Gå til innhold

Woke og kansellering, er dette opplegget her egentlig kontroversielt? Jeg synes det er sunn fornuft

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBurka skrev (På 19.8.2023 den 15.31):

Fordi LHBT gjengen troner øverst når det kommer til politisk korrekthet.  LIsta er:

Transer > lesber > homser > klima og miljø > norske kvinner > barn > dyr > innvandrer kvinner > innvandrer menn > norske menn

Som homofil, så synes jeg at dette er direkte flaut. Pride har også blitt flaut. Er det ikke sånn at de fleste bare ønsker å leve livet sitt i fred uten at andre bryr seg? Jeg trodde ihvertfall det. 

Anonymkode: 7ce4e...812

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (5 minutter siden):

Klarte ikke helt å se analogien her, sorry. 
Mulig jeg er dum, vrang eller noe. 
Med all respekt høres du ikke som du følger så veldig med, du heller. 
Til opplysning er J Klinge en ledende SP-politiker woke har beskyldt for hat for å ytre at det biologisk sett er to kjønn. 

Dagen min går like mye framover etter at jeg lærte hvem Jenny var. Ubrukelig informasjon for meg. 

Om du ikke klarer å se analogien her, så vet jeg ikke. Du skjønner ikke hvordan det kan oppleves som fornærmende med å repetere en setning som er urelevant som et opplyst svar på problemer du ikke har? Empati er følelsen du leter etter. 

Anonymkode: 78a2c...40b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det plager meg jo ikke i det hele tatt. Men Trond som blir til Turid, går fortsatt fra mann til kvinne. Han skifter kjønn innenfor de to kjønnene vi har. Fra han sier at han har endret kjønn til kvinne, vil jeg selvfølgelig snakke om ham som kvinne og titulere ham "hun". Så hva er poenget med et tredje kjønn? Hva er hensikten til å skape noe som ikke finnes i naturen?

Hvor mange ganger tror du hunder reagerer på at de blir kalt menn eller kvinner ? INGEN ? Fordi det er et samfunnskapt problem som (så vidt vi vet) ikke eksisterer i naturen, da dyr ikke blir pålagt så mange sosiale normer som mennesker? 

Mange hamstere som får en liten "hamster-rettsak" fordi de spiste ungene sine? Mange hankatter som blir pålagt å gi bort 30% av fangsten sin til kattungemamma? 

Dersom flesteparten stemmer fram et tredje kjønn så er det fordi samfunnet vil det. Hva noen føler og grunnen til at noen ser behov for det kan, i noen tilfeller, trumfe dine følelser av hva som er naturlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dagen min går like mye framover etter at jeg lærte hvem Jenny var. Ubrukelig informasjon for meg. 

Om du ikke klarer å se analogien her, så vet jeg ikke. Du skjønner ikke hvordan det kan oppleves som fornærmende med å repetere en setning som er urelevant som et opplyst svar på problemer du ikke har? Empati er følelsen du leter etter. 

Skjønner at empatien din går bare en vei. At man skulle bli hatet for å si at det biologisk finnes bare to kjønn er surrealistisk. At man skal være forsiktig for å ytre seg om noe som er vitenskapelig korrekt hadde jeg som realist aldri trodd. 
Du hører folk si at det finnes bare to kjønn og lager masse historier rundt dette og kommer ut i andre enden og kaller det hatprat.

Det er så patetisk som det kan få blitt. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mange ganger tror du hunder reagerer på at de blir kalt menn eller kvinner ? INGEN ? Fordi det er et samfunnskapt problem som (så vidt vi vet) ikke eksisterer i naturen, da dyr ikke blir pålagt så mange sosiale normer som mennesker? 

Mange hamstere som får en liten "hamster-rettsak" fordi de spiste ungene sine? Mange hankatter som blir pålagt å gi bort 30% av fangsten sin til kattungemamma? 

Dersom flesteparten stemmer fram et tredje kjønn så er det fordi samfunnet vil det. Hva noen føler og grunnen til at noen ser behov for det kan, i noen tilfeller, trumfe dine følelser av hva som er naturlig. 

Dyr har ikke språk. Men de blir behandlet ut fra sitt kjønn. Dynamikken mellom hannhunder og tisper er for eksempel helt annen enn mellom tisper og tisper, og hannhunder og hannhunder. 

Anonymkode: 7c109...5e5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (2 minutter siden):

Skjønner at empatien din går bare en vei. At man skulle bli hatet for å si at det biologisk finnes bare to kjønn er surrealistisk. At man skal være forsiktig for å ytre seg om noe som er vitenskapelig korrekt hadde jeg som realist aldri trodd. 
Du hører folk si at det finnes bare to kjønn og lager masse historier rundt dette og kommer ut i andre enden og kaller det hatprat.

Det er så patetisk som det kan få blitt. 

Det blir som enkelte veganere - ikke nok med at de forventer å bli servert vegansk mat hjemme hos deg, men de skal i samme vending fortelle det hvor fæl du er som spiser dyr. For meg kan mennesker være hva de vil. Men ikke forvent at hele samfunnet skal tilpasse seg til FØLELSER som noen har. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det blir som enkelte veganere - ikke nok med at de forventer å bli servert vegansk mat hjemme hos deg, men de skal i samme vending fortelle det hvor fæl du er som spiser dyr. For meg kan mennesker være hva de vil. Men ikke forvent at hele samfunnet skal tilpasse seg til FØLELSER som noen har. 

Helt enig. 
Skjønner at dette sammenlignes med kvinnekampen og homokampen, men der ble jo direkte feil faktagrunnlag brukt for å undertrykke. 
Homofili; naturlig.

Like rettigheter for kvinner; naturlig. Patriarkat er samfunnsskapt. 

Men nå blir jo de som i all uskyldighet våger å ytre at det BIOLOGISK er to kjønn kansellert. 
Det er bare to kjønn. Alt annet er biologiske AVVIK. Lik sønnen min med autisme. Ikke noe feil å være autist, men det er like fullt et avvik fra den biologiske normen. Vi er på full fart tilbake til middelalderen, der de som våget å si offentlig at jorda er rund sto i fare for å miste sitt liv.

Ja til like rettigheter for alle mennesker. Også til å si et ubestridelig faktum offentlig uten fare for eget levebrød,

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Biologisk fins det flere enn to typer kjønn. Det blir født 10-15 barn årlig med verken kvinnelig eller mannlig kjønnsorgan og det fins også flere forskjellige kromosomvarianter enn XX og XY

https://www.klikk.no/foreldre/baby/barn-fodt-midt-i-mellom-2368974

Anonymkode: 684c7...9c9

Ja, men det er jo en misdannelse som skjer i fosterlivet hos noen svært få..

Anonymkode: ca80e...a33

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri hatt problemer med hvite menn på 50 med kristent bakgrunn. Men hvis disse hvite menn på 50 med kristent bakgrunn mener at kvinner ikke skal kunne ta abort, kuer døtrene sine til å ikke ha sex før ekteskapet og ikke gifte seg med "feil" mann, dømmer alle rundt seg nord og ned, så får jeg problemer med dem. Ikke fordi de er hvite menn på 50, men på grunn av holdningene deres.

Er det bare hvite menn eller gjelder det også holdninger fra f.eks. muslimske menn?.

Virker som om det er den mest intolerante gruppen som både LGBTQ+ og feministene ikke våger å konfrontere, negativ sosial kontroll av kvinner og motbydelige holdninger mot både homofile og transpersoner er helt vanlig. Det var jo veldig tydelig med det islamske terrorangrepet mot Pride i fjor, holdningene kom også tydelig frem i år når muslimer rev ned prideflagg og gikk til angrep på en protestgruppe der det ble ropt haram.

De som er veldig woke skyter selv i foten, det er ikke mulig å være for at islam skal få større innflytelse i samfunent og samtidig kjempe for rettighetene til kvinner, homofile og transpersoner.

Når de går etter hvite menn på 50 så går de etter helt feil gruppe, får håpe at Pride neste år merkerer sterkere utenfor moskeer og andre muslimske samlingssteder.

IslmP.jpg.2a838085d0a0c222e8a576b65d53b49b.jpg

Anonymkode: 7ab3d...b24

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sier du at det å inkludere et mangfold av kjønnsidentitet i samfunnet er på lik linje med folkemordet mot jøder som nazister ? 

Nei. Sier du at du har en usunn interesse for sau? Eller skal vi prøve å snakke for oss selv heller enn å prøve å tillegge hverandre utsagn det ikke finnes belegg for?

Anonymkode: 7e8dd...1ab

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen. Sort på hvitt. jeg krangler IKKE om hvor mange biologiske kjønn som finnes. Diskusjonen handler om hva vi gjør for å endre kjønnsidentitetsforventninger i samfunnet som skader noen av befolkningen. 

Så når en person sier at det finnes bare to kjønn så kan vi være enige om at det er passe tåpelig å være uenig, og skadelig å prøve å kansellere vedkommende? Det er jo flott, da har vi kommet til enighet om trådens tema.

Jeg er forøvrig helt enig i at større respekt for menneskets kompleksitet i identitet er et godt mål. Hvis vi klarer å akseptere at en mann kan like andre menn, like å gå i kvinneklær, ha knekk i håndleddet og en million andre ting som var stigmatisert når jeg var 16 så er det alle tiders. Hvis vi er heldige så gjør det det enklere for folk å være den de er, med den kroppen de er født med og god mental helse, og det er win-win for alle?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe kontroversielt med å si at det finnes bare 2 kjønn.  Det har aldri blitt presentert noen bevis på at det finnes flere.

At det blir sett på som "kontroversielt" av flere sier vel mer om psykiske problemer i samfunnet enn noe annet. 

De får heller bruke andre betegnelser, som feks "sosiale kjønn". Ellers gir de inntrykk av at de ikke skjønner om det er oksen eller kua som gir melk. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg har lest er at hvis man i dag blir anklaget for å være fobisk etc,
så er det et tegn på at man faktisk gjør noe RIKTIG!

Med det sagt så gjentar jeg som jeg har sagt før:
identitetskrisen og forvirrelsen til transene er virkelig,
men deres innbilte kjønn, er det ikke

(mic drop)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en McDonalds reklame fra Japan som får gjennomgå av wokegjengen, de tåler nemlig ikke at McDonalds fremstiller en normal japansk familie uten mangfold og LGBTQ+.

Asiatere er forresten en gruppe som er veldig utsatt for kritikk på samme måte som hvite i USA, det er jo litt merkelig siden de også er en gruppe som veldig ofte gjør det bra med tanke på utdanning og de er lavt representert på kriminalstatistikken.

Det har også blitt et voldsomt oppstyr etter at en hvit kvinne vant Miss Zimbabwe 2023 og det går selvfølgelig på beskyldninger om rasisme fra wokegjengen, det ironiske er at de ikke ser at det er de selv som fremmer rasismen.

Anonymkode: 7ab3d...b24

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 11.17):

Whataboutism. Har du NOEN gang møtt en transperson i hele ditt liv? 

Vi kan ikke gjøre samfunnet bedre for noen, fordi noen perverse kriminelle menn kan finne på å misbruke systemet? Newsflash, perverse kriminelle menn trenger ikke bedre lovverk for å beskytte utsatte for å drive med overgrep. 

Vi snakker om små grep for å inkludere et lite fåtall mennesker som føler seg på utsiden av samfunnet. Det er ingen som sier at med å gjøre det så kommer vi til å tillate dine "worst case scenarios". 

OM noen mennesker ønsker å utføre store inngrep i regi av lege etc, så skjønner jeg ikke hvorfor det plager deg så mye. Fra naturen sin side så døde vi av tannpine og benbrudd, men andre medisinske inngrep som er kvalitetsinnbringene i ditt liv er jo ikke det samme, er det vel ? 

Hyklersk. 

Tror du må lære deg hva whataboutism er før du bruker det i en debattsetting. 

"Worst case scenaroes" finnes det allerede flere eksempler på. Jeg kan ramse opp noen. 

* Voldtektsmenn skifter juridisk kjønn og får sone i kvinnefengsel. * Transkvinner i kvinnefengsler gjør kvinnelige innsatte gravide * Transkvinner vinner over bioligiske kvinner i mesterskap * Kvinner mister egne toaletter og garderober til fordel for transkvinner. Menn får beholde sine. * Transkvinne vinner "woman of the year award" etter et år som "kvinne", uten annen grunn enn at hun nå er "kvinne". * Kvinnemarsjer og kvinnedemostrasjoner blir okkupert av voldelige transaktivister. * Kvinneforkjempere blir angrepet, hetset og forsøkt kansellert av voldelige transaktivister * and the list goes on and on, og vi har ikke mulighet til og snakke åpent om dette uten å risikere miste jobben. 

Anonymkode: 187d2...50d

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (På 26.9.2023 den 16.20):

Det jeg har lest er at hvis man i dag blir anklaget for å være fobisk etc,
så er det et tegn på at man faktisk gjør noe RIKTIG!

Med det sagt så gjentar jeg som jeg har sagt før:
identitetskrisen og forvirrelsen til transene er virkelig,
men deres innbilte kjønn, er det ikke

(mic drop)

Det at noen hater og mobber etniske minoriteter, kvinner, religiøse retninger, homofile og trans er et reelt problem som vi burde prøve å løse sammen.

Det som skjer nå er at selvutnevnte inkvisitører på ytre venstre påtar seg å finne slikt overalt. Ikke bare bitre tanter som vil ha «Norge for Nordmenn», men helt vanlige familiemødre som er politisk orientert i sentrum eller til venstre blir stemplet som homofob, transfob, islamofob hvis de ikke uten å mukke kaster seg på radikalt tankegods, truet til stillhet og fratatt jobben hvis de ikke bøyer nakken.

At førsteårsstudenter er radikale er ikke noe nytt, og antagelig er det mye bra med det. At vi har orientert samfunnet slik at de ved hjelp av offer-fortellinger skal få dominere samfunnets utvikling er svært uheldig. At mange ikke vokser dette av seg men drar det med seg ut i arbeidslivet og lederstillinger hvor de har reell kontroll over fellesskapets midler og statens/medias betydelige maktapparat er skummelt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at noen hater og mobber etniske minoriteter, kvinner, religiøse retninger, homofile og trans er et reelt problem som vi burde prøve å løse sammen.

Det som skjer nå er at selvutnevnte inkvisitører på ytre venstre påtar seg å finne slikt overalt. Ikke bare bitre tanter som vil ha «Norge for Nordmenn», men helt vanlige familiemødre som er politisk orientert i sentrum eller til venstre blir stemplet som homofob, transfob, islamofob hvis de ikke uten å mukke kaster seg på radikalt tankegods, truet til stillhet og fratatt jobben hvis de ikke bøyer nakken.

At førsteårsstudenter er radikale er ikke noe nytt, og antagelig er det mye bra med det. At vi har orientert samfunnet slik at de ved hjelp av offer-fortellinger skal få dominere samfunnets utvikling er svært uheldig. At mange ikke vokser dette av seg men drar det med seg ut i arbeidslivet og lederstillinger hvor de har reell kontroll over fellesskapets midler og statens/medias betydelige maktapparat er skummelt.

Det er ingenting radikalt i å ikke ville se en penis i damegarderoben. Overhodet ingenting.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 14.19):

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/han-ma-jo-utvilsomt-vare-stein-hakke-gal/o/5-95-1272128?fbclid=IwAR1C-LqUyZpY6evWrNbm4n59IgtQmw5Dc-qHzZQTOuytrc9QK3ngE0UCVUI#

Hvorfor er det slik at de som brenner koranen forsvares ift ytringsfrihet av de fleste media, mens det er taust ved kansellering av noen som simpelthen kun har sagt det finnes 2 kjønn?

Anonymkode: 834d6...abf

Hvorfor sette to ting opp mot hverandre? Begge deler kan med rette forsvares, og de som er så woke at de prøver å kansellere personer med annen mening enn dem, er praktisk talt motstandere av ytringsfriheten.
Jeg tror mange trenger et kurs i å være uenig med andre og diskutere sak uten å bli krenket og sint.

Woke folk er egentlig selvsentrerte egoister som gjemmer seg bak at de er så snille og tolerante og tenker på andre. Sannheten er jo at de er aller mest opptatt av eget rykte og image. De er så opptatt av å være krenket på andres vegne, at de er krenket på vegne av personer og grupper som ikke en gang føler seg krenket selv.

Det finnes to biologiske kjønn, men flere kjønnsidentiteter. Og det å brenne koranen er slemt og respektløst, men kan ikke forbys. Hvis noen er imot disse synspunktene, så står de fritt til å argumentere mot. Det er ytringsfrihet i all sin prakt.
Woke og kansellering er et angrep på ytringsfriheten.

Anonymkode: 9b1b2...aba

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...