The Kavorka Skrevet 26. august 2023 #101 Del Skrevet 26. august 2023 MalloryK skrev (6 minutter siden): Det må da finnes noen tekniske data på hvem/hvordan han ble kontaktet? Om å dra på den hytten mener jeg. Det håper jeg også. Og at politiet faktisk har mobiltelefonen hans. Det har jo ikke stått noe om at de etterlyser telefonen eller noe, så jeg går ut fra at de har kontroll på den. Det er sikkert ikke så dumt om politiet gjør søk i det tjernet som ligger like ved hytta og den skogsveien der han ble funnet. Det kan være at et eventuelt drapsvåpen er dumpet der, men jeg tviler vel egentlig på det. Men man vet aldri 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 26. august 2023 #102 Del Skrevet 26. august 2023 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredning og svar til dette. Elaine Marley, mod. Endret 26. august 2023 av Elaine Marley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmjo Skrevet 26. august 2023 #103 Del Skrevet 26. august 2023 Korsihalsen skrev (14 timer siden): Tyster Jonas taggen kan like godt komme i fra en ustabil person som følger han på tiktok, eller Jonas selv for alt vi vet. Er sammenblanding av mye her. Å ta en så stor sjanse å bli sett mens man tagger, og dreper samme person etterpå, da er man ikke særlig smart i alle fall. Så tagging, noen som vil hause opp stemmninga, eller Jonas selv, flere følgere, blest på tiktok, osv. Morder er en helt annen. Tror du er litt på jordet her. Det er nok ikke bare en person som står bak her. Her må man begynne å skjønne at det Jonas gikk igjennom... Alt av trusler, hærverk, tagging og nå drap... Mest sannsynligvis henger sammen...OG at dette dreier seg om FLERE personer sammen. Og dette med "sindre" som dekknavn i vg også. Har lite tru på at Ola nordmann står bak hendelsene. Uten at jeg skal si noe sikkert.. Høres dette mer ut som kriminelle innvandrer miljøer, som også kan ha yngre gutter..henvist til taggingen rundt om kring og hærverk. Med tanke på at Jonas døde av skuddskader også... Det som mest sannsynligvis står bak er en hevnsak. Uansett henlagt sak eller ei. Jonas navnga disse personene og han ble nå en målskive. Bare det å tyste i disse miljøene.. Gjør at du får en målskive på deg.. Uansett hva. Politiet har gjort en stor tabbe i hele denne saken og burde skamme seg. I Norge får man knapt hjelp før du er enten død eller halveis død. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 26. august 2023 #104 Del Skrevet 26. august 2023 Mmjo skrev (2 timer siden): Tror du er litt på jordet her. Det er nok ikke bare en person som står bak her. Her må man begynne å skjønne at det Jonas gikk igjennom... Alt av trusler, hærverk, tagging og nå drap... Mest sannsynligvis henger sammen...OG at dette dreier seg om FLERE personer sammen. Og dette med "sindre" som dekknavn i vg også. Har lite tru på at Ola nordmann står bak hendelsene. Uten at jeg skal si noe sikkert.. Høres dette mer ut som kriminelle innvandrer miljøer, som også kan ha yngre gutter..henvist til taggingen rundt om kring og hærverk. Med tanke på at Jonas døde av skuddskader også... Det som mest sannsynligvis står bak er en hevnsak. Uansett henlagt sak eller ei. Jonas navnga disse personene og han ble nå en målskive. Bare det å tyste i disse miljøene.. Gjør at du får en målskive på deg.. Uansett hva. Politiet har gjort en stor tabbe i hele denne saken og burde skamme seg. I Norge får man knapt hjelp før du er enten død eller halveis død. Du vet hvertfall ikke hva du snakker om. Sindre er ikke dekknavn men det ekte navnet hans. Sleipt å dra innvandrerkortet i en sak du åpenbart ikke vet noe om. Disse «miljøene» på Hønefoss består primært av «Ola nordmann» 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplepai1 Skrevet 26. august 2023 #105 Del Skrevet 26. august 2023 Her her jeg gått glipp av noe. Hvem Sindre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 26. august 2023 #106 Del Skrevet 26. august 2023 Eplepai1 skrev (2 minutter siden): Her her jeg gått glipp av noe. Hvem Sindre? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BWEev9/har-foelt-seg-mistenkeliggjort-vi-hadde-skvaeret-opp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 26. august 2023 #107 Del Skrevet 26. august 2023 Smos1 skrev (18 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BWEev9/har-foelt-seg-mistenkeliggjort-vi-hadde-skvaeret-opp Det høres som avdøde ( evnt venner av avdøde ) har lekt med ilden . Høres ut som noen er ekstremt hevngjerrig , å da tenker jeg ikke primært på Sindre, da han bare formidlet betalingen . Men vedkommende som tente på. En som tar ( kun ) 20.000 for å tenne på en bil , har i utganspunktet et noe feilskrudd moral-kompass 🙈. Stakkars , stakkars Jonas , skulle jo fått politibeskyttelse etter overfallet 😪 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 26. august 2023 #108 Del Skrevet 26. august 2023 NiceOrNothing skrev (1 time siden): Det høres som avdøde ( evnt venner av avdøde ) har lekt med ilden . Høres ut som noen er ekstremt hevngjerrig , å da tenker jeg ikke primært på Sindre, da han bare formidlet betalingen . Men vedkommende som tente på. En som tar ( kun ) 20.000 for å tenne på en bil , har i utganspunktet et noe feilskrudd moral-kompass 🙈. Stakkars , stakkars Jonas , skulle jo fått politibeskyttelse etter overfallet 😪 Sindre hadde ikke stilt opp i avisa hvis han stod bak et drap han og Jonas hadde skværet opp 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 26. august 2023 #109 Del Skrevet 26. august 2023 11 hours ago, KJ9 said: Den informant teorien høres for meg ut som interessant gate 20. februar finner svensk politi 40 mill i en betongbil og en annen lastebil, etter at norsk politiet følger en grå toyota over grensa som drar i møte med de nevnte bilene. 09.mars - 2 uker senere, blir JAH banket opp utenfor sitt eget hjem (to menn i en grå-beige toyota?). Deretter følger en rekke hendelser som er mer sentrert rundt JAH sitt hjem. Betongbilbrannene skjedde over et år i forvegen, og er en annen historie, og handler mer om forsikringsvindel og missforståelser osv. Her var kun hendelser på arbeidsplassen til JAH, ikke noe personangrep hjemme. Hendelsene rundt hjemmet til JAH skjer utover våren, og JAH går åpent ut på tiktok/face/insta om at han ikke vet hva det dreier seg om, og at han tror det har sammenheng med tidligere hendelser. At politiet ikke tar det seriøst, og henlegger sak etter sak, er fordi de spiller på lag, og dette er dekkhistorier for at ikke GM skal tro at det er JAH som har tystet ifm. smuglingen. 4. juli blir de 5 smuglerne dømt 31. juli blir det tagget "tyster" over hele byen 17. august blir han funnet drept Dette tror jeg også, at han har vært med på/visst om noe større enn bare dette med brannen. Podcasten sier jo også at historien kunne vært helt annerledes om noen andre fortalte den, og at de bare forteller Jonas sin versjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prepp Skrevet 26. august 2023 #110 Del Skrevet 26. august 2023 KJ9 skrev (12 timer siden): Den informant teorien høres for meg ut som interessant gate 20. februar finner svensk politi 40 mill i en betongbil og en annen lastebil, etter at norsk politiet følger en grå toyota over grensa som drar i møte med de nevnte bilene. 09.mars - 2 uker senere, blir JAH banket opp utenfor sitt eget hjem (to menn i en grå-beige toyota?). Deretter følger en rekke hendelser som er mer sentrert rundt JAH sitt hjem. Betongbilbrannene skjedde over et år i forvegen, og er en annen historie, og handler mer om forsikringsvindel og missforståelser osv. Her var kun hendelser på arbeidsplassen til JAH, ikke noe personangrep hjemme. Hendelsene rundt hjemmet til JAH skjer utover våren, og JAH går åpent ut på tiktok/face/insta om at han ikke vet hva det dreier seg om, og at han tror det har sammenheng med tidligere hendelser. At politiet ikke tar det seriøst, og henlegger sak etter sak, er fordi de spiller på lag, og dette er dekkhistorier for at ikke GM skal tro at det er JAH som har tystet ifm. smuglingen. 4. juli blir de 5 smuglerne dømt 31. juli blir det tagget "tyster" over hele byen 17. august blir han funnet drept Interessant teori det der.🤔 14 skudd ble hørt i området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplepai1 Skrevet 26. august 2023 #111 Del Skrevet 26. august 2023 KJ9 skrev (12 timer siden): Den informant teorien høres for meg ut som interessant gate 20. februar finner svensk politi 40 mill i en betongbil og en annen lastebil, etter at norsk politiet følger en grå toyota over grensa som drar i møte med de nevnte bilene. 09.mars - 2 uker senere, blir JAH banket opp utenfor sitt eget hjem (to menn i en grå-beige toyota?). Deretter følger en rekke hendelser som er mer sentrert rundt JAH sitt hjem. Betongbilbrannene skjedde over et år i forvegen, og er en annen historie, og handler mer om forsikringsvindel og missforståelser osv. Her var kun hendelser på arbeidsplassen til JAH, ikke noe personangrep hjemme. Hendelsene rundt hjemmet til JAH skjer utover våren, og JAH går åpent ut på tiktok/face/insta om at han ikke vet hva det dreier seg om, og at han tror det har sammenheng med tidligere hendelser. At politiet ikke tar det seriøst, og henlegger sak etter sak, er fordi de spiller på lag, og dette er dekkhistorier for at ikke GM skal tro at det er JAH som har tystet ifm. smuglingen. 4. juli blir de 5 smuglerne dømt 31. juli blir det tagget "tyster" over hele byen 17. august blir han funnet drept Men, jeg forstår ikke helt. Er disse fra området hans/i hans omgangskrets? Hvis han var informant til politiet, da ville vel de beskyttet han mer på et vis? Tatt trakasseringen alvorlig? Og det ville vel da være litt rart å gå ut i podcast med dette, samt å klage på politiet? Men jeg er enig i at dette med forsikringssaken virker helt rart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 26. august 2023 #112 Del Skrevet 26. august 2023 prepp skrev (33 minutter siden): Interessant teori det der.🤔 14 skudd ble hørt i området. Hvilket område ble 14 skudd hørt? Der som Jonas ble drept? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prepp Skrevet 27. august 2023 #113 Del Skrevet 27. august 2023 Klappe skrev (6 timer siden): Hvilket område ble 14 skudd hørt? Der som Jonas ble drept? https://www.dagbladet.no/nyheter/99-prosent-sikker-pa-hvem-det-er/80089442 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prepp Skrevet 27. august 2023 #114 Del Skrevet 27. august 2023 (endret) Eplepai1 skrev (7 timer siden): Men, jeg forstår ikke helt. Er disse fra området hans/i hans omgangskrets? Hvis han var informant til politiet, da ville vel de beskyttet han mer på et vis? Tatt trakasseringen alvorlig? Og det ville vel da være litt rart å gå ut i podcast med dette, samt å klage på politiet? Men jeg er enig i at dette med forsikringssaken virker helt rart. Nå har ikke hørt noe podcast så jeg vet ikke hvor teorien kommer fra. Men umiddelbart så tenkte jeg at dette kan ha sammenheng, men det er ikke de som har drept han. 14 skudd, 40mill, hvitvasking, narko. 14 skudd er heavy, dette er folk som er uredde. Hvis det kan være noe sånt så håper jeg de klarer å felle alle sammen. (gjør det uansett). Helt of topic, men det ble skutt med AK hemningsløst i Christiania, Danmark i går, antagelig Hells-Angels. Kanskje jeg sporer litt av der. Endret 27. august 2023 av prepp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikker Skrevet 27. august 2023 #115 Del Skrevet 27. august 2023 Smos1 skrev (9 timer siden): Sindre hadde ikke stilt opp i avisa hvis han stod bak et drap han og Jonas hadde skværet opp Sånn på generelt grunnlag og reaksjon på påstanden, så er det faktisk gjerningsmenn som har stilt opp i avisa ved ukjent gm eller ved savnet offer oppigjennom tidene. Ikke ment som spekulasjon i saken her, aldri hørt om denne sindre. reagerte på påstanden om at å stå fram i avisa gjør en person utelukket. Det er heller ikke noe bevis for at han er innblandet. Skummelt når folk dømmer og spekulerer på så tynt grunnlag 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 27. august 2023 #116 Del Skrevet 27. august 2023 Jeg mistenker faktisk at Politiet har mer eller mindre stålkontroll. Om de ikke mistenker at det vil bli flere drap så har de jo mulighet til å skynde seg sakte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 27. august 2023 #117 Del Skrevet 27. august 2023 Magefølelsen sier meg at han har hatt kontakt med kriminelle, eller vært innblandet i noe kriminelt. En eller annen gang. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikker Skrevet 27. august 2023 #118 Del Skrevet 27. august 2023 Ruspus skrev (2 timer siden): Magefølelsen sier meg at han har hatt kontakt med kriminelle, eller vært innblandet i noe kriminelt. En eller annen gang. magefølelse på det jeg og. en gladlaks som lever i nuet og skjønner ikke hvorfor noen er sure for ting som skjedde igår. Vært åpen om adhd på tt 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 27. august 2023 #119 Del Skrevet 27. august 2023 Hvis Jonas hadde en klar formening om hvem som sto bak, så er det vel ikke rart om det er hull i historiene. Så lenge han ikke sier hvem det er og hvorfor i podcastene? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 28. august 2023 #120 Del Skrevet 28. august 2023 Macro skrev (På 27.8.2023 den 10.22): Jeg mistenker faktisk at Politiet har mer eller mindre stålkontroll. What? Stålkontroll.....hvor mange blir uskyldig dømt i Norge. Pga vi har et dårlig politi, samt et rettsvesen som er totalt klønete. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå