AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #21 Del Skrevet 20. august 2023 Norsk, engelsk og tysk flytende. Muntlig swahili, somalisk, italiensk og fransk. Anonymkode: 38d9a...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 20. august 2023 #22 Del Skrevet 20. august 2023 Snakker norsk og engelsk flytende og islandsk og spansk ganske greit. Har også studert gælisk, irsk, finsk og kinesisk på universitetet og har tatt kveldskurs i japansk i to år nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 20. august 2023 #23 Del Skrevet 20. august 2023 Norsk og engelsk, og noen gloser og strofer på tysk (av det jeg husker igjen fra bosted, ferier og skole). En gang i tiden hadde jeg fransk, gresk, russisk og latin, men problemet er som regel at man må jo holde det ved like… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 20. august 2023 #24 Del Skrevet 20. august 2023 (endret) Norsk og engelsk flytende, ganske godt svensk, endel arabisk (flinkere før, kunne skrive da), og mye tegnspråk. Har tidligere kunnet endel persisk, spansk, fransk og portugisisk, men det har vært perioder med mye bruk. Endret 20. august 2023 av Rufs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #25 Del Skrevet 20. august 2023 Bortsett fra de skandinaviske språkene snakker jeg engelsk, spansk (har bodd og arbeidet mange år i Spania), litt tysk og bittelitt fransk. Holder på å lære meg litt italiensk nå, er overraskende lett siden jeg kan spansk. Anonymkode: ee8f3...b1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #26 Del Skrevet 20. august 2023 Peanut skrev (3 minutter siden): Norsk og engelsk, og noen gloser og strofer på tysk (av det jeg husker igjen fra bosted, ferier og skole). En gang i tiden hadde jeg fransk, gresk, russisk og latin, men problemet er som regel at man må jo holde det ved like… Veldig enig i det med at språk må holdes vedlike. Jeg var helt flytende i engelsk og amerikansk, men merker nå stort gap mellom aktivt og passivt ordforråd når jeg skal snakke engelsk. Leser ganske godt tysk, forstår det i tale, men siden det er så sjelden jeg bruker det har jeg gått fra å være ganske så god i språket til å knote. Får jeg mulighet til å snakke tysk en stund merker jeg at det kommer mer og mer tilbake, men dessverre sjelden jeg får sjansen nå. Skulle ikke ha sultet ihjel på fransk heller, men der har jeg glemt altfor mye, så der blir det nok nå enkelt "turistspråk", om jeg må. Forstår der fremdeles en god del mer skriftlig enn jeg forstår tale og greier å snakke selv. Har litt kjennskap til latin, enda mindre til gresk, men det gjør at man kan forstå litt av også spansk og italiensk - men blir jo veldig begrenset nytte av det. Begynte forresten å lære meg finsk en gang for mange år siden, det syntes jeg var artig. Men så forsvant forelskelsen, og det å fortsette å lære språket ble litt feil Anonymkode: 0b9c2...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #27 Del Skrevet 20. august 2023 Snakker følgende fremmedspråk flytende: engelsk og tysk. Spansken min er trolig på et A2-nivå. I tillegg leser jeg svensk med letthet og snakker svorsk etter å ha bodd hos söta bror. Anonymkode: 02753...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. august 2023 #28 Del Skrevet 21. august 2023 Norsk, engelsk, noe tysk og og russisk. Forstår svensk og dansk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #29 Del Skrevet 27. august 2023 Engelsk og norsk flytende, forstår både dansk og svensk. Kan gjøre meg forstått på svensk. Forstår også en del islandsk, tysk og spansk. Anonymkode: aaf5d...b2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julia Piñero Skrevet 11. september 2023 #30 Del Skrevet 11. september 2023 Norsk naturligvis da det er mitt morsmål. Engelsk flytende, spansk nesten flytende pga familie fra moren min sin side i Sør-Amerika, endel fransk siden jeg bodde noen år i Frankrike, og litt italiensk siden det er så likt spansk og fransk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #31 Del Skrevet 11. september 2023 Norsk og engelsk likt. Bedre tysk enn jeg trodde. Skjønner svensk og dansk og mesteparten av nederlandsk. Ok I tysk og kan lese det lett men sliter muntlig. Anonymkode: d4111...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #32 Del Skrevet 13. september 2023 Norsk, engelsk, russisk og portugisisk. Anonymkode: 2d231...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 13. september 2023 #33 Del Skrevet 13. september 2023 Norsk og engelsk. Tysk kan jeg flytende siden jeg har bodd i Tyskland. Fransk kan jeg helt greit nok og jeg har begynt å lære nederlandsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #34 Del Skrevet 13. september 2023 Norsk og engelsk flytende (bodd flere år i engelsktalende land). Så har jeg blitt hektet på Duolingo og begynner på et nytt språk når jeg har fullført 365 dager i det forrige (fortsetter selv om jeg starter på nye). Så nå kan jeg 3 år med Duolingo-fransk, 2 år spansk, snart 1 år japansk og må nå finne ut neste språk. Veldig fin måte å holde hjernen vedlike Anonymkode: 53bdd...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #35 Del Skrevet 14. september 2023 Flytende norsk, engelsk, tysk, russisk, nederlandsk. Halvveis flytende fransk. Og så har jeg en drøss av andre språk som jeg klarer å lese litt men ikke snakke. Har studert historisk lingvistikk i utlandet og lært mange utdødde språk. Men ettersom årene går og jeg snakker mindre, forsvinner språkene lenger og lenger bak i bevisstheten, dessverre.... Anonymkode: 0934e...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peterpan91 Skrevet 14. september 2023 #36 Del Skrevet 14. september 2023 Norsk, svensk, dansk og engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #37 Del Skrevet 14. september 2023 Kan norsk og engelsk. Klarer vel å snakke litt svensk og å snakke med dansk setningsoppbygging. Dansk uttale sliter jeg med å få til🤣🤣 Men forstår godt dansk. Forstår svensk og dansk godt. Forstår litt tysk og nederlandsk når jeg leser og litt islandsk når det snakkes. Anonymkode: 54f77...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #38 Del Skrevet 14. september 2023 Kan skrive, lese og snakke norsk og engelsk. Kan forstå og lese dansk og svensk. Anonymkode: f6adc...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HøyMørk45 Skrevet 14. september 2023 #39 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 21.30): Jeg kan kun norsk og engelsk. Anonymkode: 5e517...e5b Jeg også,pluss Tyrkisk og så vidt littegrann tysk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #40 Del Skrevet 15. september 2023 Kan selvsagt norsk og engelsk Kan også ganske mye spansk Er brukende i polsk og islandsk. Har en bestevenninne som er polsk, og da vi vokste opp snakket de polsk hjemme. Da lærte jeg svært mye og kan fremdeles mye i dag. Islandsk har alltid interessert meg, så har gått inn for å lære det. Har også lyst å lære finsk. Anonymkode: 3f276...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå