AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Jeg sliter med at jeg er så ufattelig sliten etter jobb. Har det slik hver dag. Det er hjem, lage mat og deretter plante meg selv så langt ned i sofaen som mulig. Jeg har 0 energi til noe som helst daglig. I helgene er jeg helt annerledes. Da kan jeg trene, handle, rydde og vaske leiligheten, holde på med hobbyer, treffe venner osv. Og så er det over til det samme igjen hver mandag; en uendelig tretthet og slitenhet. Er det vanlig å ha så lite energi etter en arbeidsdag? Jeg sover minst 7 timer hver ukedag, og mer i helgene, så jeg tror ikke det er søvnen det står på. Jeg har derimot en veldig stressende arbeidshverdag, med alt for mye å gjøre - så det blir ofte overtid i tillegg. Arbeidsmiljøet er generelt bra, selv om det er noen som skaper litt dårligere stemning enn andre. Det som plager meg mest, er den enorme arbeidsmengden og generelt mye stress. Er relativt nyutdannet, og har ikke vært i arbeid så lenge. Har en kontorjobb. Det var en periode hvor jeg trodde jeg skulle bli utbrent og sykemeldt. Var kvalm, slet med å sove, var helt fjern og hadde vondt i kroppen. Dette pågikk over noen måneder, men gikk over da vinter ble til vår. Livredd for å havne der igjen. Anonymkode: bac43...747 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 Feel you.. har det akkurat på samme måte. Anonymkode: 2f392...019 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 Ja men nå er jeg gravid med termin om 6 uker da 😅 De siste månedene har jeg kun sett de andre barna mine i helgene, fordi jeg går å legger meg etter jobb, og drar på jobb rett før de står opp. Utslitt kan ikke beskrive det! Anonymkode: a3ba7...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Feel you.. har det akkurat på samme måte. Anonymkode: 2f392...019 Uff.. det har blitt slik at de som faktisk gidder å jobbe er de som blir belønnet med mer arbeid… Anonymkode: bac43...747 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 Hvis det gikk over sist med at våren og sola kom, så kan det være en ide og ha fokus på d vitamin. Man kan bli svært utmattet hvis nivåene er for lave. Anonymkode: 8b17a...68f 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 For meg hjalp det enormt med hjemmekontor. De dagene jeg er på kontoret så har jeg ikke ork til noe når jeg kommer hjem. De dagene jeg jobber hjemmefra så har jeg energi hele dagen. Anonymkode: 241eb...a56 2 1
Hill83 Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 Hvordan er kvaliteten på søvnen din ? jeg var over 100 kg før og snorket mye. Derav dårlig kvalitet på søvn. gikk ned 15 kg og sover bedre/ kvitt søvn apne. Har sluttet å sove middag nå 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis det gikk over sist med at våren og sola kom, så kan det være en ide og ha fokus på d vitamin. Man kan bli svært utmattet hvis nivåene er for lave. Anonymkode: 8b17a...68f Ja - det er sant. Men jeg ble sliten med én gang jeg var tilbake på kontoret etter sommerferien.. Anonymkode: bac43...747 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 Hill83 skrev (Akkurat nå): Hvordan er kvaliteten på søvnen din ? jeg var over 100 kg før og snorket mye. Derav dårlig kvalitet på søvn. gikk ned 15 kg og sover bedre/ kvitt søvn apne. Har sluttet å sove middag nå Jeg tror den skal være god. Jeg er lett overvektig, men snorker ikke og har ikke søvnapné. Jeg kan godt gå ned noen kilo, men jeg tror ikke det er hovedårsaken. Jeg tror hovedårsaken er at jeg er overarbeidet og får alt for mange oppgaver enn hva jeg har kapasitet til. Anonymkode: bac43...747 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #10 Skrevet 20. august 2023 Jeg kjenner ingen som ikke har det sånn😅 Jeg sovner umiddelbart etter jeg kommer hjem fra jobb. Har ikke sjans å holde øynene åpen. Legger meg igjen for natten kl 21. Søndag er den eneste dagen jeg er ordentlig uthvilt. Da gjør jeg husarbeid og trener. Anonymkode: 9e43f...1bf 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #11 Skrevet 20. august 2023 Høres ut som fatigue spør du meg. Anonymkode: a22cb...f0c
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #12 Skrevet 20. august 2023 Slik har jeg det også, bare at ofte går en av dagene i helgen med på å hente meg inn/ hvile, og en dag til å være sosial. Jeg har merket at at det har lite å si om jeg jobber 08- 15.30, 08- 18 eller 08- 21. jeg er uansett sliten etter jobb, det blir sofa, så seng og jeg orker minimalt. Anonymkode: 25908...1b0 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #13 Skrevet 20. august 2023 Det er mange som har det sånn. Jeg er pedagogisk leder for en barnegruppe på 24 barn. Av disse, er 14 nye nå i august og flere av dem har behov som jeg nå har jobben med å kartlegge og dra gjennom mølla for å få ekstra ressurser personalmessig slik at de kan få det de har krav på. Dette er en stor jobb og tar tid. I mellomtiden er vi 4 ansatte på denne gjengen. Er fullstendig ødelagt etter en dag på jobb. Og da må jeg i tillegg bruke kveldene mine på papirarbeid. Har stått i denne jobben i over 20 år, men arbeidspresset blir bare større og større. Vet ikke hvor lenge jeg holder.. Helgene brukes stort sett krøllet opp i fosterstilling på sofaen og til å få unna ting som jeg ikke har sjans til i uka i forhold til jobb. Heldigvis er mine egne barn blitt store. Anonymkode: 08f1d...f76 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Skrevet 20. august 2023 Kan uføretrygd være noe her? Anonymkode: dae08...bbf
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #15 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja - det er sant. Men jeg ble sliten med én gang jeg var tilbake på kontoret etter sommerferien.. Anonymkode: bac43...747 Skjønner. Men terskelen for utmattelse vil være svært liten hvis nivåene er lave, så jeg ville sjekket det. Hvis alt er ok, dvs du ligger over 75 nmol, og du kun er utmattet i jobbsammenheng, så må du se på hvordan du kan håndtere det som stresser deg. Arbeidsmengde, miljø, sanseinntrykk på jobb, forventningspress til deg selv, etc. Anonymkode: 8b17a...68f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #16 Skrevet 20. august 2023 Ut og gå en tur i stedet for å slenge deg på sofaen. Om du trener, så ta en treningsøkt hver dag. Anonymkode: e2110...e72 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #17 Skrevet 20. august 2023 Jeg var slik før. Men dette er veldig lett å fikse. Regel nr en er å ha fast døgnrytme. Selv hvor tåpelig dette høres ut er det helt alfa omega. Legg deg samme tid i helgene som du gjør på hverdager og stå opp samme tid. Slutt med koffein minst 8timer før leggetid, dette gjelder også pmax. Jeg jobber 3,2,2 turnus og dette funker helt supert for meg. Jeg var mye trøtt før men nå er jeg nesten alltid utvilt Anonymkode: b465c...2f8 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #18 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan uføretrygd være noe her? Anonymkode: dae08...bbf Nei. Jeg er 100% yrkesaktiv og har ingen planer om å slutte med det. Hovedproblemet er at vi har noen ansatte som er på jobb, men jobber ikke - og da blir det oppgaver for oss andre som sliter oss ut. Vi er for få folk på alt for mye å gjøre. Effektiviteten og pengesparing lenge leve! Anonymkode: bac43...747 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #19 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Jeg er 100% yrkesaktiv og har ingen planer om å slutte med det. Hovedproblemet er at vi har noen ansatte som er på jobb, men jobber ikke - og da blir det oppgaver for oss andre som sliter oss ut. Vi er for få folk på alt for mye å gjøre. Effektiviteten og pengesparing lenge leve! Anonymkode: bac43...747 Da må du ta det med ledelsen. Så må du bestemme deg for at du får kun gjort det du får gjort, og fokusere kun på det, og ikke alt som ikke blir gjort. Det er bedriften sitt ansvar at de ansatte gjør jobben sin, og at det er nok ansatte. Anonymkode: 8b17a...68f 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #20 Skrevet 20. august 2023 Gå en tur på ettermiddagen. Ikke sett deg foran tv. Gjør oppgaver som kan gjøres som avslapping. Jeg koser meg med oppvask og skjortestryking Det gir meg mulighet til å tømme hodet. Trening rett etter jobb, ha treningstøy klart så terskelen er lav. Møt venner. Anonymkode: 30152...533
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå