Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Maestro skrev (På 29.1.2023 den 1.02):

Little miss sunshine. Hehe, den var fin. Guri for en familie 🥴🤣

Helt enig 😂 god familie film !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/28/2023 at 7:51 PM, DeLorean said:

Er det noen her inne som har sett filmen Babylon?

Jeg har sett den. Har vært jevnt over ganske begeistret for Chazelles tidligere filmer, men Babylon var ikke noe høydepunkt for meg. Jeg synes den føltes lengre enn den var, og svært overlesset uten at det fremmer noen interessant kommentar om Hollywoods overflod verken i sin eller vår samtid. De mer interessante delene fremsto også som så derivative at de bare gjorde meg irriterende oppmerksom på andre, bedre filmer som jeg skulle ønske jeg hadde brukt de tre timene på istedet. (Første jeg gjorde da jeg kom hjem fra kinoen var å se Singin' in the Rain (1952), og det føltes som en god, varm dusj etter en lang tur i iskaldt pissregn...)

Det sagt, jeg vet mange liker den kjempegodt, så det kan godt hende du får mer utav den enn jeg gjorde :)  Selv om den neppe splitter publikum like brutalt som Blonde (2022), er det nok en viss fare for at den blir stående som en av fjorårets Marmite-titler. Generelt har jeg mindre fascinasjon for Hollywood-on-Hollywood, biopics og visuelle/estetiske hyperboler, så det er kanskje et spørsmål om preferanse og interesseområde allerede i startgrinda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmer sett i januar:

White Noise (Baumbach 2022) 4/6
Nope (Peele 2022) 4/6
Licorice Pizza (Anderson 2021) 4/6
Lamb (Jóhannsson 2021) 4/6
Belfast (Branagh 2021) 2/6
Full dekning (Andresen 2022) 2/6
Under Siege (Davis 1992) 2/6
Under Siege 2: Dark Territory (Murphy 1995) 1/6
Speak No Evil (Tafdrup 2022) 4/6
Dog (Carolin & Tatum 2022) 2/6
Blacklight (Williams 2022) 1/6
Apples (Nikou 2020) 4/6
"Giliap" (Andersson 1975) 4/6
Flux Gourmet (Strickland 2022) 4/6
Men (Garland 2022) 3/6
Quo vadis, Aida? (Zbanic 2020) 5/6
Petite maman (Sciamma 2022) 6/6
Don't Worry Darling (Wilde 2022) 2/6
The Lost Daughter (Gyllenhaal 2021) 4/6
Bronson (Refn 2008) 4/6
Talk Radio (Stone 1988) 2/6
The Man Who Sold His Skin (Ben Hania 2020) 2/6
Stillwater (McCarthy 2021) 3/6
You People (Barris 2023) 1/6
Ms.45 (Ferrara 1981) 3/6

Anonymkode: 0479e...bfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting og le av ❤️ var skepisk,men for en vakker film ❤️ gråt sikkelig

Anonymkode: a8588...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 12.25):

Filmer sett i januar:

White Noise (Baumbach 2022) 4/6
Nope (Peele 2022) 4/6
Licorice Pizza (Anderson 2021) 4/6
Lamb (Jóhannsson 2021) 4/6
Belfast (Branagh 2021) 2/6
Full dekning (Andresen 2022) 2/6
Under Siege (Davis 1992) 2/6
Under Siege 2: Dark Territory (Murphy 1995) 1/6
Speak No Evil (Tafdrup 2022) 4/6
Dog (Carolin & Tatum 2022) 2/6
Blacklight (Williams 2022) 1/6
Apples (Nikou 2020) 4/6
"Giliap" (Andersson 1975) 4/6
Flux Gourmet (Strickland 2022) 4/6
Men (Garland 2022) 3/6
Quo vadis, Aida? (Zbanic 2020) 5/6
Petite maman (Sciamma 2022) 6/6
Don't Worry Darling (Wilde 2022) 2/6
The Lost Daughter (Gyllenhaal 2021) 4/6
Bronson (Refn 2008) 4/6
Talk Radio (Stone 1988) 2/6
The Man Who Sold His Skin (Ben Hania 2020) 2/6
Stillwater (McCarthy 2021) 3/6
You People (Barris 2023) 1/6
Ms.45 (Ferrara 1981) 3/6

Anonymkode: 0479e...bfc

Bra innsats! 😉 Tydeligvis ikke bare jeg som er 'filmoman' 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår gjorde jeg noe så sjeldent som å se to filmer på kino.

Først: The Banshees of Inisherin. Klassikerstatus! Som de tidligere filmene til Martin McDonagh så er også denne fullstappet med knallbra skuespill, en god story og massevis av vittige replikker. Gi Colin Farrell en Oscar NÅ! Den mannen er så jævla bra i alt han gjør. ALLE her inn bare må se denne! Den er morsom, makaber, trist og spennende. 9/10 fra meg.

Den andre jeg så var Plane med Gerard Butler. Ganske ok actionfilm. Mange bra actionscener og troverdig innsats av Butler. Fin popcornfilm 👍 Gir den 7/10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melpomene skrev (På 31.1.2023 den 17.00):

Jeg har sett den. Har vært jevnt over ganske begeistret for Chazelles tidligere filmer, men Babylon var ikke noe høydepunkt for meg. Jeg synes den føltes lengre enn den var, og svært overlesset uten at det fremmer noen interessant kommentar om Hollywoods overflod verken i sin eller vår samtid. De mer interessante delene fremsto også som så derivative at de bare gjorde meg irriterende oppmerksom på andre, bedre filmer som jeg skulle ønske jeg hadde brukt de tre timene på istedet. (Første jeg gjorde da jeg kom hjem fra kinoen var å se Singin' in the Rain (1952), og det føltes som en god, varm dusj etter en lang tur i iskaldt pissregn...)

Det sagt, jeg vet mange liker den kjempegodt, så det kan godt hende du får mer utav den enn jeg gjorde :)  Selv om den neppe splitter publikum like brutalt som Blonde (2022), er det nok en viss fare for at den blir stående som en av fjorårets Marmite-titler. Generelt har jeg mindre fascinasjon for Hollywood-on-Hollywood, biopics og visuelle/estetiske hyperboler, så det er kanskje et spørsmål om preferanse og interesseområde allerede i startgrinda.

Hei! Takk for innlegg. Tror jeg skipper denne. Den har fått alt fra terningkast 2-5, så det er tydeligvis en film som splitter anmelderne ja. Får heller streame den. Men dra og se The Banshees of Inisherin asap! Fantastisk film 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, DeLorean said:

Hei! Takk for innlegg. Tror jeg skipper denne. Den har fått alt fra terningkast 2-5, så det er tydeligvis en film som splitter anmelderne ja. Får heller streame den. Men dra og se The Banshees of Inisherin asap! Fantastisk film 😍

Hehe, enn så fin kinoopplevelsen generelt er så er det enkelte fordeler med strømming når filmene er på over tre timer og føles enda lengre :fnise: 

The Banshees of Inisherin i fjor høst da den gikk på kino her i UK :) 
Hva Oscar angår; jeg tror kanskje Brendan Fraser ligger best an til å ta Best Actor per nå; selv ville jeg nok helst gitt den til Bill Nighy eller Paul Mescal, men Colin Farrell ville også vært en svært verdig vinner. Selv synes jeg han kunne fått den for The Killing of a Sacred Deer (2017), men er kanskje litt alene om å synes det.

Poster min sist sette film på forskudd denne gangen, for i kveld er det duket for 30-års jubileum av Groundhog Day (1993). Har ikke sett den på hvertfall 10 år, så det blir stas :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så Erik Poppes «Utvandrerne», og synes den var sterk og vakker. Og så er jeg på et sted i livet hvor henvendelsen til «mødre som våger» traff meg ganske hardt. Synes også for en gangs skyld på film at en noe mer realistisk kjærlighetshistorie skildres i forholdet mellom Kristina og Karl-Oskar. I tillegg til hvor modig og tøft det egentlig var å utvandre til Amerika for de som gjorde det. En kan også trekke paralleller til folk som må flykte i vår egen tid…

Jeg har verken sett Troells versjon eller lest bøkene, men nå fikk jeg lyst til det.

Anonymkode: 187c1...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 20.36):

ingenting og le av ❤️ var skepisk,men for en vakker film ❤️ gråt sikkelig

Anonymkode: a8588...52a

Jeg har sett «Ingenting å le av»? Er det samme film? 

Anonymkode: 49f2d...141

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikingulven, utrolig dårlig. Hadde ikke forventet en veldig bra film, men tenkte den i det minste ville være underholdene, men nope, niks, nada. Helt utrolig dårlig og kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...