Gå til innhold

Mulig i det hele tatt å finne en jente som er jomfru?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ClausSaus skrev (1 minutt siden):

Du høres hyggelig ut.

Det er jeg også. Takk for komplimentet :)

Anonymkode: 4bd45...e69

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roci skrev (7 minutter siden):

Men hva er det som er så vanskelig med å gi uttrykk for preferanser uten å ty til nedsnakking, da? Man f.eks. ikke omtale kvinner som "løse", mindre verdifulle, "tvilsomme" osv. bare fordi de har hatt sex med flere enn man ønsker av en potensiell partner. Man konkluderer rett og slett med at det ikke er en match, og går videre.

Går ut fra at du kan lese, og derfor ser at jeg ikke brukte slike uttrykk om kvinner (en fortid kan derimot være tvilsom).

Så dette får du spørre noen andre om,

Endret av ClausSaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (16 minutter siden):

To problemer med det du skriver her:

1) Alle mennesker har en historikk, dette er ikke forbeholdt "noen". Men ikke all historikk er lik. Og ja, en potensiell partners historikk kan faktisk være en regelrett turn-off. Det er heller ingenting galt i dette.

2) Det er over en halv million single av hvert kjønn i Norge. Uansett hvem du velger å etablere deg med, så velger du bort over en halv million andre – hvorav mange tusen du kunne hatt "god kjemi" og delt "dypere verdier" med. Hvorfor skulle du da velge noen med en "tvilsom" fortid?

Det kvinner ikke forstår er at dersom de vil ha en attraktiv mann, da vil de per definisjon ha en mann som også andre kvinner vil ha. Det vil si, de vil ha en mann med valgmulighet.

Og likevel er det klin umulig å få en kvinne i tale om hvorfor en slik mann skulle velge akkurat henne.

Er det en smart strategi å akkumulere en fortid som kan bli et problem for deg – en fortid du på et tidspunkt må være flau over og kanskje holde skjult – hvis du vil være med å konkurrere om en mann som også andre kvinner vil ha?

Og det MENN ikke skjønner, er følgende:

* Kvinner flest ønsker seg en mann med utdanning. Kvinner er samtidig overrepresentert når det gjelder høyere utdanning.

* Det er flere menn enn kvinner i Norge, særlig i bygdene.

* Det er markert flere menn enn kvinner på Tinder, og det ser ikke ut at det akkurat er kvinner som mangler respons der.

* Dersom menn vil ha en attraktiv kvinne (slik de fleste, også uattraktive menn, vil - slank, pen, ung, snill osv), så er det mange andre menn som vil ha henne.

Leting etter partner er ikke casting med 10 kandidater for en rolle som prøvespiller etter tur og blir sammenlignet på kvaliteter. Leting etter partner forutsetter kjemi, følelser, felles interesser osv. I en NORMAL verden, ikke i en verden der menn ser på kvinner som ting.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (3 minutter siden):

Går ut fra at du kan lese, og derfor ser at jeg ikke brukte slike uttrykk om kvinner (en fortid kan derimot være tvilsom).

Så dette får du spørre noen andre om,

Jeg mente ikke at du brukte slike uttrykk om kvinner (i alle fall ikke i denne tråden), men jeg ha sett i flere tråder at kvinner som har flere sexpartnere, blir omtalt i nedsettende ordelag. Innlegget ditt var et godt utgangspunkt til å stille spørsmålet på mer generelt grunnlag.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 1.21):

Det er faktisk deprimerende å vite at du knapt kan finne en jomfru kone. Tenk deg å tilbringe år med å jobbe hardt for å bli en mann av interesse, suksess, lidelse for å bli verdig til en god kvinne. Og hun har allerede blitt brukt på fritiden av andre menn. Hun har allerede opplevd den dypeste, intime handlingen med andre karer tilfeldig.

Anonymkode: 7b20a...4ac

og der sluttet du umiddelbart å være en mann av interesse...

Du får se innom de kristne miljøene ..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vanlige mennesker i det vanlige liv forelsker seg, de sitter ikke og fører en pro og con liste. de fleste utveksler heller ikke lister over hvor mange man har ligget med. Her er folk jeg ville ha valgt vekk: menn som graver i seksuallivet mitt. Menn som holder meg til en annen standard enn sin egen. Menn som snuser i andres fortid på en eksplisitt eller gjennomsiktig subtil måte. Så hvorfor skal jeg tenke over mitt sexliv, når jeg uansett ikke vil ha mannfolk som stikker nesen sin i andres saker, som ikke eier folkeskikk?

Nettopp. Jeg hadde aldri giddet å bli sammen med en sladrekjerring. For da må man nesten regne med at alt man forteller mannen, alt som skjer innenfor husets fire vegger, kommer ut i guttegjengen hans.

Jeg hadde heller aldri giddet å bli sammen med en jomfrujeger IGJEN. Disse mennene er fullt klare over at de har annerledes standard for kvinnen enn seg selv. De mener blant annet at det er helt greit for mannen å pule andre, men helt uakseptabelt for kvinnen. 

Heldigvis for meg og mange andre finnes det mange fornuftige, modne og gode menn i samfunnet. Og de er ikke så vanskelig å finne. Jeg brukte ikke akkurat masse tid, krefter og nerver for å finne mannen min. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man må gjerne forsøke å bli et godt menneske. Men belønningen ee da faen ikke å få en jomfru. Hva slags tilbakestående syn er dette? Han er åpenbart ikke blitt en god mann, som forventer belønning i form av en kvinne som ikke har hatt sex. Man skal bli et godt menneske fordi det er en dyd i seg selv, ikke for å få det man tror er rykende fersk fitte.

Nettopp. Motivasjonen til å være et godt menneske må komme innenfra.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

og der sluttet du umiddelbart å være en mann av interesse...

Du får se innom de kristne miljøene ..

I de kristne miljøene forventer kvinner at menn også er jomfruer. Tro meg, jeg vet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 7.12):

Det er interessant at alle hopper på, "en kvinne skal ikke trenge å oppfylle noen krav for å bli elsket", men ingen prøver å irettesette dette synet TS har på seg selv om at han må selv oppfylle en rekke krav for å bli elsket.

Anonymkode: 28b30...986

han nevner ikke hville krav og tydeligvis lidelser det er snakk om

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Og det MENN ikke skjønner, er følgende:

* Kvinner flest ønsker seg en mann med utdanning. Kvinner er samtidig overrepresentert når det gjelder høyere utdanning.

* Det er flere menn enn kvinner i Norge, særlig i bygdene.

* Det er markert flere menn enn kvinner på Tinder, og det ser ikke ut at det akkurat er kvinner som mangler respons der.

* Dersom menn vil ha en attraktiv kvinne (slik de fleste, også uattraktive menn, vil - slank, pen, ung, snill osv), så er det mange andre menn som vil ha henne.

Leting etter partner er ikke casting med 10 kandidater for en rolle som prøvespiller etter tur og blir sammenlignet på kvaliteter. Leting etter partner forutsetter kjemi, følelser, felles interesser osv. I en NORMAL verden, ikke i en verden der menn ser på kvinner som ting.

Ingenting av dette er i nærheten av å være relevant.

Det er langt, langt flere kvinner som menn anser som utpreget attraktive i Norge enn det er menn som kvinner anser som utpreget attraktive.

Dette følger også trivielt rent matematisk av at kvinner vurderer menn etter flere kriterier enn menn vurderer kvinner etter – så det er mye vanskeligere for en mann å "score høyt på alt" enn for en kvinne.

Det er attraktive menn som er det virkelige knapphetsgodet i markedet. Attraktive kvinner nærmest florerer det av… hvis man ser bort fra dem med en "tvilsom" fortid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (3 minutter siden):

I de kristne miljøene forventer kvinner at menn også er jomfruer. Tro meg, jeg vet.

er det et problem?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig underholdende tråd😂🙈

Frem til jeg møtte drømmemannen jeg er gift med i dag, så har jeg tatt for meg av livets gleder. Blant livets gleder, sex.

En av tingene mannen min uttaler at han liker ved min seksualitet, er at jeg vet utmerket godt hva jeg liker, ikke liker, vil og ikke vil. Han setter stor pris på at jeg har et trygt og avklart forhold til egen seksualitet.

Det han ikke er opptatt av, er hvor mange eller få jeg har hatt sex med. Dette har aldri vært et tema. Hadde det blitt et tema da vi traff hverandre og datet, så hadde vi aldri endt opp som et par, da jeg ikke hadde giddet å date han igjen. Svaret hadde han uansett aldri fått 💁🏼‍♀️

Menn som er opptatt av din seksuelle historikk er moralistisk søppel fra en svunnen tid. Disse pietistiske moralistene som kobler sex mot et menneskes verdi ligger stort sett begravet på ideologiens skraphaug. 

Moderne kvinner gjør som man vil, og tilpasser ikke sitt eget sexliv basert på hva en liten gjeng gubbete boomere måtte syntes om det💃🏼

Anonymkode: 48e68...dd0

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (1 minutt siden):

Ingenting av dette er i nærheten av å være relevant.

Det er langt, langt flere kvinner som menn anser som utpreget attraktive i Norge enn det er menn som kvinner anser som utpreget attraktive.

Dette følger også trivielt rent matematisk av at kvinner vurderer menn etter flere kriterier enn menn vurderer kvinner etter – så det er mye vanskeligere for en mann å "score høyt på alt" enn for en kvinne.

Det er attraktive menn som er det virkelige knapphetsgodet i markedet. Attraktive kvinner nærmest florerer det av… hvis man ser bort fra dem med en "tvilsom" fortid.

Nettopp. Og vi har den luksusen at hvis en veldig attraktiv mann ikke vil ha noe med oss å gjøre, så kan vi velge en litt mindre attraktiv en. Mange menn har ikke denne muligheten, noe du selv innrømmer. Så dere er faktisk ikke i posisjon til å kreve at alle damer er feilfrie, lavmælte og underdanige jomfruer. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

er det et problem?

Siden TS enda ikke har svart hvorvidt han stiller de samme kravene til seg selv, regner jeg med at han IKKE er jomfru. Da er ikke kristne miljøer noe for ham.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en utrolig underholdende tråd😂🙈

Frem til jeg møtte drømmemannen jeg er gift med i dag, så har jeg tatt for meg av livets gleder. Blant livets gleder, sex.

En av tingene mannen min uttaler at han liker ved min seksualitet, er at jeg vet utmerket godt hva jeg liker, ikke liker, vil og ikke vil. Han setter stor pris på at jeg har et trygt og avklart forhold til egen seksualitet.

Det han ikke er opptatt av, er hvor mange eller få jeg har hatt sex med. Dette har aldri vært et tema. Hadde det blitt et tema da vi traff hverandre og datet, så hadde vi aldri endt opp som et par, da jeg ikke hadde giddet å date han igjen. Svaret hadde han uansett aldri fått 💁🏼‍♀️

Menn som er opptatt av din seksuelle historikk er moralistisk søppel fra en svunnen tid. Disse pietistiske moralistene som kobler sex mot et menneskes verdi ligger stort sett begravet på ideologiens skraphaug. 

Moderne kvinner gjør som man vil, og tilpasser ikke sitt eget sexliv basert på hva en liten gjeng gubbete boomere måtte syntes om det💃🏼

Anonymkode: 48e68...dd0

Og disse mennene unnskylder ofte egen utroskap og flørting med andre med at det er slik de er skapt ("biologi"). 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Siden TS enda ikke har svart hvorvidt han stiller de samme kravene til seg selv, regner jeg med at han IKKE er jomfru. Da er ikke kristne miljøer noe for ham.

å slik. Jeg trodde kanskje han var det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg giftet meg med min første og gjett hva: Ekstrem behov kontroll burde etter navnet hans vært.

Anonymkode: 60100...d55

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg giftet meg med min første og gjett hva: Ekstrem behov kontroll burde etter navnet hans vært.

Anonymkode: 60100...d55

huff. Håper du kom deg vekk i god behold

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (4 minutter siden):

Jeg mente ikke at du brukte slike uttrykk om kvinner (i alle fall ikke i denne tråden), men jeg ha sett i flere tråder at kvinner som har flere sexpartnere, blir omtalt i nedsettende ordelag. Innlegget ditt var et godt utgangspunkt til å stille spørsmålet på mer generelt grunnlag.

Aner ikke hvorfor folk strør om seg med skjellsord helt unødvendig.

Hvis et bestemt skjellsord har en bestemt verdi å bruke i en bestemt situasjon, så greit nok. Som f.eks "åndssvak" når det virkelig er grenseløs dumhet du ønsker å henvise til.

Men andre må svare på unødvendig bruk.

Litt av problemet er imidlertid når ethvert ord som henviser til et bestemt fenomen skal bannlyses kun fordi det henviser til fenomenet. Som om vi rett og slett ikke skal ha noe ord for det i det hele tatt.

Slike 1984-holdninger (Orwell, ikke årstallet som sådanne) kan vi trygt bare trekke på smilebåndet av og ignorere.

Eksempel: De aller færreste liker å bli beskrevet som "har lav terskel for å ligge med tilsynelatende hvem som helst" – heller ikke de fleste menn.

Så hvilket ord skal vi bruke for dette…?

Hva er egentlig galt med "løs" for å henvise til denne bestemte karakteristikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...