Gå til innhold

Jonas Aarseth Henriksen drept

Nutz

Anbefalte innlegg

Drizzt skrev (2 minutter siden):

Det at han blir kalt tyster vitner til noe alvorlig og organisert. Drev han med noe ulovlig? Tråkket han på noens interesser?

I slike saker er det alltid snakk om mye penger. Jeg håper politiet finner ut hvem som står bak og at hans familie får rettferdighet. 

Jonas sin versjon av dette ligger tilgjengelig i den siste podcast episoden til avhørt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smos1 skrev (1 minutt siden):

Jonas sin versjon av dette ligger tilgjengelig i den siste podcast episoden til avhørt 

Jeg har ikke hørt på det. Hører ikke på podcaster og sånt. Men takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke hørt på det. Hører ikke på podcaster og sånt. Men takk for tips.

Podcast episoden var veldig interessant. Det er jo han selv som blir intervjuet, kort tid før det hele fikk et tragiskt utfall.

Jeg stusser kanskje mest på hvorfor de som ble arrestert for forsikringssvindelen skulle gjøre noe sånn her, hvis saken ble henlagt for en stund siden. Det gir jo ikke helt mening i min verden.

Hadde han kanskje hisset på seg noen andre? Skyldte han mange penger? Får virkelig håpe det blir oppklart.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (48 minutter siden):

Tipper de vet hvem det er.

det ligger flere tråder om denne saken både på Jodel og Flashback hvor det diskuteres mulige motiv og hva som kan ha skjedd 

Jonas var i følge en kompis 99% sikker på hvem det var, så jeg regner med at denne informasjonen også er gitt til politiet.
https://www.dagbladet.no/nyheter/99-prosent-sikker-pa-hvem-det-er/80089442

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen er død pga slett etterforskning fra politiet, så er dette enda et bevis på hvor dårlig politiets arbeid er. Man blir simpelthen ikke tatt på alvor, og når noe så skjer så er det "åja, det var dumt". Inkompetente folk.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipses skrev (På 21.8.2023 den 22.23):

Vet ikke ang taggingen på skiltet, men har sett det på busskur i ringblad tidligere i August.
Er + artikkel så kopierer inn bilde herfra https://www.ringblad.no/reparert-etter-harverk-fikk-ikke-sta-lenge-i-fred/s/5-45-1696302

image.thumb.png.54a40eab9d098e62d841ae0c46f37ac3.png

image.png.0cf32029dfde51bd84d844d01ae0c78c.png

Det er en til som er tagget her. Jeg håper Arne kan fortelle politiet hvem som er ute etter han. Men det er ikke sikkert han tør.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på det han sier i podcasten, så tror jeg dette er en sak som kom ut av intet og bare ballet seg på til å bli så komplisert som overhode mulig. En misforståelse fra den motsatte part. 

Jonas forklarer at han satt i en bil med en annen og diskuterte en brent bil, hvorav den andre sier "hvor mye får jeg får det?" og Jonas svarer tullete 20 000.. (Altså var dette en spøk  og de aller fleste ville forstått dette) den andre personen gjør trolig ikke det. Og tror nå at de skal gjøre en forsikringssvindel. Den andre personen GJØR faktisk det som ble sagt i bilen. Jonas forstår jo at han nå har tråkket i salaten for noe som ble sagt i tull.. og vil ikke si dette til politiet med det første. Av redsel for at det skal slå tilbake på han selv også. Den andre personen forventer nå penger for det han gjorde.  

Til slutt hadde ikke Jonas noe annet valg enn å si det som det var til politiet(altså nå er han blitt en tyster). De andre ble brakt inn til avhør og tenker sikkert at Jonas var den som fikk slippe unna med en "deal" han hadde mellom seg og en annen. 

Det med å tyste er det mange som tar hardt på, spesielt i de kriminelle miljøene . Uansett om saken ble henlagt eller ei, ble han nå sett på som en tyster.. og en som man måtte ta hevn over. 

Utrolig trist utfall av hele denne saken. Og politiet gjorde absolutt ikke det optimale her. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne_Toholt
Mmjo skrev (21 minutter siden):

Basert på det han sier i podcasten, så tror jeg dette er en sak som kom ut av intet og bare ballet seg på til å bli så komplisert som overhode mulig. En misforståelse fra den motsatte part. 

Jonas forklarer at han satt i en bil med en annen og diskuterte en brent bil, hvorav den andre sier "hvor mye får jeg får det?" og Jonas svarer tullete 20 000.. (Altså var dette en spøk  og de aller fleste ville forstått dette) den andre personen gjør trolig ikke det. Og tror nå at de skal gjøre en forsikringssvindel. Den andre personen GJØR faktisk det som ble sagt i bilen. Jonas forstår jo at han nå har tråkket i salaten for noe som ble sagt i tull.. og vil ikke si dette til politiet med det første. Av redsel for at det skal slå tilbake på han selv også. Den andre personen forventer nå penger for det han gjorde.  

Til slutt hadde ikke Jonas noe annet valg enn å si det som det var til politiet(altså nå er han blitt en tyster). De andre ble brakt inn til avhør og tenker sikkert at Jonas var den som fikk slippe unna med en "deal" han hadde mellom seg og en annen. 

Det med å tyste er det mange som tar hardt på, spesielt i de kriminelle miljøene . Uansett om saken ble henlagt eller ei, ble han nå sett på som en tyster.. og en som man måtte ta hevn over. 

Utrolig trist utfall av hele denne saken. Og politiet gjorde absolutt ikke det optimale her. 

Tror du er ganske spot on her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (21 timer siden):

Podcast episoden var veldig interessant. Det er jo han selv som blir intervjuet, kort tid før det hele fikk et tragiskt utfall.

Jeg stusser kanskje mest på hvorfor de som ble arrestert for forsikringssvindelen skulle gjøre noe sånn her, hvis saken ble henlagt for en stund siden. Det gir jo ikke helt mening i min verden.

Hadde han kanskje hisset på seg noen andre? Skyldte han mange penger? Får virkelig håpe det blir oppklart.

Selvom politiet henlegger saken er nå forsikringsselskaper informert om dette, så de vil ikke få vanlig forsikring i fremtiden antageligvis men måtte betale svært høy pris og dårlige vilkår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte podcasten Forklart nettopp. Veldig rar fremstilling. De forteller dette om bilbrannen og de påfølgende hendelsen, men nevner ikke ett ord mer om elefanten i rommet: denne kompisen. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (3 minutter siden):

Hørte podcasten Forklart nettopp. Veldig rar fremstilling. De forteller dette om bilbrannen og de påfølgende hendelsen, men nevner ikke ett ord mer om elefanten i rommet: denne kompisen. 

Den har jeg ikke fått med meg, jeg har bare hørt Avhørt-podcasten.
Her er Forklart - for oss som ikke har hørt:
https://www.aftenposten.no/podkast/ap/program/100194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg ikke skjønner fra avhørt podcasten. Han nevner at betongbilen var leaset og at han har reparet og skulle selge den. Jeg oppfattee at den nevnes som at han eier den og har leaset den. Er det jeg som surrer helt? For han kan vel ikke begge deler

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke dette. Denne andre mannen fikk jo pengene sine. Hvorfor skulle de da fortsette? Jonas hadde jo ikke sagt noe til politiet før etter hendelse nummer to. Det gir ingen mening. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte begge Avhørt-episodene i dag, sitter igjen med følelsen av at Jonas ikke fortalte hele sannheten. Bli drept for hva, egentlig? Her må det være noe mer... 

Men fryktelig trist. Han hørtes ut som en hyggelig fyr. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplepai1 skrev (13 timer siden):

Jeg forstår ikke dette. Denne andre mannen fikk jo pengene sine. Hvorfor skulle de da fortsette? Jonas hadde jo ikke sagt noe til politiet før etter hendelse nummer to. Det gir ingen mening. 

Jeg tenker at det ikke nødvendigvis trenger å være de samme menneskene. Det er nok mye i denne saken som man ikke vet enda.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (12 timer siden):

Hørte begge Avhørt-episodene i dag, sitter igjen med følelsen av at Jonas ikke fortalte hele sannheten. Bli drept for hva, egentlig? Her må det være noe mer... 

Men fryktelig trist. Han hørtes ut som en hyggelig fyr. 

Helt enig. Føles som det er mye mellom linjene her.. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...