Gå til innhold

Er profilbilder med dyr/fisk turnoff?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke dy meg her. Er dette jaktofferet? :P

Birthmark.jpeg

Anonymkode: 633d0...c45

😂😂

Anonymkode: 327ce...e0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 21.8.2023 den 17.17):

Ts her, masse gøye svar 😀 Jeg er også jente altså, og har ikke jaktbilder på min profil. Grunnen til at denne diskusjonen kom opp, er at jeg er fra landlige strøk - og nesten «alle» menn derfra  går litt på jakt ( eller har hverfall jaktprøven, er med på jaktturer etc for det sosiale ). Dette gjelder uavhengig av mange andre egenskaper som feks utdannelse, politisk tilknytning, bosted nå etc . Flere av venninnene jeg diskuterte med hadde diverse  «fordommer» de tilla disse med slike bilder, som jeg ikke var klar over - og som jeg da mener ikke stemmer på flertallet. Så ville bare høre litt om dette var noe mange tenkte 😊 Jeg tenker også at selv om noen liker å gå p jakt betyr ikke det at en kjærest er nødt til å være med på det. Jeg skjønner også at det er anderledes dersom man er vegetarianer, men det er ingen av de jeg diskuterte med - og de spiste godt av gryteretten med elgekjøtt som jeg serverte takket være min bror 😅 

Så broren din får være ifre fra venninnene dine? 😅 

Bor også på et sånnt sted, haugevis med jegere og fiskere. Det vil bli vanskelig å finne noen som ikke er det

Endret av Rosakatt
Skrevet
Rosakatt skrev (12 timer siden):

Så broren din får være ifre fra venninnene dine? 😅 

Bor også på et sånnt sted, haugevis med jegere og fiskere. Det vil bli vanskelig å finne noen som ikke er det

Ja, han gjør nok det, men han er populær hjemme 😂 Av akkuratt disse venninnene som denne diskusjonen gikk med, så er det kun jeg som er fra bygda - de er fra større byer - så jeg mente de var tålig fordomsfulle 😂😂 Selvfølgelig må jo alle sveipe på de de tror de liker, jeg mente jo ikke noe annet. Det var bare litt uventet for meg at dette var en sak i det hele tatt. Og jeg føler ikke det er obligatorisk for en kjærest å være med på jakt, kanskje snarere tvert om 🙈 Men synes svarene her balanserte mer som jeg ville trodd, noen liker det - noen liker de ikke - helt nøytralt for andre. 

Skrevet

JA

Nei til alle med bilde av laksen

Anonymkode: b887b...ff8

Skrevet

Jeg kan forstå at bildet av fyrens hobby oppleves som irrelevant. Men blir fyren uaktuell _av_ at han jakter eller fisker??

Anonymkode: c2dcb...1bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan forstå at bildet av fyrens hobby oppleves som irrelevant. Men blir fyren uaktuell _av_ at han jakter eller fisker??

Ikke for meg. Jeg synes det er attraktivt. 

Anonymkode: b887b...ff8

Skrevet

Om du poserer med døde dyr er det kanskje ikke det mest appellerende i den moderne verden, nei. Det blir litt samme vibber som om du skulle posert ved siden av et overkjørt ekorn. Det er liksom ikke noe tiltrekkende ved det, det er bare grotesk

Anonymkode: 03cbf...9b0

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er turn-off.

Anonymkode: c122f...1c8

Skrevet

Det ser jeg ikke som noe problem 

Anonymkode: 3c291...b28

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om du poserer med døde dyr er det kanskje ikke det mest appellerende i den moderne verden, nei. Det blir litt samme vibber som om du skulle posert ved siden av et overkjørt ekorn. Det er liksom ikke noe tiltrekkende ved det, det er bare grotesk

Men dette stemmer jo ikke, hvorfor skulle noen posere med et overkjørt ekorn? Jakt er jo matnyttig. Og spesielt i disse dager med mye fokus på faren ved ultraprossesert mat og klimaendringer - så burde jo en jeger være veldig ettertraktet? Hen skaffer ren mat, fra dyr i nærmiljøet - som har levd ute i frihet fram til slutten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men dette stemmer jo ikke, hvorfor skulle noen posere med et overkjørt ekorn? Jakt er jo matnyttig. Og spesielt i disse dager med mye fokus på faren ved ultraprossesert mat og klimaendringer - så burde jo en jeger være veldig ettertraktet? Hen skaffer ren mat, fra dyr i nærmiljøet - som har levd ute i frihet fram til slutten. 

Kan dette være et by/bygd skille? Blant mine venninner i byen hadde nok slike bilder og interesser vært turn-off og vitnet om lav kulturell kapital. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du forstår ikke poenget. Poenget er at det bare ser grotesk ut. Jakt er fortsatt dreping av noen uskyldige dyr, det er ikke noe som er pent å se på. Det er ikke tiltrekkende med mennesker som liker å plaffe ned dyr. Spesielt ikke når de liker å posere sammen med det døde dyret som ikke har gjort dem noe. Hva er så bra og flott med å klare skyte en forsvarsløs hjort som aldri hadde klart å slåss tilbake mot skytevåpen? Det eneste man skryter av, er at man har klart å drepe et dyr. Og det er ikke tiltrekkende at folk skryter av det. For det er verken vanskelig å gjøre i den moderne verden med skytevpåen, ei eller er det fint å se på

• Nyttig 1
Skrevet

Jakt/fiske som profilbilde er veldig gubbete. 

Men dyr i profilbildet som en liten pusekatt hadde smeltet meg.

Anonymkode: 99578...e76

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 13.14):

Har en liten diskusjon med venninner der jeg taper stort! Jeg har aldri tenkt at det er noe problem at folk har bilder fra jakt / fisketurer, tenker tvert i mot det er ganske normalt for folk som er friluftsmennesker? Men dette er det visstnok stor enighet om at er turnoff… Mener folk flest det? Hvorfor det i så fall? 

Profilbilde med hund er turnoff hvis man er allergisk mot hunder, og det motsatte dersom man ønsker seg hund. Det er lurt å ha bilder som forteller om hva man er interessert i. Det øker sjansen for å finne partner som deler interessen, og man får samtidig filtrert  vekk noen av de som har noe imot interessene.

Endret av I Grosny
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan dette være et by/bygd skille? Blant mine venninner i byen hadde nok slike bilder og interesser vært turn-off og vitnet om lav kulturell kapital. 

Jeg bor i by og har mastergrad og er jevnlig på konserthuset.

Jeg tenker at jakt er en ærlig hobby (som jeg aldri har prøvd selv), og at et respektfullt bilde av dyret er helt innafor for å vise hvem man er og hva man driver med.

Hvis noen latte-drikkere blir støtt av det så får de bare sitte der med den høye kulturelle kapitalen sin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, det er litt sånn diskusjonen kom opp 😊 Jeg (ts) er fra bygda og diskutere dette med venninner fra byer. Det var en diskusjon med litt glimt i øyet altså, vi skjønner jo at det er mye som spiller inn. Men de hadde nettopp noen slike «fordommer» mot folk med disse bildene,  og mente de kunne tillegge dem div andre meninger. Mens jeg da kunne informere om at jeg kjenner jegere fra alle utdanningsnivå - både fagfolk og akademia - politiske retninger, homofil/heterofil, religiøs /ateist osv. Jeg mente at det eneste de har felles er at de går på jakt, man kan ikke automatisk anta så mye annet om de 😉 Alle velger selvfølgelig selv hvem de liker bildene til, for all del 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du forstår ikke poenget. Poenget er at det bare ser grotesk ut. Jakt er fortsatt dreping av noen uskyldige dyr, det er ikke noe som er pent å se på. Det er ikke tiltrekkende med mennesker som liker å plaffe ned dyr. Spesielt ikke når de liker å posere sammen med det døde dyret som ikke har gjort dem noe. Hva er så bra og flott med å klare skyte en forsvarsløs hjort som aldri hadde klart å slåss tilbake mot skytevåpen? Det eneste man skryter av, er at man har klart å drepe et dyr. Og det er ikke tiltrekkende at folk skryter av det. For det er verken vanskelig å gjøre i den moderne verden med skytevpåen, ei eller er det fint å se på

Jeg ser dette poenger dersom man er veganer feks. Ingen av de jeg diskuterte dette med var det. Dersom man spiser kjøtt må man tåle virkeligheten ang hvor det kommer fra. At du ikke tror jakt er vanskelig, det stemmer ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...