AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Del Skrevet 19. august 2023 Dere norske damer som føder flere gutter enn jenter på landsbasis: hva spiser dere egentlig? Spar meg for :" kosthold har ikke noe å si".. jeg er nysgjerrig. Tenker på kosthold pga.ph verdien i underlivet blant annet... Har 2 piker som UTEN TVIL er uerstattelige for meg men, savnet etter en sønn vokser for hver dag 💙 Anonymkode: 0d59b...9cd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #2 Del Skrevet 19. august 2023 Er jo sædcellen som avgjør. Anonymkode: fa928...243 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 19. august 2023 #3 Del Skrevet 19. august 2023 Kosthold har faktisk ikke noe å si.. sædcellene til mannen er det som avgjør kjønnet. Dine eggceller er alltid X kromosom 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 19. august 2023 #4 Del Skrevet 19. august 2023 Eneste som man antar kam ha noe å si, pg da snakker vi om en svært liten prosent, er at å ha sex før eggløsning gir litt større sjanse for jente da jentesædceller svømmer treigere men "lever" lengre enn guttesædceller, mens sistnevnte er raskere. Har jeg hørt. Ikke ta det som noe fasit på noe som helst 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Del Skrevet 20. august 2023 Spiller ingen rolle hva damene spiser da kjønnet bestemmes i sædcellen, det er den som avgjør kjønn på barnet. Statistisk sett fødes det uansett flest gutter i verden, er noe naturen selv ordner mtp krig etc. Vær glad for de barna du får, uavhengig av kjønn. Anonymkode: 5b2ec...738 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er jo sædcellen som avgjør. Anonymkode: fa928...243 Jeg stusser hver gang jeg leser dette. Ja, sædcellen avgjør, men hva avgjør hvilken sædcelle som vinner? Anonymkode: 7002b...a4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 20. august 2023 #7 Del Skrevet 20. august 2023 Det er jo teorier som sier ar surhetsgraden i skjeden påvirker hvilken sædcelle som klarer seg best. Så det er ikke dumt spurt av TS. »Kosthold som gjør miljøet i skjeden mindre surt øker sjansen for Y-sædcellene som tåler sur pH dårligere.» https://www.babyverden.no/prover/forberedelser/kan-man-pavirke-barnets-kjonn/ 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 20. august 2023 #8 Del Skrevet 20. august 2023 Hulderen skrev (12 minutter siden): Det er jo teorier som sier ar surhetsgraden i skjeden påvirker hvilken sædcelle som klarer seg best. Så det er ikke dumt spurt av TS. »Kosthold som gjør miljøet i skjeden mindre surt øker sjansen for Y-sædcellene som tåler sur pH dårligere.» https://www.babyverden.no/prover/forberedelser/kan-man-pavirke-barnets-kjonn/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg stusser hver gang jeg leser dette. Ja, sædcellen avgjør, men hva avgjør hvilken sædcelle som vinner? Anonymkode: 7002b...a4f Til syvende og sist er det egget som velger sædcelle. Det er ikke raskeste svømmer som vinner. Jeg tror ikke det er så mye man kan gjøre. Noen får en hel skokk med bare gutter, og andre får med bare jenter. Mens andre får en jevn blanding. Anonymkode: 40488...3d5 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #10 Del Skrevet 20. august 2023 Hulderen skrev (37 minutter siden): Det er jo teorier som sier ar surhetsgraden i skjeden påvirker hvilken sædcelle som klarer seg best. Så det er ikke dumt spurt av TS. »Kosthold som gjør miljøet i skjeden mindre surt øker sjansen for Y-sædcellene som tåler sur pH dårligere.» https://www.babyverden.no/prover/forberedelser/kan-man-pavirke-barnets-kjonn/ TAKK! Og det er det denne tråden handler om...ik at noen skal be meg være takknemlig, for der ER jeg! Anonymkode: 0d59b...9cd 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #11 Del Skrevet 20. august 2023 Litt deilig til en forandring å se at noen ønsker seg gutt på kvinneguiden 🩵🤩👍 Anonymkode: 9adee...278 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #12 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TAKK! Og det er det denne tråden handler om...ik at noen skal be meg være takknemlig, for der ER jeg! Anonymkode: 0d59b...9cd Det er teorier om det, som er bevist at ikke stemmer Anonymkode: 75cf5...df2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #13 Del Skrevet 20. august 2023 Det er forskjell på teorier og forskning. Forskning sier at stilling, kosthold eller andre ting ikke påvirker kjønn men at det er spermcellen som avgjør kjønn. Ganske enkelt for de fleste å forstå. Skal man leve etter samtidige teorier her i verden så kan man finne en teori som støtter absolutt alt man vil her i verden. Teori og praksis er ikke det samme på noe nivå. Man lærer allerede i grunnskolen at det er spermcellen som avgjør aka det er en eksakt vitenskap og forskning bak. Alle som kan skrive/ ytre en tanke kan fremsette en teori... Betyr ikke at det er hold i det.. Jeg har begge kjønn, levd helt likt før og under alle svangerskap. Anonymkode: 93688...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er forskjell på teorier og forskning. Forskning sier at stilling, kosthold eller andre ting ikke påvirker kjønn men at det er spermcellen som avgjør kjønn. Ganske enkelt for de fleste å forstå. Skal man leve etter samtidige teorier her i verden så kan man finne en teori som støtter absolutt alt man vil her i verden. Teori og praksis er ikke det samme på noe nivå. Man lærer allerede i grunnskolen at det er spermcellen som avgjør aka det er en eksakt vitenskap og forskning bak. Alle som kan skrive/ ytre en tanke kan fremsette en teori... Betyr ikke at det er hold i det.. Jeg har begge kjønn, levd helt likt før og under alle svangerskap. Anonymkode: 93688...017 Selvfølgelig enkelt å forstå at stilling ikke har nor å si, men ved f.eks. ICSI så velger man sperm ut ifra noen kriterier. Kanskje de kriteriene gjør at man oftere velger ut guttesperm. Det er ikke sånn at jeg tror på alt jeg hører bare fordi jeg spør om dette, verden er ikke svart/hvit. Anonymkode: cb932...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #15 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er forskjell på teorier og forskning. Forskning sier at stilling, kosthold eller andre ting ikke påvirker kjønn men at det er spermcellen som avgjør kjønn. Ganske enkelt for de fleste å forstå. Skal man leve etter samtidige teorier her i verden så kan man finne en teori som støtter absolutt alt man vil her i verden. Teori og praksis er ikke det samme på noe nivå. Man lærer allerede i grunnskolen at det er spermcellen som avgjør aka det er en eksakt vitenskap og forskning bak. Alle som kan skrive/ ytre en tanke kan fremsette en teori... Betyr ikke at det er hold i det.. Jeg har begge kjønn, levd helt likt før og under alle svangerskap. Anonymkode: 93688...017 Det er egget som velger hvilken sædcelle som skal få slippe inn. https://www.news-medical.net/news/20200611/The-egg-decides-which-sperm-fertilizes-it.aspx Anonymkode: a2e9b...7bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HealthyGamer Skrevet 20. august 2023 #16 Del Skrevet 20. august 2023 Barnet får et x av deg som mor og et x ELLER y fra far. Xx=Hunnkjønn Xy= Hannkjønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #17 Del Skrevet 20. august 2023 Nå verserer det jo forskning som peker mot at egget velger hvilken sædcelle det skal slippe inn også, dette sammenlagt med det faktum at pH i skjeden kan spille en rolle sier jo noe om at også kvinnekroppen har noe den skulle ha sagt i avgjørelsen på hvilken egg+sædcelle kombinasjon som blir barn 💙 Jeg er forøvrig ikke veldig flink til å spise sunt, elsker pizza, taco, pasta og sjokolade! Hilsen guttemamma 💙 Anonymkode: d2b03...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #18 Del Skrevet 20. august 2023 Her var det noen tips (med en studie inkludert). Conception/foods-to-eat-to-conceive-a-boy Anonymkode: a2e9b...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #19 Del Skrevet 2. september 2023 Jeg har to av hver, så aner ikke. Er ganske vanedyr når det gjelder kosthold, så kan ikke huske om jeg har variert noe når det har klaffa🤷🏼♀️ Anonymkode: 8ee0b...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 2. september 2023 #20 Del Skrevet 2. september 2023 En gutt og en jente...spiste samme med begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg