Gå til innhold

Nei. Ikke alle 40 åringer har barn og god økonomi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Mannen 40 said:

Ser ikke helt hva problemet er…

du ser jo åpenbart at du er annerledes eller er annerledes stilt enn mange på din alder. 

Så når du skjønner det og allikevel ikke ønsker å gjøre noe annerledes så er du vel annerledes enn mange og derfor prioriterer du også andre ting i livet?

Så da betyr det jo heller ikke noe for deg at du ikke har god økonomi, barn, kone eller mann..?

men god økonomi er det jo ikke noe grunn til at du ikke skal ha når du fortsatt bor hjemme så noe har du jo i orden👍

lykke til

Takk, men jeg har god økonomi

Anonymkode: ed9ab...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer uansett ikke kjempe langt med 200.000 i dag dessverre. 

Anonymkode: a374f...d86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva mener du med det? Har du studielån? Har du utdannelse? Eller tenker du p ta opp studielån eller hva mener du? 

Å ta opp studielån til de skolene som er der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Utgiftene mine er små. Ikke snakk om noe hus og bil her i gården

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk, men jeg har god økonomi

Som jeg skrev… så er det jo ikke noen grunn til at du ikke skal ha god økonomi😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da har jeg i så fall god grunn til å bo billig hos foreldrene med den tankegangen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utgiftene mine er små. Ikke snakk om noe hus og bil her i gården

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ta opp studielån til de skolene som er der

Har du søkt da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt over 40, lenge til sistemann her har flyttet ut da yngste er 3. ikke har noe særlig god økonomi heller, men har så vi klarer oss akuratt, uten noe form for luksus. Jeg tenker uansett alder finner man noe mee +- på alt

Anonymkode: bda8f...363

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Juliv said:

Det er ikke all verdens. Men hvis du strammer inn skikkelig og sparer, så kan du helt sikkert kjøpe egen bolig når du er 40 år😊 dette klarer du. 

Jeg har ikke tenkt å kjøpe bolig, ever 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser egentlig for meg en som sitter og fabler om noe som ikke er oppnåelig og aldri får ut fingeren tom egentlig p få gjort noe. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ser egentlig for meg en som sitter og fabler om noe som ikke er oppnåelig og aldri får ut fingeren tom egentlig p få gjort noe. 

Vi får se hvordan ting går. Jeg skal iallefall prøve, jeg har jobbet på teateret før og har masse erfaring med gode referanser

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

En alkoholiker i kjelleren til sine foreldre som mener han skal bli skuespiller har litt å ordne opp i først. 

Så ingenting om at ts var alkoholiker?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å kjøpe bolig, ever 😉

Men da lever du akkurat det livet du ønsker! Det er jo helt fantastisk. Ikke bry deg og hva alle andre mener😊

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi får se hvordan ting går. Jeg skal iallefall prøve, jeg har jobbet på teateret før og har masse erfaring med gode referanser

Så bra 😊 Håper det løser seg for deg, men da er det sikkert lurt å få ræva i gang snart. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (1 minutt siden):

Så ingenting om at ts var alkoholiker?

Har skrevet at han er det senere, men vært edru i 3 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Juliv said:

Men da lever du akkurat det livet du ønsker! Det er jo helt fantastisk. Ikke bry deg og hva alle andre mener😊

Amen. Sparer mye penger også, lite utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 15.09):

Leste et innlegg på kg skrevet av en som mente livet var over når man er fyllt 40. Som om innlegget ikke var deprimerende nok var kommentarene ment for å trøste vedkommende like ille å lese: "40? Nei da er jo barna voksne, klar til å flytte ut og økonomien god!" Svarene har hundre tommler opp, pokaler og hele greia. Alt er fryd og gammen i kommentar feltet.

Her sitter jeg 36 år gammel, bor hos foreldrene mine, (de var 40 da de fikk meg) singel, leser denne tråden og føler meg bitter. Det er i sånne øyeblikk jeg føler meg ensom og håpløst annerledes fra alle andre. Til allminnelige folk: prøv å utvid horisonten litt mer, verden er større enn bekjentskaps kretsen.

Det var min lille utblåsning..

40? Da hadde jeg en 7 år gammel unge og han var langt i fra i ferd med å flytte ut 😆  

Hvis man har unger som flytter ut når man er 40, må man jo ha begynt å få unger selv når man var tenåring eller knapt ferdig med tenårene og såvidt bikket tjueårene selv. I alle fall her på sentrale østlandet flytter ikke unger før de er 19-20 og studenter. Det er vel i mer grisgrendte strøk oppover i distriktene at ungene er NØDT til å flytte på hybel som 15-16 åring pga videregående skoler ligger så langt hjemmefra.  

Anonymkode: 47697...36b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg glemte å legge med setningen at her på østlandet er man som regel rundt 30-32 før man begynner å få barn. Iflg statistikken.

Anonymkode: 47697...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

men da er det sikkert lurt å få ræva i gang snart. 

Ja jeg vet så klart disse tingene... Og jeg føler at ting haster nå. Det er derfor jeg reagerte slik på den tråden jeg leste. Det jeg har gjort den siste tiden er å spare penger, trene, slutte å drikke, jobbe med å bearbeide negative tanker og gjenoppbygge selvtilliten. Akkurat det med de negative tankene og selvtilliten er work in progress. Jeg blir definitivt testet her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...