Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Night Watch 2.

Russisk horror, triller, scifi.

Eneste dumme var at den jeg så var dubbet til engelsk! Helligbrøde.

Helt vill film egentlig, veldig russisk (særlig dameklærne, ubetalelige), og veldig vakker i perioder (så langt blodet og gørra tillater)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A Woman under the Influence - veldig bra. Før det: Nobody Knows, japansk film som minner litt om Tid for fulle hester tematisk (forlatte barn og søsken som tar vare på hverandre, ikke omstendighetene rundt). Også bra, men deprimerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A Woman under the Influence - veldig bra. Før det: Nobody Knows, japansk film som minner litt om Tid for fulle hester tematisk (forlatte barn og søsken som tar vare på hverandre, ikke omstendighetene rundt). Også bra, men deprimerende

Heh, jeg syntes Nobody Knows var helt fantastisk bra, en av mine favorittfilmene gjennom tidene faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Citizen Kane. Grei nok, men gamle filmer går så tregt ;) Jeg skjønner ikke helt hvorfor filmen igjen og igjen blir kåret til tidenes beste :klø: Selv om jeg skjønner at fortellermåten og billedbruken nok var ganske nyskapende i sin tid. Men kikket litt på dokumentaren som fortalte bakgrunnen til filmen, og om en ser det i sammeheng med det så blir den litt mer interessant! 5/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh, jeg syntes Nobody Knows var helt fantastisk bra, en av mine favorittfilmene gjennom tidene faktisk!

Ja, den var bra :) Har du sett Tid for fulle hester (kurdisk film)? De er ikke akkurat like, da, men hvis man liker film som forteller en viktig historie og tåler at det er vondt er den veldig verdt å se.

Sist sette film nå: The Wicker Man. Merkelig sak, men jeg likte den godt. Fikk lyst til å se igjen Äppelkriget for å få en lysere vinkling på paganisme (?) igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja, den var bra :) Har du sett Tid for fulle hester (kurdisk film)? De er ikke akkurat like, da, men hvis man liker film som forteller en viktig historie og tåler at det er vondt er den veldig verdt å se.

Nei, men skal notere ned, hvis jeg skulle finne den i dvd-butikk i et eller annet sted (eller neste gang jeg går berserk på amazon :fnise: )

Min sist sett film er Assassination of Jesse James. Syntes den var fin, men ikke fantastisk. Brad Bitt var litt for kjent fjes for min del, dvs jeg klarte ikke å glemme at han var Brad Bitt. Og hele filmen manglet et eller annet glans eller spark eller magi. Visuelt veldig fin film, men jeg følte ikke historien, den rørte meg ikke. Jeg mener ikke på en sentimental måte, den var ikke en sånn film, men alle filmene skulle likevel berøre deg på en eller annen måte, og jeg fikk ikke den følelsen med den filmen.

Men som sagt - pluss for det visuelle og at de hadde klart å vise Den Ville Vesten på en litt annen måte, og det var mange fine nyanser i filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...