Gå til innhold

Sist sette film?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Legally Blond. Hverdagsunderholdning

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett 13 snart 30 i går, den var morsom og litt koselig men jeg kommer nok ikke til å se den igjen. :)

Skrevet

Dark space. Not good. Ser ut som den er laget fra et spill. Men ræva still.

Skrevet

Godzilla (2014), at denne har fått 7på IMDB forstår jeg meg ikke på.

Fra det jeg såg så fortjener den ikke mer enn 5, og det er pga av dårlige skuespillere og et plott som var helt idiotisk på alle måter.

Jeg er glad for at at Breaking Bad duden døde relativt tidlig

Gjest HarryDotter
Skrevet

Fra det jeg såg så fortjener den ikke mer enn 5, og det er pga av dårlige skuespillere og et plott som var helt idiotisk på alle måter.

Jeg er alltid nysgjerrig på hva mer folk forventer av en story der det dreier seg om en 10.000 år gammel diger øgle som trasker rundt i en by :fnise:

Skrevet

Jeg er alltid nysgjerrig på hva mer folk forventer av en story der det dreier seg om en 10.000 år gammel diger øgle som trasker rundt i en by :fnise:

Tjaaa, godt poeng men ta f.eks Godzilla ifra 1998. Den likte jeg mye bedre. :P

Det var visse ting i filmen som jeg synes virket så utrolig ulogisk og det for meg trekker ned filmen veldig.

Men det var litt kult å se Mothra og Godzilla sloss :)

Gjest HarryDotter
Skrevet

Tjaaa, godt poeng men ta f.eks Godzilla ifra 1998. Den likte jeg mye bedre. :P

Det var visse ting i filmen som jeg synes virket så utrolig ulogisk og det for meg trekker ned filmen veldig.

Men det var litt kult å se Mothra og Godzilla sloss :)

Veldig interessant at du nevner 98 som bedre :fnise:

ALLE jeg vet om hater den rått! Jeg syntes begge er morsomme jeg....Enig i det siste du skriver ja. Slutten var knall

Skrevet

Die Hard 2, fra tida da Bruce Willis hadde hår, og det var lov å røyke på flyplasser. Fax var nymotens, og ingen hadde mobiltelefoner, selv om Bruce går med pager.

Jeg forsøkte å se Die Hard, også, men den er egentlig hysterisk dårlig. Faktisk er det påfallende at det ble en film til.

• Liker 1
Skrevet

Det skyldes sikkert mye at DENNE versjonen av Godzilla er relativt trofast mot de opprinnelige Godzilla-filmene, som har kultstatus, og gjør opp for den forrige kalkunen i så måte.

• Liker 1
Skrevet

Under the tuscan sun.

Elsker den filmen og gir meg enda større drømmer om Italia og Toscana.

Gjest HarryDotter
Skrevet

Die Hard 2, fra tida da Bruce Willis hadde hår, og det var lov å røyke på flyplasser. Fax var nymotens, og ingen hadde mobiltelefoner, selv om Bruce går med pager.

Jeg forsøkte å se Die Hard, også, men den er egentlig hysterisk dårlig. Faktisk er det påfallende at det ble en film til.

Whaaaat? Den første Die Hard er jo en levende klassiker! :)

Det fantes ikke action klisjeer før denne filmen....alle filmer med trøkk i hermer jo etter denne ;)

Skrevet

Harry Potter og Fangen fra Azkaban. Synes den er ganske bra :)

Anonymous poster hash: c3de2...9df

Gjest HarryDotter
Skrevet

Harry Potter og Fangen fra Azkaban. Synes den er ganske bra :)

Anonymous poster hash: c3de2...9df

HarryDotter og fangen fra Azkaban sa du? ;)

Neida....jeg så 300 rise of an empire igår. Den var god den...bare ikke bedre enn den første

Gjest HarryDotter
Skrevet

Green Mile <3

En av de få filmene som fremkaller tårer hos meg. Fantastisk engasjerende historie! Stephen King er best på karakterer! :)

Skrevet (endret)

Whaaaat? Den første Die Hard er jo en levende klassiker! :)

Det fantes ikke action klisjeer før denne filmen....alle filmer med trøkk i hermer jo etter denne ;)

Da benytter du et temmelig utvidet klassiker-begrep. Jeg syntes den var god da jeg så den første gang, men den faller i alle de vanlige fellene i forsøket på å lage ekstra mye action, slik at den blir vanskelig å ta på alvor. Når man må jobbe for sin "suspension of disbelief" hvert minutt av filmen, og WTF!!-øyeblikkene kommer som perler på en snor, så tørker gleden ved å se gladvold inn.

Nr 2 er marginalt bedre, selv om Oberst Curtis`s "geniale" plan ikke ville fungert uten null sikt over flyplassen. Og du kan ikke sprenge et fly på den måten det ble gjort i filmen, heller. Faktisk så er det ikke mulig å tenne på flybensin med en lighter. Alt for høyt flammepunkt.

Og den onde generalen lander en Hercules på intuisjon alene, med et istykkerskutt cocpitvindu og mindre enn null sikt, mens trafikkflyverne deiser i bakken. Bull, bull, bull. Men jeg liker at Willis har hår.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Skrevet

Die Hard er jo ingen Dip huet seung hung akkurat, men vanskelig å tenke seg mange amerikanske actionfilmer fra 80-tallet som fortjener klassikerstempel mer enn denne. Syns også den er langt bedre enn oppfølgeren, hovedsakelig fordi 1) den setter McClane i en situasjon der det er troverdig at han må hamle opp med skurkene alene, 2) den har en minneverdig hovedskurk som er utsøkt gestalta av karakterskuespiller Alan Rickman, og 3) John McTiernan løper runder rundt Renny Harlin som regissør.

Sist sett: Seeking Justice. Middelmådig thriller med Nic Cage.

Gjest HarryDotter
Skrevet

Die Hard er jo ingen Dip huet seung hung akkurat, men vanskelig å tenke seg mange amerikanske actionfilmer fra 80-tallet som fortjener klassikerstempel mer enn denne. Syns også den er langt bedre enn oppfølgeren, hovedsakelig fordi 1) den setter McClane i en situasjon der det er troverdig at han må hamle opp med skurkene alene, 2) den har en minneverdig hovedskurk som er utsøkt gestalta av karakterskuespiller Alan Rickman, og 3) John McTiernan løper runder rundt Renny Harlin som regissør.

Sist sett: Seeking Justice. Middelmådig thriller med Nic Cage.

Ja ikke sant? Og det var hele poenget mitt med Die Hard. Da den kom var det ingen andre actionfilmer som var slik den var. Allt det vi idag ser på som klisjeer VAR ikke det på den filmen. Den er jo opphavet nærmest til de vi har fått av actionfilmer siden den gang :)

Jeg tør å kalle den en klassiker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...