Gå til innhold

Grunner til ikke å tro på gud:

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 0.14):

Gud finnes, det er bevist av vitenskapen og er noe jeg har dokumentert grundig en rekke ganger, selv om dere ateister benekter vitenskapen og Guds eksistens. Gud finnes, men har ikke skylden i menneskers ødelegging og tukling med naturen.

Anonymkode: a584b...bbc

Helt sant at Gud og Jesus finnes. Jeg har opplevd mye godt fra Gud og Jesus. Gud har gitt oss alle mennesker et valg, og konsekvensene må hver enkelt ta og, ved å ikke følge Gud. Uff er trist med all hån mot Gud. 

Anonymkode: a53fc...c5f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Ts, det er grusomt at du har blitt så syk. Hva du velger å tro på er helt opp til deg, det er ingenting noen av oss kan si som gjør at du tror noe annet. Troen må du finne selv. Jeg tror heller ikke på Gud som beskrevet i Bibelen. Bibelen er jo tross alt menneskeskapt, og dermed preget av menneskets ego. Min tro kjenner jeg i kroppen og følelsene mine. Jeg tror riktignok at det er en skapelse eller kilde (eller Gud om du vil kalle det for det), og at vi mennesker har fri vilje, både før og etter vi har blitt mennesker. Jeg tror også at det er meningen at vi skal oppleve både gode og grusomme ting. Opplever vi kun gode ting, ville vi ikke skjønt at de er gode. Det ville bare vært noe normalt for oss. 

Så du trenger ikke å tro på noe som helst, men jeg håper du på ett vis klarer å forsone deg med kreften etter hvert, og videre sette pris på den tiden du har igjen med dine nære og kjære.

Anonymkode: c0af6...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har perspektivet om at sjelen er udødelig og at vi er for å få både positive og negative erfaringer vi kan lære av, så er ikke ideen om en god Gud fullstendig irrasjonell.

Anonymkode: 7f71d...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...