Gå til innhold

Matpakker i USA

Fremhevede innlegg

Skrevet
MonJean skrev (1 time siden):

Nå er egentlig hele kostholdet til de der borte veldig usunn. Er en grunn til at veldig mange amerikanere klarer å bli rundt 300 kilo. 🤷🏻‍♀️

Dess fattigere områder dess mer overvektige. Sunn mat er mye dyrere i USA enn i Norge, fikk helt sjokk der hvordan prisene på frukt og grønt var. En grunn til hvorfor jeg så folk hamstre billig dritmat.  Kan få flere burgere for prisen av noen epler.   Så er det alltid bra «deals» på alt usunt man får kjøpt i store kvanta.  

Anonymkode: 3d644...a3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dess fattigere områder dess mer overvektige. Sunn mat er mye dyrere i USA enn i Norge, fikk helt sjokk der hvordan prisene på frukt og grønt var. En grunn til hvorfor jeg så folk hamstre billig dritmat.  Kan få flere burgere for prisen av noen epler.   Så er det alltid bra «deals» på alt usunt man får kjøpt i store kvanta.  

Glemte å si at i byen jeg bodde i (100000 innbyggere) så jeg INGEN 300 kg mennesker, generelt veldig lite overvekt, lite kjørerullestoler på kjøpesentre.  Det er en myte at alle i alle stater/byer er overvektige. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2023 den 19.10):

I USA spiser de vanligvis ikke hjemmelaget syltetøy med minimalt med sukker, det er ultraprosessert med over 50% sukker. De kunne like gjerne spist godteri. Men bevares, fordi DU mener det ikke er så usunt så er det sikkert helt greit. 

Anonymkode: 6b9a1...431

Du får faktisk kjøpt syltetøy uten tilsatt sukker her i landet. Hørt om det?

Anonymkode: affbe...9d1

Skrevet

Da jeg gikk utveksling i USA, fikk jeg med med 3$ hver dag til lunsj. Dagens varmlunsj kostet 2$, og da hadde jeg fortsatt råd til en snack til senere på dagen hvis jeg trengte det. Varmlunsjene var veldig usunne; det var Sloppy Joe’s, fries, apple sauce (som var veldig søt, smakte ikke epler i det hele tatt), nuggets og diverse annet. Jeg likte omtrent ingenting av det, så jeg endte alltid opp med å kjøpe meg en sandwich eller en bagel - de kostet alt fra 2 til 3$. 
De hadde en salatbar, men den var ikke fristende i det hele tatt. Grønnsakene var slappe og så stusselige ut. Omtrent ingen som benyttet seg av den. Den kostet til gjengjeld 3$ å benytte seg av, altså var det sunneste alternativet også det dyreste. 
Av snacks, kunne jeg kjøpe meg diverse bakverk med sjokoladesmak, sjokoladebarer, potetgull og kjeks. 
Vertsmoren min serverte mye usunt, det gikk i fritert, mat dynket i diverse sauser og mye take-away. De var veldig glade i McDonalds og Wendy’s. 
Jeg er veldig lite glad i fritert mat, så jeg spiste ofte bare grønnsaker, rent kjøtt eller rett og slett bagels eller salater til middag. Barna hennes som gikk på barneskolen fikk også med seg 3$, og maten var jo den samme også der - fritert, søt og veldig kaloririk. 

Anonymkode: bebaa...b26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men allikevel, skal spise ekstremt mye dårlig mat hver dag over mange år for å år for å bli 300 kilo. Det er jo ikke sånn at man våkner opp en dag og veier 300 kilo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...