umAxa Skrevet 28. september 2023 #81 Del Skrevet 28. september 2023 (endret) On 9/25/2023 at 12:29 PM, AnonymBruker said: denne tråden handler ikke om trans. Anonymkode: 79494...5c8 Men trans og transbarn er spydspissen av woke trenden. Veldig relevant om man ser hele skogen og ikke bare treet. Endret 29. september 2023 av umAxa 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #82 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 10.18): Biologisk fins det flere enn to typer kjønn. Det blir født 10-15 barn årlig med verken kvinnelig eller mannlig kjønnsorgan og det fins også flere forskjellige kromosomvarianter enn XX og XY https://www.klikk.no/foreldre/baby/barn-fodt-midt-i-mellom-2368974 Anonymkode: 684c7...9c9 Nei, de fødes med begge deler eller en slags blanding (lite utviklede kjønnsorganer). Biologisk sett er det kvinne når man kun har X-kromosomer (uansett antall) og mann når man har ett eller flere Y-kromosomer. Når det gjelder kjønnsidentitet, så vokser de aller fleste av disse barna opp med binær kjønnsidentitet. Så antallet mennesker som fødes som intersex og er ikke-binær er minimalt. Hva slags kjønn har intersex da, rent biologisk, siden du mener det finnes flere biologiske kjønn? AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 11.18): Igjen. Sort på hvitt. jeg krangler IKKE om hvor mange biologiske kjønn som finnes. Diskusjonen handler om hva vi gjør for å endre kjønnsidentitetsforventninger i samfunnet som skader noen av befolkningen. Anonymkode: 78a2c...40b Kan du peke på hvor i HI det kommer frem at det er temaet for diskusjonen? Eller sikter du til din egen diskusjon? AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 11.43): Dagen min går like mye framover etter at jeg lærte hvem Jenny var. Ubrukelig informasjon for meg. Om du ikke klarer å se analogien her, så vet jeg ikke. Du skjønner ikke hvordan det kan oppleves som fornærmende med å repetere en setning som er urelevant som et opplyst svar på problemer du ikke har? Empati er følelsen du leter etter. Anonymkode: 78a2c...40b Hva er manglende empati ved å ytre at det finnes bare to biologiske kjønn, men at man respekterer at det finnes flere kjønnsidentiteter? Hvis du mener Bacteria tar feil, bør du argumentere såpass tydelig at folk forstår hva du mener, istedet for å gå på person og fremstille henne som dum og empatiløs. Og forklar gjerne hva du mener med følgende spørsmål: Du skjønner ikke hvordan det kan oppleves som fornærmende med å repetere en setning som er urelevant som et opplyst svar på problemer du ikke har? Anonymkode: 9b1b2...aba 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #83 Del Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nei, de fødes med begge deler eller en slags blanding (lite utviklede kjønnsorganer). Biologisk sett er det kvinne når man kun har X-kromosomer (uansett antall) og mann når man har ett eller flere Y-kromosomer. Når det gjelder kjønnsidentitet, så vokser de aller fleste av disse barna opp med binær kjønnsidentitet. Så antallet mennesker som fødes som intersex og er ikke-binær er minimalt. Hva slags kjønn har intersex da, rent biologisk, siden du mener det finnes flere biologiske kjønn? Kan du peke på hvor i HI det kommer frem at det er temaet for diskusjonen? Eller sikter du til din egen diskusjon? Hva er manglende empati ved å ytre at det finnes bare to biologiske kjønn, men at man respekterer at det finnes flere kjønnsidentiteter? Hvis du mener Bacteria tar feil, bør du argumentere såpass tydelig at folk forstår hva du mener, istedet for å gå på person og fremstille henne som dum og empatiløs. Og forklar gjerne hva du mener med følgende spørsmål: Du skjønner ikke hvordan det kan oppleves som fornærmende med å repetere en setning som er urelevant som et opplyst svar på problemer du ikke har? Anonymkode: 9b1b2...aba Det er jo dette aktivistene ikke skjønner - selv om noen blir født med noen mannlige og noen kvinnelige kjønnsuttrykk, så er det fortsatt TO typer uttrykk - de kvinnelige og de mannlige. Det eksisterer ikke et tredje uttrykk, som verken er mann eller kvinne. Mennesker har for eksempel enten penis eller vagina. De har ikke et tredje type kjønnsorgan som er ingen av delene, men noe helt annerledes/nytt. Interkjønn er fortsatt blanding/uavklart tilstand mellom TO kjønn. Anonymkode: 7c109...5e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 29. september 2023 #84 Del Skrevet 29. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo dette aktivistene ikke skjønner - selv om noen blir født med noen mannlige og noen kvinnelige kjønnsuttrykk, så er det fortsatt TO typer uttrykk - de kvinnelige og de mannlige. Det eksisterer ikke et tredje uttrykk, som verken er mann eller kvinne. Mennesker har for eksempel enten penis eller vagina. De har ikke et tredje type kjønnsorgan som er ingen av delene, men noe helt annerledes/nytt. Interkjønn er fortsatt blanding/uavklart tilstand mellom TO kjønn. Anonymkode: 7c109...5e5 Denne beskrivelsen bør enhver flere-kjønn aktivist kunne besvare før de fortsetter med agendaen sin. Jeg parafraser noe jeg selv fikk høre: Hvor mange føtter har et menneske? Svaret er to, og selv om vedkommende skulle miste en eller begge føttene i en ulykke, eller bli født med en tredje fot, så stopper man ikke brått opp og redefinerer hva et fysisk menneske egentlig er. Selv om man skulle være født uheldig, utsatt for en lemleste ulykke eller kutter av seg kroppsdeler og limer den på andre steder, som resulterer at man har x, y eller z mer eller mindre enn hva vi kjenner som begrepet menneske, så forandrer det ikke selve begrepet. Samme gjelder kjønn, og man kan være født med misdannelser nedentil (som er hovedargumentasjonen for det tredje kjønn) så forandrer det ikke begrepet mann og kvinne, og hvor mange kjønn det finnes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 15. oktober 2023 #85 Del Skrevet 15. oktober 2023 Ryddet for nedsettende innlegg. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #86 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 28.9.2023 den 14.51): Når det gjelder kjønnsidentitet, så vokser de aller fleste av disse barna opp med binær kjønnsidentitet. Så antallet mennesker som fødes som intersex og er ikke-binær er minimalt. Anonymkode: 9b1b2...aba Jeg synes dette argumentet er så merkelig, akkurat som det er greit å overse eller benekte at noen eksisterer fordi de er så få. Anonymkode: 0f402...ea0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #87 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes dette argumentet er så merkelig, akkurat som det er greit å overse eller benekte at noen eksisterer fordi de er så få. Anonymkode: 0f402...ea0 Ingen som benekter at de finnes, de er få og de fleste lever med det kjønnsutrykket som blir valgt for dem. Min svigerinne er en av dem, ikke fortell henne at hun er halvt mann, intersex eller ett tredje kjønn. Da får du høre det, hun er kvinne! Anonymkode: 8fb69...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #88 Del Skrevet 15. oktober 2023 Woke og kansellering er et onde i samfunnet. Anonymkode: 2bcab...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå