Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Tessmira

En hushjelp til besvær.

Ble ganske skuffet over denne filmen, men mulig jeg hadde litt for store forhåpninger ettersom Rowan Atkinsom er med :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Stolthet og Fordom for et par dager siden, og jeg må innrømme at jeg ble positivt overraska. Hadde frykta at den skulle være lang og kjedelig, men den var faktisk ganske så fin, og ikke for lang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The last king of Scotland

Me too :)

Sambo sier at Forrest Whitaker har for snille øyne til å være troverdig som Idi Amin, men jeg syns han var veldig skummel, jeg :overrasket:

Det jeg likte veldig dårlig var rammefortellingen, livlegen. Ingen livlege ville noensinne noengang ever ha befrukta en diktators kone, det er rett og slett å undervurdere leger, og for det andre så tok den fokus bort fra Amin og fortellingen om ham. Amins historie er vel ille nok og svær nok å fortelle uten å bland inn en (hvit) manns såkalte historie. Jeg veit det ikke er sant, men derfor blir det ekstra irriterende å drive å bry seg om den unge skotske legen.

Tja, kanskje midt på treet for min del, 5/10 ...

Og så er Whitaker faktisk hakket bedre i The Way of the Samurai og The Crying Game :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ble litt filmtitting mens jeg var hos farmor denne uka (i tillegg til at jeg så på en rekke tv-serier). ;)

En offiser og en gentleman - 6.5/10

Tja, helt ok romantisk film, men jeg ble ærlig talt ganske skuffa av filmen.

Sleepless in Seattle - 7/10

Søt og perfekt for en kald lørdagskveld.

Tea with Mussolini - 7/10

Interessant og finurlig film.

Sensommerdansen - 6.5/10

Fem søstre prøver å gjøre best ut av det lille de har på en gård i Irland. Hadde forventet mer.

Back to the Future I, II og III - 8.5/10

En gledelig gjensyn med Michael J. Fox og den litt sprø professoren. ;)

Jerngress - 7.5/10

En schizofren uteligger tilbringer Halloween i sin hjemby for første gang på mange tiår. Vi følger ulike tragiske sjebner denne kalde natten. Godt skuespill av Meryl Streep og Jack Nicholson.

Dr. Zhivago - 8/10

Vi følger livet til den russike poeten og legen Zhivago og hans forhold til to kvinner; sin kone og kona til en politisk aktivist. En meget sterk fortelling, hvor den russiske revolusjonen ligger som et bakteppe gjennom hele filmen. En gripende film.

(De andre som kommer her har jeg sett og gitt karakter før.)

The Remains of the Day

North & South (2004)

Bleak House

Avanti!

Kings Go Forth

Pride & Prejudice (1995)

Wives and Daughters

At the Midnight Hour

Jane Eyre (1997)

Jane Eyre (1973)

Bridget Jones's Diary

Bridget Jones - The Edge of Reason

Emma

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...