Gå til innhold

Jonas Aarseth Henriksen drept

Nutz

Anbefalte innlegg

Korsihalsen skrev (10 minutter siden):

Tyster Jonas taggen kan like godt komme i fra en ustabil person som følger han på tiktok, eller Jonas selv for alt vi vet.

Er sammenblanding av mye her.

"Like godt" er vel litt drøyt. Er vel ikke oppfordringer til koranbrenninger eller andre kontroversielle temaer han legger ut?. Er ikke alt for mange ganger i Norge folk blir drept på bakgrunn av ting de legger ut på tiktok eller andre sosiale medier. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bosve skrev (1 minutt siden):

"Like godt" er vel litt drøyt. Er vel ikke oppfordringer til koranbrenninger eller andre kontroversielle temaer han legger ut?. Er ikke alt for mange ganger i Norge folk blir drept på bakgrunn av ting de legger ut på tiktok eller andre sosiale medier. 

En gang blir nok den første, i Norge.  Og sa ikke at noen på tik tok drepte han, men hause opp med tagging. Han hadde mange følgere for å bo i ussle Norge.

Endret av Korsihalsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bosve skrev (7 timer siden):

Denne podkasten er jo ganske oppklarende. At han var på denne hytta er jo ikke så rart så lenge han ønsker å skjule seg pga mange episoder, så da er det ikke så rart at han forsøker å skjule seg i skogen. Han skjulte seg flere steder som jeg forstod. At drapet ikke har noe med denne betongbilbrannen og "tystningen" hans i etterkant har jeg vanskelig for å tro. Og disse taggingene om "tyster Jonas" etterpå skrevet rundt overalt vitner jo noe om hvor forbannet "de" var. At mannen som Jonas på spøk sa at at han kunne få 20 000 for å brenne bilen ikke har noe med saken å gjøre og eller den andre bekjente som blir nevnt enten direkte eller indirekte har jeg vanskelig for å tro -  sånn som jeg skjønte det var det ikke en venner, men mer bekjente. 

Det var jo etter denne hendelsen at alle episodene direkte mot han startet slik jeg forstod det. Men jeg er enig i at det skjedde jo en del før brannen i betongbilen så ting er ikke så opplagt, men likevel at "tystningen" og at politiet pga av dette tok kontakt med dem, ikke har noe med saken å gjøre tror ikke jeg er veldig sannsynlig. Og det ble vel også nevnt at de bekjente slet etter "tystingen", i alle fall en av dem. Du skriver ikke "tyster Jonas" over hele byen hvis du bare er litt irritert...

Men alle glømmer jo han homo Arne oppi dette som også ble tagget oppi alt dette

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bosve skrev (17 timer siden):

Denne podkasten er jo ganske oppklarende. At han var på denne hytta er jo ikke så rart så lenge han ønsker å skjule seg pga mange episoder, så da er det ikke så rart at han forsøker å skjule seg i skogen. Han skjulte seg flere steder som jeg forstod. At drapet ikke har noe med denne betongbilbrannen og "tystningen" hans i etterkant har jeg vanskelig for å tro. Og disse taggingene om "tyster Jonas" etterpå skrevet rundt overalt vitner jo noe om hvor forbannet "de" var. At mannen som Jonas på spøk sa at at han kunne få 20 000 for å brenne bilen ikke har noe med saken å gjøre og eller den andre bekjente som blir nevnt enten direkte eller indirekte har jeg vanskelig for å tro -  sånn som jeg skjønte det var det ikke en venner, men mer bekjente. 

Det var jo etter denne hendelsen at alle episodene direkte mot han startet slik jeg forstod det. Men jeg er enig i at det skjedde jo en del før brannen i betongbilen så ting er ikke så opplagt, men likevel at "tystningen" og at politiet pga av dette tok kontakt med dem, ikke har noe med saken å gjøre tror ikke jeg er veldig sannsynlig. Og det ble vel også nevnt at de bekjente slet etter "tystingen", i alle fall en av dem. Du skriver ikke "tyster Jonas" over hele byen hvis du bare er litt irritert...

Eieren kjenner ikke Jonas, å han overnattet der ikke, her er du helt på jordet!

Endret av Multicopy
Hytta=Jonas
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multicopy skrev (28 minutter siden):

Eieren kjenner ikke hytta, å han overnattet der ikke, her er du helt på jordet!

Eieren kjente ikke til Jonas. 
Ja, man kan lure på hvorfor Jonas var i det området i det hele tatt. Det står jo litt forskjellig i media, bl.a. at han ble lurt opp dit på et falskt jobboppdrag.

Det kan jo tenkes at gjerningspersonen(e) hadde brutt seg inn i hytta og latet som at den var deres og dermed fikk ham opp for en inspeksjon ifbm brønnboring el.l. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den informant teorien høres for meg ut som interessant gate

20. februar finner svensk politi 40 mill i en betongbil og en annen lastebil, etter at norsk politiet følger en grå toyota over grensa som drar i møte med de nevnte bilene. 

09.mars - 2 uker senere, blir JAH banket opp utenfor sitt eget hjem (to menn i en grå-beige toyota?). Deretter følger en rekke hendelser som er mer sentrert rundt JAH sitt hjem. 

Betongbilbrannene skjedde over et år i forvegen, og er en annen historie, og handler mer om forsikringsvindel og missforståelser osv. Her var kun hendelser på arbeidsplassen til JAH, ikke noe personangrep hjemme. 

Hendelsene rundt hjemmet til JAH skjer utover våren, og JAH går åpent ut på tiktok/face/insta om at han ikke vet hva det dreier seg om, og at han tror det har sammenheng med tidligere hendelser. At politiet ikke tar det seriøst, og henlegger sak etter sak, er fordi de spiller på lag, og dette er dekkhistorier for at ikke GM skal tro at det er JAH som har tystet ifm. smuglingen. 

4. juli blir de 5 smuglerne dømt
31. juli blir det tagget "tyster" over hele byen
17. august blir han funnet drept

Endret av KJ9
  • Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipses skrev (På 21.8.2023 den 18.45):

Han må jo ha hatt ganske grei formening om hvem som har plaga han. Se her f.eks https://www.ringblad.no/drapssaken-i-ringerike-politiet-ber-om-tips-etter-tagging/s/5-45-1710977
Er jo tagga "Tyster Jonas" på flere busskur i Hole og Hønefoss. 

Jeg vet ingenting om saken eller offeret utenom overskrifter i aviser. Men når det blir tagget "Tyster Jonas" rundt omkring, tyder jo mye på  at han har vært innblandet i noe som svært få vet om. Tviler på at dette bare var et random drap på en supersnill godfyr som alle likte. Ett eller annet må han ha gjort som har drevet noen til å drepe ham. Utrolig trist hele greia.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJ9 skrev (8 minutter siden):

Den informant teorien høres for meg ut som interessant gate

20. februar finner svensk politi 40 mill i en betongbil og en annen lastebil, etter at norsk politiet følger en grå toyota over grensa som drar i møte med de nevnte bilene. 

09.mars - 2 uker senere, blir JAH banket opp utenfor sitt eget hjem (to menn i en grå-beige toyota?). Deretter følger en rekke hendelser som er mer sentrert rundt JAH sitt hjem. 

Betongbilbrannene skjedde over et år i forvegen, og er en annen historie, og handler mer om forsikringsvindel og missforståelser osv. Her var kun hendelser på arbeidsplassen til JAH, ikke noe personangrep hjemme. 

Hendelsene rundt hjemmet til JAH skjer utover våren, og JAH går åpent ut på tiktok/face/insta om at han ikke vet hva det dreier seg om, og at han tror det har sammenheng med tidligere hendelser. At politiet ikke tar det seriøst, og henlegger sak etter sak, er fordi de spiller på lag, og dette er dekkhistorier for at ikke GM skal tro at det er JAH som har tystet ifm. smuglingen. 

4. juli blir de 5 smuglerne dømt
31. juli blir det tagget "tyster" over hele byen
17. august blir han funnet drept

For de som ikke har fått med seg den saken: https://www.nrk.no/norge/smuglet-titalls-millioner-_-kontanter-la-gjemt-i-betongbiler-1.16455466

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (10 timer siden):

Liker meg bedre her, enn på veien hvor det å lage en podkast en uke etter en bekjent har dødd er greit.

Hysterisk kvalmt.

De publiserer det for å finne gjerningspersonen(e). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danseskjørt skrev (3 minutter siden):

De publiserer det for å finne gjerningspersonen(e). 

Det er politiets jobb å løse saken, at for mange blander seg kan skape problemer.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (16 minutter siden):

Det er politiets jobb å løse saken, at for mange blander seg kan skape problemer.  

Politiet kommer ikke til å finne ut av det.

Da hadde de etterforsket skikkelig og hatt svar på ting før det gikk så galt.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den teksten som er tagget, må jo si noe om alder her. For den måten å skrive stor j og a på. Mener jeg vel ble borte fra skolen på ca tidlig 90 tallet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hypotesen om at Jonas muligens ble sendt ut på et falsk jobboppdrag den morgenen stemmer, så har jeg følgende spørsmål:

Var han i lastebil? Lastebiler har gjerne digital fartskriver i forbindelse med jobber.

Hvordan tok dette firmaet imot oppdrag? Via mobiltelefon?

Det må jo være en hel haug elektroniske spor å gå etter - hvis noen har lurt han dit han ble funnet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøvftta skrev (13 minutter siden):

Det er synd de ikke hjalp han før det gikk galt, vet det er mange som ikke får hjelp. Men så må det nevnes at siden morderen er uvisst, er det ikke sikkert det er relatert opp mot det som har skjedd heller. Rart om det ikke er det, men syns personlig at det virker veldig hva skal jeg si, markedsført hele greia. Det er ikke sikkert alt henger sammen, og da heller ikke sikkert at poiltiet hadde kjennskap til gjeringspersonen gjennom det de visste. 

En mord etterforkning får nok større prioritering enn det andre saker får, så selv om de ikke klarte å hjelpe  Jonas før, kan de klare å løse saken allikevel. Men forstår at du tviler. 

Endret av Rosakatt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (30 minutter siden):

Nå ble jo ikke podcasten laget pga drapet, avdøde tok jo selv kontakt og tok initiativ til intervjuet og podcasten. Dessuten er ikke dette en garasjeproduksjon, det er proffe folk, de har garantert klarert publiseringen av podcast, ikke sånn at politiet nødvendigvis har sensurert, men ikke hatt for store innvendinger mot offentliggjøring av intervjuet med den drepte.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LukeDanes skrev (5 minutter siden):

Nå ble jo ikke podcasten laget pga drapet, avdøde tok jo selv kontakt og tok initiativ til intervjuet og podcasten. Dessuten er ikke dette en garasjeproduksjon, det er proffe folk, de har garantert klarert publiseringen av podcast, ikke sånn at politiet nødvendigvis har sensurert, men ikke hatt for store innvendinger mot offentliggjøring av intervjuet med den drepte.

Forstår, men syns fortsatt det er merkelig og på kanten

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøvftta skrev (29 minutter siden):

De løser nok denne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (3 minutter siden):

Forstår, men syns fortsatt det er merkelig og på kanten

Nja. Det er nok gjort en solid vurdering, og om du ikke vet hvem Stein Morten Lier er så kan du google og kjapt tenke deg frem til at han har kontakter nok i politiet. Det unike er at man har offerets gjengivelse og at det kan være med på å få folk til å tenke over ting alminnelig pressedekning ikke kan bidra til. I tillegg vil jeg også tro at publisering er avklart med pårørende. 

hudorm1 skrev (1 minutt siden):

De løser nok denne. 

Det tror jeg òg. Jeg tror det er flere som har det rimelig travelt med å dekke over og skjule spor, og de kommer til å gjøre en eller flere tabber.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da finnes noen tekniske data på hvem/hvordan han ble kontaktet? Om å dra på den hytten mener jeg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...