Gjest Inverto Skrevet 22. august 2023 #41 Del Skrevet 22. august 2023 Jeg forstår logikken godt Sex er en ekstremt personlig og sårbar greie, og er best opplevd med noen som er like uerfaren og sårbar/sjenert som deg. Det gjør det ikke bare tryggere, men også mer intenst og romantisk Jeg forstår godt om det er denne tankegangen du har, og jeg er enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #42 Del Skrevet 22. august 2023 *Mocca* skrev (8 minutter siden): Slapp av, jeg er ikke interessert i deg..... Men for å ha krav om at dama skal være jomfru, forventer jeg at du selv er det. Hvis ikke er du dobbeltmoralsk, med et rævva kvinnesyn. Noe som forsåvidt gjør muligheten din for å finne deg noen, enda mer minimal. Kjærlighet er ikke nødvendigvis symmetrisk. Selv om kjønnene har blitt langt mer likestilt så krever ikke kvinner det samme av menn som de krever av seg selv, og menn krever ikke av kvinner det samme som seg selv. De kvinnene som krever at menn skal være over 180cm, er de selv over 180cm? Eller er det moralsk forsvarlig å legge lista akkurat det hvor man måtte føle for? Anonymkode: 5b960...b17 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #43 Del Skrevet 22. august 2023 De som ønsker ei jomfru har aldri ligget med ei jomfru før, det er ingen ting som er så kjedelig og vanskelig som ei sart, sårbar jente som ikke har lært seg selv å kjenne når du bare har lyst til å knulle. Nei, gi meg ei dame som har vært innom litt forskjellig så hun vet hva hun liker og vil ha. Kan ikke tenke meg noe værre enn å havne i et langvarig forhold for så å finne ut at vi ikke er seksuelt kompatible eller at hun finner ut at hun ikke liker stilen min. Anonymkode: 7ba42...d67 15 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #44 Del Skrevet 22. august 2023 Håper du er åpen om hva du søker etter, slik at kvinner kan skygge unna 🚩🚩 Tanken du har om at en kvinne kan bli «brukt opp» hører ikke hjemme i dagens dato. Kvinner har like stor rett til å ha en seksualitet og et sexliv som menn har. Anonymkode: 58a5f...08e 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #45 Del Skrevet 22. august 2023 ClausSaus skrev (1 time siden): Hva er greia med jomfruer, egentlig? Greit nok, det er ikke akkurat særlig attraktivt om hun… ehhh… "ligger i motsatt ende av skalaen". Men hvorfor er det viktig at hun aldri har hatt sex med noen andre i det hele tatt? Jeg vet ikke hvordan TS tenker. Men man kan jo tenke seg at man vil at kjærlighet og/eller sex skal være noe eksklusivt, og at hvis noen avstår fra sex fram til de møter deg så er det en slags forpliktelse/erklæring? Jeg tror at som godt voksen mann i Norge i dag så stiller man seg i en vanskelig situasjon om man krever at partneren skal være jomfru. Hvis du er veldig rik, kjekk, beundret og liker unge kvinner eller beveger deg i spesielle miljøer (bedehus?) så er det kanskje mulig, men det er vanskelig nok å finne en ok kvinne uten slike begrensninger. Det er kanskje en egen glede å få være noens første, men hvis du møter en dame som i en alder av 30 gir seg selv til deg så kan man kanskje ikke forvente den mest utsvevende akrobatikken. Anonymkode: 5b960...b17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #46 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det imponerer ikke meg. Slapp av, TS er ikke interessert i deg. Hvis TS har krav til seg selv og til en partner så har TS et rævva kvinnesyn? TS skal altså ta til takke med hva som helst, være kravløs, for det å ikke stille krav til kvinner er å ha et godt kvinnesyn, for kvinner kan ikke leve opp til krav? Hva er det for slags syn på kvinner? Og hvorfor overser du helt kravene TS stiller til seg selv? Han er i så måte ikke dobbeltmoralsk; han stiller urimelige krav til seg selv også. Anonymkode: 28b30...986 Hvis Ts skal ha så sinnsyke krav til en kvinne, så er det jo bare rettferdig at han stiller sinnsyke krav til seg selv også. Kanskje han skal senke sine egne krav og kravene til kvinner. Anonymkode: f7f37...dac 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #47 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis Ts skal ha så sinnsyke krav til en kvinne, så er det jo bare rettferdig at han stiller sinnsyke krav til seg selv også. Kanskje han skal senke sine egne krav og kravene til kvinner. Anonymkode: f7f37...dac "For å elske andre må en elske deg selv først", hevdes det ofte i dag. Likevel er det ingen som prøver å få TS til å elske seg selv først. Urimelige krav er urimelige. Skal vi være rimelige må vi angripe alle de urimelige kravene i TS sitt innlegg, ikke bare halvparten. Anonymkode: 28b30...986 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 22. august 2023 #48 Del Skrevet 22. august 2023 Jeg bryr meg lite om hun er jomfru eller ei, men jeg har hatt sex med fem som var jomfruer i tjueårene. Det er mange som er det til de nærmer seg tredve. Men selv om jeg ikke bryr meg så mye selv kan jeg vel forstå at det er frustrerende for de som ønsker det. Ble man mobbet eller på andre måter var usikker i tenårene kan det være avgjørende for hvorvidt man ender opp med en jomfru eller ikke. De som har for stort ego for sitt eget beste, mobbere og andre som tør å ta plass tidlig i livet har tross alt større sjanse for å få det til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #49 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Igjen, dette behovet for å angripe kvinners krav i TS sitt innlegg, men ikke noe behov for å kritisere kravet han har til seg selv. Hva kommer det av? Hvorfor ensidigheten? Anonymkode: 28b30...986 Fordi det er uforståelig formulert. Hva er «en mann av lidelse»? Anonymkode: cb9bd...dfa 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #50 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "For å elske andre må en elske deg selv først", hevdes det ofte i dag. Likevel er det ingen som prøver å få TS til å elske seg selv først. Urimelige krav er urimelige. Skal vi være rimelige må vi angripe alle de urimelige kravene i TS sitt innlegg, ikke bare halvparten. Anonymkode: 28b30...986 Alt i orden. Stakkars, stakkars TS, som velger å sette høye krav til seg selv. Ts velger å prioritere det overfladiske ved livet. Penger, status og "arm candy". Anonymkode: f7f37...dac 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #51 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi det er uforståelig formulert. Hva er «en mann av lidelse»? Anonymkode: cb9bd...dfa Da spør du TS om det og så spør du TS om hvorfor han har det kravet til seg selv. Da får du nøstet opp i hvorfor TS også stiller urimelige krav til andre (noe som ikke er rart, da TS stiller urimelige krav til seg selv). Du vil aldri lykkes med å få gjort ned moe holdningene til TS ved å fortelle TS hvor meget du hater han; det er ganske tydelig at TS hater seg selv også. Anonymkode: 28b30...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #52 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 21 og fortsatt jomfru. Ligger ikke med hvem som helst, vil finne ‘den rette’ for et forhåpentligvis livslangt forhold. Er normalt pen, slank og utadvendt men syns det er vanskelig å komme i kontakt med gutter. Eller bli kjent nok til å føle noe mer. Men ville nok uansett ikke valgt DEG med det kvinnesynet. Dette er det beste svaret i tråden. Kvinner som er jomfru i lengere tid har jo tatt et aktivt valg om dette, og har nok god kjennskap til seg selv og hva de ønsker. I tillegg når denne brukeren skriver at hun venter lenge på. å finne den rette, så er det ikke rart at hun ønsker noen som ikke setter: "jomfru" som største kriteriet. TS skriver jo ingenting om hva han ønsker av et forhold, hvilken type kvinne han ser etter. Hovedkriteriet til TS er at kvinnen ikke har vært med andre menn (og hva er greia her liksom?) Og det er ganske spesielt å tenke at en drøss med kvinner skal respondere med: JA du høres ut som en reflektert å snill mann, her ta meg. Galskap. Anonymkode: 72e33...7e6 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #53 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Og han sidestiller en god mann med en mann som har en rekke ting som er uoppnåelige for de fleste menn. Men dette kritiseres ikke av noen. Er ikke det rart? Anonymkode: 28b30...986 Å sette mål/krav til seg selv er noe helt annet enn å mene at andre mennesker er oppbrukt. Det kan absolutt oppfattes som at det viktigste ved en kvinne er om hun har hatt sex med et annet menneske. Anonymkode: b182f...98d 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #54 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å sette mål/krav til seg selv er noe helt annet enn å mene at andre mennesker er oppbrukt. Det kan absolutt oppfattes som at det viktigste ved en kvinne er om hun har hatt sex med et annet menneske. Anonymkode: b182f...98d Å stille urimelige krav til seg selv kan forklare hvorfor samme person også stiller urimelige krav til andre. Anonymkode: 28b30...986 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #55 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og han sidestiller en god mann med en mann som har en rekke ting som er uoppnåelige for de fleste menn. Men dette kritiseres ikke av noen. Er ikke det rart? Anonymkode: 28b30...986 Men dette var HANS valg. Han valgte å ofre masse ting og oppnå det han oppnådde. Ingen kvinner ba ham om det eller forventet det av ham. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #56 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kjærlighet er ikke nødvendigvis symmetrisk. Selv om kjønnene har blitt langt mer likestilt så krever ikke kvinner det samme av menn som de krever av seg selv, og menn krever ikke av kvinner det samme som seg selv. De kvinnene som krever at menn skal være over 180cm, er de selv over 180cm? Eller er det moralsk forsvarlig å legge lista akkurat det hvor man måtte føle for? Anonymkode: 5b960...b17 Kjønnsdriften er lik hos begge kjønnene. Derfor er det ulogisk at det skal være fritt frem for mannen å ta for seg, mens kvinner må fortrenge driften helt til hun finner "den rette". 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #57 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å sette mål/krav til seg selv er noe helt annet enn å mene at andre mennesker er oppbrukt. Det kan absolutt oppfattes som at det viktigste ved en kvinne er om hun har hatt sex med et annet menneske. Anonymkode: b182f...98d Nettopp. Å kreve at dama er jomfru fordi han har et kristenkonservativt syn på verden, er helt greit. Å si at kvinner som ikke er jomfruer, er "oppbrukt" eller "brukt" av noen, er bare idiotisk. Jeg giftet meg med min aller første sexpartner. Da vi ble skilt, følte jeg meg verken brukt, oppbrukt eller umoralsk. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #58 Del Skrevet 22. august 2023 Og jeg lurer på akkurat hva denne "kvalietsmannen" som har jobbet seg opp betyr? X antall timer YouTube med Jordan Peterson og i helsestudio + fagskole? Det imponerer nemlig ikke damer om dagen.. Forståelig nok. Anonymkode: d05b3...b13 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #59 Del Skrevet 22. august 2023 Overraskende mange som ikke skjønner at dette er trolling. Anonymkode: 44dba...b49 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #60 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette er det beste svaret i tråden. Kvinner som er jomfru i lengere tid har jo tatt et aktivt valg om dette, og har nok god kjennskap til seg selv og hva de ønsker. I tillegg når denne brukeren skriver at hun venter lenge på. å finne den rette, så er det ikke rart at hun ønsker noen som ikke setter: "jomfru" som største kriteriet. TS skriver jo ingenting om hva han ønsker av et forhold, hvilken type kvinne han ser etter. Hovedkriteriet til TS er at kvinnen ikke har vært med andre menn (og hva er greia her liksom?) Og det er ganske spesielt å tenke at en drøss med kvinner skal respondere med: JA du høres ut som en reflektert å snill mann, her ta meg. Galskap. Anonymkode: 72e33...7e6 Jeg har også vært gift med en mann som valgte meg FORDI jeg var jomfru. Hadde ikke ønsket en slik mann min aller verste fiende. Ubegrunnet sjalusi, kontrollbehov osv. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå