ClausSaus Skrevet 24. august 2023 #321 Del Skrevet 24. august 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Mennesker som føler trang til å putte folk i båser og kalle dem løse, feite osv, er umodne selv. Overhodet ikke. Et ærlig språk skal vi faktisk ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 24. august 2023 #322 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, for når en kvinne og en mann møtes, kalles nemlig alt konsekvenser. Det er så meningsløst. Mannen sier: en konsekvens av ditt seksualliv er at du blir mindre attraktiv for meg. Kvinnen sier: en konsekvens av at du dømmer meg for historien min, gjør deg mindre attraktiv for meg. Mannen sier: du må ta konsekvensen av dine handlinger. Ditt seksualliv har konsekvenser. Kvinnen sier: og du av dine, å dømme er også en handling, og konsekvensen av å dømme er at også du synker i verdi for meg. Det er så uliiiidelig kjedelig språklig sett, å innføre ordet konsekvens og ikke se at man selv åpner for en enorm metadebatt, og så liksom late som om man her kan snakke om konsekvenser i tradisjonell forstand, slik som at en kule går i en retning når den blir truffet av en annen. Her møtes to store liv, og når to mennesker møtes, starter en helt egen dynamikk, med en egen logikk, men neida - la oss late som om dynamiske forhold er det samme som tog på ei skinne. Jeg dør. Anonymkode: 4bd45...e69 Konsekvenser er konsekvenser. Velkommen til de voksnes verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #323 Del Skrevet 24. august 2023 ClausSaus skrev (Akkurat nå): Overhodet ikke. Et ærlig språk skal vi faktisk ha. Språk er ikke en ærlig geskjeft. Mennesker har laget språket. Anonymkode: 4bd45...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 24. august 2023 #324 Del Skrevet 24. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Språk er ikke en ærlig geskjeft. Mennesker har laget språket. Anonymkode: 4bd45...e69 Jeg spurte ikke om godkjenning. Det var en konstatering av et faktum. Endret 24. august 2023 av ClausSaus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 24. august 2023 #325 Del Skrevet 24. august 2023 ClausSaus skrev (1 minutt siden): Overhodet ikke. Et ærlig språk skal vi faktisk ha. Det er mye ærlig som man rett og slett holder kjeft om. Det er ærlig å komme tilbake fra doen til det åpne kontorlandskapet og fortelle at man har driti. Men hvor smart det er, er en annen sak. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #326 Del Skrevet 24. august 2023 ClausSaus skrev (Akkurat nå): Konsekvenser er konsekvenser. Velkommen til de voksnes verden. Velkommen til de intellektuelle undermålernes underverden, ja, takk skal du faen meg ha. Hvordan føles det å være så manisk opptatt av kvinners sexliv? Hver eneste tråd som handler om hvordan kvinner har sex, tut tut , her kommer Claus! Anonymkode: 4bd45...e69 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #327 Del Skrevet 24. august 2023 *Mocca* skrev (På 22.8.2023 den 22.23): Tipper du skjønner godt selv at det er forskjell på å kreve at noen skal være jomfru, selv om man potensielt har liggi med mange selv. Å sammenligne to ting som egentlig ikke kan sammenlignes er nydelig argumentasjon, gratulerer 🤣 Jeg ser ingen argumenter, bare en tom påstand og tårer. Selvsagt går det an å sammenligne de to, jeg hat nettopp gjort det. At det er ufordelaktig for ditt ståsted at jeg gjør den sammenligningen er ditt problem, ikke mitt. Anonymkode: 5b960...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 24. august 2023 #328 Del Skrevet 24. august 2023 ClausSaus skrev (1 minutt siden): Konsekvenser er konsekvenser. Velkommen til de voksnes verden. Det gjelder også deg og dine likesinnede. Du må regne med at alt du har gjort i fortiden, også vil ha konsekvenser. Jeg regner med at du, i likhet med absolutt alle andre mennesker, har gjort en del feil i fortiden. Men nå vil disse feilene hjemsøke deg. Fordi alt har konsekvenser. Velkommen til de voksnes verden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #329 Del Skrevet 24. august 2023 ClausSaus skrev (Akkurat nå): Jeg spurte ikke om lov. Det var en konstatering av et faktum. Dine faktum 🤪 Anonymkode: 4bd45...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 24. august 2023 #330 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Velkommen til de intellektuelle undermålernes underverden, ja, takk skal du faen meg ha. Hvordan føles det å være så manisk opptatt av kvinners sexliv? Hver eneste tråd som handler om hvordan kvinner har sex, tut tut , her kommer Claus! Anonymkode: 4bd45...e69 De fleste som er opptatt av kvinnelig jomfruelighet og stikker nesa si i andres sexliv, har ingen sexliv selv. Trist i grunn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 24. august 2023 #331 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 7.40): Det imponerer ikke meg. Slapp av, TS er ikke interessert i deg. Hvis TS har krav til seg selv og til en partner så har TS et rævva kvinnesyn? TS skal altså ta til takke med hva som helst, være kravløs, for det å ikke stille krav til kvinner er å ha et godt kvinnesyn, for kvinner kan ikke leve opp til krav? Hva er det for slags syn på kvinner? Og hvorfor overser du helt kravene TS stiller til seg selv? Han er i så måte ikke dobbeltmoralsk; han stiller urimelige krav til seg selv også. Anonymkode: 28b30...986 Forstår du virkelig ikke forskjellen på kravene hans stiller til en potensiell partner vs kravene han stiller til seg selv? Ved å stille slike krav, sier han samtidig at en kvinnes verdi kun ligger i kroppen hennes, mens en manns verdi handler om hans intelligens, suksess etc. Hvordan kan du mene at det er det samme? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #332 Del Skrevet 24. august 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Det gjelder også deg og dine likesinnede. Du må regne med at alt du har gjort i fortiden, også vil ha konsekvenser. Jeg regner med at du, i likhet med absolutt alle andre mennesker, har gjort en del feil i fortiden. Men nå vil disse feilene hjemsøke deg. Fordi alt har konsekvenser. Velkommen til de voksnes verden. Jeg dater ikke folk som ikke spiser grønnsaker. Du kan la være å spise grønnsaker, men det har konsekvenser. Jeg dater ikke folk som sier ordet ludder, du kan si dette ordet, men det har konsekvenser. Jeg dater ikke folk som bruker Lano, du må gjerne bruke lano, men det har konsekvenser. Bla bla bla bla bla, bla bla bla blabla! At de orker, herregud, verdens dummeste debatt. Anonymkode: 4bd45...e69 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #333 Del Skrevet 24. august 2023 ClausSaus skrev (Akkurat nå): Konsekvenser er konsekvenser. Velkommen til de voksnes verden. Dobbeltmoral er alltid enormt usjarmerende, det er verre enn en manisk interesse for andres sexliv. Hvis jeg aner snev av dobbeltmoralske holdninger hos en fyr, stikker jeg fort som fy. Dobbeltmoral er som å skrive "Jeg er uintelligent" med sprittusj i panna si, i tillegg til at dobbeltmoral alltid kommer med en større pakke av uønskede holdninger. Anonymkode: d05b3...b13 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 24. august 2023 #334 Del Skrevet 24. august 2023 (endret) Rosalilje84 skrev (5 minutter siden): Det er mye ærlig som man rett og slett holder kjeft om. Det er ærlig å komme tilbake fra doen til det åpne kontorlandskapet og fortelle at man har driti. Men hvor smart det er, er en annen sak. Det er sant. Og igjen irrelevant. Du kan, og i de fleste tilfeller bør, la være å kalle folk feite. Det jeg argumenterer for er ikke å krangle med fremmede i heiser. Men ordet "feit" er uproblematisk. Og for all del, hvis du har lyst til å lage deg ditt eget lille oppsminkede tullespråk, så deg om det. Jeg kommer til å gjøre narr av det. 😏 Endret 24. august 2023 av ClausSaus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 24. august 2023 #335 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dine faktum 🤪 Anonymkode: 4bd45...e69 Nei: Et faktum jeg selv kan håndheve. Så det er og blir et faktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #336 Del Skrevet 24. august 2023 ClausSaus skrev (1 minutt siden): Nei: Et faktum jeg selv kan håndheve. Så det er og blir et faktum. Haha, håndheve! Claus Anonymkode: 4bd45...e69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 24. august 2023 #337 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 7.47): Kjærlighet er ikke nødvendigvis symmetrisk. Selv om kjønnene har blitt langt mer likestilt så krever ikke kvinner det samme av menn som de krever av seg selv, og menn krever ikke av kvinner det samme som seg selv. De kvinnene som krever at menn skal være over 180cm, er de selv over 180cm? Eller er det moralsk forsvarlig å legge lista akkurat det hvor man måtte føle for? Anonymkode: 5b960...b17 Denne sammenligningen blir idiotisk. Om en kvinne ønsker en mann som er over 180 når hun selv er 165, handler det om preferanse, på samme måte som hvis en mann ønsker en kvinne som er blond (selv om han selv har mørkt hår). At en mann mener en kvinnes verdi ligger i kroppen hennes, handler om kvinnesyn. På samme måte som det ikke er greit hvis en kvinne mener at en manns verdi ligger i hvor mye han tjener. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 24. august 2023 #338 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha, håndheve! Claus Anonymkode: 4bd45...e69 Se nå: Feit! Så du det? 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. august 2023 #339 Del Skrevet 24. august 2023 ClausSaus skrev (13 minutter siden): Nei. Hvis du vil skrive det hele om til noe "positivt" på tross av at du selv ikke ville likt å bli beskyldt for noe slikt, så kan du bare holde fast ved uærligheten dette utgjør. Men det kan du få ha for deg selv Det blir litt som når endel kvinner påstår at Lizzo er "vakker", men blir fornærmet dersom noen sier at de ligner på Lizzo. Fuck off med det tøvet der. Her kan jeg bare svare for meg selv. Jeg ville ikke hatt noe imot å bli omtalt som seksuelt frigjort hvis jeg hadde en livsstil der jeg tok for meg seksuelt, men jeg ville hatt noe i mot å bli omtalt som "løs" eller "slutty" fordi noen hvemsomhelster ikke "liker" det. Det er overhodet ikke noe problem for meg om dette ville gjort meg uaktuell som partner for en del menn, fordi vi da har et så ulikt verdisyn at de ville vært like uaktelle som partnere for meg. De har imidlertid ikke rett til å dømme meg som "annenrangs" bare fordi jeg ikke passer inn i deres preferanser. Menn som velger å dømme kvinner på denne måten, kan med rette omtales som misogynister. PS: Lizzo er kul ❤️ 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 24. august 2023 #340 Del Skrevet 24. august 2023 Uff..😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå