AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #21 Skrevet 21. august 2023 På en avdeling for barn fra 0-3 år skal man selvsagt ikke ha leker som er beregnet fra 3 år og oppover. Om så, bare under kontrollerte forhold mens de yngste sover. Dessuten er det helt merkelig at de begynner å bortforklare og bagatellisere. Hva med å bare ta ansvar og rydde opp perlene? Du har helt rett! Hilsen pedagog på småbarnsavdeling Anonymkode: 88858...22c 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #22 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror jentemødre er det verste som finnes. De ender opp med ubrukelige unger som klandrer guttemødre og normale jentemødre for alt. Anonymkode: 3ce96...552 😂😂😂 Anonymkode: 158ec...bfd 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #23 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åh… jeg hater disse trådene! Gruer meg så j*vlig til å sende min lille vakre i bhg 😭 Høres ut som sender foregår så vanvittig mye rart i disse barnehagene - og de ansatte har 0 kontroll, i tillegg forlanger de forståelse fra foreldre for at de har 0 kontroll over det kjæreste man har i livet. Ta det opp med ledelsen ts, eller ta barnet ditt ut av bhg. Anonymkode: 060f6...b46 Velg riktig barnehage så tror jeg nok det skal gå veldig fint! Problemet med barnehagene er iallefall bemanningen - der er en bemanningsnorm men den er ikke reell i det hele tatt. Og dette igjen handler om politikk, og lite ønske om å legge penger i barnehager og småbarna våres. Så ja, de aller fleste gjør det de kan med de ressursene de har. Anonymkode: dc63a...f02
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #24 Skrevet 21. august 2023 Jeg fatter ikke, du mener at barnet ditt er i reel livsfare og du vil likevel sende det samme barnet til den samme barnehagen i morgen? Da får penger være penger, jeg hadde blitt hjemme med barnet mitt Anonymkode: 575aa...45d 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #25 Skrevet 21. august 2023 Høres spesielt ut. Her var det tydelig skille mellom leker for små og større barn. Det er jo en grunn til at alt av leker med smådeler merkes med 3 år +. Min har ikke gått på avdeling med blandet årskull, så jeg vet ikke hva som er vanlig, og hvordan de pleier å løse dette problemet på slike avdelinger... Anonymkode: 7f825...2cb 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #26 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Tror jentemødre er det verste som finnes. De ender opp med ubrukelige unger som klandrer guttemødre og normale jentemødre for alt. Anonymkode: 3ce96...552 Guttemødre og "normale jentemødre" lar ettåringene leke med små perler? 😬 Anonymkode: 7f825...2cb 1
Grüner Skrevet 21. august 2023 #27 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Visst kan et lite barn kveles av en liten perle. Vet du hvor lite pusterøret er på de små? På størrelse med sin egen lillefinger! Og de er ikke store skal jeg si deg. En kongle kommer seg ikke ned luftrøret, bruk huet litt før du uttaler deg Anonymkode: 158ec...bfd Jeg synes du er veldig aggressiv og frekk i ordbruken i kommentarene dine; banner og sier at folk skal bruke huet før de uttaler seg. 2
Gjest Albbas Skrevet 22. august 2023 #28 Skrevet 22. august 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Det hadde ikke jeg heller likt. Men du kan ikke endre rutinene i barnehagen, det vil i så fall ta flere år. Enten må du stole på at personalet har kontroll, eller så må du finne alternativer. Hei på deg også! Anonymkode: b8d82...9b7 Tar flere år å endre rutinene i en barnehage? 😆 Trenger bare ta noen timer. Hvorfor skulle det ta mange år å bli enig om at perler bare skal være for de eldre barna, og foregå ved et bord? Jeg ville tatt det opp med styrer i barnehagen, og hvis det ikke fører frem, med FAU eller SU. Tok ikke mange timene hos oss da foreldrene ga beskjed om at druer og blåbær ikke bør serveres hele til barnehagen sendte mail om at de skulle endre rutinene på dette.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #29 Skrevet 22. august 2023 Nå står anbefalt alder på de fleste perlepakkene 3+. Da har det ingenting i en småbarnsavdeling å gjøre. Jeg hadde også reagert på det. Mitt barn er 2 år og får ikke lov å perle enda. Det hadde endt med 15 blå perler i nesa, de røde perlene inni ørene og hvor mange gule perler får man plass til i munnen på en gang? Ungen min spiser også sand og kan putte små stener i munnen. Heldigvis følger de ansatte i barnehagen med når de er ute. Dyktige pedagoger er de. Anonymkode: bf408...4d1 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #30 Skrevet 22. august 2023 Ungene her går i barnehage med blandede avdelinger, 1-6 år på samme avdeling. Små avdelinger, så de bruker de samme rommene alle sammen. De store leker med småting som perler mens de små er ute. Og det går helt fint. På samme måte som at yngre søsken overlever når de eldre søskenene leker med småting. Det går bra. Velg rett barnehage med voksne som gjør en god jobb, så er ungene dine trygge. Anonymkode: a43b4...f06
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #31 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ungene her går i barnehage med blandede avdelinger, 1-6 år på samme avdeling. Små avdelinger, så de bruker de samme rommene alle sammen. De store leker med småting som perler mens de små er ute. Og det går helt fint. På samme måte som at yngre søsken overlever når de eldre søskenene leker med småting. Det går bra. Velg rett barnehage med voksne som gjør en god jobb, så er ungene dine trygge. Anonymkode: a43b4...f06 Men ingenting av det du nevner er jo tilfelle her. 1. De små barna var ikke ute da perlene ble dratt frem. 2. Perlene ble ikke skikkelig ryddet bort. Altså var det ikke kun de store barna som lekte med perler. 3. De ansatte bagatelliserte at det er problematisk med perler der det også er små barn. Altså manglet det tilstrekkelig tilsyn. 4. Dette er ikke en barnehage TS vurderer å søke på. Dette er en barnehage hvor hun har fått plass og som setter henne i en skikkelig skvis dersom hun ikke tør å levere barnet sitt likevel. Tror TS mente at dersom de først skal ha den bemanningen de har (og det har de jo), så kan de ikke stille seg i en situasjon der det er en potensiell kvelningsrisiko fordi det samtidig forutsetter at du følger med 100 prosent på hvert enkelt barn absolutt hele tiden. På samme måte som at jeg ikke ville badet i sjøen alene med ansvar for 3-4 1-åringer Anonymkode: db656...19c 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #32 Skrevet 22. august 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Guttemødre og "normale jentemødre" lar ettåringene leke med små perler? 😬 Anonymkode: 7f825...2cb Jeg lar til en viss grad min gutt leke med perler ja. Kjente at dette ikke var noe jeg ville ofret en eneste kalori på. Anonymkode: dab26...e2a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #33 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Visst kan et lite barn kveles av en liten perle. Vet du hvor lite pusterøret er på de små? På størrelse med sin egen lillefinger! Og de er ikke store skal jeg si deg. En kongle kommer seg ikke ned luftrøret, bruk huet litt før du uttaler deg Anonymkode: 158ec...bfd Voldsomt så aggressiv du er da. Du spør og så er du ufin med de som vil hjelpe deg? Når det er slik, er det kanskje bare å la være å lage tråd. Anonymkode: 7f6bf...9eb
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #34 Skrevet 22. august 2023 Helt utrolig at det går an å bruke dårlig bemanning som unnskyldning for å la barn under tre år leke med leker som ikke er trygge for barn under tre år. Det kreves vitterlig ikke mer bemanning for å ikke ta fram de perlene. Barnehageansatte, vi skjønner at dere ikke syns det er nok ansatte, men man kan ikke bruke dette som unnskyldning for alt mulig som ikke har noe med det å gjøre. Da mister man bare troverdighet. Anonymkode: b8a36...2a2 2
Danseskjørt Skrevet 22. august 2023 #36 Skrevet 22. august 2023 Danseskjørt skrev (Akkurat nå): Bytt barnehage. Men for all del, si ifra og prøv å endre rutinene sånn at ingen andre barn trenger å leve med risikoen for kvelning heller! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå