Gå til innhold

Mulig i det hele tatt å finne en jente som er jomfru?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har da aldri sagt at jeg er bedre enn andre fordi jeg lever mitt lik slik som jeg velger. Og ja jeg er enig i at det må så kalrt være likt at han så fremt ikke har gjort det samme hvis han skal ønske seg en jomfru. Det fikk jeg. Det får ikke alle. Men det er din mening. Det er din selv følelse at det ikke ga deg noen ting og kun ligge med en mann. Og dette med blomsten var en metafor for kvinner om hvor viktig det er og ta vare på egen kropp og sette segselv fremfor risikofylt sex. Sex er ikke bare sex . Vi må være viten om at vi fremdeles ikke har fått svar på det innebærer og ha mange sexpartnere. 

Du føler du har gått glipp av noe Men det er din mening. Det er lov og si. Men ikke i min verden. Jeg  går ikke rundt og tenker på at jeg burde ligget med en annen bare fordi jeg har vært med en mann og min samme nåværende mann. Det har jeg ikke behov for . Vet du hvorfor ? Fordi jeg og han jobber med  forholdet. Vi kommuniserer og vi snakker om alt som ttenher og snakkes om for ikke og utelukke noen ting. Det er min lykke. At jeg ikke forventer at alt skal være likt og en på samme greie sammen. Når man jobber først og fremst med kg akseptere seg selv da aksepterer du også motparten. Men det er noe du må.jobbe med. For selvfølelsen din er ikke på plass. 

Anonymkode: 6ae7f...a21

Men husk også på en ting. Jeg får med alt som skjer i det dagligdagse. Og fler og flere av mine venner sier de ikke lenger klarer og finne seg noen da mannen kun er ute etter sex. 

Så hvis du føler du har gått  glipp av noe..  Be my guest  . A man never says no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har da aldri sagt at jeg er bedre enn andre fordi jeg lever mitt lik slik som jeg velger. Og ja jeg er enig i at det må så kalrt være likt at han så fremt ikke har gjort det samme hvis han skal ønske seg en jomfru. Det fikk jeg. Det får ikke alle. Men det er din mening. Det er din selv følelse at det ikke ga deg noen ting og kun ligge med en mann. Og dette med blomsten var en metafor for kvinner om hvor viktig det er og ta vare på egen kropp og sette segselv fremfor risikofylt sex. Sex er ikke bare sex . Vi må være viten om at vi fremdeles ikke har fått svar på det innebærer og ha mange sexpartnere. 

Du føler du har gått glipp av noe Men det er din mening. Det er lov og si. Men ikke i min verden. Jeg  går ikke rundt og tenker på at jeg burde ligget med en annen bare fordi jeg har vært med en mann og min samme nåværende mann. Det har jeg ikke behov for . Vet du hvorfor ? Fordi jeg og han jobber med  forholdet. Vi kommuniserer og vi snakker om alt som ttenher og snakkes om for ikke og utelukke noen ting. Det er min lykke. At jeg ikke forventer at alt skal være likt og en på samme greie sammen. Når man jobber først og fremst med kg akseptere seg selv da aksepterer du også motparten. Men det er noe du må.jobbe med. For selvfølelsen din er ikke på plass. 

Men så handler ikke tråden om å ha MANGE sexpartnere. Det handler om å ha EN sexpartner. Hvis du mener at det er usunt å ha en eller to sexpartnere, så er du enten aseksuell eller konservativt kristen. Det er ikke sunt å leve i sølibat i flere år "bare fordi".

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk også på en ting. Jeg får med alt som skjer i det dagligdagse. Og fler og flere av mine venner sier de ikke lenger klarer og finne seg noen da mannen kun er ute etter sex. 

Så hvis du føler du har gått  glipp av noe..  Be my guest  . A man never says no. 

Jo da, de sier nei over lav sko, gitt. Bare kanskje ikke til deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
Rosakatt skrev (9 minutter siden):

Du sier ikke hva du vil ha til dem som ikke er det du vil ha, med å si at de er uattrakrive, det er ikke baller men slemt å sosialt tonedøft. 

.....kan du artikulere det på en litt bedre måte?

Rosalilje84 skrev (8 minutter siden):

Nei. Fordi dere ser på kvinner som deres eiendel (ikke alle menn, men du og likesinnede). Derfor vil du ha oss som en vare i perfekt stand - ubrukt, feilfri og billig i vedlikehold. Vi er ikke biler, klær eller mobiltelefoner. 

Da fuck....

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nah det er fordi dere seriøst er ufine. Om jeg som en kvinne hadde gått til en mann å sagt: jeg foretrekker menn uten sokker i sandaler, og jeg liker ikke måner, daa er jeg ufin og frekk.
Men når menn gjør det så er det fordi dere har baller til å si hva dere vil ha? 

Mer fordi dere ikke har takt nok til å forstå hva som er pinlig frekt. 

Anonymkode: 72e33...7e6

Sokker i sandaler?! Du sier at det er en like genuin preferanse som å ønske en frisk partner (ikke fet)? Sokkene har ikke potensiale til å drepe min elskede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (5 minutter siden):

Rosalilje84 skrev (7 minutter siden):

Hva vil du frem til ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (10 minutter siden):

Men så handler ikke tråden om å ha MANGE sexpartnere. Det handler om å ha EN sexpartner. Hvis du mener at det er usunt å ha en eller to sexpartnere, så er du enten aseksuell eller konservativt kristen. Det er ikke sunt å leve i sølibat i flere år "bare fordi".

Ja ? Og det er min mening ? Må jeg være enig i alt alle sier? Så når noen ikke har samme syn så er man ikke som alle andre ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ? Og det er min mening ? Må jeg være enig i alt alle sier? Så når noen ikke har samme syn så er man ikke som alle andre ? 

Du påstår allerede at jeg er enten kristen eller aseksuell? Så da forbinder du alle oss som ventet med sex at vi er aseksuelle?? Hahaha.. da er du vel moder Teresa tenker jeg. Du har vel full oversikt over alles dyder og deres handlinger? DU har ikke peiling kjære deg. Du blir provosert over at jeg ikke er enig fordi jeg støttet karen og samtidig skrev jeg tydelig på hvor viktig jeg syntes det er at kvinner heller kan vente på den rette og riktige og så fremt mannen som også har valgt og velge og avvente fra og ha sex. Jeg fant det. Det gjorde ikke du. Du har overhodet ingen anelse om hvem jeg er og hva jeg har gjort som har ført meg dit jeg er. Og det provoserer deg. Men det er synd. Noen får det som de vil.. andre ikke. 

Jeg lurer på hvem av oss  det er som har respekt og forståelse for andres verdier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil gjerne høre hva du tenker er "kvinnekulturen" som omfatter 50% av befolkningen, på tvers av alle religioner, landstilhørighet, minoriteter og etnisiteter. Hva er en kvinnekultur ? Forklar meg gjerne det. 

snl sier om kultur:

»Kultur brukes i en rekke forskjellige sammenhenger med ulike betydninger. Vanligst er det å snakke om kultur i forbindelse med tanke-, kommunikasjons- og atferdsmønstre hos mennesker, og da i både vid og snever forstand.

I vid forstand snakker man gjerne om «norsk kultur», som en samlebetegnelse på visse fellestrekk nordmenn deler.»

Hvis Nordmenn kan sies å ha en kultur, så kan kanskje Norske kvinner sies å ha en kultur? Når jeg er kritisk til denne kulturen så er vel ikke det så forskjellig fra at noen kvinner kritiserer mannskulturen for noe som menn gjør eller sier?

Anonymkode: 5b960...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (30 minutter siden):

Det er fordi vi menn har baller (bokstavelig) nokk til å si hva vi vil ha. I motsetning til dere fruer som foretrekker vag kommunikasjon eller total stillhet

Du kaller det baller, andre kaller det manglende sosiale antenner/folkeskikk/normal oppdragelse.

Anonymkode: af1bf...ef6

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare huske å spørre tidlig nok. Før første date. Gjerne før du vet hva de heter. Skikkelig sjekketriks.

Anonymkode: 80f5e...92c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du påstår allerede at jeg er enten kristen eller aseksuell? Så da forbinder du alle oss som ventet med sex at vi er aseksuelle?? Hahaha.. da er du vel moder Teresa tenker jeg. Du har vel full oversikt over alles dyder og deres handlinger? DU har ikke peiling kjære deg. Du blir provosert over at jeg ikke er enig fordi jeg støttet karen og samtidig skrev jeg tydelig på hvor viktig jeg syntes det er at kvinner heller kan vente på den rette og riktige og så fremt mannen som også har valgt og velge og avvente fra og ha sex. Jeg fant det. Det gjorde ikke du. Du har overhodet ingen anelse om hvem jeg er og hva jeg har gjort som har ført meg dit jeg er. Og det provoserer deg. Men det er synd. Noen får det som de vil.. andre ikke. 

Jeg lurer på hvem av oss  det er som har respekt og forståelse for andres verdier...

Men du skriver jo selv "såfremt mannen også har valgt å avvente fra å ha sex". TS har enda ikke svart på hvorvidt han er jomfru eller ei. Jeg fant ikke en jomfrumann? Jeg lette heller ikke etter det, du. 

Men det er du som messer om skader ved MANGE partnere, når tråden handler om jomfruelighet. Ikke jomfru er ikke ensbetydende med mange partnere, vet du. Gifte kvinner er sjeldent jomfruer, men hvis de bare har holdt seg til mannen, har de ikke "mange" partnere og heller ikke usunn adferd.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

snl sier om kultur:

»Kultur brukes i en rekke forskjellige sammenhenger med ulike betydninger. Vanligst er det å snakke om kultur i forbindelse med tanke-, kommunikasjons- og atferdsmønstre hos mennesker, og da i både vid og snever forstand.

I vid forstand snakker man gjerne om «norsk kultur», som en samlebetegnelse på visse fellestrekk nordmenn deler.»

Hvis Nordmenn kan sies å ha en kultur, så kan kanskje Norske kvinner sies å ha en kultur? Når jeg er kritisk til denne kulturen så er vel ikke det så forskjellig fra at noen kvinner kritiserer mannskulturen for noe som menn gjør eller sier?

Er usikker på om jeg kan si meg enig i dette. Norsk kvinnekultur. Har alle norske kvinner en forbindelse med tanke-kommunikasjon og adferdsmønstre? Sånn bortsett fra at de fleste av oss (men absolutt ikke alle) menstruerer, så vet jeg ikke om jeg synes den blir treffende. 

Hva er norsk kvinnekultur da? At vi har en frigjort seksualitet, sett i forbindelse med andre levesett, ja kanskje. Men ellers så synes jeg det ble en ganske bred tape-bit å skulle samle alle i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var både menn og kvinner ganske så løssluppne i vikingetiden. Tror ikke de brydde seg så mye om man var i nær slekt heller. Denne regelen om at kvinner skal være jomfru er fra nyere tid, med religion (kristendommen) som sterk pådriver. Kvinner gikk fra å ha sin respekterte rolle i et samfunn, til å bli underdanig og en manns eiendom. 

Anonymkode: f7f37...dac

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ardwinna skrev (1 time siden):

Jeg tror begge disse gruppene er en ganske liten gruppe mennesker som bare roper veldig høyt, og dermed legges godt merke til.

At folk har snevre preferanser er null problem så lenge de tar konsekvensene av det selv; at de får et begrenset utvalg potensielle partnere. Det nytter ikke sutre og legge skylda på alle andre når man lar preferansene sine være til hinder for seg selv.

Jeg som kvinne på 177 cm foretrekker menn over 180 rett og slett fordi jeg ikke vil føle meg som godzilla. Det skal ikke være mye hæl på skoene før jeg er nesten 180 selv. Jeg har likevel vært tiltrukket av menn under 180, så det er ikke sånn at denne preferansen er helt absolutt. Det er ikke mannen som er feil med om han er under 180, det er meg og min selvfølelse som blir problemet. Sikkert samme greia som at menn gjerne vil ha damer som er lavere enn dem selv.

Hvis du mener at menn på 170 er like bra menn som de på 190, men at du foretrekker dem over 180 fordi du føler deg mer vel med en mann som er så høy.

Er det egentlig så forskjellig fra å si at man foretrekker en partner som er jomfru fordi man føler seg mer vel med et slikt valg?

Statistikk på hva Amerikanske kvinner filtrerer på i dating-apper finnes her. Det er ganske brutalt.
https://medium.com/@whitep/women-have-hilarious-height-requirements-for-men-according-to-bumble-992862ba7772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at menn på 170 er like bra menn som de på 190, men at du foretrekker dem over 180 fordi du føler deg mer vel med en mann som er så høy.

Er det egentlig så forskjellig fra å si at man foretrekker en partner som er jomfru fordi man føler seg mer vel med et slikt valg?

Statistikk på hva Amerikanske kvinner filtrerer på i dating-apper finnes her. Det er ganske brutalt.
https://medium.com/@whitep/women-have-hilarious-height-requirements-for-men-according-to-bumble-992862ba7772

Det er ingen problem å si man foretrekker en jomfru fordi man føler seg mer vel med et slikt valg (men du kan sikkert få noen rare oppfølgingsspørmål). Men det er et problem om du ser på/kommuniserer ut at ikke-jomfruer (ujomfruer?) som brukte, skitne eller ekle. 

og så synes jeg ikke amerikansk statistikk er spesielt relevant, de er jo mildt sagt spesielle som et folkeslag. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan dere jomfrujegere slutte å referere til amerikanske nettsider hver jævla gang? Norge er ikke USA, har aldri vært det, og kommer aldri til å bli det. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ingen problem å si man foretrekker en jomfru fordi man føler seg mer vel med et slikt valg (men du kan sikkert få noen rare oppfølgingsspørmål). Men det er et problem om du ser på/kommuniserer ut at ikke-jomfruer (ujomfruer?) som brukte, skitne eller ekle. 

og så synes jeg ikke amerikansk statistikk er spesielt relevant, de er jo mildt sagt spesielle som et folkeslag. 

Nettopp. Det blir det samme som å si at man ønsker en mann over 180 cm, fordi alle under er ekle dverger. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva er norsk kvinnekultur da? At vi har en frigjort seksualitet, sett i forbindelse med andre levesett, ja kanskje. Men ellers så synes jeg det ble en ganske bred tape-bit å skulle samle alle i. 

I det aktuelle innlegget så skrev jeg «deler av kvinne-kultur». Jeg mener å se tendenser til offer-framstilling av eget kjønn, man fronter seg og sine som sterke og likeverdige menn på alle fronter, men tviholder likevel på kjønnslige fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (17 minutter siden):

Men du skriver jo selv "såfremt mannen også har valgt å avvente fra å ha sex". TS har enda ikke svart på hvorvidt han er jomfru eller ei. Jeg fant ikke en jomfrumann? Jeg lette heller ikke etter det, du. 

Men det er du som messer om skader ved MANGE partnere, når tråden handler om jomfruelighet. Ikke jomfru er ikke ensbetydende med mange partnere, vet du. Gifte kvinner er sjeldent jomfruer, men hvis de bare har holdt seg til mannen, har de ikke "mange" partnere og heller ikke usunn adferd.

Ja ? Han har ikke svart ? Må han svare ? Nei? Hvorfor messer jeg ? Jeg skrev min oppriktige mening. Ja? Skjønte det jeg også vennen. Men det er lov og og si sine meninger? Alle har vi ulike syn. Sånn er det. Du kan ikke påstå at jeg messer fordi jeg blander inn andre ting også. Messer ?? Da er det du som føler åå det. Ingen andre har sagt noe. Alle har sine poeng. Noen er enig. Andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå var både menn og kvinner ganske så løssluppne i vikingetiden. Tror ikke de brydde seg så mye om man var i nær slekt heller. Denne regelen om at kvinner skal være jomfru er fra nyere tid, med religion (kristendommen) som sterk pådriver. Kvinner gikk fra å ha sin respekterte rolle i et samfunn, til å bli underdanig og en manns eiendom. 

Anonymkode: f7f37...dac

Nettopp. Mytologien til grekere, romerne og vikingene har ikke noen puritanske fortellinger om kvinnelige guder eller karakterer. Der var det helt vanlig at guder og gudinner lå med kreti og pleti. I kristendommen, derimot, har vi jomfrufødsel. Vi har også fortellinger om Abraham som fikk servert en ung kvinne å ligge med og produsere barn med, av sin egen kone som ikke kunne få barn. Kvinner er generelt fremstilt i bibelen som annenrangs, gjenstander som skulle være rene og feilfrie, mens det ikke var så nøye med menn. 

Så det har ingenting med biologi å gjøre, men med kultur/ukultur. Ingen dyr bryr seg hvor mange partnere hunndyret hadde før det aktuelle hanndyret.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...