AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Del Skrevet 21. august 2023 Jeg blir 50 i år, og det er ikke noe pent med meg eller på meg. Jeg har vel egentlig gitt opp og har sluttet helt med sminke. Frisøren går jeg til annethvert år. Sannsynligheten er uansett liten for at jeg kommer til å finne en mann, og jeg er som sagt bare usynlig, lite attraktiv og interessant. Burde jeg heller gjøre motsatt, legge inn litt ekstra innsats? Hva gjør du? Anonymkode: dce1f...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 21. august 2023 #2 Del Skrevet 21. august 2023 Jeg kommer definitivt til å legge inn litt ekstra innsats selv om jeg er 50 år.. mest mtp trening, frisk luft, nok søvn og godt kosthold. Men naturligvis også klær, hudpleie og lett sminke. Jeg liker å bruke en lett cc cream, litt bronzer, øyebrynspen og evt litt mascara, det rekker for hverdags. Det høres ikke ut som du har et veldig godt selvbilde, jeg ville begynt der. Gjør ting som får deg til å føle deg bra, om det så er ut i frisk luft, en ny jeans, en time på spa eller bowling med venner. Gjør ting som gjør deg glad, og smilende, da blir du også automatisk mer attraktiv. Trening er også ikke oppskrytt, trening er bra for psyken, fysikken, minsker smerter og forlenger livet. Styrketrening er veldig viktig for kvinner mtp benskjørhet, i tillegg blir kroppen strammere, og du vel, blir sterkere. Jeg er ikke 50 enda, men jeg håper og tror at jeg ikke gir opp meg selv selvom jeg fyller 50, ikke slutter med å utfordre meg selv, eller lære nye ting, eller bare føle meg vel med meg selv.. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Del Skrevet 21. august 2023 Blingblingtahei skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke 50 enda, men jeg håper og tror at jeg ikke gir opp meg selv selvom jeg fyller 50, ikke slutter med å utfordre meg selv, eller lære nye ting, eller bare føle meg vel med meg selv.. Jeg har ikke slutta å utfordre meg selv, trene eller lære nye ting, bare med å sminke meg. Ser ikke poenget, blir uansett ikke noe fin å se på. Anonymkode: dce1f...53f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 21. august 2023 #4 Del Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke slutta å utfordre meg selv, trene eller lære nye ting, bare med å sminke meg. Ser ikke poenget, blir uansett ikke noe fin å se på. Anonymkode: dce1f...53f Da tipper jeg du ikke er lite attraktiv eller interessant heller ☺️ Sminke - less is more I mine øyne.. jeg syntes også jeg kan se rar ut om jeg har for mye sminke på, rett og slett fordi jeg ikke er vant til å se meg selv med noe særlig mer sminke enn hverdagssminke.. har du forsøkt å legge lett sminke, også bare gjøre det noen dager og se om du blir vant med det? Ikke alle kler full maske... Kan forsøke å stikke innom en som kan det, slik at du kan få rett sminke til din hud og evt lære deg noen teknikker ? Hvis det er sånn at du har lyst å prøve deg på sminke da, det er overhode ikke noe must, for min del er god hudpleie viktigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #5 Del Skrevet 21. august 2023 Blingblingtahei skrev (29 minutter siden): Kan forsøke å stikke innom en som kan det, slik at du kan få rett sminke til din hud og evt lære deg noen teknikker ? Hvis det er sånn at du har lyst å prøve deg på sminke da, det er overhode ikke noe must, for min del er god hudpleie viktigere. Jeg har sminket meg siden jeg var 13, så tror ikke jeg trenger det Spørsmålet er vel mer om det er noen vits i å pynte seg eller sminke seg når man uansett ikke blir/er noe fin, men da tolker jeg svaret ditt som at det ikke spiller noen rolle hva jeg gjør, litt slik jeg tenker selv. Anonymkode: dce1f...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #6 Del Skrevet 21. august 2023 Trenger ikke mye sminke da. For med litt rynker ol ,så ser man fort litt rar ut med sminke. Til og med mannen min foretrekker meg uten. Men litt mørkere og lysere hudtoner på øyenskygge og litt maskara evnt rydde litt i bryna, kan jo være litt fint da. Fant også en fuktighetskrem med litt farge. Vanlig pudder og foundation, fremhver rynkene mine og det ser kakete og stygt ut. Anonymkode: 994bf...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #7 Del Skrevet 21. august 2023 Gjør som du selv vil. Anonymkode: 4b25c...9ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 22. august 2023 #8 Del Skrevet 22. august 2023 Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har ingen planer om å slutte med sminke selv om jeg har passert 50 år. Fra naturens side har jeg helt lyse og fargeløse vipper og bryn, så sminke gjør stor forskjell på utseendet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalikalinka Skrevet 22. august 2023 #9 Del Skrevet 22. august 2023 Jeg er ikke 50, men kommer nok aldri til å slutte å sminke og stelle meg 😊 Man kommer langt med en god eyeliner og mascara, da, jeg føler hvert fall jeg ser mer våken ut med en gang. Bruker begge deler i brunt/mørkebrunt til hverdags, så det ser både pent og naturlig ut, siden jeg er veldig lys i både hud og hår. Eyeliner kan jo legges på mange forskjellige måter og det skal mye til å ikke få LITT penere øyne av det? ❤️ Full sparkling trenger man jo overhodet ikke, jeg verken gidder eller har behov for sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #10 Del Skrevet 22. august 2023 Jeg sminker meg jo til vanlig så har jo bare en side av saken. Men jeg synes hvertfall at å sminke seg gjør at man blir mer selvsikker. Jeg bruker basic naturlig sminke men jeg føler meg finere etterpå. Og det tror jeg gjør meg mer positiv. Alle har sin egen måte å ta vare på seg selv, min er nok klær og sminke (og sunt liv altså) så jeg ville personlig sagt det er fint å gjøre det fordi det tar opp selvfølelsen. Du er ikke like uattraktiv som su tror Anonymkode: 9019e...03b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #11 Del Skrevet 22. august 2023 Nei, sminke gjer deg ikkje automatisk finare/meir attraktiv, så om du trivast like godt utan sminke er det ikkje nødvendig å begynne med det igjen Eg er 30 år, har aldri sminka meg "fast". Gjorde litt større innsats for 10 år sidan, men har dabba meir og meir av då eg ikkje ser poenget med å bruke tid på å putte mykje greier i fjeset som eg må hugse på å vaske bort igjen ellers blir huden dårlegare 😂 Sminkar meg berre når eg skal noko litt ekstra, for eksempel i selskap eller på fest, og ein og anna sjeldan gong til kvardags Men tar eg på meg sminke før jobb for eksempel blir eg mindre attraktiv då sjølv litt sminke gjer at eg ser svært annerledes ut og blir då veldig sjølvbevisst og usikker på grunn av det. Så gjer det som får deg til å føle deg vel, sminke eller ei, sjølvtillitt og trua på seg sjølv er det som gjer deg attraktiv og ikkje sminken i seg sjølv Anonymkode: 2ff45...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 23. august 2023 #12 Del Skrevet 23. august 2023 (endret) Mjæ… Jeg tenker gjør det DU ønsker? Som du ville gjort om du så var hjemme en hel dag uten å møte noen? Jeg er litt sånn pyntedukke (i relativ forstand) som kjører leppestift om jeg så skal på Kiwi i joggebuksa 😂 Gir blaffen i hva andre mener, og ingen legger merke til det uansett. Men om du ønsker føle deg mer fresh og slå to fluer i en smekk: tinted spf Endret 23. august 2023 av AprilLudgate 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #13 Del Skrevet 25. august 2023 Du bestemmer selv. Er like gammel som deg og har aldri sminket daglig men i perioder. Begynner å bli litt blassere i fargene og ser mer våken og opplagt ut med sminke. Det gjør at jeg føler meg mer opplagt også, ingen tvil om at det gir et lite løft. Bruker bare brun maskara, litt brynsfarge, kanskje eyeliner om jeg føler for det. Ikke så glad i foundation. Viktigste er at det går kjapt om morgenen og jeg skal fremdeles være mest mulig lik meg selv bare litt friskere. Pynt deg for å føle deg bedre, så endres kanskje selvbildet ditt også. Anonymkode: 43ea7...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 28. august 2023 #14 Del Skrevet 28. august 2023 Gjør det som får deg til å føle deg vel ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #15 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (På 21.8.2023 den 21.18): Jeg blir 50 i år, og det er ikke noe pent med meg eller på meg. Jeg har vel egentlig gitt opp og har sluttet helt med sminke. Frisøren går jeg til annethvert år. Sannsynligheten er uansett liten for at jeg kommer til å finne en mann, og jeg er som sagt bare usynlig, lite attraktiv og interessant. Burde jeg heller gjøre motsatt, legge inn litt ekstra innsats? Hva gjør du? Anonymkode: dce1f...53f Hvorfor er sjansen liten for at du finner noen? Høres ut som du trenger å få litt selvtillit. Hva med å begynne å være litt aktiv, finn deg en hobby, pynt deg litt av og til om du føler deg mer vel da. Du er aldri for gammel for kjærligheten Anonymkode: 8d7ed...889 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå