Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Så nettopp The Incredibles på DVD. Den er fantastisk. Når moren gjør seg om til en gummibåt, med sønnen som påhengsmotor... :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finding Neverland - 9/10

Jeg kan bare beskrive denne filmen som vakker. Jeg har aldri vært spesielt glad i Johnny Depp, han har aldri vært noen favoritt hos meg, men i denne filmen imponerte han selv meg. Sammen med Kate Winslet og alle de andre barna, skapes et fantastisk sammensurium av fantasi og virkelighet. For at jeg skal like en film må den røre noe i meg. Det gjorde denne på så mange personlige plan det går ann. Da jeg så denne filmen tenkte jeg med en gang på min favorittfilm Shadowlands. Dette er en ekte og real film. Og fordi den spilte ubevisst på alle mine strenger, føltes ikke filmen overfladisk. Den forteller en historie slik den er, slik den oppleves både av barn og voksne, og derfor appellerer filmen så til de grader hos meg.

Den så jeg også nettopp og jeg er veldig enig med Yvonne. Nydelig film!

Jeg ble også veldig rørt av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocky Horror Picture Show!

Jeg sier bare WOW! Og hvorfor har jeg ikke sett denne før nå??? Ingen bra film når jeg tenker rasjonelt på det, men likevel så forførende, så morsom og så underholdende. Og musikken er fabelaktig! Nei, her får ingen rasjonelle tanker plass! Jeg lar meg forføre av Frank-N-Furter og gir filmen en soleklar 10/10!

"Let's do the time warp again!" (...and again) :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yoghurt

Så Moulin Rouge (fra 2001 med Nicole Kidman og Ewan McGregor) i går, veldig sjarmerende film! Liker måten så mange forskjellige sanger fra all slags sjangre er blandet sammen til en så herlig film, den er ikke et mesterverk av en annen verden, men bra nok til underholdende filmkos på lørdags kvelden :)

Endret av Yoghurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabhi Alvida Naa Kehna, Never Say Goodbye

Indisk film, om å være gift, tiltrukket av en annen, utroskap...osv...

1. gang jeg har sett indisk fiilm gå inn på sterke temaer som er så tabu over hele verden...

denne går inn på temaer og visulaiserer sannheten om oss på en urovekkende realistisk måte,

jeg likte den utrolig godt, og vil aldri sette meg i samme situasjon som filmen belyste!

Terningkast 5!

Trykk på enter kank websight

http://www.msnspecials.in/kank/#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kabhi Alvida Naa Kehna (KANK) is the story of Dev and Maya, both married to different people and completely convinced that they are happy, until they meet each other. Dev (Shah Rukh Khan) is a professional football player whose promising career is nipped in the bud after an accident. He is married to Rhea (Preity Zinta) whose career is on an upswing. They have a son, Arjun, and Dev’s mother, Kamaljit (Kirron Kher) lives with them. Maya (Rani Mukherji) teaches at a nursery and has married her closest friend Rishi (Abhishek Bachchan), a PR consultant. Rishi’s father, Samarjit Singh aka Sam (Amitabh Bachchan) is a flamboyant, un-loving man whose life revolves around the happiness of his son and daughter-in-law.

The two couples seem content despite the dissatisfaction below the surface but things start to change when a chance encounter between Dev and Maya brings them closer. There is a strange connection between them which blossoms into friendship.

Their time together soon causes complications. This new-found friendship between Dev and Maya causes them to look into their marriages with a new perspective and face up to issues that they hadn’t before. How all the different characters deal with this new development in their lives forms the crux of Kabhi Alvida Naa Kehna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pride & Prejudice (1940) - 7/10

Åh, denne filmen var jo søt da. Typisk 1940-naivitet, veldig morsom egentlig. Greer Garson tar seg godt ut som Elizabeth Bennet og Laurence Olivier passer faktisk ganske godt som Mr. Darcy. En herlig overraskelse etter tidligere skuffelser.

Mens du sov - 7/10

En veldig søt og romantisk film som falt i god jord hos meg. Sukk, hvis vi alle bare var så heldige. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysterious Skin.

Fantastisk bra og grusomt jævlig. Tror aldri jeg kommer til å bli den samme igjen noensinne etter å ha sett denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariQua
Mysterious Skin.

Fantastisk bra og grusomt jævlig. Tror aldri jeg kommer til å bli den samme igjen noensinne etter å ha sett denne...

Hva slags film er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Pyjama Game - 5/10

Ikke den beste musikalen jeg har sett for å si det sånn. Nesten så jeg ble flau i enkelte scener, men stemmen til Doris Day trekker opp. ;)

A Walk in the Clouds - 6/10

Tja, helt ok romantikk, men ikke noe mer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne fikk jeg lyst til å se,,,,,,

Ellers er vel Amelie fra Montmartre den siste filmen jeg så ferdig (er ikke i filmhumør om sommeren). Den er så søt, lett og nydelig! Egentlig en passe sommerfilm, godt å slippe slitsomme action og drama avogtil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The hills have eyes.

Vel vel, det er jo ganske opplagt film da...

Terningkast 4, fordi jeg hadde litt medfølelse for de stakkars turistene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett The Family Stone i kveld. Veeeeel, hvis det ikke var for et par gode skuespillere, hadde det vært totalt bortkastet tid. Nå er det kanskje ikke noe hit med julefilm i august, men jeg tror egentlig ikke det hadde hjulpet noe særlig å se den i desember eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...