AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Del Skrevet 20. august 2023 Så jeg har hengt mye på Amerikanske sosiale medier som Youtube, Reddit, Twitter og diskutert mye forskjellig der. Hadde fått nok av alle de sprø uttalelsene og tenkte at det er på tide å gå til en mer moden og fornuftig plass, en Norsk plass for å gjenvinne litt tillit til folk og tingenes tilstand. Kvinneguiden er ofte det første søkeresultatet man får når man googler et eller annet på Norsk og er et av landets største nettforum. Ser for meg at de fleste brukerne et godt voksne kvinner i 40-50 årsalderen med livet i orden. Her er det god oppførsel, god innsikt og gode råd å få tenkte jeg. Det er jo tross alt Norge vi snakker om her, ikke det ville vesten jeg har vært borti. Vel... Det jeg i stedet ser er folk som hele tiden prøver å trekke hverandre ned, som er svært forutinntatte, dømmende og rett og slett frekke. Jeg ser en trådstarter som sliter med et eller annet problem og kommentarerene hoppe på henne/han som ulver. Som en gjeng bøller på skolegården. Det er ofte de mest nedlatende kommentare som får mest tommler opp, kommentarer som hadde blitt fjernet på Reddit og stemt nord og ned blir belønnet her. Hva slags folk er dette? Er det dette som er de siviliserte menneskene her i landet? Er det dette som er Norge under den høflige overflaten? Kanskje det kan forklare litt av årsaken til den mentale folkehelsen til tross for materiell velstand. Anonymkode: 3f1ef...167 4 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Del Skrevet 20. august 2023 Helt enig. Møkkaplass. Stort sett sure gubber og kjerringer her inne. Anonymkode: 42272...383 2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Del Skrevet 20. august 2023 52 minutter siden, AnonymBruker said: Helt enig. Møkkaplass. Stort sett sure gubber og kjerringer her inne. Anonymkode: 42272...383 De trenger mer selvinnsikt. Anonymkode: 3f1ef...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Del Skrevet 20. august 2023 58 minutter siden, AnonymBruker said: Så jeg har hengt mye på Amerikanske sosiale medier som Youtube, Reddit, Twitter og diskutert mye forskjellig der. Hadde fått nok av alle de sprø uttalelsene og tenkte at det er på tide å gå til en mer moden og fornuftig plass, en Norsk plass for å gjenvinne litt tillit til folk og tingenes tilstand. Kvinneguiden er ofte det første søkeresultatet man får når man googler et eller annet på Norsk og er et av landets største nettforum. Ser for meg at de fleste brukerne et godt voksne kvinner i 40-50 årsalderen med livet i orden. Her er det god oppførsel, god innsikt og gode råd å få tenkte jeg. Det er jo tross alt Norge vi snakker om her, ikke det ville vesten jeg har vært borti. Vel... Det jeg i stedet ser er folk som hele tiden prøver å trekke hverandre ned, som er svært forutinntatte, dømmende og rett og slett frekke. Jeg ser en trådstarter som sliter med et eller annet problem og kommentarerene hoppe på henne/han som ulver. Som en gjeng bøller på skolegården. Det er ofte de mest nedlatende kommentare som får mest tommler opp, kommentarer som hadde blitt fjernet på Reddit og stemt nord og ned blir belønnet her. Hva slags folk er dette? Er det dette som er de siviliserte menneskene her i landet? Er det dette som er Norge under den høflige overflaten? Kanskje det kan forklare litt av årsaken til den mentale folkehelsen til tross for materiell velstand. Anonymkode: 3f1ef...167 Og allikevel er du her. Anonymkode: ff130...5f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og allikevel er du her. Anonymkode: ff130...5f7 Følte du deg litt truffet? Anonymkode: 001e2...119 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Del Skrevet 20. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og allikevel er du her. Anonymkode: ff130...5f7 Der har vi mer av den nedlatenheten jeg snakker om. Anonymkode: 3f1ef...167 7 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Del Skrevet 20. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Der har vi mer av den nedlatenheten jeg snakker om. Anonymkode: 3f1ef...167 Quote Vel... Det jeg i stedet ser er folk som hele tiden prøver å trekke hverandre ned, som er svært forutinntatte, dømmende og rett og slett frekke Dette er din oppfatning av virkeligheten. For alt vi vet, er du en person som tror på spåkoner og blir sur når noen påpeker idiotiet ved overbevisningene dine. Så lenge du ikke kommer med eksempler så vi selv kan bedømme, er du bare moralist. Anonymkode: ff130...5f7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Del Skrevet 20. august 2023 Det er mange som føler seg litt større og bedre av å tråkke på andre. Anonymkode: bc1d3...c95 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Del Skrevet 20. august 2023 59 minutter siden, AnonymBruker said: Helt enig. Møkkaplass. Stort sett sure gubber og kjerringer her inne. Anonymkode: 42272...383 Men hvorfor er du her da om det er så fælt? Hmm? Brukere er ikke her for å tjene dine behov for en feelgood opplevelse. Anonymkode: 497c7...c42 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #10 Del Skrevet 20. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Dette er din oppfatning av virkeligheten. For alt vi vet, er du en person som tror på spåkoner og blir sur når noen påpeker idiotiet ved overbevisningene dine. Så lenge du ikke kommer med eksempler så vi selv kan bedømme, er du bare moralist. Anonymkode: ff130...5f7 Jeg tenker at å si "gå og heng deg" er en frekk kommentar. Anonymkode: 3f1ef...167 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #11 Del Skrevet 20. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Men hvorfor er du her da om det er så fælt? Hmm? Brukere er ikke her for å tjene dine behov for en feelgood opplevelse. Anonymkode: 497c7...c42 Hvor gammel er du? Hvilket kjønn? Nå ble jeg nysgjerrig. Anonymkode: 3f1ef...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #12 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig. Møkkaplass. Stort sett sure gubber og kjerringer her inne. Anonymkode: 42272...383 Hvorfor er du fremdeles medlem da? Anonymkode: 00409...c2f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #13 Del Skrevet 20. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor er du fremdeles medlem da? Anonymkode: 00409...c2f Kanskje fordi han ikke vil gjemme seg bort fra virkeligheten. Kanskje han har lyst til å bli sterkere. Dårlige mennesker finner man jo overalt. Anonymkode: 3f1ef...167 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig. Møkkaplass. Stort sett sure gubber og kjerringer her inne. Anonymkode: 42272...383 Ha ha, typisk eksempel på første kommentar i nesten alle tråder Anonymkode: 838af...9a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #15 Del Skrevet 20. august 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at å si "gå og heng deg" er en frekk kommentar. Anonymkode: 3f1ef...167 Trolig regelbrudd også. Men kan du ikke lenke til all denne elendigheten du ser, eller er du bare her får å vise hvor moralsk overlegen du er? Anonymkode: ff130...5f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #16 Del Skrevet 20. august 2023 Der noen ser mobbing ser andre nærtagenhet… Anonymkode: d672d...b46 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #17 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men hvorfor er du her da om det er så fælt? Hmm? Brukere er ikke her for å tjene dine behov for en feelgood opplevelse. Anonymkode: 497c7...c42 Det er greit, men når man spør om noe så er det unødvendig av folk å svare frekt og nedlatende. Det er så utrolig mye av det her. Anonymkode: 42272...383 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #18 Del Skrevet 20. august 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Trolig regelbrudd også. Men kan du ikke lenke til all denne elendigheten du ser, eller er du bare her får å vise hvor moralsk overlegen du er? Anonymkode: ff130...5f7 Moralsk overlegen ved å ikke være en fullstendig drittsekk? Hvis standarden din er så lav, så deg om det Anonymkode: 3f1ef...167 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #19 Del Skrevet 20. august 2023 Hva er demografien på folk som henger her? Ser ikke for meg at modne kvinner oppfører seg slik, så her må det verre tenåringer og mye annet rart også. Anonymkode: 3f1ef...167 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #20 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er demografien på folk som henger her? Ser ikke for meg at modne kvinner oppfører seg slik, så her må det verre tenåringer og mye annet rart også. Anonymkode: 3f1ef...167 Du får starte en egen tråd og undersøke. Aldersspennet er nok stort. Anonymkode: 1c113...333 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå