Mann 42 Skrevet 1. oktober 2014 #7082 Skrevet 1. oktober 2014 Blade Runner (kinoversjonen). Jeg vet ikke hva det er med den filmen, men jeg blir like fortryllet hver gang. 6/6, 10/10, whatever. Gimme a hard copy of that. Veldig bra. Men jeg liker directors cut bedre. Dvs den noe tvetydige versjonen uten voiceover og MED enhjørningsscenen. Og ikke den søtladne "no termination date"-slutten. Men uavhengig av versjon, jeg er enig i at dette er den beste science fiction-filmen som noen gang er laget.
SardintrollReturns Skrevet 1. oktober 2014 #7084 Skrevet 1. oktober 2014 Veldig bra. Men jeg liker directors cut bedre. Dvs den noe tvetydige versjonen uten voiceover og MED enhjørningsscenen. Og ikke den søtladne "no termination date"-slutten. Men uavhengig av versjon, jeg er enig i at dette er den beste science fiction-filmen som noen gang er laget. Jeg liker også directors cut, men jeg er litt mer fan voicecover og den søtladne slutten. Selv om den er den minst sannsynlige slutten.
Gjest HarryDotter Skrevet 2. oktober 2014 #7085 Skrevet 2. oktober 2014 Veldig bra. Men jeg liker directors cut bedre. Dvs den noe tvetydige versjonen uten voiceover og MED enhjørningsscenen. Og ikke den søtladne "no termination date"-slutten. Men uavhengig av versjon, jeg er enig i at dette er den beste science fiction-filmen som noen gang er laget. Enig i at den er en råtass ...men....Bedre enn star wars?
Mann 42 Skrevet 2. oktober 2014 #7086 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Enig i at den er en råtass ...men....Bedre enn star wars? Star Wars er ikke science fiction. Det er eventyr. Det fins ikke noe science i Star Wars, bare fiction. Jeg liker Star Wars, jeg, men den kan ikke måle seg med Blade Runner. Og Blade Runner flyter fra den samme kilden som en bråta med andre virkelig bra Science Fiction-filmer fra 80-tallet og frem til i dag: Forfatteren Phillip Kindred Dick. Vi nevner i fleng Minority Report, Total Recall (vennligst se bort fra 2012 remaken med Colin Farrel. Get your ass to Mars!), Paycheck, The adjustment Bureau og Inception. Det er noen flere filmatiseringer, men jeg har ikke sett alle, så jeg vet ikke helt om jeg vil anbefale dem. Men dem jeg har nevnt: Dritbra historier med eksistensiell problematikk. Dick var et tenkende menneske. Endret 2. oktober 2014 av Mann 42
Gjest HarryDotter Skrevet 2. oktober 2014 #7087 Skrevet 2. oktober 2014 Star Wars er ikke science fiction. Det er eventyr. Det fins ikke noe science i Star Wars, bare fiction. Jeg liker Star Wars, jeg, men den kan ikke måle seg med Blade Runner. Og Blade Runner flyter fra den samme kilden som en bråta med andre virkelig bra Science Fiction-filmer fra 80-tallet og frem til i dag: Forfatteren Phillip Kindred Dick. Vi nevner i fleng Minority Report, Total Recall (vennligst se bort fra 2012 remaken med Colin Farrel. Get your ass to Mars!), Paycheck, The adjustment Bureau og Inception. Det er noen flere filmatiseringer, men jeg har ikke sett alle, så jeg vet ikke helt om jeg vil anbefale dem. Men dem jeg har nevnt: Dritbra historier med eksistensiell problematikk. Dick var et tenkende menneske. Er forsåvidt enig her ja.....Men den er linket opp under "science-fiction" overallt hvor man sjekker info om filmen da, så rent teknisk er den vel i den kategorien? Ja Schwarzeneggers Total Recall er jo helt rå da! Liker også Minority report godt.....Og Inception er etter min mening en av de aller beste filmene jeg har sett på kino!
Mann 42 Skrevet 3. oktober 2014 #7088 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) The Equalizer med Denzel Washington. Der Denzel sier "Do the right thing." Anyway, jeg gir kritikerne rett. Denzel er abnormt tøff, og jeg syns han er farligere på film enn hele crewet fra "Expendables" sammenlagt. Han ser jo alltid veldig hyggelig og vennlig ut, men han gjennomgår en relativt subtil personlighetsforandring når han bestemmer seg for å bruke vold. Jeg tror at hvis jeg satt overfor en person som endret utstråling på den måten, så ville, som amerikanerne sier det "My skin begin to crawl" for å komme lengst mulig vekk. Filmens bad guys blir også litt flakkende i blikket. Jeg vet ikke helt åssen denne filmen var ment. Men "The Equalizer" var en TV-serie der helten var en forhenværende hemmelig agent/militær som tok allehånde oppdrag for vanlige folk i trøbbel. Kanskje det blir en film til, eller en ny TV-serie? DENNE filmen hadde fungert fint som en "origin story". Endret 3. oktober 2014 av Mann 42
Gjest extra Skrevet 4. oktober 2014 #7093 Skrevet 4. oktober 2014 Var den noe bra? Jeg likte den godt og i skrivende stund får den samlet karakter på 8,0/10,0 av 162 426 brukere på IMDb. For noen kan filmen virke som en evig tilbakespoling, men jeg likte tanken om en fiende som utarmer ens ressurser (les: soldater) ved å lære seg nye potensielle angrep. Litt vanskelig å forklare og anbefaler at du ser filmen. http://www.imdb.com/title/tt1631867/?ref_=nv_sr_1
Gjest lurven Skrevet 4. oktober 2014 #7094 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg likte også edge of tomorrow, litt som et tv spill der man får begynne på nytt dersom man "dauer"
AnonymBruker 42 Skrevet 5. oktober 2014 #7095 Skrevet 5. oktober 2014 Transformers : Age of Zzz, og Lucy. Kan absolutt ikke å anbefale noen av dem! Men.... jeg synes Tom Cruise sin Groundhog Day Alien-Invasion edit, eller "edge of tomorrow" som noen også kaller den, var temmelig svak også... Det er vel kanskje slike filmer som tjener pernger for tiden
Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 8. oktober 2014 #7096 Skrevet 8. oktober 2014 Love Actually- Kjedelig Keeping Mum- Helt grei
AnneSuss Skrevet 8. oktober 2014 #7097 Skrevet 8. oktober 2014 Gone Girl - på sett og vis en bra film, men guuuud så mye drama!
SardintrollReturns Skrevet 8. oktober 2014 #7098 Skrevet 8. oktober 2014 Reservoir Dogs (AKA De Hensynsløse). Et godt bevis på at man ikke behøver å pisse vekk milliarder på effekter for å lage en bra film.
metempsychosis Skrevet 10. oktober 2014 #7099 Skrevet 10. oktober 2014 The girl with the dragon tatoo. En helt gigantisk skuffelse! Det som var interessant rundt Salander-karakteren kommer absolutt ikke frem i filmen, hvor Roony Mara viser altfor mye følelser i forhold til det som var tilegnet Salander i boken. Mye er omgjort, til det verre, og filmen fremstår som kjedelig, rett og slett. Skal prøve meg på den svenske-versjonen. Den skal vist være bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå