Gå til innhold

Jonas Aarseth Henriksen drept


Nutz

Anbefalte innlegg

The Kavorka skrev (5 minutter siden):

I innlegg #2 i denne tråden, står det at programmet "Avhørt" skal legge ut noen klipp på onsdag. Så da regner jeg med det er å finne der i morgen.

Vet det var på onsdag, men tenkte at det var onsdag i dag 😆 beklager, hodet mitt som knota🤦🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er veldig spent på denne saken(ja, det er trist).

Hva har skjedd? Hvem trakkaserte han hvis han var "godt likt" av flertallet? Hva har han gjort selv?

Så mange spml.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg har lurt på ang denne saken. Var han selv kriminell? 
 

Det er så mye merkelig med denne saken. Hva har han gjort som resulterte i trakassering og endte med drap. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (25 minutter siden):

Det er en ting jeg har lurt på ang denne saken. Var han selv kriminell? 
 

Det er så mye merkelig med denne saken. Hva har han gjort som resulterte i trakassering og endte med drap. 

Han var ikke kriminell, men han har gjort /drevet med litt vill festing kan man si.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var utrolig dårlige forklart/ lite info om den første brannen. Det er jo mulig at det var svindel det også?

 

Jeg vet heller ikke om jeg tror på at avdøde bare spøkte med å betale en kompis 10-20K for sette fyr på en bil for at kompisen så følger opp neste dag. Kompisen må jo være stokk dum om det er tilfelle. Avdøde nevnte heller ikke prisen han fikk av forsikringsselskapet for det nedbrente kjøretøyet som jeg synes var merkelig da han selv anslo 700K dersom salg.

 

Jeg kan lett forstå at avdøde med et rykte som tyster skaper et voksende hat i visse miljøer som bygger på seg over tid.

 

Helt ærlig så er det så mange spredte datapunkter ut fra første episode i podcasten at det er umulig å skjønne noe av denne saken. 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste intervjuet: - Turte ikke bo hjemme (dagbladet.no)

Avdøde la ut alarmerende innlegg: - «Dette marerittet har blitt så drøyt» (dagbladet.no)

Tenker at kanskje noen i politiet har sviktet i etterforskningen underveis her på bakgrunn av info kommer frem i media :( og at det må oppleves som  vanskelig for de som lagde podkasten at de 6 dager etter samtalen får vite at vedkommende er død.. 

Og at noen garantert vet mer enn de sier - på tide de står frem selv om de tror det ikke er viktig.

og at noen sier de forstår at et rykte om tysting kan skape problemer er for meg det rene vanvidd! Det er jo som å si at de skjønner at noen mener det er greit å drepe andre basert på rykter... ikke i noe miljø hos noen skulle det vært greit.. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette bare er min egen trangsynthet og oppfatning av visse stereotypier, men jeg har inntrykk av at svært få blir tilfeldig drept i Norge. Det er selvfølgelig ingen som "ber" om å bli drept, men noen saker er mindre overraskende enn andre. Håper de løser denne saken.

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig ekkel sak. Det er sagt lenger opp at han ikke turte å bo hjemme den siste tiden, hadde han leid/lånt den hytta der han ble drept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (Akkurat nå):

Skikkelig ekkel sak. Det er sagt lenger opp at han ikke turte å bo hjemme den siste tiden, hadde han leid/lånt den hytta der han ble drept?

Nei, hun som eier hytta sier i denne artikkelen at hun ikke hadde bestilt noe arbeid på hytta og at Jonas var en ukjent person for henne. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Q70W7Q/opplysninger-til-vg-jonas-aarseth-henriksen-30-ble-skutt

Det er flere som tror han ble lurt opp dit. Lurt i en felle. 
Får håpe på en rask oppklaring av dette mordet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes virkelig synd i familien hans og selvfølgelig han selv, manglende etterforskningsskritt fra politiet sin side. Ingen skal måtte flytte fra en by de holder til i, fordi de ikke blir tatt seriøst av politiet 🤢🤢

Når det er sagt så syntes jeg det er litt vel trangsynt å tippe rett over på «han er kriminell». Det finnes nok mange hypoteser her, han har et veletablert firma med flere ansatte. Han kan ha sparket en person, mange som er psykisk syke og hevngjerrige. Han kan ha en eks-kjæreste med en syk ny type, eller han kan ha påtatt seg oppdrag som andre egentlig ville ha. Mange muligheter i denne saken. Det er tydelig at han har blitt forfulgt og trakassert utrolig lenge, det som er verst i denne saken er at politiet har sviktet i sitt samfunnsoppdrag. Hadde de hjulpet til og tatt saken(e) seriøst fra første stund, så kunne dette vært unngått. 

Den taggingen bærer preg av en som IKKE kan graffiti eller tagging, det er det eneste som er sikkert i denne saken 😂

  • Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Kavorka skrev (4 minutter siden):

Nei, hun som eier hytta sier i denne artikkelen at hun ikke hadde bestilt noe arbeid på hytta og at Jonas var en ukjent person for henne. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Q70W7Q/opplysninger-til-vg-jonas-aarseth-henriksen-30-ble-skutt

Det er flere som tror han ble lurt opp dit. Lurt i en felle. 
Får håpe på en rask oppklaring av dette mordet.

Jeg tror også det var en felle, det sier nesten seg selv.

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt rart at politiet ikke har pågrepet noen?

Jeg mener, folk som tagger "Tyster Jonas" må vel finnes i systemet allerede, siden de skriver nettopp det. I podcast episoden fremkommer det også en del konkrete (rare) opplysninger om forsikringssvindel etc. 

Av en eller annen grunn får jeg litt assosiasjon til AEH forsvinningen når det gjelder selve etterforskningen. Får håpe ikke dette også forblir et uløst mysterie.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Callisto83 said:

Det er jo litt rart at politiet ikke har pågrepet noen?

Jeg mener, folk som tagger "Tyster Jonas" må vel finnes i systemet allerede, siden de skriver nettopp det. I podcast episoden fremkommer det også en del konkrete (rare) opplysninger om forsikringssvindel etc. 

Av en eller annen grunn får jeg litt assosiasjon til AEH forsvinningen når det gjelder selve etterforskningen. Får håpe ikke dette også forblir et uløst mysterie.

Enig, det kan ikke ta mange dager før de har noen navn å gå etter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kraftwerk skrev (18 minutter siden):

Syntes virkelig synd i familien hans og selvfølgelig han selv, manglende etterforskningsskritt fra politiet sin side. Ingen skal måtte flytte fra en by de holder til i, fordi de ikke blir tatt seriøst av politiet 🤢🤢

Når det er sagt så syntes jeg det er litt vel trangsynt å tippe rett over på «han er kriminell». Det finnes nok mange hypoteser her, han har et veletablert firma med flere ansatte. Han kan ha sparket en person, mange som er psykisk syke og hevngjerrige. Han kan ha en eks-kjæreste med en syk ny type, eller han kan ha påtatt seg oppdrag som andre egentlig ville ha. Mange muligheter i denne saken. Det er tydelig at han har blitt forfulgt og trakassert utrolig lenge, det som er verst i denne saken er at politiet har sviktet i sitt samfunnsoppdrag. Hadde de hjulpet til og tatt saken(e) seriøst fra første stund, så kunne dette vært unngått. 

Den taggingen bærer preg av en som IKKE kan graffiti eller tagging, det er det eneste som er sikkert i denne saken 😂

Joa, men det kommer også tydelig frem i podcasten at han er ganske naiv og åpen i forhold til kriminelle handlinger. Han innrømmer jo at han "bestilte" brannen i den første hendelsen, og han menger seg med meget tvilsomme typer. Virker som at han kjente personer det var enkelt å provosere frem en handling fra, og at han selv har lett for å plumpe utti.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labello skrev (1 minutt siden):

Enig, det kan ikke ta mange dager før de har noen navn å gå etter

Får håpe det.

Ble også litt overrasket over at det i dag kom fram i mediene at han ble skutt. Hvorfor tok det ( i følge VGs tidslinje) to dager etter han ble funnet, før det ble slått drapsalarm? 

Jeg kan tenke meg mobiltelefon og datatrafikk blir viktige ledetråder i denne etterforskningen. Hvis han f.eks har blitt lurt ut på et falsk oppdrag for å bli tatt av dage, må jo noen ha kontaktet han på noe vis.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (20 minutter siden):

Får håpe det.

Ble også litt overrasket over at det i dag kom fram i mediene at han ble skutt. Hvorfor tok det ( i følge VGs tidslinje) to dager etter han ble funnet, før det ble slått drapsalarm? 

Jeg kan tenke meg mobiltelefon og datatrafikk blir viktige ledetråder i denne etterforskningen. Hvis han f.eks har blitt lurt ut på et falsk oppdrag for å bli tatt av dage, må jo noen ha kontaktet han på noe vis.

 

Det må alltid en obduksjon til før politiet kan slå drapsalarm, uansett hvor tydelig det er at vedkommende er drept. Tror det er mange som har misforstått dette og tror at politiet kan konkludere før det foreligger en rapport.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han blir kalt tyster vitner til noe alvorlig og organisert. Drev han med noe ulovlig? Tråkket han på noens interesser?

I slike saker er det alltid snakk om mye penger. Jeg håper politiet finner ut hvem som står bak og at hans familie får rettferdighet. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...