Gå til innhold

Jonas Aarseth Henriksen drept

Nutz

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smos1 skrev (På 26.8.2023 den 23.36):

Sindre hadde ikke stilt opp i avisa hvis han stod bak et drap 

han og Jonas hadde skværet opp

Jeg skriver jo akkurat det. Tenkte ikke på Sindre . Men han som var leid inn for å fyre på. Når det er sagt samsvarer ikke det som blir sagt i podcasten og det som står i avisa , om deres møte i juni 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concert skrev (3 timer siden):

What? Stålkontroll.....hvor mange blir uskyldig dømt i Norge. Pga vi har et dårlig politi, samt et rettsvesen som er totalt klønete.

Svar på ditt eget spørsmål. Hvor mange blir uskyldig dømt?

Problemene i norsk rettsvesen begynner som regel med "sakkyndige", ikke politiet 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (2 timer siden):

Jeg skriver jo akkurat det. Tenkte ikke på Sindre . Men han som var leid inn for å fyre på. Når det er sagt samsvarer ikke det som blir sagt i podcasten og det som står i avisa , om deres møte i juni 

Nettopp. Podcastens første to episoder tar for seg Jonas sin versjon, mens podcastens tredje episode går avhørt ut med at de vil understreke at de aldri har sagt eller ment at forsikringssvindelen har noe med brannene å gjøre. De har aldri retter fingrene mot noen. Videre sier de at de fremmet Jonas sin versjon og at om de hadde laget podcasten med noen av de andre som deltok i forsikringssvindelen hadde historien blitt en annen 

Endret av Smos1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (48 minutter siden):

Nettopp. Podcastens første to episoder tar for seg Jonas sin versjon, mens podcastens tredje episode går avhørt ut med at de vil understreke at de aldri har sagt eller ment at forsikringssvindelen har noe med brannene å gjøre. De har aldri retter fingrene mot noen. Videre sier de at de fremmet Jonas sin versjon og at om de hadde laget podcasten med noen av de andre som deltok i forsikringssvindelen hadde historien blitt en annen 

Ja, det blir spennende å se hva som egentlig har skjedd . Ingen vinnere , kun tapere i denne saken . 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fremstår for meg helt sykt at egentlig en slik "fillesak" skal vokse seg så stor. Hvis de som står bak disse brannene skal eskalere det så voldsomt fremstår utrolig spesielt. 

Det blir interessant å følge fortsettelsen. Uten tvil den mest interessante drapssaken vi har hatt i Norge på en stund. Om det viser seg at de som har trakassert Jonas i så lang tid står bak er dette ufattelig pinlig for politiet. Jeg hadde håpet på mer støtte og hjelp fra dem om det var meg, og jeg håpet virkelig de tar lærdom av dette uansett utfall.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble kjent med henriksen for noen år tilbake. Slik som jeg kjenner han personlig så tror jeg han snakker sant i podkasten. Jeg tror han ikke drev med forsikringsvindel. Dette er mitt inntrykk av han da.

Men det er som kjent en spesiell sak. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvem han var,og er sjokkert over alle ryktene som går. Folk kommer med de merkeligste teorier, og en fjær blir til fem høns. Skulle ønske folk tenkte på de etterlatte, og så må vi bare håpe at den eller de skyldige blir tatt.

• Liker 11
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondine skrev (1 minutt siden):

Jeg vet hvem han var,og er sjokkert over alle ryktene som går. Folk kommer med de merkeligste teorier, og en fjær blir til fem høns. Skulle ønske folk tenkte på de etterlatte, og så må vi bare håpe at den eller de skyldige blir tatt.

Helt naturlig for menneske å spinne på ting man hører og føler. Hvert fall når fasit ikke er presentert. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondine skrev (7 minutter siden):

Kan du dele litt? Ikke om hva du tror skjedde, men hvilke rykter som åpenbart ikke stemmer.

Jonas virker som en flott gutt. Her tror jeg Politiet har sviktet.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (7 timer siden):

Avhørt vet ikke noe mer enn oss. Bare tull å tillegge dem eller andre aktører noe dypere mening. Her må Politiet få jobbe med saken over tid.

Endret av totti_1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (Akkurat nå):

Kan du dele litt? Ikke om hva du tror skjedde, men hvilke rykter som åpenbart ikke stemmer.

Jonas virker som en flott gutt. Her tror jeg Politiet har sviktet.

Politiet har nok sviktet ja. Jeg personlig aner ikke hva som har skjedd, det jeg syns er ille at det blir satt ut mange rykter om Jonas. Det blir stygt og så vondt får de pårørende. Hønefoss er ikke stort, Jonas hadde stor omgangskrets og følgere, flere gir seg ut får å ha mer informasjon enn det som er sant. Det er vel får å få oppmerksomhet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondine skrev (3 minutter siden):

Politiet har nok sviktet ja. Jeg personlig aner ikke hva som har skjedd, det jeg syns er ille at det blir satt ut mange rykter om Jonas. Det blir stygt og så vondt får de pårørende. Hønefoss er ikke stort, Jonas hadde stor omgangskrets og følgere, flere gir seg ut får å ha mer informasjon enn det som er sant. Det er vel får å få oppmerksomhet.

Takker. Jeg tror mange ønsker å være i sentrum for begivenhetene ja. Veldig mange nye nick på diverse forum.

Styr unna disse...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at denne saken snart vil bli oppklart, årsaken til det er fordi den eller de som står bak dette drapet er ganske dum.

Skal man gå til det skritt å drepe noen, da er det absolutt ingen genistrek å stelle i stand så mye som er gjort i forkant og kanskje også i etterkant av dette drapet.

Mangfoldige bilbranner, flere trusler, kanskje tagging på busskur etc. Klart de da har lagt igjen mange spor og ikke minst kan de ha blitt observert mange steder til desto mange tidspunkt, de har således gitt Politiet usedvanlig mye å gå etter. Nå som det har endt i et drap så vil alt ettergåes vesentlig grundigere enn når det  bare var trusler, bilbranner etc.

De ber om å bli tatt rett og slett...

Men det vil jo ta noe tid for Politiet å danne seg et bilde av det hele, samt sikre beviser etc. Men at dette drapet oppklares, det er jeg ikke i tvil om, og det vil skje forholdsvis raskt tenker jeg. Altså er oppklaringen like om hjørnet er min forventning i alle fall.

De som står bak dette vil jeg ikke bli overrasket om kommer fra et belastet miljø hvor kriminalitet og vold er vanlig, oppegående mennesker med normal livsstil ville aldri synes det var en god løsning å gjøre noe som dette, og med det også ødelegge for seg selv slik man her ser. Den eller de som står bak dette har virkelig ikke bare tatt ett liv, men tatt fra seg selv egen frihet også...

Det er bare spørsmål om tid nå, så innhenter konsekvensene den eller de.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (3 timer siden):

Det fremstår for meg helt sykt at egentlig en slik "fillesak" skal vokse seg så stor. Hvis de som står bak disse brannene skal eskalere det så voldsomt fremstår utrolig spesielt. 

Det blir interessant å følge fortsettelsen. Uten tvil den mest interessante drapssaken vi har hatt i Norge på en stund. Om det viser seg at de som har trakassert Jonas i så lang tid står bak er dette ufattelig pinlig for politiet. Jeg hadde håpet på mer støtte og hjelp fra dem om det var meg, og jeg håpet virkelig de tar lærdom av dette uansett utfall.

Nå rammer dette trolig ikke en helt tilfeldig, så dette har garantert en bakenforliggende historie.

Så folk trenger ikke å bekumre seg for at lignende kan skje dem, her må det på sett og vis ha vært en relsjon mellom drepte og de som truet og til sist valgte å drepe.

Hva gjelder hvordan Politiet har håndtert dette, så tenker jeg at noen trusler og bilbranner etc., at det ikke har blitt tatt nok på alvor og etterforsket godt nok, så jeg tenker at Politiet nok ikke så for seg at det kunne ende som det gjorde.

Men nå vil alt etterforsket grundig, nå er det jo blitt en drapssak. Og da øker jo sjansene for at de skal oppklare alt det andre som har skjedd også.

Her har den eller de som står bak dette vært rett og slett dum, gjort en alvorlig forbrytelse trolig uten å skjønne hvor dumt de har foretatt den selv. Vil si det så sterkt som at den eller de ber om å bli tatt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondine skrev (43 minutter siden):

Komdolerer så mye. Og helt enig med deg. Har opplevd drap på en gammel venn, og den rykteflommem i etterkant var ødeleggende for saken.  Men de fikk tatt de slyldige tilslutt. Den gangen ble det også skrevet for mye i media tidlig i saken. Men mye pga at han bare forsvant.

Her anser jeg politiet veldig profesjonelle iht at de deler sykt lite. Og ser de har mange tråder og samle. 

Folkets vitebegjær bunner også i at en slik sak vekker utrygghet lokalt. Så jeg tenker også folk snakker sammen for å få en oversikt. Men ender opp med masse feil rykter istedenfor.  

Ser jo bare i tråden her,  folk komenterer åpenbart uten å ha lest det lille som er skrevet eller hørt han selv fortelle i poscasten. For det komenteres jo langt ut på jordet iht det lille som er kommet. 

Jeg reagerer vel egentlig mest på at han ikke fikk en voldsalarm etter overfallet.  Når det først har vært flere branner og så gått over i volds angrep. Uavhengig om drapet hadde noe med tidligere hendelser eller ikke. 

Når sant skal sies, er det en svært merkelig og uvanlig sak da. Men jeg hat troen på at de kommer til bunns i det tilslutt.  

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tvertimot skrev (1 time siden):

Tenker at denne saken snart vil bli oppklart, årsaken til det er fordi den eller de som står bak dette drapet er ganske dum.

Det ble sagt i Lørenskog saken også, i forbindelse med forsvinningen til Anne Elisabeth Hagen. 5 år etterpå er det fortsatt ingen svar på hva som egentlig skjedde, eller hvem som har gjort hva.

Får jo håpe du har rett, men jeg har nesten en følelse av at denne tråden kommer til å bli meget lang.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (På 23.8.2023 den 17.25):

Jeg mener, folk som tagger "Tyster Jonas" må vel finnes i systemet allerede, siden de skriver nettopp det. I podcast episoden fremkommer det også en del konkrete (rare) opplysninger om forsikringssvindel etc. 

Flere enn meg som stusser litt over tagginger som Tyster-Jonas og Homo-Arne? Ble dette tagget samtidig eller er eventuelt Homo-Arne lagt til etterpå for å forvirre? Ikke sikkert det finnes noen Homo-Arne, eventuelt kan det være at Tyster-Jonas og Homo-Arne dreier seg om noe helt annet og ikke har sammenheng med denne saken i det hele tatt. Mange som heter Jonas og også Arne både i Hønefoss og ellers rundt forbi 😉 

Smos1 skrev (På 23.8.2023 den 17.59):

Det må alltid en obduksjon til før politiet kan slå drapsalarm, uansett hvor tydelig det er at vedkommende er drept. Tror det er mange som har misforstått dette og tror at politiet kan konkludere før det foreligger en rapport.

Dette stemmer ikke. Politiet slår drapsalarm når de vet det foreligger et drap. Det trenger ikke foreligge noen (obduksjons-)rapport for at politiet går ut og melder at det er begått et drap. Er Jonas skutt uten at våpen ligger i umiddelbar nærhet er det ganske så åpenbart et drap. Om det er noe mistenkelig med et våpen som ligger i umiddelbar nærhet eller er plassert i offerets hånd kan etterforskere ofte avdekke dette raskt og gå ut med at det er begått et drap. Det er ingen prosedyre på det å slå drapsalarm, men man unngår det selvsagt dersom det er tvil om nettopp dette.

I Grosny skrev (På 24.8.2023 den 14.08):

Det er en til som er tagget her. Jeg håper Arne kan fortelle politiet hvem som er ute etter han. Men det er ikke sikkert han tør.

Det er ikke sikkert det finnes noen Homo-Arne som er truet av de samme folka som drepte Jonas. Det er ikke sikkert taggerne bak Tyster-Jonas har noe med drapet å gjøre heller. Alternativt kan Jonas være drept uten sammenheng med tysting, men at noen velger å forvirre med å tagge Tyster-Jonas. Håper politiet undersøker bredt og dypt. Det er mye å sjekke og de burde definitivt gått grundigere til verks før!

Hideboy32 skrev (På 26.8.2023 den 10.38):

Men alle glømmer jo han homo Arne oppi dette som også ble tagget oppi alt dette

Ikke sikkert det finnes noen Homo-Arne i denne saken. Ikke sikkert det finnes taggere engang i denne saken :klo:

KJ9 skrev (På 26.8.2023 den 12.49):

Den informant teorien høres for meg ut som interessant gate

20. februar finner svensk politi 40 mill i en betongbil og en annen lastebil, etter at norsk politiet følger en grå toyota over grensa som drar i møte med de nevnte bilene. 

09.mars - 2 uker senere, blir JAH banket opp utenfor sitt eget hjem (to menn i en grå-beige toyota?). Deretter følger en rekke hendelser som er mer sentrert rundt JAH sitt hjem. 

Betongbilbrannene skjedde over et år i forvegen, og er en annen historie, og handler mer om forsikringsvindel og missforståelser osv. Her var kun hendelser på arbeidsplassen til JAH, ikke noe personangrep hjemme. 

Hendelsene rundt hjemmet til JAH skjer utover våren, og JAH går åpent ut på tiktok/face/insta om at han ikke vet hva det dreier seg om, og at han tror det har sammenheng med tidligere hendelser. At politiet ikke tar det seriøst, og henlegger sak etter sak, er fordi de spiller på lag, og dette er dekkhistorier for at ikke GM skal tro at det er JAH som har tystet ifm. smuglingen. 

4. juli blir de 5 smuglerne dømt
31. juli blir det tagget "tyster" over hele byen
17. august blir han funnet drept

Interessant. Håper politiet sjekker alle spor grundig. Fy fader at de ikke sjekket grundigere før!

Leste et sted noe om mulig sammenheng med Bama-saken. Usikker på om det var som kommentar i VG, Dagbladet, Aftenposten eller annet. Dersom det er sammenheng med informant-tjenester til politiet i.f.m. dette vet selvsagt politiet mye mer enn de går ut med. Jeg satser fullt og helt på at saken løses, men mulig de har mere å spore før de aksjonerer. Helt jævlig at ikke Jonas fikk beskyttelse på et tidligere tidspunkt. Denne saken kunne fått et helt annet utfall og det er utrolig jævlig at det gikk som det gikk!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (5 timer siden):

Det ble sagt i Lørenskog saken også, i forbindelse med forsvinningen til Anne Elisabeth Hagen. 5 år etterpå er det fortsatt ingen svar på hva som egentlig skjedde, eller hvem som har gjort hva.

Får jo håpe du har rett, men jeg har nesten en følelse av at denne tråden kommer til å bli meget lang.

Det er åpenbart at i Lørenskog saken så var alt meget godt planlagt og gjennomtenkt, ikke som i denne saken hvor den/de som har foretatt dette drapet sannsynligvis er de samme som har kommet med gjentagende trusler og startet flere bilbranner. Klart det er å legge igjen så mye spor at dette ikke kan ende godt for dem.

Lørenskog-saken, altså hvis det er et drap (er ikke sikre beviser for det heller) og hun ikke har arrangert det hele selv, det er så gjennomtenkt at etterforskningen står i stampe og mange teorier kan fremmes. Når det står slik fremstår jo saken nærmest som et mysterium.

Klart ikke noen etter alle solemerker impulsive hverdagskriminelle som har dummet seg ut etter å ha fått for seg at å drepe Jonas er lurt, selv etter alt de har stelt i stand på forhånd. De kommer aldri unna med det, jeg kunne ikke vært mer overbevist om at den eller de vil bli siktet og stilt til ansvar.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diam0nd
Nemigirl skrev (7 timer siden):
Sitat

ikke sikkert det finnes noen Homo-Arne i denne saken. Ikke sikkert det finnes taggere engang i denne saken :klo:

Arne er en kjent lokal politimann i Hønefoss. De taggene er ikke der uten grunn. 

Uansett, jeg synes politiet nå har holdt kortene ALTFOR tett til brystet, så nå forventer jeg at det kommer en siktelse snart, for alle observasjoner, vitneobservasjoner, tips og lignende blir kalde nå hvis publikum ikke får beskjed om "observasjoner".

Feks har dere sett bilen til Jonas? Vi vet ikke hva slags bil jonas kjørte. Vi vet ikke hvor han kjørte, (det vet politiet), De forteller oss INGENTING. Og det er helt greit det, men da skal de ha en siktelse rett rundt hjørne. Ellers så blir dette skandale x 2 ala Lørenskogsaken, der de ikke involverte publikum tidlig nok. 

Endret av diam0nd
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...