Gå til innhold

Mulig i det hele tatt å finne en jente som er jomfru?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke det stort sett snakk om språklig innpakning/høflighet da? Om en mann har en preferanse for en jomfru og en kvinne har en preferanse for en mann så er det greit? Og hvis en mann synes at en kvinne som har hatt sex er oppbrukt og en kvinne synes at en mann på 160cm ubrukelig så er det ikke greit?

Jeg har aldri fysisk møtt en mann som krever at kvinner skal være jomfru. Men tallene fra dating apper er ganske tydelige: mange jenter utelukker lave gutter fra søket sitt.

Prøver du å understreke poenget mitt med at kvinner velger menn som kan beskytte dem?

Se gjerne tråden jeg svarte på. Menn ble kritisert for å være «ulogiske». Jeg kvitterte med at menn og kvinner er ulogiske, og det må vi få lov til å være.

Anonymkode: 5b960...b17

Mange menn utelukker overvektige damer og damer som er eldre enn dem. Og det er helt OK for oss damer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om en mann har en preferanse for en jomfru og en kvinne har en preferanse for en mann så er det greit?

_Høy_ mann skulle det være. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (7 minutter siden):

Det finnes bokstavelig talt ingenting annet enn fortid å vurdere folks personlighet ut fra. Det er den eneste kilden til pålitelig informasjon som eksisterer.

Hva skal du ellers basere deg på?

Å "spørre"…?

Herlighet, folk juger jo over en lav sko! Du kan da ikke bare stole på hva en person du egentlig ikke kjenner sier til deg?

Hører du deg selv egentlig! Husk å opplyse disse kvinnene da, om hva dine hensikter er med denne sjuke og lumske strategiske utspørringen din er, at det ikke er fordi du er tillitsfull og nysgjerrig og interessert, men fordi du har andre hensikter. Du tester dem, og graver etter møkk. Du er jo så opptatt av ærlighet og at ANDRE skjuler ting, så jeg regner med du forteller dem hva du egenltig driver med!

Anonymkode: 4bd45...e69

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Høy_ mann skulle det være. Beklager.

Ikke helt. De vil alltid ha forskjellige verdier. Å like noen som er høy, lav, blond, mørk, asiatisk, hvit, atletisk, "dad bod" osv er en estetisk preferanse. Ønske om å kontrollere en kvinnes kropp og sexliv, er en holdning/verdi.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Jeg snakker bare om FAKTA. Du har en løs forbindelse til en dame. Ergo har du ikke funnet en dame som er bra nok til å bo sammen med eller å være gift med. Dette er fakta, for deg som er så opptatt av det.

Som sagt utleverer jeg ikke henne på KG. Men hun har altså barn boende hos seg, mens mine er voksne og har flyttet ut. Det har noe med dette å gjøre at hun er helt bekvem med situasjonen slik den står i øyeblikket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører du deg selv egentlig! Husk å opplyse disse kvinnene da, om hva dine hensikter er med denne sjuke og lumske strategiske utspørringen din er, at det ikke er fordi du er tillitsfull og nysgjerrig og interessert, men fordi du har andre hensikter. Du tester dem, og graver etter møkk. Du er jo så opptatt av ærlighet og at ANDRE skjuler ting, så jeg regner med du forteller dem hva du egenltig driver med!

Han innrømmer jo ikke dette, du vet, han som er "så ærlig". Han juger dem i trynet og setter opp feller for dem. Skikkelig "god" og "ordentlig" mann, gitt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Som sagt utleverer jeg ikke henne på KG. Men hun har altså barn boende hos seg, mens mine er voksne og har flyttet ut. Det har noe med dette å gjøre at hun er helt bekvem med situasjonen slik den står i øyeblikket.

Nettopp. Hun er helt OK med at dere har en løs forbindelse. Ingen sier noe på det. Men du kan da ikke snakke om hva menn forventer for å FORPLIKTE seg, så lenge du selv ikke er forpliktet til noen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 1.21):

Det er faktisk deprimerende å vite at du knapt kan finne en jomfru kone. Tenk deg å tilbringe år med å jobbe hardt for å bli en mann av interesse, suksess, lidelse for å bli verdig til en god kvinne. Og hun har allerede blitt brukt på fritiden av andre menn. Hun har allerede opplevd den dypeste, intime handlingen med andre karer tilfeldig.

Anonymkode: 7b20a...4ac

Du høres ut som en fundamentalistisk religiøs person, lykke til med å finne en kone. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Du… nå skal jeg bare stille deg noen spørsmål for å finne ut om du prøver å lure meg. Tenkte jeg skulle opplyse om dette slikt at jeg er åpen og ærlig»

Noe sånt? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Ikke helt. De vil alltid ha forskjellige verdier. Å like noen som er høy, lav, blond, mørk, asiatisk, hvit, atletisk, "dad bod" osv er en estetisk preferanse. Ønske om å kontrollere en kvinnes kropp og sexliv, er en holdning/verdi.

Er det mer moralsk å utelukke noen som kjæreste for hva de _er_ enn hva de har _gjort_?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (1 minutt siden):

«Du… nå skal jeg bare stille deg noen spørsmål for å finne ut om du prøver å lure meg. Tenkte jeg skulle opplyse om dette slikt at jeg er åpen og ærlig»

Noe sånt? 😄

Du mener at du er ærlig og åpen fordi du spør om private og intime spørsmål? 

Good luck, Chuck 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Hun er helt OK med at dere har en løs forbindelse. Ingen sier noe på det. Men du kan da ikke snakke om hva menn forventer for å FORPLIKTE seg, så lenge du selv ikke er forpliktet til noen. 

Selvfølgelig kan jeg det.

Jeg har vært hankjønn i snart et halvt århundre. Har "litt" erfaring med hva menn mener, bl.a ut fra utallige samtaler uten kvinner tilstede i varierende grad av beruset tilstand gjennom årenes løp.

Og så lenge det er snakk om hva som generelt er lite attraktivt?

Å jo, kjære deg…!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (4 minutter siden):

Det finnes bokstavelig talt ingenting annet enn fortid å vurdere folks personlighet ut fra. Det er den eneste kilden til pålitelig informasjon som eksisterer.

Hva skal du ellers basere deg på?

Å "spørre"…?

Herlighet, folk juger jo over en lav sko! Du kan da ikke bare stole på hva en person du egentlig ikke kjenner sier til deg?

Jaha, og hvordan finner du "pålitelig" informasjon om fortiden deres, da? Stalker og snuser? Ber dem fylle ut en CV i tre eksemplarer?

Den normale måten å bli kjent på, er at man treffes, finner ut om man har god kjemi og noen felles interesser, prater om løst og fast, kanskje gjør noen aktiviteter sammen - det er kun ved å tilbringe tid sammen at man danner seg et grunnlag for å vurdere folks personlighet. Fortiden deres kan være en del av det, men ikke det eneste eller det mest viktige, og i alle fall ikke det man begynner å grave i den første gangen man treffer noen.

Jeg går for øvrig ikke ut fra at majoriteten av de menneskene jeg møter, er patologiske løgnere, så hvis man er SÅ paranoid, så er det kanskje best å låse seg inne og ikke ha kontakt med folk i det hele tatt. 

Anonymkode: af1bf...ef6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaha, og hvordan finner du "pålitelig" informasjon om fortiden deres, da? Stalker og snuser? Ber dem fylle ut en CV i tre eksemplarer?

[..]

Følge med

Det er tydeligvis en tapt kunst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt? 😄

Ja. Alt annet er uærlig. Når du juger for å finne ut om noen andre juger, så juger du jo fortsatt. Selv om jeg ikke har noen "spennende" fortid, ville jeg ha dumpet deg på flekken hvis jeg oppdaget at du lusket rundt og satte opp feller for å få meg til å "forsnakke meg" om eventuelle ting som skjedde før deg, og dømte meg ut fra min jomfruelighet. Du hadde rett og slett blitt ghostet samme dag. For jeg har aldri akseptert å være med på mind games, bli løyet til eller forsøkt lurt. Dette er ikke en mann jeg anser som partnermateriale.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (5 minutter siden):

Noe sånt? 😄

Korrekt. Ærlighet er ærlighet, slik du tenker det. Man skal ikke tilbakeholde informasjon! Var det ikke slik? Man skal ikke juuuuuge.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ClausSaus skrev (1 minutt siden):

Følge med

Det er tydeligvis en tapt kunst.

Hvordan følger du med? Si at jeg har hatt tre korte forhold for 15 år siden da jeg var veldig ung og bodde i en helt annen landsdel. Jeg har ingen kontakt med noen av dem, eller tidligere felles venner, i dag. HVA kan du da følge med på for å finne ut av dette? Fortell gjerne, for du kan visst tjene millioner på å jobbe som synsk!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Alt annet er uærlig. Når du juger for å finne ut om noen andre juger, så juger du jo fortsatt. Selv om jeg ikke har noen "spennende" fortid, ville jeg ha dumpet deg på flekken hvis jeg oppdaget at du lusket rundt og satte opp feller for å få meg til å "forsnakke meg" om eventuelle ting som skjedde før deg, og dømte meg ut fra min jomfruelighet. Du hadde rett og slett blitt ghostet samme dag. For jeg har aldri akseptert å være med på mind games, bli løyet til eller forsøkt lurt. Dette er ikke en mann jeg anser som partnermateriale.

Å faktisk følge med på hva folk sier og stille smarte spørsmål for å avdekke om de fremstiller seg som noe annet enn de faktisk er…

… er det å juge?

Endret av ClausSaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan jeg det.

Jeg har vært hankjønn i snart et halvt århundre. Har "litt" erfaring med hva menn mener, bl.a ut fra utallige samtaler uten kvinner tilstede i varierende grad av beruset tilstand gjennom årenes løp.

Og så lenge det er snakk om hva som generelt er lite attraktivt?

Å jo, kjære deg…!

Nope. Du har hatt samtaler med kvinner og menn i DIN OMGANGSKRETS. Du er dømmende, ergo vil du velge venner som er like dømmende. Din omgangskrets vil da være lik deg.

Å prate med alkoholikere er jo heller ikke noe sjakktrekk. Vi er mange damer som ikke drikker alkohol, og som ikke blir beruset. Hvis du tror at alt som blir sagt i fylla, er sant, så er du svært naiv. Jeg har møtt folk som løy i fylla så det rant av dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan følger du med? Si at jeg har hatt tre korte forhold for 15 år siden da jeg var veldig ung og bodde i en helt annen landsdel. Jeg har ingen kontakt med noen av dem, eller tidligere felles venner, i dag. HVA kan du da følge med på for å finne ut av dette? Fortell gjerne, for du kan visst tjene millioner på å jobbe som synsk!

Er vi virkelig kommet dit at folk ikke vet hva jeg snakker om…? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...