Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

On 11/7/2021 at 2:45 AM, AnonymBruker said:

Inside (2007) 

En litt alternativ Julefilm (6/10)

Anonymkode: 79bd4...bf7

Synes den er 9/10

Anonymkode: b98f9...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tre filmer i kveld:

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (2021, Disney+) - Marvel-film som overrasket positivt. Sikkert fordi jeg hadde null forventninger. Mye innøvd martial arts-slossing og tøvete fantasyskapninger, men historien fenget nok til at den er verdt 7/10 på skalaen for min del.

Red Notice (2021, Netflix) - trekløveret Ryan Reynolds, Dwayne Johnson og Gal Gadot gjorde sitt til at de to timene gikk fort unna. Heist-film med hjernedød action og billige onelinere som vi kjenner fra Reynolds. God lørdagsfilm, men slå av den analytiske delen av hjernen underveis.  7/10

Home Sweet Home Alone (2021, Disney+) - kjære vene, hvorfor i all verden lage en "nyinnspilling" av Home Alone, en av de mest ikoniske julefilmene, endatil med dårligere skuespillere, dårligere manus og på lavbudsjett. 2/10 (1 poeng for at den heldigvis bare er drøye halvannen time lang, 1 poeng for en artig cameo fra McCallister-familien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godzilla, den fra 2014. Gikk på tv i gårkveld, og sønnen min på 12 ville se den. 

Anonymkode: 5235d...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sardar Udham (2021, India, Amazon Prime)

Historien om Udham Singh som i to tiår planla drapet på mannen som var ansvarlig for massakren av mer enn 400 indere (menn, kvinner og barn) som fredelig protesterte mot britenes maktmisbruk. Fantastisk bra film, den er lang (2:44), men aldri kjedelig. Meget gode skuespillere (for meg helt ukjente) og nydelig cinematografi. 9/10 (IMDb 8.9/10 - Rotten Tomatoes 98%)

Sardar_Udham_poster.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, DeLorean said:

Train to Busan. Den var utrolig bra. Koreansk zombiefilm. 9/10

Takk for tipset

Anonymkode: b98f9...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett mange filmer denne uka, blant annet, «The Father», som jeg har ønsket å se lenge. Vel, kanskje jeg er ikke smart nok, men den har skuffet meg som bare det. Fantastiske skuespillerprestasjoner av Anthony Hopkins, og that’s it. 

Anonymkode: 49f2d...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/9/2021 at 8:04 PM, Sally-Go-Round said:

Lovehard på Netflix. Ny romantisk julefilm. Jeg likte den godt. Kommer nok til å se den igjen 😊

Wow. Koselig. Den må jeg se 😊

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spencer (2021)

Filmen kaller seg selv en "fable from a true tragedy", og handler om den siste julen Diana feiret med den britiske kongefamilien før hun skiltes fra Charles. Handlingen er ren fiksjon, og det brukes mange rare og litt sære virkemidler for å formidle den utilpassheten Diana har gitt uttrykk for å kjenne på i dette ekstremt tradisjonsbundne og rigide kongehuset. Filmen er ubehagelig klaustrofobisk og musikken understreker det bisarre med tilværelsen Diana befinner seg i. Kristen Stewart spiller fabelaktig, og det gjør forøvrig de andre skuespillerne også. Ikke forvent en tradisjonell film "basert på en sann historie", da blir du trolig skuffa. For de som liker litt alternativ historiefortelling er den et friskt pust.

8/10

 

Screenshot 2021-11-26 at 13.38.36.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...