Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fifty shades darker

Anonymkode: 93bec...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler folk å følge med på f.eks. Filmweb. Der står det når filmene kommer på norsk kino. Man kan også melde seg inn og sette bokmerke på de filmene man har lyst til å se. Anbefaler også å legge inn filmer i kalenderen sin, så går man ikke glipp av noe. (Jeg sjekker denne listen og legger inn annenhver måned). Man får også mail når de bokmerkede filmene kommer. Man kan legge inn filmer for push på utenlandske sider også, men det er ikke alltid de stemmer med de norske premieredatoene.

Dette til de som lurer på om/når filmer kommer på kino. For når de kommer på strømmetjenester, anbefaler jeg Letterboxd og IMDb (i den rekkefølgen)

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isn't it romantic 

Anonymkode: 40424...aed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Det kommer en dag» (Der kommer en dag) IMDb: 7,9 

Nasjonalitet: Dansk

En av de sterkeste filmene jeg har sett i det siste, og kan minne om Kongen av Bastøy for de som har sett denne. Den er gripende og setter seg. Lars Mikkelsen gjør en glimrende jobb, og de gjør de to guttene som spiller hovedkarakterene også. Virkelig en film som anbefales, men vær obs på sterke reaksjoner. Den ligger på Netflix. 
 

Plot: 

Sitat

Manuskriptet er basert på flere virkelige hendelser, og historien er satt til slutten av 60-tallet – hvor frihetstanker, kvinnekamp og ungdomsopprør utfordret det konservative gubbeveldet. Den kombinasjonen gjør at filmen høster slagkraft i kontrasten mellom gammeldags og straffbasert jerndisiplin og en framtidsrettet omverden som satte mennesket på månen.


https://p3.no/filmpolitiet/2017/04/det-kommer-en-dag/

https://m.imdb.com/title/tt4659056/

 

IMG_2285.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askeladden i Soria Moria Slott. Har hatt denne liggende på opptakeren lenge, men det var i dag ruletten havnet der.

Helt grei film som bærer preg av å være norsk, men heldigvis ikke på den verste måten. Det skjer noe hele tiden og det er lite pauser. Anbefales som en film for så og si hele familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sofie777 skrev (På 15.1.2024 den 22.45):

Det betyr jo ikke at det ikke kan komme en ny film om det samme (jf. Spiderman)

Jeg så Munch i dag (på dansk tv). Det var et slit, jeg var glad jeg hadde noe annet å drive på med samtidig. Greit å ha sett, men kommer ikke til å se den igjen!

Eller andre verdenskrig, som det jo også finnes litt flere av enn kun en … 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast & furious 10. Spennende, og med den slutten så kommer det vel en film til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napoleon: 7,8 av 10

Hadde meget lave forventinger, men dette var en film med bra tempo. Som å bli transportert tilbake i tid. Men forholdet mellom Napoleon og hans kone fremstilles litt primitivt. Sånn var kanskje tidene da.

Ferrari: 7,1 av 10

Penelope Cruz er fantastisk. Mye mindre som skjer enn i Napoleon, men spennende nok historie om raske biler, livsfarlig sport og utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppsummering januar. Det ble ikke så mange filmer som jeg skulle ønske, men det ble da noen

image.thumb.png.476bd349264560acaa88e4dbd601db20.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min januar, mye møl:

Nowhere (Pintó 2023) 1/6
Reptile (Singer 2023) 2/6
The Running Man (Glaser 1987) 1/6
The Talented Mr. Ripley (Minghella 1999) 3/6
The Midnight Meat Train (Kitamura 2008) 1/6
I Came By (Anvari 2022) 2/6
Bohemian Rhapsody (Singer 2018) 2/6
Certain Women (Reichardt 2016) 4/6
Society of the Snow (Bayona 2023) 2/6
Perfect Stranger (Foley 2007) 1/6
Lift (Gray 2024) 2/6
Pain Hustlers (Yates 2023) 2/6
The Tragedy of Macbeth (Coen 2021) 5/6
Uncut Gems (Safdie & Safdie 2019) 5/6
Lost Horizon (Capra 1937) 2/6
Past Lives (Song 2023) 4/6
Sissy (Barlow & Senes 2022) 3/6
Small Engine Repair (Pollono 2021) 2/6
Nyad (Chin & Vasarhelyi 2023) 2/6

Anonymkode: 0479e...bfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Geojak skrev (På 29.1.2024 den 10.21):

Kautokeino-opprøret

Fikk invitasjon til premieren, pga jeg er etterkommer av han ene av de to som ble halshogd,  Fikk den i posten etter premieren dog. Men imponerende slekstgransking og adresse research av teamet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så denne i dag, men jeg husket ikke at jeg hadde sett den før. Legg merke til datoen da jeg så filmen sist

 

Uncle.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbie

Er jeg den eneste som ikke synes den var noe særlig?

Anonymkode: 9bdae...b53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...