Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

MissStiles skrev (6 minutter siden):

Den vesle bygda som glemte at det var juL. Synes den var fin.

den er koselig :)

Anonymkode: a8588...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiderman: No Way Home (2021)
Regi av Jon Watts
Sett på kino

Spidermans identitet er avslørt til verden, til en mildt sagt blandet mottagelse. Når avsløringen begynner å få ubehagelige konsekvenser for Peters nærmeste, tar han kontakt med Doctor Strange for å finne en løsning.

For ikke å røpe noe vil jeg ikke si noe om handlingen utover det som vises i traileren, vet mange ikke får se filmen før på nyåret (men merk at spoilere for traileren kommer i det følgende avsnittet).
Etter en taktmessig litt ujevn første akt, finner filmen en god stødig rytme så snart Alfred Molinas Dr Otto Octavius dukker opp. Det er sikkert mer enn nok rom for en diskusjon om 'fan-service', men det er vanskelig å overse tilfredsstillelsen av nostalgi fra gjensyn med karakterer fra tidligere Spiderman-utgaver, særlig Doc Ock og Green Goblin (om det kanskje sier mer om meg enn om filmen får så være). Willem Dafoe er strålende hvert minutt han er på skjermen, men snarere enn å overskygge noen, gir arbeidet hans energi til alle rundt, og særlig Tom Holland spiller med langt mer nyanse og dybde enn tidligere i MCU. Filmen er som forventet fartsfylt, spennende og full av humor, men den våger også en risiko som hvertfall for min del gir god avkastning, til tross for at det kanskje ikke rommer de aller største overraskelsene. Men, det er heller ikke alltid nødvendig.

3.5/5

 

Noelle (2019)
Regi av Marc Lawrence
Sett på Disney+

Julenissens to voksne barn, Noelle og Nick Kringle, møter utfordringer når Nick skal ta over som nisse, men aller helst har lyst til å bli yoga-instruktør i Arizona.

Først og fremst: jeg har rimelig høy toleransegrense for bullshit hvis det inneholder skuespillere jeg liker spesielt godt. Men det var ingen som helst sjans for at Kingsley Ben-Adir kunne redde dette kaoset, og det burde jeg faktisk skjønt på forhånd. Kapitalismen, her representert av Disney (med gjesteopptredner av Apple og Amazon Prime), onanerer skamløst over seg selv i halvannen time og forsøker deretter å redde seg inn i siste liten ved å la nissen besøke et krisehjem og skaffe jobb til en hjemløs alenemor. Se, vi er snille, vi, og alle kan få jobb om de bare vil det nok. Alt det direkte problematiske til side, kan det også virke som at manusforfatterne har spilt ordspill- og julesang-bingo (hvor mange titler kan vi skvise inn i dialogen?), og selv i konteksten av å være en klisjétung julekomedie for familien blir det tungrodd og kunstig. Og hvorfor i alle dager må julefilmer om nissen fortsatt male på en tilgjort konflikt mellom tradisjon og teknologi? Jeg sliter oppriktig med å finne noe som helst positivt å si om noe aspekt av denne filmen.

0.5/5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på kino og så Ghostbusters: Afterlife. Likte den meget godt. Underholdende og bra effekter. Litt nostalgi og følelser på slutten også. 8/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisen til julestjernen - den nyeste versjonen. Første gang datteren min så den og da valgte vi å se denne fremfor den gamle versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (På 22.12.2021 den 22.47):

Hjelp, det er juleferie. 

Hvor så du den? *nostalgi* 😊

Anonymkode: 957cb...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørende norsk film. Tårene trillet noen ganger underveis 😥❤. Anbefales. Den er å finne på NRK3. Gikk på NRK3 den 23 desember. Er der fortsatt. Bare å gå innpå NRK, og se på NRK sitt pogram den 23. Desember, så kan dere se denne rørende filmen. ❤

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (19 minutter siden):

Rørende norsk film. Tårene trillet noen ganger underveis 😥❤. Anbefales. Den er å finne på NRK3. Gikk på NRK3 den 23 desember. Er der fortsatt. Bare å gå innpå NRK, og se på NRK sitt pogram den 23. Desember, så kan dere se denne rørende filmen. ❤

Synes den var elendig jeg

Anonymkode: a8588...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes den var elendig jeg

Anonymkode: a8588...52a

Jeg synes det var en bra laget film. Men er forståelig at noen vil ikke like den, mens noen vil like den. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eloise12345 skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det var en bra laget film. Men er forståelig at noen vil ikke like den, mens noen vil like den. 

Ja, bra man er forskjellige

Anonymkode: a8588...52a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvor så du den? *nostalgi* 😊

Anonymkode: 957cb...3f7

Den gikk på en av TV kanalene, muligens TV3, er ikke sikker, men iallefall på en av de "vanlige". :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...