Gå til innhold

Utmattet etter jobb

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det var åpenbart satt på spissen. Men man kan jo undres over noen av de i det minste.. 

Anonymkode: bac43...747

Ja, ingen hindrer deg i å undre.  Men man blir sykmeldt av en lege, og det ligger medisinsk vurdering bak. Det finnes mange tilstander, diagnoser og sykdommer som ikke er synlig på utsiden i ett øyeblikksbilde av noen sin hverdag :)

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det sånn de første to årene jeg var i jobb etter endt utdanning. Jeg har ganske god arbeidsmoral og det jeg gjør har ofte høy kvalitet og blir levert innen fristen. Problemet er at når man er sånn har oppgavene en tendens til å hope seg opp. Jeg ble bare mer og mer sliten og mindre og mindre fornøyd med livet mitt. Det endte i en laaang sykemelding og i etterkant har jeg begynt å si nei, forhandlet meg frem til bedre lønn og har slutta å jobbe overtid. Jeg presterer bedre på jobb og har mer overskudd til å gjøre det jeg vil. Hvis jeg var deg hadde jeg forsøkt å ta opp problemet med sjefen og hvis det ikke hjelper sykemeldt meg om presset ikke gir seg ila høsten/vinteren og deretter stilt krav når du er på vei tilbake på jobb. 

Anonymkode: 7f06f...6e9

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. De er klar over dette men det skjer ingenting.

Men hvorfor blir det ditt problem at andre ikke gjør sin jobb? 

Slutt å ta ansvar! Ingen vil takke deg den dagen du må ta sykemelding pga andre ikke gjorde jobben sin. 

Anonymkode: a9104...973

Skrevet

Sånn er A4 livet, men du velger jo det selv.

Anonymkode: e6247...6e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg hadde det sånn de første to årene jeg var i jobb etter endt utdanning. Jeg har ganske god arbeidsmoral og det jeg gjør har ofte høy kvalitet og blir levert innen fristen. Problemet er at når man er sånn har oppgavene en tendens til å hope seg opp. Jeg ble bare mer og mer sliten og mindre og mindre fornøyd med livet mitt. Det endte i en laaang sykemelding og i etterkant har jeg begynt å si nei, forhandlet meg frem til bedre lønn og har slutta å jobbe overtid. Jeg presterer bedre på jobb og har mer overskudd til å gjøre det jeg vil. Hvis jeg var deg hadde jeg forsøkt å ta opp problemet med sjefen og hvis det ikke hjelper sykemeldt meg om presset ikke gir seg ila høsten/vinteren og deretter stilt krav når du er på vei tilbake på jobb. 

Anonymkode: 7f06f...6e9

Dette, TS.

Du risikerer å bli utbrent, noe som kan ta lang tid å komme seg etter. Noen blir aldri 100% igjen heller. Er jobben verdt helsa di?

Anonymkode: cb69c...eca

Skrevet

Jeg hører dessverre ofte om nyutdannede som føler det på samme måte. Jeg har tenkt med meg selv at det kanskje kan være en stor overgang fra å være student til å faktisk måtte «yte» noe, og at de første årene krever noe ekstra i form av å bli kjent både med arbeidsplass, kolleger, egne og andres metoder, fagfeltet osv. Kanskje spesielt hos de som har vært flinke studenter og kommer ut skal være like flinke i arbeidslivet. Jeg tror man er tjent med å heller senke kravene litt, gjerne under det som forventes av noen med mer erfaring. Vi har liksom blitt så innmari flinke og opptatte av prestasjon at vi helt glemmer at det trengs litt tid og erfaring for å komme dit. 

Anonymkode: 6131b...e43

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor blir det ditt problem at andre ikke gjør sin jobb? 

Slutt å ta ansvar! Ingen vil takke deg den dagen du må ta sykemelding pga andre ikke gjorde jobben sin. 

Anonymkode: a9104...973

Fordi jeg blir tildelt oppgavene? Jeg TAR ikke ansvar, men vi får viderefordelt oppgavene fordi de MÅ gjøres. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...