Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trauma ~ 6/10

Om menneskers traumer, om sinnet og hva som skjer inni oss når noen rundt oss dør og man ikke klarer å takle realiteten. Helt ok film, men ikke Colin Firths beste. Dette er en film som utvikler seg fra å være et drama om en manns sorger til en thriller om hans indre demoner.

Carousel ~ 5/10

Rogers & Hammerstein er kjent for sine store musikaler, som f. eks Sound of Music. Den mannlige hovedrollen var egentlig tiltenkt Frank Sinatra, men trakk seg da han fikk beskjed om at musikalen måtte spilles inn 2 ganger, da i forskjellige formater. Også Gene Kelly takket nei til rollen av samme grunn. Selvom musikalen faktisk ble en stor suksess, synes jeg selve musikalen er langt i fra det beste Rogers & Hammerstein har laget. Faktisk synes jeg den var veldig skuffende. Selve handlingen er forsåvidt grei, men enkelte dansescener er strukket ut til det langtekkelige.

Aviator ~ 6.5/10

Denne filmen hadde jeg forventet så mye mer av! Jeg likte ikke Leonardo Dicaprio i denne rollen. For meg ble mye av filmen nesten litt corny. Føler alt ble så påtatt og overdrevet. F. eks sangerne som ser ut som jøglere osv. Sånne småting som trekker ned og som gav meg lagt fra noe bra inntrykk. Men historien er flott, og derfor får filmen også 6.5 fra meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The sisterhood of the traveling pant. Så den i går, skikkelig jentefilm, og det passet bra siden jeg satt godt tullet inn i dyna alene å så den i går. Herlkig med en helt rolig lørdag som jeg kan gjøre hva jge vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk. Grønn

Var på kino og så Poseidon i går, og den får terningkast 5 fra meg.

Sikkert mange som vil sammenligne den litt med Titanic, for storyen er jo på en måte den samme. En stooor båt som havarerer og passasjerene må redde seg ut. Synes skuespillerne var flinke, og jeg trillet noen tårer underveis :grine:

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kino og så Poseidon i går, og den får terningkast 5 fra meg.

Sikkert mange som vil sammenligne den litt med Titanic, for storyen er jo på en måte den samme. En stooor båt som havarerer og passasjerene må redde seg ut. Synes skuespillerne var flinke, og jeg trillet noen tårer underveis  :grine:

Anbefales!

jeg så den nettopp med sambo, jeg synes den var råbra!!!terningkast 6 fra meg!

må innrømme jeg var så oppslukt og "inni" filmen at jeg til tider holdt pusten jeg også mens de i filmen var under vann.

anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ray - 9/10

Fantastisk musikk og Jamie Foxx er fabelaktig i rollen som Ray Charles. En nytelse å se denne filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LilSweetie
Match Point - 6/10

Neineinei, denne er da mye bedre enn som så! Hvorfor bare en sekser? Måtte slutte å tenke på at det var Woody Allen som hadde laget den da jeg så den, siden jeg da forventet at den skulle være morsom som de andre filmene hans. Men utover det, råbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...