Bovina sancta Skrevet 22. august 2023 #161 Del Skrevet 22. august 2023 (endret) Ts, jeg er veldig overrasket over hvor hard medfart du får her. Jeg har prøvd å lese litt rundt for å forstå hvorfor, men jeg finner ikke helt ut av det. Antakeligvis er det mange som ikke liker tanken på at andre ser på den "gjengse" livsstilen med et skrått/utenfra og inn-blikk. Eller at de får frem en reaksjon fra deg som de synes er gøy, så de fortsetter med det på samme måte som barn gjør med sine søsken. Som er veldig umodent hvis vi snakker om voksne mennesker. Jeg synes du startet tråden med noen gode observasjoner, og du har forklart litt om hvorfor du er der du er i livet, og hva slags planer og drømmer du har. Du fortjener virkelig ikke disse stygge, destruktive kommentarene du får. Jeg håper du klarer å rive deg løs fra denne tråden og legge den bak deg, og ikke la den påvirke deg mer enn den allerede har gjort. Så ønsker jeg deg lykke til i livet. Jeg er sikker på at du kommer til å klare deg. Endret 22. august 2023 av Bovina sancta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #162 Del Skrevet 22. august 2023 Bovina sancta skrev (9 minutter siden): Ts, jeg er veldig overrasket over hvor hsrs medfart du får her. Jeg har prøvd å lese litt rundt for å forstå hvorfor, men jeg finner ikke helt ut av det. Antakeligvis er det mange som ikke liker tanken på at andre ser på den "gjengse" livsstilen med et skrått/utenfra og inn-blikk. Eller at de får frem en reaksjon fra deg som de synes er gøy, så de fortsetter med det på samme måte som barn gjør med sine søsken. Som er veldig umodent hvis vi snakker om voksne mennesker. Jeg synes du startet tråden med noen gode observasjoner, og du har forklart litt om hvorfor du er der du er i livet, og hva slags planer og drømmer du har. Du fortjener virkelig ikke disse stygge, destruktive kommentarene du får. Jeg håper du klarer å rive deg løs fra denne tråden og legge den bak deg, og ikke la den påvirke deg mer enn den allerede har gjort. Så ønsker jeg deg lykke til i livet. Jeg er sikker på at du kommer til å klare deg. Jeg er enig mtp hovedinnlegget som jeg også svarte greit nok på. Senere kommer det fram selvmotsigelser og mitt sånn rare ting som får meg til å tenke at TS må få fingeren ut av rumpa og starte livet sitt om det er det som er ønskelig. Det er nemlig litt va sykelig å forstå utover i tråden. Anonymkode: a374f...d86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #163 Del Skrevet 22. august 2023 TS du lever ikke etter normen og det er helt innafor. Jeg gjør ikke det jeg heller og har møtt og møter mye fordommer og mobbing slik som du opplever nå her nå på KG. Spilldesign er jo interessant og teater er kreativt. Lev livet slik du selv ønsker det! Anonymkode: 0d8ab...27b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #164 Del Skrevet 22. august 2023 Har du forsøkt/tenkt på å ta småjobber som dette? Kan være en grei måte å vedlikeholde kunnskapene på om du ikke allerede har en fot innafor https://no.stagepool.com/jobber Anonymkode: 8d6fe...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #165 Del Skrevet 22. august 2023 59 minutter siden, AnonymBruker said: TS du lever ikke etter normen og det er helt innafor. Jeg gjør ikke det jeg heller og har møtt og møter mye fordommer og mobbing slik som du opplever nå her nå på KG. Spilldesign er jo interessant og teater er kreativt. Lev livet slik du selv ønsker det! Anonymkode: 0d8ab...27b Yes sir! Lagde det her 👍 Anonymkode: ed9ab...518 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #166 Del Skrevet 23. august 2023 Sitat Der vi bor nå ja. Husleie er på nær 20 000 og vi fordeler den mellom oss fem som bor der (to brødre) Så du bor sammen med foreldrene dine OG 2 brødre til i tillegg? I en leid leilighet? Ingen, jeg gjentar ingen,normal kvinne vil være kjæreste med en mann fra en slik familie. Dine foreldre er nå minstepensjonister og siden de fikk deg da de var rundt 40 må det bety at brødrene er enda eldre enn du er og like singel. Du skjønner at du går akkurat samme vei? Oppsummert er du en umoden kar som nærmer seg midten i livet, uten stabil jobb og dermed uten stabil inntekt. Psykiske problemer som ikke er bearbeidet, et alkoholproblem som lurker i bakgrunn. Urealistiske fremtidsplaner. Et formue som 23-åringen har spart opp i løpet av 2 år når de bor hjemme. At du nesten kom inn på teaterhøyskole betyr nettopp det, nesten. Du var ikke god nok til å komme inn. Dette er kalde, harde fakta. Slik er verden. Du liker det nok ikke men må forholde deg til det. Det du burde gjøre er å slutte å sammenligne deg med andre, vanlige folk. Du kan bare tape. Kjør gjerne ditt eget løp og bli lykkelig med det, ingenting galt med det, men din misunnelse for folk flest som har unger når de er 40-50 og begynner å få bedre råd er feil plassert. Anonymkode: af242...9ba 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #167 Del Skrevet 23. august 2023 Jeg kjenner ingen 40-åringer med voksne barn. De fleste av oss har skoleunger, noen til og med barnehagebarn. Og økonomien er jo deretter. Jeg bor på Oslos vestkant, og selv om mange her har godt betalte jobber og store boliger så er det ingen av dem jeg omgås som lever noe luksusliv. Hverdagen er mas og kjas og henting/levering av unger hit og dit og utgifter og renteøkninger. Noen unntak finnes sikkert, men.. Anonymkode: 43480...19d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #168 Del Skrevet 23. august 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Så du bor sammen med foreldrene dine OG 2 brødre til i tillegg? I en leid leilighet? Ingen, jeg gjentar ingen,normal kvinne vil være kjæreste med en mann fra en slik familie. Dine foreldre er nå minstepensjonister og siden de fikk deg da de var rundt 40 må det bety at brødrene er enda eldre enn du er og like singel. Du skjønner at du går akkurat samme vei? Okei: Så jeg er eldst og vil jeg overhodet ikke være en kjæreste med en slik "normal kvinne" du beskriver. Vi kommer fra to forskjellige planeter og har ingenting til felles, jeg vil myyye heller være singel og det blir jeg nok værende også. 39 minutter siden, AnonymBruker said: Oppsummert er du en umoden kar som nærmer seg midten i livet, uten stabil jobb og dermed uten stabil inntekt. Psykiske problemer som ikke er bearbeidet, et alkoholproblem som lurker i bakgrunn. Urealistiske fremtidsplaner. Et formue som 23-åringen har spart opp i løpet av 2 år når de bor hjemme. At du nesten kom inn på teaterhøyskole betyr nettopp det, nesten. Du var ikke god nok til å komme inn. Dette er kalde, harde fakta. Slik er verden. Du liker det nok ikke men må forholde deg til det. Det du burde gjøre er å slutte å sammenligne deg med andre, vanlige folk. Du kan bare tape. Kjør gjerne ditt eget løp og bli lykkelig med det, ingenting galt med det, men din misunnelse for folk flest som har unger når de er 40-50 og begynner å få bedre råd er feil plassert. Anonymkode: af242...9ba jeg har en stabil jobb og jeg har en stabil inntekt. Jeg bor langt billigere enn de fleste og har få utgifter. Det er flott for 23 åringen din, han kommer derimot snart til å få barn, kone, hus og bil og få laaangt større utgifter. Du kjenner ikke til hvordan arbeid med skuespiller teknikk foregår, man utvikler seg med det hele tiden. Jeg er en mye bedre skuespiller nå enn hva jeg var da. Faktaene dine er synspunktene dine og de er negativt rettet likt mye her inne. Jeg vil absolutt slutte å sammenligne meg med andre, folk som deg har jeg ingenting til felles med og det gjør meg bare skade å bry meg om det. (Hvorfor får de mest negative kommentarene mest tommler opp her inne?) Ja ja, prøve a slutte om å bry meg om det også, Anonymkode: ed9ab...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #169 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Okei: Så jeg er eldst og vil jeg overhodet ikke være en kjæreste med en slik "normal kvinne" du beskriver. Vi kommer fra to forskjellige planeter og har ingenting til felles, jeg vil myyye heller være singel og det blir jeg nok værende også. jeg har en stabil jobb og jeg har en stabil inntekt. Jeg bor langt billigere enn de fleste og har få utgifter. Det er flott for 23 åringen din, han kommer derimot snart til å få barn, kone, hus og bil og få laaangt større utgifter. Du kjenner ikke til hvordan arbeid med skuespiller teknikk foregår, man utvikler seg med det hele tiden. Jeg er en mye bedre skuespiller nå enn hva jeg var da. Faktaene dine er synspunktene dine og de er negativt rettet likt mye her inne. Jeg vil absolutt slutte å sammenligne meg med andre, folk som deg har jeg ingenting til felles med og det gjør meg bare skade å bry meg om det. (Hvorfor får de mest negative kommentarene mest tommler opp her inne?) Ja ja, prøve a slutte om å bry meg om det også, Anonymkode: ed9ab...518 Vil du ha forandringer eller er du fornøyd slik situasjonen er nå? Om du vil forandre noe, hva vil du forandre? Hva vil du ha? Ikke en A4kjæreste, hva slags kjæreste vil du ha? Eller bil du ikke ha? Trenger du støtte til noe eller vil du ikke ha? Du skifter mellom å framstå som sårbar og litt skuffet over livet til aggressiv og fornøyd akkurat slik ting er gjennom hele tråden. Anonymkode: a374f...d86 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #170 Del Skrevet 23. august 2023 58 minutter siden, AnonymBruker said: Så du bor sammen med foreldrene dine OG 2 brødre til i tillegg? I en leid leilighet? Ingen, jeg gjentar ingen,normal kvinne vil være kjæreste med en mann fra en slik familie. Dine foreldre er nå minstepensjonister og siden de fikk deg da de var rundt 40 må det bety at brødrene er enda eldre enn du er og like singel. Du skjønner at du går akkurat samme vei? Oppsummert er du en umoden kar som nærmer seg midten i livet, uten stabil jobb og dermed uten stabil inntekt. Psykiske problemer som ikke er bearbeidet, et alkoholproblem som lurker i bakgrunn. Urealistiske fremtidsplaner. Et formue som 23-åringen har spart opp i løpet av 2 år når de bor hjemme. At du nesten kom inn på teaterhøyskole betyr nettopp det, nesten. Du var ikke god nok til å komme inn. Dette er kalde, harde fakta. Slik er verden. Du liker det nok ikke men må forholde deg til det. Det du burde gjøre er å slutte å sammenligne deg med andre, vanlige folk. Du kan bare tape. Kjør gjerne ditt eget løp og bli lykkelig med det, ingenting galt med det, men din misunnelse for folk flest som har unger når de er 40-50 og begynner å få bedre råd er feil plassert. Anonymkode: af242...9ba Fortsett med A-4 livet ditt du og la meg fortsette med kunsten 👍 Anonymkode: ed9ab...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #171 Del Skrevet 23. august 2023 TS. Jeg er enslig og uten barn og tar meg mye av en eldre forelder, for kommunen vil ikke stille opp. Jeg blir, liksom du, utsatt for slengberkninger og mobbing over det selv om jeg bor for meg selv. Folk er utrolig lite empatiske. Faktisk har bare 10% av befolkningen noen særlig utviklete evner til empati og resten er hyener man bør holde seg unna. Det ser du tydelig i denne tråden og her på forumet forøvrig. Folk er mer ærlige om hva de egentlig tenker bak et tastatur og det er ikke et vakkert syn. Anonymkode: 0d8ab...27b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kuleku Skrevet 23. august 2023 #172 Del Skrevet 23. august 2023 Hvorfor er du bitter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #173 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS. Jeg er enslig og uten barn og tar meg mye av en eldre forelder, for kommunen vil ikke stille opp. Jeg blir, liksom du, utsatt for slengberkninger og mobbing over det selv om jeg bor for meg selv. Folk er utrolig lite empatiske. Faktisk har bare 10% av befolkningen noen særlig utviklete evner til empati og resten er hyener man bør holde seg unna. Det ser du tydelig i denne tråden og her på forumet forøvrig. Folk er mer ærlige om hva de egentlig tenker bak et tastatur og det er ikke et vakkert syn. Anonymkode: 0d8ab...27b Syns ikke nødvendigvis TS framstår som om han har spesielt utviklede evne til empati heller. Og noen har kanskje et egentlig behov for å bli møtt med det som er livets realiteter og ikke bare medfølelse og empati. Anonymkode: a374f...d86 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #174 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Syns ikke nødvendigvis TS framstår som om han har spesielt utviklede evne til empati heller. Og noen har kanskje et egentlig behov for å bli møtt med det som er livets realiteter og ikke bare medfølelse og empati. Anonymkode: a374f...d86 Det finnes ikke noe fasitsvar på hva som er de såkalte livets realiteter. Ting er ofte både kulturelt betinget og relative og det er ikke alltid ting i livet passer etter tidens norm. Verden og livet er komplekst men Janteloven er sterk i Norge. Hvis TS og hans to brødre ønsker å ta seg av foreldrene i alderdommen må de få lov til å gjøre det. TS har svært spennende yrker og jeg skjønner godt at han ønsker å fortsette å være enslig. Jeg skulle selv ønske jeg kunne holde på med spilldesign. Det høres kjempeinteressant ut. Anonymkode: 0d8ab...27b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sproffen Skrevet 23. august 2023 #175 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 15.54): Du velger jo å være et utskudd og en sosial taper liksom, bitterheten din kan du kun rette innover mot deg selv. Anonymkode: 7fa45...bb1 At denne meldingen har fått så mange likes, er det rart vi har problemer med mobbing blandt unge når det er sånn vi "voksne" holder på 🙄😑 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #176 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det finnes ikke noe fasitsvar på hva som er de såkalte livets realiteter. Ting er ofte både kulturelt betinget og relative og det er ikke alltid ting i livet passer etter tidens norm. Verden og livet er komplekst men Janteloven er sterk i Norge. Hvis TS og hans to brødre ønsker å ta seg av foreldrene i alderdommen må de få lov til å gjøre det. TS har svært spennende yrker og jeg skjønner godt at han ønsker å fortsette å være enslig. Jeg skulle selv ønske jeg kunne holde på med spilldesign. Det høres kjempeinteressant ut. Anonymkode: 0d8ab...27b Så langt har jeg ikke hørt noe om at TS skriver noe om å ta vare på foreldre utenom at de ikke har råd til å bo der om han flytter. Det er egentlig rart om to brødre og et par ikke skulle ha råd til det selv med lite penger inn pr person. Det er da ikke noe galt i situasjonen om TS trives, men TS bytter jo på å framstå bitter, sårbar og fornøyd med situasjonen gjennom hele tråden. Viser noen forståelse så tusen takk og stakkars meg. Er noen litt hardere er det A4 personer som ikke forstår at andre velger ting annerledes. Anonymkode: a374f...d86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #177 Del Skrevet 23. august 2023 45 minutter siden, AnonymBruker said: Og noen har kanskje et egentlig behov for å bli møtt med det som er livets realiteter og ikke bare medfølelse og empati. Anonymkode: a374f...d86 Når enkelte kaller meg uføretrygdet eller i deltidsjobb når jeg har sagt mange ganger at jeg er i fulltidsjobb og i tillegg har lave utgifter er ikke det en realitet check, det er direkte feil informasjon som gjør ting verre enn de er. Det at disse kommentarene får mest stemmer opp selv om flere vet at de er unøyaktige viser at det hersker en forutinntatt hyene mentalitet på kg. Anonymkode: ed9ab...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #178 Del Skrevet 23. august 2023 26 minutter siden, sproffen said: At denne meldingen har fått så mange likes, er det rart vi har problemer med mobbing blandt unge når det er sånn vi "voksne" holder på 🙄😑 Fluenes Herre 2 😜 Anonymkode: ed9ab...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #179 Del Skrevet 23. august 2023 Ts, jeg sliter også med å få tak i hva du egentlig mener. I noen svar skriver du at du er fornøyd med tilværelsen, du vil bo med foreldrene dine, du har god økonomi, en jobb du liker osv. I andre svar skriver du at du har et alkoholproblem, du har ting du må jobbe med før du kan flytte ut, du høres bitter ut osv. Når det gjelder skuespillerdrømmen, så tenker jeg det er helt ok å ta en slik utdannelse om du har råd og lyst til det. Å kunne gjøre noe man brenner for er ikke alle forunt og har man muligheten, så er det bare å kjøre på. Det jeg tenker videre, er at det er lite sannsynlig at du kommer til å gjøre karriere etter utdannelsen, da du vil være rundt 40 når du er ferdig utdannet og det er mange om beinet. Unge folk har en stor fordel innen den bransjen, så nåløyet vil være ørlite for en voksen mann, dessverre. Mulig du kan få noen mindre roller her og der, men da mer på hobbynivå og ikke noe du kan leve av. Så lenge du er realistisk rundt dette og ikke går i «kjelleren» om du ikke lykkes, så er det bare positivt å forfølge drømmen. Å være skuespiller på si og fortsatt jobbe med det du gjør i dag vil jo være mulig. Videre skriver du flere ganger at du har god økonomi. Dette skurrer litt for meg. Du er 36 år, bor hjemme og betaler kun 4000,- i måneden i husleie (20000 delt på 5, var det ikke det?). Så sier du at du har 200000,- på sparekonto og dette mener du er mye. Jeg tenker at det ikke er mye for en mann på 36 år med så lave utgifter og fast jobb, og som aldri har bodd for seg selv. Du burde hatt mye mer på konto om du har en normalt god inntekt. Hva bruker du penger på? Dersom du skal flytte for deg selv etterhvert, får du mye mer utgifter enn nå, og hvordan skal du da klare å betale tilbake studielånet du snakker om å ta opp i tillegg til alle utgiftene du blir alene om å betalt for? Jeg skriver ikke dette for å kritisere deg, ts. Jeg er bare realist av natur. Ønsker deg lykke til og håper du kommer dit du vil i livet Anonymkode: 77459...6a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #180 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil du ha forandringer eller er du fornøyd slik situasjonen er nå? Om du vil forandre noe, hva vil du forandre? Hva vil du ha? Ikke en A4kjæreste, hva slags kjæreste vil du ha? Eller bil du ikke ha? Trenger du støtte til noe eller vil du ikke ha? Du skifter mellom å framstå som sårbar og litt skuffet over livet til aggressiv og fornøyd akkurat slik ting er gjennom hele tråden. Anonymkode: a374f...d86 Kanskje TS vil svare på dette? Anonymkode: a374f...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå