Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Oijj...husker ikke hva den het...men det var med Susan Sarandon og Julia Roberts.... Forhold mennesker i mellom/samlivsbrudd/nytt forhold/problemer/kreft/løsning/død.... Vurderte å slå av etter en liten halvtime, men gav den en sjanse. Utviklet seg til en skikkelig "sippe"-film mot slutten. Akk, akk. Hadde heller trengt den søvnen jeg gikk glipp av.  :tristbla:

Stepmom ;)

Forøvrig min siste film: Chasing Freedom med Juliette Lewis. Intr. film om taliban og afghanistan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

10 Things I Hate About You - 7/10

Dying Young - 6/10

Ikke en av de beste filmene til Julia Roberts, men ganske så rørende film det her.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Die Hard in New York. En av mine absolutte favoritter. Mye pga Bruce Willis. Liker omtrent alle filmer med kjære Bruce..... :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på to Jack Lemmon filmer og jammen var de bra;

Irma la Douce - 8/10

En film som har litt den samme stilen over seg som The Apartment, en film også med Jack Lemmon og Shirley MacLaine.

Handlingen utspiller seg i Paris og Jack Lemmon spiller den lovlydige polismannen Nestor Patou, noe som koster ham jobben siden han ikke kjenner Paris uskrevne regler og lover. Han møter Irma, en prostituert, som han forelsker seg i og han blir hennes "mac", som de så fint kaller det. Problemet er at Nestor blir så sjalu på alle mennene Irma møter i sitt arbeid og derfor bestemmer han seg for å kle ut som en Lord, den engelske Lord X.

En utrolig morsom komedie og Jack Lemmon spiller fantastisk godt som Lord X, man kjenner han jo ikke igjen i det hele tatt! Herlig underholdning.

Avanti! - 9/10

Jack Lemmon spiller Wendell Armbruster, Jr. som drar til Italia for å hente sin fars døde kropp. Samtidig møter han Pamela, en kvinne som er i Italia for å hente sin mors døde kropp. Til Wendells forskrekkelse viser det seg at faren har hatt en affære gående i 10 år med Pamelas mor. Samtidig hoper problemene seg opp for å få sendt de avdøde kroppene ut av Italia. Mens Pamela og Wendell venter på å få sine respektive foreldre ut, går de selv i sine egne foreldres fotspor, først bare gjennom "litt" uskyldig nakenbading til et faktisk forhold.

Dette er også en film jeg virkelig likte og den er veldig morsom og humoristisk. Filmen bærer preg av at den er laget på 70-tallet, med tanke på graden av nakenhet i denne filmen. Jeg trodde aldri jeg noen gang skulle få se Jack Lemmon naken for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Falling - 7/10

Britisk drama. Om det å bli offer for en annens omtrent dødlige begjær. Ok film, nesten litt surrealistisk å se MK i en slik rolle.

Saving Face - 7/10

En morsom og litt smårar film om hvordan en 48 år gammel kinesisk kvinne blir gravid, ender opp forvist av sin far og må flytte inn hos sin datter. Spesiell film får en kanskje si, med en del morsomme poenger.

The Fortune Cookie - 7/10

Ikke en av Jack Lemmons beste filmer, men definitivt en morsom film som på sin måte fenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjærlighetens labyrint (Maze) - 6/10

Søt film.

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Mission impossible III

Jeg liker action så jeg synes den var kul jeg!

Dritkul, trodde hjertet skulle hoppe ut av halsen innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...