Gå til innhold

Nei. Ikke alle 40 åringer har barn og god økonomi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste et innlegg på kg skrevet av en som mente livet var over når man er fyllt 40. Som om innlegget ikke var deprimerende nok var kommentarene ment for å trøste vedkommende like ille å lese: "40? Nei da er jo barna voksne, klar til å flytte ut og økonomien god!" Svarene har hundre tommler opp, pokaler og hele greia. Alt er fryd og gammen i kommentar feltet.

Her sitter jeg 36 år gammel, bor hos foreldrene mine, (de var 40 da de fikk meg) singel, leser denne tråden og føler meg bitter. Det er i sånne øyeblikk jeg føler meg ensom og håpløst annerledes fra alle andre. Til allminnelige folk: prøv å utvid horisonten litt mer, verden er større enn bekjentskaps kretsen.

Det var min lille utblåsning..

Anonymkode: ed9ab...518

• Liker 17
  • Hjerte 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du er jo ikke 40 enda. Kan rekke å få barn innen det hvis du vil. 

Ikke at det hadde vært noen lur idé, men.  . 

Anonymkode: ac209...0ea

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

du er jo ikke 40 enda. Kan rekke å få barn innen det hvis du vil. 

Ikke at det hadde vært noen lur idé, men.  . 

Ikke hvis man er mann heller? Som sagt mine foreldre var 40 da de fikk meg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mange på din alder som aldri har hatt dame, du er langt fra alene

Anonymkode: b3490...84d

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

mine foreldre var 40 da de fikk meg.

hva er relevansen her? Er det derfor du fremdeles bor hjemme? Fikk du varige mén pga det? Hvorfor spiller det en rolle? 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er kg, og folk kan være litt enkle her. Det er i sånn ute i den virkelige verden. Kg funker slik: en kommer med en bastant mening som høres sant ut og kg-folket strømmer til med likes og pokaler. Livet er ikke over før du slutter å puste. Så nyt, lev og lær. Få barn nå hvis du ønsker det. Ha mål og jobb mot det så ordner det seg.

Anonymkode: 92605...f7c

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er kg, og folk kan være litt enkle her. Det er i sånn ute i den virkelige verden. Kg funker slik: en kommer med en bastant mening som høres sant ut og kg-folket strømmer til med likes og pokaler. Livet er ikke over før du slutter å puste. Så nyt, lev og lær. Få barn nå hvis du ønsker det. Ha mål og jobb mot det så ordner det seg.

Anonymkode: 92605...f7c

Takk, jeg trengte å høre det 👍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

hva er relevansen her? Er det derfor du fremdeles bor hjemme? Fikk du varige mén pga det? Hvorfor spiller det en rolle? 

Det gjør meg ingenting at de er gamle. Det var ment som et eksempel på hvor annerledes jeg føler ting er i mitt liv i forhold til normalen. Jeg burde ikke bry meg om denne "normalen", men det frustrerer meg allikevel av og til.

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kvalitet said:

Hvorfor bor du hos foreldrene dine?

Mye billigere og jeg trives der. Det bare frustrerer meg at andre er så annerledes, at de er på et helt annet stadie livet. Det får meg til å føle at noe er galt med meg, at jeg gjør noe feil.

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det var ment som et eksempel på hvor annerledes jeg føler ting er i mitt liv i forhold til normalen

aha - skjønner. 

Men er det så voldsomt langt fra normalen da? Er jo en drøss med 40-åringer som setter barn til verden idag 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mye billigere og jeg trives der. Det bare frustrerer meg at andre er så annerledes, at de er på et helt annet stadie livet. Det får meg til å føle at noe er galt med meg, at jeg gjør noe feil.

Du velger jo å være et utskudd og en sosial taper liksom, bitterheten din kan du kun rette innover mot deg selv.

Anonymkode: 7fa45...bb1

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel en ting kan jeg si..

At ingen synes det er attraktivt å se at en dame/mann bor hos sine foreldre i nesten av en alder av 40 år.

Så om du vil ha et liv og kanskje få barn, må du selv klare å være selvstendig og bo for deg selv

Anonymkode: bd6f1...c91

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig oppløftende for meg på 38 å lese (refererer til det andre TS har lest)🙈, at livet er over som 40. Jeg ble skilt som 37, levd i ekteskap i 13 år, er nå 38 og har ingen planer om å leve resten av livet uten en mann. Det skjer ikke!  

Anonymkode: fa9a7...cac

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du velger jo å være et utskudd og en sosial taper liksom, bitterheten din kan du kun rette innover mot deg selv.

Jeg velger å være taper med å bo hos foreldrene mine? Nei der har vi den allminnelige A-4 tenkningen igjen. Jeg velger det med den negative tankegangen jeg har og som du nettopp forsterket.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Veldig oppløftende for meg på 38 å lese (refererer til det andre TS har lest)🙈, at livet er over som 40. Jeg ble skilt som 37, levd i ekteskap i 13 år, er nå 38 og har ingen planer om å leve resten av livet uten en mann. Det skjer ikke!  

Anonymkode: fa9a7...cac

Oppløftende å lese at livet er over som 40? Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 46, og livet er absolutt så langtfra over. Syns livet er tipptopptommelopp, jeg 👍

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

bitterheten din kan du kun rette innover mot deg selv.

Jeg skjønner ikke. Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Betaler du leie, eller bare snylter du? 

Anonymkode: 28b61...c15

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...