se om de er verdige til forhold?

Dere har ikke krav på sex første dagen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Ingen har krav på noen ting.

Vi diskuterer ikke krav.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBurka
5 minutter siden, ClausSaus said:

Ja, og en ting er hvor mye kvinner juger. 

Men det som virkelig burde åpne menns øyne er hvor bred støtten til forskjelluge former for bullshit er.

Ta dette såkalte «fortid er fortid» som eksempel.

Vel… nei.

Vis meg ett eneste annet område i livet der vi behandler fortiden som informasjonsløs.

Fortid er bokstavelig talt den eneste reelle kilden til kunnskap som overhodet finnes. De to andre mulighetene er nåtid, som bare er et stillbilde, og fremtid, som ingen kjenner fordi det ikke har skjedd ennå.

Bare tenk litt over hvordan verden ville sett ut hvis "fortid er fortid" faktisk hadde vært satt ut i live.

Ingenting som har skjedd tas med i noen form for betraktning.

En verden uten hukommelse, annet enn som… hva? Kilde til underholdning, eller noe i den dur?

Fyren som skal ta blindtarmen din har aldri studert medisin, men det har ingen relevans – fortid er fortid.

Et fullstendig sinnssykt konsept.

Og vi praktiserer det jo selvfølgelig heller ikke – på noe område. Det skulle da også virkelig tatt seg ut!

… bortsett fra når en kvinne har ligget rundt, men har lyst på en ny start gjenfødt som dydig. For det er nemlig ikke akkurat primært menn som pusher "fortid er fortid", for å si det litt diplomatisk…

Nei DA  finnes det plutselig en "regel" som sier at den eneste kilden til informasjon som faktisk eksisterer ihvertfall ikke inneholder informasjon.

Det er som å påstå at rullebladet ditt er det siste sted i verden som kan tenkes å si noe vettugt om eventuelle kriminelle handlinger du har begått.

Eller at av alle rare steder å lete vil man ihvertfall ikke finne informasjon om hvordan du gjorde det på skolen i karakterboka di.

Dette er bullshit i sin reneste form.

Ren uutblandet svada.

Men det pushes – ikke bare som om det tilfeldigvis skulle være sant i et bestemt tilfelle: Det pushes som et allmenngyldig prinsipp.

Helt uten skam.

Hva skal man si til sånt?

De pusher "fortid er fortid" fordi det føles bedre. Slutt å tenk på kvinner som logiske vesener. 

Ellers har du helt rett. I absolutt alle andre arenaer i livet blir vi målt etter fortid og hva en har valgt å gjøre. Selv har jeg lav kredittscore og får ikke kredittkort. Kanskje jeg skulle tatt kontakt med institusjonene og hevde at "fortid er fortid" 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har krav på noen ting.

Vi diskuterer ikke krav.

Thanos har tidligere spurt hvorfor kvinner ikke ligger med menn fort, det er jo bare sex. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært jomfru, og hvem bryr seg om sånt i 2023. Og krever man en jomfru for man jaggu være det selv også. Selv har jeg vært borte på 2 jomfruer, ene var jo han jeg la med for første gang selv. Den andre møtte jeg langt over myndighetsalder, akuratt hvor gammel han var har liten betydning, vi er gift i dag 

Anonymkode: acc7c...2d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBurka skrev (1 minutt siden):

De pusher "fortid er fortid" fordi det føles bedre. Slutt å tenk på kvinner som logiske vesener. 

Ellers har du helt rett. I absolutt alle andre arenaer i livet blir vi målt etter fortid og hva en har valgt å gjøre. Selv har jeg lav kredittscore og får ikke kredittkort. Kanskje jeg skulle tatt kontakt med institusjonene og hevde at "fortid er fortid" 🤣

Og derfor får du heller ikke dame. De fleste får kredittkort slengt etter seg. Ingen damer vil ha menn med totalt fravær av økonomisk sans.

Ellers er det svært mye fokus i samfunnet på rehabilitering. Du får som regel jobb selv om du har sittet i fengsel. Du får tilbake førerkortet etter å ha vært uten i to år på grunn av fyllekjøring. Flere og flere arbeidsplasser ser etter mennesker med hull i CV. Tilgivelse og fravær av dømming er for øvrig to av grunnleggende kristne verdier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBurka skrev (57 minutter siden):

Jeg vet jo at jeg nok burde begynne å behandle kvinner som barn. Og dette forumet kan kanskje hjelpe meg å fått gjennomgått den nødvendige transformasjonen…

… for en ting er hvor sjokkerende mye dumt man kan lese her. Men det er det nesten totale fraværet av alt som minner om vett og forstand fra kvinner som virkelig tar kaka.

Jeg sitter nok litt fast i det man i gamle dager gjerne ville kalt "respekt for andre mennesker". Uavhengig av andre faktorer enn lav alder eller skral mental helse forventer jeg intuitivt at alle mennesker har evnen til å følge et stringent og korrekt resonnement så lenge det ikke blir altfor komplisert – uten å bli brutalt overmannet av egne negative følelser.

Men ikke faen, tydeligvis… ikke engang nesten.

Og en dag skal jeg klare å ta det inn over meg. Jeg er tross alt fremdeles ikke 50. 😏

Endret av ClausSaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet jo at jeg nok burde begynne å behandle kvinner som barn. Og dette forumet kan kanskje hjelpe meg å fått gjennomgått den nødvendige transformasjonen…

… for en ting er hvor sjokkerende mye dumt man kan lese her. Men det er det nesten totale fraværet av alt som minner om vett og forstand fra kvinner som virkelig tar kaka.

Jeg sitter nok litt fast i det man i gamle dager gjerne ville kalt "respekt for andre mennesker". Uavhengig av andre faktorer enn lav alder eller skral mental helse forventer jeg intuitivt at alle mennesker har evnen til å følge et stringent og korrekt resonnement så lenge det ikke blir altfor komplisert – uten å bli brutalt overmannet av egne negative følelser.

Men ikke faen, tydeligvis… ikke engang nesten.

Og en dag skal jeg klare å ta det inn over meg. Jeg er tross alt fremdeles ikke 50. 😏

Å kalle kvinner kallenavn og utelukkende skrive dritt om kvinner til kvinner, er ikke å ha respekt for andre mennesker. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (1 time siden):

Ja, det forstår jeg godt. Det som ER morsomt er at vi har noen morsomme karer her inne som dømmer kvinner hvis de har sex for tidlig . Da er de nemlig ikke verdige forhold. Noe av disse stakkars kvinnene hører på sånne menn, og venter da nettopp, for at mannen skal få et bedre inntrykk hvis han er sånn som noen her inne. Dette spillet setter menn i gang selv. Man vil ikke at hun skal ha sex for tidlig, ikke for sent heller. Jøje meg. Takke meg til 

Anonymkode: 4bd45...e69

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Det har jeg aldri hevdet eller tenkt, ever!

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Thanos har tidligere spurt hvorfor kvinner ikke ligger med menn fort, det er jo bare sex. 

Ja. Sex er faktisk bare sex. Det er totalt harmløst! Det er ikke planeter som stopper å eksistere om du ender opp med en penis i deg som du ikke får et videre forhold med.

At jeg mener det betyr ikke at jeg syntes menn har KRAV på sex første dagen 🙄 Hvor har dere hentet debatteknikken??

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det forstår jeg godt. Det som ER morsomt er at vi har noen morsomme karer her inne som dømmer kvinner hvis de har sex for tidlig . Da er de nemlig ikke verdige forhold. Noe av disse stakkars kvinnene hører på sånne menn, og venter da nettopp, for at mannen skal få et bedre inntrykk hvis han er sånn som noen her inne. Dette spillet setter menn i gang selv. Man vil ikke at hun skal ha sex for tidlig, ikke for sent heller. Jøje meg. Takke meg til 

Anonymkode: 4bd45...e69

"Menn" setter ikke igang dette spillet. Noen få menn ønsker seg jomfru. Noen svært få! De setter ikke premissene for vanlige menn. For menn flest bryr seg ikke om kvinner har hatt noen sexpartnere.

Menn er flinkere til å skille følser og sex, enn kvinner. Derfor føler ikke den jevne mann seg "brukt" dersom han ligger med en kvinne på første date og hun ikke ønsker videre forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (6 minutter siden):

Ja. Sex er faktisk bare sex. Det er totalt harmløst! Det er ikke planeter som stopper å eksistere om du ender opp med en penis i deg som du ikke får et videre forhold med.

Liker ikke at du skriver dette, har hatt sex jeg ikke ønsket å det føltes ikke harmløst selv med en snill mann, som stoppet. Husker da jeg gråt på badet som 22 å lovet meg selv å aldri ha en penis i meg igjen. Sånne ting får meg til å lure på om jeg egentlig liker kvinner. Men uansett kan ikke du bestemme hva som er harmløst å ikke for noen andre. Å bli redd, trist, hul på innsiden er nok til å avgjøre at det ikke er bare bare bestandig, selv om planter ikke stopper å eksistere. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...