Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #161 Del Skrevet 22. august 2023 Inverto skrev (3 minutter siden): Det er empowering for dere kvinner å ha krav, men sexist når menn har det Det er ikke empowering for noen å ha urimelige krav. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #162 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er hysterisk om vi felles skal late som at menn ikke har krav til kvinner utenom at de må helst være jomfru. Anonymkode: 72e33...7e6 Selvfølgelig. Vi skal helst være tynne, med former, trente, UNGE (!) og stille. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 22. august 2023 #163 Del Skrevet 22. august 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Det er ikke empowering for noen å ha urimelige krav. Det er bare urimelig hvis det er mannens krav. "Alt er OK så lenge det er jeg som gjør det" mentalitet. Du vet jeg har rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #164 Del Skrevet 22. august 2023 Inverto skrev (Akkurat nå): Det er bare urimelig hvis det er mannens krav. "Alt er OK så lenge det er jeg som gjør det" mentalitet. Du vet jeg har rett Nei. Det er urimelig av mannen å stille urealistiske, umoralske krav til kvinner. Det er også urimelig av kvinnen å stille urealistiske, umoralske krav til menn. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 22. august 2023 #165 Del Skrevet 22. august 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Nei. Det er urimelig av mannen å stille urealistiske, umoralske krav til kvinner. Det er også urimelig av kvinnen å stille urealistiske, umoralske krav til menn. Det er det du sier akkurat nå i dag synd at dating har blitt det det er i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 22. august 2023 #166 Del Skrevet 22. august 2023 Inverto skrev (5 minutter siden): Det er empowering for dere kvinner å ha krav, men sexist når menn har det Har ikke menn krav? Å responderer ikke menn på kvinners krav? Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett menn rakke ned på overvektige kvinner fordi de slanke kvinnene de spesifikke mennene vil ha, vil ha noen som er høyere enn det dem er. Eller hvor mange ganger jeg har lest hvilke pupper som er stygge, eller sett bilder av hardt redigerte damer være drømmen. Eller at stor rumpe er digg eller stygt, eller at kort hår er kjerring. Menn har krav akkurat som kvinner. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #167 Del Skrevet 22. august 2023 Inverto skrev (2 minutter siden): Rosalilje84 skrev (5 minutter siden): Det er ikke empowering for noen å ha urimelige krav. Det er bare urimelig hvis det er mannens krav. "Alt er OK så lenge det er jeg som gjør det" mentalitet. Du vet jeg har rett Altså, menn er de eneste som kommer å trykker personlige preferanser i trynet på kvinner, gang på gang. gjerne oppfordret. Menn er de som stort sett bruker personlige preferanser som en pisk mot kvinner. Anonymkode: 72e33...7e6 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 22. august 2023 #168 Del Skrevet 22. august 2023 Inverto skrev (4 minutter siden): Det er bare urimelig hvis det er mannens krav. "Alt er OK så lenge det er jeg som gjør det" mentalitet. Du vet jeg har rett Det er jo tydelig at det er din tanke også det, når du ikke har lagt merke til at menn også har krav. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 22. august 2023 #169 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså, menn er de eneste som kommer å trykker personlige preferanser i trynet på kvinner, gang på gang. gjerne oppfordret. Menn er de som stort sett bruker personlige preferanser som en pisk mot kvinner. Anonymkode: 72e33...7e6 Det er fordi vi menn har baller (bokstavelig) nokk til å si hva vi vil ha. I motsetning til dere fruer som foretrekker vag kommunikasjon eller total stillhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #170 Del Skrevet 22. august 2023 Ikke min greie, men skjønner at andre legger stor vekt på det. Ganske naturlig, spør du meg. Det blir for dumt å skulle bli angrepet for sine preferanser. Jeg har også helt spesifike preferanser hos kvinner, men det er vell ikke lov å si. Anonymkode: eb3e5...605 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 22. august 2023 #171 Del Skrevet 22. august 2023 Inverto skrev (1 minutt siden): Det er fordi vi menn har baller (bokstavelig) nokk til å si hva vi vil ha. I motsetning til dere fruer som foretrekker vag kommunikasjon eller total stillhet Du sier ikke hva du vil ha til dem som ikke er det du vil ha, med å si at de er uattrakrive, det er ikke baller men slemt å sosialt tonedøft. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #172 Del Skrevet 22. august 2023 Inverto skrev (3 minutter siden): Det er fordi vi menn har baller (bokstavelig) nokk til å si hva vi vil ha. I motsetning til dere fruer som foretrekker vag kommunikasjon eller total stillhet Nei. Fordi dere ser på kvinner som deres eiendel (ikke alle menn, men du og likesinnede). Derfor vil du ha oss som en vare i perfekt stand - ubrukt, feilfri og billig i vedlikehold. Vi er ikke biler, klær eller mobiltelefoner. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #173 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis kvinner hadde ventet med sex så hadde majoriteten av de slaskete narsistiske egoistiske mennene vært nødt til og få fingeren ut av ræva og innse at vi kvinner faktisk tar vare på egen kropp fremfor og bare være et ligg. Men det er opp til kvinnen. Ikke mannen. Men sånn er det vel ikke idag. Nåde meg om jeg hadde stått ute og sagt dette på megafon. Hadde blitt spist opp levende av alle som.hadde sagt at det har du ikke noe med. Ok men da skal dere ikke klage på sykdommene . Ufrivillig barnløshet. At dere ender opp med barn dere ikke vil ha og sårbare barn som får et ødelagt hjem. Alt dette kommer av umoralske verdier. Anonymkode: 6ae7f...a21 Er disse mennene bare store barn som ikke kan ta ansvar for egen adferd da? Og disse skal damer respektere fordi...? Anonymkode: d05b3...b13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #174 Del Skrevet 22. august 2023 Inverto skrev (3 minutter siden): Det er fordi vi menn har baller (bokstavelig) nokk til å si hva vi vil ha. I motsetning til dere fruer som foretrekker vag kommunikasjon eller total stillhet Nah det er fordi dere seriøst er ufine. Om jeg som en kvinne hadde gått til en mann å sagt: jeg foretrekker menn uten sokker i sandaler, og jeg liker ikke måner, daa er jeg ufin og frekk. Men når menn gjør det så er det fordi dere har baller til å si hva dere vil ha? Mer fordi dere ikke har takt nok til å forstå hva som er pinlig frekt. Anonymkode: 72e33...7e6 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #175 Del Skrevet 22. august 2023 Rosakatt skrev (7 minutter siden): Det er jo tydelig at det er din tanke også det, når du ikke har lagt merke til at menn også har krav. Nettopp. Jeg har heller ikke problemer med at menn og kvinner har krav. Men krav og shaming er ikke det samme. Krav om at "kvinnen skal ha max 21 i BMI fordi jeg ønsker at hun blir med meg på min aktive livsstil og ikke får utfordringer med helse, blant annet i senga", er helt OK. Å kreve at en mann har tilsvarende utdanning for at kvinnen skal kunne ha felles verdier og samtaleemner med ham, er OK. Å kreve at kvinnen er jomfru slik at hun "ikke er brukt av andre menn", er ikke et krav, men en fordom. Å kreve at kvinnen er jomfru fordi han ønsker at hun omfavner hans kristne livsstil derimot, er helt OK. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #176 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis kvinner hadde ventet med sex så hadde majoriteten av de slaskete narsistiske egoistiske mennene vært nødt til og få fingeren ut av ræva og innse at vi kvinner faktisk tar vare på egen kropp fremfor og bare være et ligg. Men det er opp til kvinnen. Ikke mannen. Men sånn er det vel ikke idag. Nåde meg om jeg hadde stått ute og sagt dette på megafon. Hadde blitt spist opp levende av alle som.hadde sagt at det har du ikke noe med. Ok men da skal dere ikke klage på sykdommene . Ufrivillig barnløshet. At dere ender opp med barn dere ikke vil ha og sårbare barn som får et ødelagt hjem. Alt dette kommer av umoralske verdier. Anonymkode: 6ae7f...a21 Hvis menn hadde ventet med sex, så hadde det vært færre single mødre og farløse barn. Hvis menn hadde ventet med sex, så hadde det vært mindre sykdommer, aborter og voldtekter. Men det er opp til mannen. Ikke kvinnen. Men sånn er det vell i dag. Anonymkode: f7f37...dac 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #177 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nah det er fordi dere seriøst er ufine. Om jeg som en kvinne hadde gått til en mann å sagt: jeg foretrekker menn uten sokker i sandaler, og jeg liker ikke måner, daa er jeg ufin og frekk. Men når menn gjør det så er det fordi dere har baller til å si hva dere vil ha? Mer fordi dere ikke har takt nok til å forstå hva som er pinlig frekt. Anonymkode: 72e33...7e6 Nettopp. Å kalle en mann på 50 som sikler på attenåringer for gammel gris, er ufint og mannehatende. Mens å kalle kvinner feite, skrukketroll og "eldre" når de er 35, er visst helt innenfor, og tegn på at man har baller? De ballene forresten tåler ingen verdens ting. En vagina tåler at et barn på 4 kilo passerer gjennom dem, for så å trekke seg tilbake til vanlig tilstand. Baller tåler ingen påkjenninger. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #178 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har også helt spesifike preferanser hos kvinner, men det er vell ikke lov å si. Oppriktig. Ser du forskjellen på disse to setningene: - Jeg blir tiltrukket av menn som er over 180 høye, og som er snille. Kontra: - HVOR finner jeg en jomfru som IKKE har blitt brukt av andre menn. Den ene sier noe om hva jeg foretrekker, uten å være nedverdigende mot alle de jeg ikke er tiltrukket av, den andre er ganske slem. Anonymkode: 72e33...7e6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #179 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har ikke skjønt poenget i det hele tatt. At noen menn ønsker en kvinne som er jomfru er ok. Det er deres preferanse. Preferanser er helt ok så lenge man er inneforstått med at det reduserer utvalget av potensielle partnere, og at man ikke kan forvente at alle skal passe inn i preferansene. Det folk reagerer på er når de samme mennene blir snurte over at såpass mange kvinner har hatt sex, og spesielt tilfeldig sex. De blir så snurte at de føler for å gå inn på et kvinneforum for å fortelle kvinner hvor trist de synes det er at kvinner lar seg bruke av masse menn istedet for å vente på sånne prakteksemplarer som dem selv. De rekker å både rakke ned på kvinner (som ligger for mye rundt) og andre menn (som jo er så frekke at de har brukt opp alle damene før TS & co får tak i dem). Det er mange årsaker til at folk går i fra hverandre, men for mange sexpartnere eller at de ikke var jomfru er ikke en av dem. Det eneste som er galt med mange sexpartnere er dersom man ligger rundt for bekreftelse og ikke fordi man er kåt og har lyst. Det gir bare vonde følelser og dårlige erfaringer. Og selvsagt er det ikke særlig smart å ha tilfeldig sex uten kondom. Og den blomst-metaforen din kan du bare ha for deg selv, for den stemmer ikke. Blomsten visner fordi den ikke får vann eller fordi du røsker den opp med rota. At flere tar på den har ingen negativ innvirkning. Og til opplysning: vaginaen og vulvaen din er ikke en skjør blomst. Jomfrudommen er heller ikke en blomst, bare et abstrakt uttrykk som ingen vet om man har eller ikke. Hilsen ei som faktisk var jomfru til jeg var 30, rett og slett fordi jeg var usikker på meg selv, men som på ingen måte føler dette gjør meg til et bedre menneske eller har gitt meg et bedre liv. Helt ærlig så kjenner jeg av og til på følelsen av å ha gått glipp av noe siden jeg kun har hatt sex med én person. Å være jomfru er nøytralt; verken spesielt positivt eller negativt. Man er verken bedre eller dårligere enn andre. Anonymkode: 7fb27...38e Jeg har da aldri sagt at jeg er bedre enn andre fordi jeg lever mitt lik slik som jeg velger. Og ja jeg er enig i at det må så kalrt være likt at han så fremt ikke har gjort det samme hvis han skal ønske seg en jomfru. Det fikk jeg. Det får ikke alle. Men det er din mening. Det er din selv følelse at det ikke ga deg noen ting og kun ligge med en mann. Og dette med blomsten var en metafor for kvinner om hvor viktig det er og ta vare på egen kropp og sette segselv fremfor risikofylt sex. Sex er ikke bare sex . Vi må være viten om at vi fremdeles ikke har fått svar på det innebærer og ha mange sexpartnere. Du føler du har gått glipp av noe Men det er din mening. Det er lov og si. Men ikke i min verden. Jeg går ikke rundt og tenker på at jeg burde ligget med en annen bare fordi jeg har vært med en mann og min samme nåværende mann. Det har jeg ikke behov for . Vet du hvorfor ? Fordi jeg og han jobber med forholdet. Vi kommuniserer og vi snakker om alt som ttenher og snakkes om for ikke og utelukke noen ting. Det er min lykke. At jeg ikke forventer at alt skal være likt og en på samme greie sammen. Når man jobber først og fremst med kg akseptere seg selv da aksepterer du også motparten. Men det er noe du må.jobbe med. For selvfølelsen din er ikke på plass. Anonymkode: 6ae7f...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #180 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oppriktig. Ser du forskjellen på disse to setningene: - Jeg blir tiltrukket av menn som er over 180 høye, og som er snille. Kontra: - HVOR finner jeg en jomfru som IKKE har blitt brukt av andre menn. Den ene sier noe om hva jeg foretrekker, uten å være nedverdigende mot alle de jeg ikke er tiltrukket av, den andre er ganske slem. Anonymkode: 72e33...7e6 Nettopp. Å si "Hvor finner jeg en mann på 180 som ikke er dverg/pygme" er nedverdigende og ekkelt. Å si at man foretrekker menn som er høyere enn en selv, eller på gjennomsnittshøyden, er greit. Å si "Hvor finner jeg ei slank dame som ikke er et ekkelt fleskeberg" er uakseptabelt. Å si at man ønsker seg en slank dame fordi man ønsker å dele fjellturer, friluftsliv og trening med henne, er helt OK. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå