Gå til innhold

Jonas Aarseth Henriksen drept


Nutz

Anbefalte innlegg

Meadow skrev (14 timer siden):

Hørte begge Avhørt-episodene i dag, sitter igjen med følelsen av at Jonas ikke fortalte hele sannheten. Bli drept for hva, egentlig? Her må det være noe mer... 

Men fryktelig trist. Han hørtes ut som en hyggelig fyr. 

Jeg sitter med samme følelse . Det er noe som ikke helt henger sammen med at første brannen var før han dro denne spøken med å tenne på bilen . Det var faktisk tre branner før Jonas “tystet” men Jonas hadde egentlig bare en god forklaring på en av disse brannene. Jonas holdt tilbake noe i avhørtpodcasten. 

Endret av FruR
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eplepai1 skrev (15 timer siden):

Jeg forstår ikke dette. Denne andre mannen fikk jo pengene sine. Hvorfor skulle de da fortsette? Jonas hadde jo ikke sagt noe til politiet før etter hendelse nummer to. Det gir ingen mening. 

Tenker det samme . De hadde fått pengene alt virket greit også setter de i gang en brann til ? Uoppfordret denne gangen ? Dette var altså før Jonas fortalte noe til politi. Det gir ikke mening. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (På 24.8.2023 den 14.08):

Det er en til som er tagget her. Jeg håper Arne kan fortelle politiet hvem som er ute etter han. Men det er ikke sikkert han tør.

Samme person som har tægga både Arne og Jonas tægen ser det ut som. Lik skrift og spray. Arne må fortelle hva han veit, noen som er ute etter han også? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (2 timer siden):

Samme person som har tægga både Arne og Jonas tægen ser det ut som. Lik skrift og spray. Arne må fortelle hva han veit, noen som er ute etter han også? 

Hvor ser dere dette/ hvem er Arne?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handful skrev (30 minutter siden):

Hvor ser dere dette/ hvem er Arne?

F.eks. her i VG: https://www.vg.no/nyheter/i/8JK76r/drapet-paa-jonas-aarseth-henriksen-30-flere-spoersmaal-staar-ubesvart
image.png.9aadd9bece382d51f23134f5fdcbcc9f.png

Det er også noen bilder i denne artikkelen:
https://www.nrk.no/osloogviken/noen-har-tagget-_tyster-jonas_-atte-steder-i-honefoss-1.16523131

Endret av The Kavorka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Kavorka skrev (47 minutter siden):

Hvis du ser på bildene så ser du også at det er ulike personer som har tagget disse, for eksempel svært synlig hvis du ser på taggingen på skiltene og det hvitmala gjerde kontra garasjeporten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (24 minutter siden):

Fra artikkelen i VG du linker til:

"Moldver understreker at de i dagens episode (AVHØRT) også understreker at de ikke drar en parallell mellom hendelsene og drapet."

Javel? Hvorfor mener de i podcasten det? Stilte ikke Jonas opp i dette intervjuet nettopp pga frykt for eget liv og helse... Så blir han funnet drept kort tid etterpå? Hva er oddsen for at det skulle være noen helt andre?

Denne Sindre som VG intervjuer sier også noe jeg stusser litt på:

"– Samvittigheten min er god. Jeg legger meg og sover veldig godt om natten fordi jeg vet at jeg ikke har gjort noe. Det eneste jeg kan si er at jeg er uskyldig og jeg har ingenting med saken å gjøre."

Sover han virkelig veldig godt på natten, når vennen er drept og har blitt truet over lengre tid? 

Synes dette er en merkelig sak. 

 

 

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (Akkurat nå):

Fra artikkelen i VG du linker til:

"Moldver understreker at de i dagens episode (AVHØRT) også understreker at de ikke drar en parallell mellom hendelsene og drapet."

Javel? Hvorfor mener de i podcasten det? Stilte ikke Jonas opp i dette intervjuet nettopp pga frykt for eget liv og helse... Så blir han funnet drept kort tid etterpå? Hva er oddsen for at det skulle være noen helt andre?

Denne Sindre som VG intervjuer sier også noe jeg stusser litt på:

"– Samvittigheten min er god. Jeg legger meg og sover veldig godt om natten fordi jeg vet at jeg ikke har gjort noe. Det eneste jeg kan si er at jeg er uskyldig og jeg har ingenting med saken å gjøre."

Sover han virkelig veldig godt på natten, når vennen er drept og har blitt truet over lengre tid? 

Synes dette er en merkelig sak. 

 

 

Jeg tenkte litt det samme. I de to første episodene av den Avhørt-podcasten satt jeg med inntrykket av at de mente at disse tingene hørte sammen. Men nå har drapet plutselig ingenting med alt det som hendte Jonas å gjøre? Tenker de nok har fått beskjed av politiet om å passe på hva de sier. Jeg tror ulike folk har vært involvert på ulike tidspunkter (tenker da på at det ble stille et helt år), men de siste hendelsene tror jeg definitivt kan knyttes til drapet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte litt det samme. I de to første episodene av den Avhørt-podcasten satt jeg med inntrykket av at de mente at disse tingene hørte sammen. Men nå har drapet plutselig ingenting med alt det som hendte Jonas å gjøre? Tenker de nok har fått beskjed av politiet om å passe på hva de sier. Jeg tror ulike folk har vært involvert på ulike tidspunkter (tenker da på at det ble stille et helt år), men de siste hendelsene tror jeg definitivt kan knyttes til drapet.

Helt enig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ekkel følelse av at drapet er et resultat av en bagatell, at noen har fått såret stoltheten sin pga Jonas gikk til politiet. Selv om de ble sluppet ut av varetekt etter en uke bar de fremdeles nag til ham for at han tystet og «ødela» deres navn og rykte. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (3 timer siden):

Fra artikkelen i VG du linker til:

"Moldver understreker at de i dagens episode (AVHØRT) også understreker at de ikke drar en parallell mellom hendelsene og drapet."

Javel? Hvorfor mener de i podcasten det? Stilte ikke Jonas opp i dette intervjuet nettopp pga frykt for eget liv og helse... Så blir han funnet drept kort tid etterpå? Hva er oddsen for at det skulle være noen helt andre?

Denne Sindre som VG intervjuer sier også noe jeg stusser litt på:

"– Samvittigheten min er god. Jeg legger meg og sover veldig godt om natten fordi jeg vet at jeg ikke har gjort noe. Det eneste jeg kan si er at jeg er uskyldig og jeg har ingenting med saken å gjøre."

Sover han virkelig veldig godt på natten, når vennen er drept og har blitt truet over lengre tid? 

Synes dette er en merkelig sak. 

 

 

Både de og politiet har sagt at de må se bredt på det fordi de sitter med opplysninger som også kan tilsi at det ikke er noen sammenheng med det han har vært utsatt for tidligere. 

Forøvrig en vanskelig sak muligens, når det kan være flere involverte og flere grunner. 

En ting som er sikkert er at offentligheten vet endel men svært lite. Og at det er viktig å ikke bidra med for mye spekulasjoner og nye rykter. For da blir saken vanskelig å løse. Vet det godt av en lokal drapsak her også. At det ble litt rot i etterforskningen pga, mye feilinfo via rykter som ikke var sanne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en uggen følelse av hvor gunstig det er for denne podkasten at han ble drept. Ikke sørg for at det er penger i at noen dør, det er ikke underholdning selv om det kan være spennende med tragedier og gåter. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (11 minutter siden):

Har en uggen følelse av hvor gunstig det er for denne podkasten at han ble drept. Ikke sørg for at det er penger i at noen dør, det er ikke underholdning selv om det kan være spennende med tragedier og gåter. 

 

Her er du langt utpå jordet, virkelig. 

  • Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meadow skrev (2 minutter siden):

Her er du langt utpå jordet, virkelig. 

Liker meg bedre her, enn på veien hvor det å lage en podkast en uke etter en bekjent har dødd er greit.

Hysterisk kvalmt.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart han er/var involvert i så mange konflikter. Drap er selvfølgelig overhode ikke greit, men det er minst to sider av alle saker.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne podkasten er jo ganske oppklarende. At han var på denne hytta er jo ikke så rart så lenge han ønsker å skjule seg pga mange episoder, så da er det ikke så rart at han forsøker å skjule seg i skogen. Han skjulte seg flere steder som jeg forstod. At drapet ikke har noe med denne betongbilbrannen og "tystningen" hans i etterkant har jeg vanskelig for å tro. Og disse taggingene om "tyster Jonas" etterpå skrevet rundt overalt vitner jo noe om hvor forbannet "de" var. At mannen som Jonas på spøk sa at at han kunne få 20 000 for å brenne bilen ikke har noe med saken å gjøre og eller den andre bekjente som blir nevnt enten direkte eller indirekte har jeg vanskelig for å tro -  sånn som jeg skjønte det var det ikke en venner, men mer bekjente. 

 

Det var jo etter denne hendelsen at alle episodene direkte mot han startet slik jeg forstod det. Men jeg er enig i at det skjedde jo en del før brannen i betongbilen så ting er ikke så opplagt, men likevel at "tystningen" og at politiet pga av dette tok kontakt med dem, ikke har noe med saken å gjøre tror ikke jeg er veldig sannsynlig. Og det ble vel også nevnt at de bekjente slet etter "tystingen", i alle fall en av dem. Du skriver ikke "tyster Jonas" over hele byen hvis du bare er litt irritert...

Endret av bosve
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyster Jonas taggen kan like godt komme i fra en ustabil person som følger han på tiktok, eller Jonas selv for alt vi vet.

Er sammenblanding av mye her.

Å ta en så stor sjanse å bli sett mens man tagger, og dreper samme person etterpå, da er man ikke særlig smart i alle fall. Så tagging, noen som vil hause opp stemmninga, eller Jonas selv,  flere følgere, blest på tiktok, osv. Morder er en helt annen.

Endret av Korsihalsen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...