Gå til innhold

Hvorfor så mye mobbing på Kvinneguiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så jeg har hengt mye på Amerikanske sosiale medier som Youtube, Reddit, Twitter og diskutert mye forskjellig der. Hadde fått nok av alle de sprø uttalelsene og tenkte at det er på tide å gå til en mer moden og fornuftig plass, en Norsk plass for å gjenvinne litt tillit til folk og tingenes tilstand.

Kvinneguiden er ofte det første søkeresultatet man får når man googler et eller annet på Norsk og er et av landets største nettforum. Ser for meg at de fleste brukerne et godt voksne kvinner i 40-50 årsalderen med livet i orden. Her er det god oppførsel, god innsikt og gode råd å få tenkte jeg. Det er jo tross alt Norge vi snakker om her, ikke det ville vesten jeg har vært borti. 

Vel... Det jeg i stedet ser er folk som hele tiden prøver å trekke hverandre ned, som er svært forutinntatte, dømmende og rett og slett frekke. Jeg ser en trådstarter som sliter med et eller annet problem og kommentarerene hoppe på henne/han som ulver. Som en gjeng bøller på skolegården. Det er ofte de mest nedlatende kommentare som får mest tommler opp, kommentarer som hadde blitt fjernet på Reddit og stemt nord og ned blir belønnet her.

Hva slags folk er dette? Er det dette som er de siviliserte menneskene her i landet? Er det dette som er Norge under den høflige overflaten? Kanskje det kan forklare litt av årsaken til den mentale folkehelsen til tross for materiell velstand.

Anonymkode: 3f1ef...167

Fordi det er anonym knapp her. Uten den hadde ikke folk turt å holde på sånn. Bare noen få individer.  Nå har jeg fått så mye hets og negativitet etter alle årene jeg har vært her så har blitt immun føler jeg. Tar ikke en dritt personlig og konsentrerer meg om de som svarer sakelig og greit. Hvis jeg starter en tråd. Men ellers er jeg enig. Uansett hva du starter så får du bitche svar tilbake..garantert.  

For håpentlig er det flere normale enn disse bitchene da. Sier jo egentlig mer om dem enn TS. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I starten føler jeg at jeg var hyggeligere her inne, men med tiden har jeg blitt mer og mer lei, frekk og nedlatende. Vil logge ut, men har ikke så stort nettverk for sosialisering for øyeblikket å dette er lett tilgjengelig.

Vondt å tenke på at noen av dere føler dere mobbet av meg og generelt, skal prøve å bli snillere igjen. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Kvinneguiden er en møkkaplass, en kan ikke forvente så mye seriøst. Det virker som det er mest sexfrustrerte griser og troll kjerringer her inne! 🤣🤣🤣

Nei, denne møkka-guiden har jeg fått nok av.  Auf Wiedersehen alle troll! :vinke:

Anonymkode: e8642...51b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hvorfor er du her da om det er så fælt? Hmm? Brukere er ikke her for å tjene dine behov for en feelgood opplevelse.

Anonymkode: 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er greit, men når man spør om noe så er det unødvendig av folk å svare frekt og nedlatende. Det er så utrolig mye av det her. 

Anonymkode: 42272...383

Det er dessverre drittsekker og idioter over alt og de henger gjerne på slike steder som dette. Prøv og overse det dem skriver, de er bare ute etter bråk. Ikke mat trollet! :blunker:

Anonymkode: e8642...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så jeg har hengt mye på Amerikanske sosiale medier som Youtube, Reddit, Twitter og diskutert mye forskjellig der. Hadde fått nok av alle de sprø uttalelsene og tenkte at det er på tide å gå til en mer moden og fornuftig plass, en Norsk plass for å gjenvinne litt tillit til folk og tingenes tilstand.

Kvinneguiden er ofte det første søkeresultatet man får når man googler et eller annet på Norsk og er et av landets største nettforum. Ser for meg at de fleste brukerne et godt voksne kvinner i 40-50 årsalderen med livet i orden. Her er det god oppførsel, god innsikt og gode råd å få tenkte jeg. Det er jo tross alt Norge vi snakker om her, ikke det ville vesten jeg har vært borti. 

Vel... Det jeg i stedet ser er folk som hele tiden prøver å trekke hverandre ned, som er svært forutinntatte, dømmende og rett og slett frekke. Jeg ser en trådstarter som sliter med et eller annet problem og kommentarerene hoppe på henne/han som ulver. Som en gjeng bøller på skolegården. Det er ofte de mest nedlatende kommentare som får mest tommler opp, kommentarer som hadde blitt fjernet på Reddit og stemt nord og ned blir belønnet her.

Hva slags folk er dette? Er det dette som er de siviliserte menneskene her i landet? Er det dette som er Norge under den høflige overflaten? Kanskje det kan forklare litt av årsaken til den mentale folkehelsen til tross for materiell velstand.

Kunne ikke sagt det bedre selv. 

Anonymkode: 0666e...dc6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt enig med deg. Alltid en eller annen som må lire av seg noe dritt, men på den andre siden er det mye fine folk her også. Men ja, dette er ikke stedet hvor sarte sjeler bør spørre om råd😄

Anonymkode: 2cda3...21f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skreiv et innlegg her tidligere i dag. Hadde dessverre en skrive feil, noe jeg fikk en drøyss med tilbake meldinger på. Tydelig vis noen som har lite å gjøre på...

Anonymkode: 8c828...045

Klassisk hersketeknikk, man kan ikke redigere kommentarer når man skriver som anonym og det vet de utmerket godt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten sluttet å spørre om råd her, eller svare i tråder. Liker egentlig å være på forum da jeg ikke har helse til å være så mye sosial ansikt til ansikt, men ender dessverre ofte opp med å føle meg verre når jeg leser eller poster på KG. 

Synes faktisk at det virker til å være mulig å skrive en tråd og bli mindre hakket på andre steder, som reddit eller freakforum.

Anonymkode: 3b00e...5e4

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo på et diskusjonsforum og da vil det komme kommentarer man ikke liker eller kanskje forventer. Det har jeg selv fått, men det aller meste preller av på meg.... Skal veldig mye til før jeg blir fornærmet 😊

Men hvis man ikke liker diskusjonene her inne eller tonen for den saks skyld, så får man melde seg ut og ikke være her inne. 

Selv liker jeg meg godt her inne og skriver alltid under brukernavn 😊 Jeg står for det jeg skriver og utleverer ikke meg selv. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (2 timer siden):

Enig. Det hadde vært så gøy å få tatt trollene med buksene nede. Vært flue på veggen og sett disse menneskene i det virkelige liv. Da ville vi nok sett hvor ynkelige de er.

Ja ,egentlig. Men noen ganger poster jeg her bare for å få bekreftet hva slags taper jeg er. Kun for å få det bekreftet,og det får jeg bekreftet gang på gang. Jeg er kvinne, så synes det samtidig er ironisk når menn i samme situasjon som meg gjør akkurat det samme, men samtidig mener at jeg har det enklere enn dem kun pga. kjønnet mitt. Det gir også en bekreftelse på det jeg skriver om når jeg poster.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt enig. Møkkaplass. Stort sett sure gubber og kjerringer her inne.

Er du en av dem?

Anonymkode: d0f69...a47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er blide og fine ute, men så kommer det ut når de er hjemme. Problemer som de har selv, har kanskje endel andre og, da blir det "morro" å ta andre for de samme problemene. 😞 de føler at de "hevder seg".

Anonymkode: 0666e...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Det mest skremmende er at noen av disse folkene.......er foreldre

Skulle nesten sendt familien screenshots av oppførselen deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det kommer flest sånne kommentarer når ts "oppriktig lurer på" hvorfor en eller annen stigmatisert gruppe gjør et eller annet som ts mener alle i denne gruppen gjør (og gjerne som ts "genuint er nysgjerrig på" om egentlig er så lurt). Syns det er fortjent i de tilfellene, det er en slags trolling selv om kanskje ikke alle ts'ene det gjelder er helt bevisst sine egne onde hensikter. 

Anonymkode: c5eac...e6f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger mer selvinnsikt.

Men du rakker jo selv ned på folk, helt ukritisk. Du passer inn her da. 

Anonymkode: cc07e...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

TS "tråkker" ikke på noen og er heller ikke nedlatende.
De forteller dere en ukomfortabel sannhet om dette forumet.
En sannhet som dere er for svak til å akseptere. Dere er svake

Om hovedinnleggets beskrivelse ikke matcher din oppførsel her.....så bra for deg!
Da er det heller ingen grunn til å plages over det. Jolly good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mest sannsynlig fordi det sitter alt for mange sure gamle kvinnfolk her inne. 

Hos for eksempel Diskusjon.no har man i alle fall ikke dette problemet særlig ofte.  

Anonymkode: e8756...f01

«Gamle» får skylden..🙄 Det florerer av Incels og nybakte mødre her.

Anonymkode: f3ac6...9e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss ta noen eksempler:

Folk som hetser  andre foreldre for å sette navn som ikke er vanlige navn, såkalt mobbeoffer-navn ifølge dem. 

Mødre som ammer barnet sitt etter 1 år

Foreldre med/uten persillebarn

Foreldre/besteforeldre som gir feil kosthold eller blir hetset for å gi barnet sitt juice istedenfor vann

Foreldre som ikke behandler sine barn som på 80-90 tallet 

Foreldre som sier; når jeg vokste opp så fikk vi det og det eller gjorde det og det 

Besteforeldre som ser ned på dagens foreldre pga oppdragelsen dem får.

Dette er bare noen få eksempler av ørten andre eksempler. 

Så ka, det foregår mye mobbing.

Beste er: er ikke mobbing/hets, er konstruktivt kritikk.

Anonymkode: 20b1b...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

La oss ta noen eksempler:

Folk som hetser  andre foreldre for å sette navn som ikke er vanlige navn, såkalt mobbeoffer-navn ifølge dem. 

Mødre som ammer barnet sitt etter 1 år

Foreldre med/uten persillebarn

Foreldre/besteforeldre som gir feil kosthold eller blir hetset for å gi barnet sitt juice istedenfor vann

Foreldre som ikke behandler sine barn som på 80-90 tallet 

Foreldre som sier; når jeg vokste opp så fikk vi det og det eller gjorde det og det 

Besteforeldre som ser ned på dagens foreldre pga oppdragelsen dem får.

Dette er bare noen få eksempler av ørten andre eksempler. 

Så ka, det foregår mye mobbing.

Beste er: er ikke mobbing/hets, er konstruktivt kritikk.

Anonymkode: 20b1b...f79

Er dette nødvendigvis mobbing da. På et diskusjonsforum skal det være mulig å være uenig uten at det skal skrikes opp om krenkelser og mobbing til alle som er uenige med deg. 

Anonymkode: cc07e...ca3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Rosakatt said:

I starten føler jeg at jeg var hyggeligere her inne, men med tiden har jeg blitt mer og mer lei, frekk og nedlatende. 

Er det noe spesiell grunn til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...